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LS-WIM
LSEV
LSV
Low speed accessible version
Low speed buffet
Low speed emulsion
Low speed shaft
Low speed wind turbine
Low-speed WIM
Low-speed accessible version
Low-speed air tunnel
Low-speed electric vehicle
Low-speed shaft
Low-speed vehicle
Low-speed weigh-in-motion
Low-speed weighing
Main shaft
N1
Slow-speed WIM
Slow-speed shaft
Slow-speed weigh-in-motion

Vertaling van "low speeds less " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
low-speed weigh-in-motion [ LS-WIM | low-speed WIM | low-speed weighing | slow-speed weigh-in-motion | slow-speed WIM ]

pesage en marche à basse vitesse [ pesage dynamique à basse vitesse | pesage à basse vitesse ]


main shaft [ low-speed shaft | low speed shaft | slow-speed shaft ]

arbre principal [ arbre primaire | arbre lent ]


low-speed electric vehicle | LSEV | low-speed vehicle | LSV

véhicule électrique à basse vitesse | véhicule à basse vitesse | VBV


low speed accessible version [ low-speed accessible version ]

version accessible à faible vitesse












fan/low-pressure turbine speed [ N1 ]

régime de la turbine à basse pression du FAN
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
On tracks where trains complying with the High-Speed Rolling Stock TSI move only at low speed (stations and passing tracks, depot and stabling tracks), the minimum horizontal design radius shall not be less than 150 m. Track horizontal alignments comprising reverse curves without straight track between them shall be designed with a radius greater than 190 m.

Sur les voies où seules des évolutions à faible vitesse des trains conformes à la STI «matériel roulant» pour les lignes à grande vitesse sont prévues (voies des gares et voies d'évitement, voies de dépôt, de garage et de stationnement), le rayon de conception minimal de tracé en plan des voies ne doit pas être inférieur à 150 mètres. Les tracés en plan de voies comportant des contre-courbes sans alignement intermédiaire entre les courbes doivent être conçus avec un rayon supérieur à 190 mètres.


On tracks where trains complying with the High-Speed Rolling Stock TSI move only at low speed (stations and passing tracks, depot and stabling tracks), the minimum horizontal design radius shall not be less than 150 m. Track horizontal alignments comprising reverse curves without straight track between them shall be designed with a radius greater than 190 m.

Sur les voies où seules des évolutions à faible vitesse des trains conformes à la STI «matériel roulant» pour les lignes à grande vitesse sont prévues (voies des gares et voies d'évitement, voies de dépôt, de garage et de stationnement), le rayon de conception minimal de tracé en plan des voies ne doit pas être inférieur à 150 mètres. Les tracés en plan de voies comportant des contre-courbes sans alignement intermédiaire entre les courbes doivent être conçus avec un rayon supérieur à 190 mètres.


Even though CN does not believe that speed is a factor, the people of the city of Montmagny wish, in order to make this residential area safer, to see the train speed permanently reduced to 64 km/h, because it seems obvious that a train moving at low speed will cause less damage in the event of a derailment.

Bien que le CN ne croie pas que la vitesse soit en cause, les citoyens de la Ville de Montmagny souhaitent, pour sécuriser ce secteur résidentiel, que la vitesse des convois soit réduite de façon permanente à 64 km/h, puisqu'il semble évident qu'un train qui circule à basse vitesse cause moins de dégâts en cas de déraillement.


The horizontal component of the speed of the air cooling the chamber, measured immediately prior to the test, in the median plane of the vehicle at a point 300 mm forward of the base of the windscreen and at a level half-way between the base and the top of the windscreen, shall be as low as possible and in any event less than 8 km/h.

La vitesse horizontale de l’air assurant le refroidissement de la chambre au niveau du pare-brise et mesurée immédiatement avant l’essai en un point situé dans le plan médian du véhicule à 300 mm en avant de la base du pare-brise, à mi-hauteur de celui-ci, est aussi faible que possible et en tout cas inférieure à 8 km/h.


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Low Speed Large Format Copiers: Copiers with an engine speed for producing multiple images of 40 copies per minute or less (expressed as A4-sized copies per minute).

Photocopieuses grand format à faible vitesse: Photocopieuses produisant des images multiples à raison de 40 copies par minute ou moins (exprimées en copies A4 par minute).


Low Speed Multifunction Devices: Multifunction devices with an engine speed for producing multiple images of greater than 10 and less than or equal to 20 images per minute.

Appareils multifonctions à faible vitesse: appareils capables de produire des images multiples à raison de plus de 10 mais pas plus de 20 images par minute.


Low Speed Standard-Sized Copiers: Copiers with an engine speed for producing multiple images of 20 copies per minute or less.

Photocopieuses de format standard à faible vitesse: Photocopieuses produisant des images multiples à raison de 20 copies par minute ou moins.


Low Speed Multifunction Devices: Multifunction devices with an engine speed for producing multiple images of greater than 10 and less than or equal to 20 images per minute.

Appareils multifonctions à faible vitesse: appareils capables de produire des images multiples à raison de plus de 10 mais pas plus de 20 images par minute.


Low Speed Standard-Sized Copiers: Copiers with an engine speed for producing multiple images of 20 copies per minute or less.

Photocopieuses de format standard à faible vitesse: Photocopieuses produisant des images multiples à raison de 20 copies par minute ou moins.


Low Speed Large Format Copiers: Copiers with an engine speed for producing multiple images of 40 copies per minute or less (expressed as A4-sized copies per minute).

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'low speeds less' ->

Date index: 2023-09-14
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