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Aid to disadvantaged groups
Aid to low-income groups
Charity
Council tenancy
Income support
Interdepartmental Low-Income Committee
LIC
LICO
LIH
LRH
Low income
Low income benefits
Low income cutoff
Low-cost housing
Low-income country
Low-income cut-off
Low-income cutoff
Low-income group
Low-income housing
Low-income population group
Low-rent dwelling
Low-rent housing
Low-rent public housing
Low-rental housing
Lower income group
Moderate rental housing
Public housing
Supplementary benefit

Traduction de «low-income region » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
aid to disadvantaged groups [ aid to low-income groups | charity | income support | supplementary benefit ]

aide aux défavorisés [ aide aux économiquement faibles | charité ]




low income cutoff [ LICO | low-income cutoff | low-income cut-off ]

seuil de faible revenu


lower income group [ low-income group | low-income population group ]

groupe à faible revenu


low-cost housing [ low-rent housing | low-rental housing | low-rent dwelling | moderate rental housing | council tenancy | low-income housing | low-rent public housing ]

habitation à loyer modéré [ HLM,H.L.M.,Hlm | logement HLM | logéco | logement pour les personnes à faible revenu ]


Low income benefits

prestations pour personnes à faible revenu




public housing | low-rental housing | LRH | low-income housing | LIH

HLM et f. | habitation à loyer modique | habitation à loyer modéré


Interdepartmental Low-Income Committee

comité d'action interdépartemental sur les pays à faible revenu


TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Low-growth regions have a GDP per capita of up to 90% of the EU average but a persistent lack of growth, while low-income regions' GDP per head is growing, but is still below 50% of the EU average.

Les régions à faible croissance présentent un PIB par habitant ne dépassant pas 90 % de la moyenne de l'UE et accusent un retard persistant de croissance, tandis que les régions à bas revenus voient leur PIB par habitant croître mais pour stagner en deçà de 50 % de la moyenne de l'UE.


Competitiveness in low-growth and low-income regions – the lagging regions report

Rapport: Competitiveness in low-growth and low-income regions. The lagging regions report


47 regions in eight Member States were carefully studied and categorised either as being 'low-growth regions', with a GDP per capita of up to 90% of the EU average but with a persistent lack of growth, or 'low-income regions', where GDP per head is growing, but is still below 50% of the EU average.

47 régions dans 8 États membres ont été soigneusement examinées et classées soit comme «régions présentant une faible croissance», qui sont celles dont le PIB par habitant ne dépasse pas 90 % de la moyenne de l'UE mais qui accusent un retard persistant de croissance soit comme «régions à bas revenus», où le PIB par habitant est en hausse mais reste inférieur à 50 % de la moyenne de l'UE.


In June 2015, the Commission launched an initiative to examine the factors that hold back growth and investment in the low-income and low-growth EU regions.

En juin 2015, la Commission a lancé une initiative visant à examiner les facteurs qui freinent la croissance et l'investissement dans les régions de l'UE à bas revenus et à faible croissance.


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Commission reports on how the EU Cohesion Policy can help low-income and low-growth regions // Brussels, 11 April 2017

La Commission présente un rapport sur la manière dont la politique de cohésion de l'UE peut aider les régions de l'UE présentant une croissance faible et de bas revenus // Bruxelles, le 11 avril 2017


We defend the human and economic rights of low-income people and assist local and regional organizations to bring the voice of low-income Canadians to decision-making and policy-making processes not only in their communities, but also in the provinces and the national arena.

Nous défendons les droits humains et économiques des personnes à faible revenu et appuyons les organisations locales et régionales afin que la voix des Canadiens à faible revenu puisse être entendue dans les processus de prise de décisions et d'élaboration des politiques, et ce, non seulement dans leurs collectivités mais aussi dans les provinces et sur la scène nationale.


There are far too many to list, but I will mention a few: the lack of passport services for Canadians in rural areas, and Prince Edward Island in particular; funding for veterans, low-income seniors, low-income families and students; job cuts at Service Canada in Prince Edward Island; lobster fishermen's concerns; employment for persons with disabilities; the need to implement a national mental health strategy; and just recently, a new health accord and the important role immigration plays in the prosperity of Canada's regions.

Il serait trop long de toutes les énumérer, mais je mentionnerai le manque de services de passeport pour les Canadiens habitant dans les régions rurales, en particulier à l'Île-du-Prince-Édouard; l'octroi de fonds pour les anciens combattants, les personnes âgées à faible revenu, les familles à faible revenu et les étudiants; la réduction des postes à Service Canada, à l'Île-du-Prince-Édouard; les préoccupations des pêcheurs de homards; l'emploi pour les personnes handicapées; la nécessité de mettre en place une stratégie en matière de santé mentale; et enfin, plus récemment, un nouvel accord sur la santé et l'importance de l'immig ...[+++]


Question No. 578 Ms. Jinny Jogindera Sims: With regard to the planned reductions in departmental spending for the International Assistance Envelope announced in Budget 2012, for the each of the fiscal years between 2012-2013 and 2014-2015: (a) what is the total dollar amount of reductions in official development assistance; (b) what is the total dollar amount of reductions in non-official development assistance; (c) what is the total dollar amount of reductions to administrative costs at the Canadian International Development Agency (CIDA); (d) when will the restructuring plans for CIDA be announced; (e) what is total dollar amount of reductions to each of the 2011-2012 countries of focus; (f) what is the total dollar amount of reducti ...[+++]

Question n 578 Mme Jinny Jogindera Sims: En ce qui concerne les réductions prévues dans les dépenses ministérielles au titre de l’enveloppe de l’aide internationale et annoncées dans le budget 2012, pour chaque exercice allant de 2012-2013 à 2014-2015: a) quel est le total en argent des réductions de l’aide publique au développement; b) quel est le total en argent des réductions de l’aide autre que l’aide publique au développement; c) quel est le total en argent des réductions touchant les coûts administratifs de l’Agence canadienne de développement international (ACDI); d) quand les plans de restructuration de l’ACDI seront-ils annoncés; e) quel est le total en argent des r ...[+++]


Of those, 57.6% are women and almost 2,000 are children, which is two out of seven. One might be thinking single parents, but close to 4,000 are two parent families in the Victoria regional area who had incomes below the low income cutoff.

Parmi elles, 57,6 p. 100 sont des femmes et pratiquement 2 000 sont des enfants, soit deux sur sept. On pense à la monoparentalité, mais pratiquement 4 000 familles biparentales de la région de Victoria avaient des revenus inférieurs au seuil de faible revenu.


7. NOTES with concern that despite an increase in 2004 of 10% in the amounts flowing to low income and least-developed countries, their proportion of Community development assistance, after rising from 32% in 2000 to 44% in 2003, has fallen back in 2004 by 0.8%; RECALLS that in November 2004 it underlined the need to find ways to increase focus on the poorest, with a specific focus in Africa; and ASKS the Commission to present in next year's report a more detailed breakdown of payments, including both total amounts and percentage shares, to the different income groups of beneficiary countries, taking into account the relatively large proportion of total payments (including activities such as regional ...[+++]

7. CONSTATE avec préoccupation que, bien que les montants versés aux pays à faible revenu et aux pays les moins développés aient augmenté de 10 % en 2004, leur part dans l'aide au développement de la Communauté, qui était de 32 % en 2000 et était passée à 44 % en 2003, a reculé en 2004 de 0,8 %; RAPPELLE qu'en novembre 2004 il mettait l'accent sur la nécessité d'identifier les moyens qui permettraient de se concentrer davantage sur les plus pauvres, tout particulièrement en Afrique; et DEMANDE à la Commission de présenter l'année prochaine, dans le rapport 2006, une ventilation plus précise indiquant tant les montants totaux que la par ...[+++]




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Date index: 2021-02-15
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