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Allowance for low per capita income
GDP per capita in PPS
GDP per capita in purchasing power standards
Low cut shoe
Low lube oil pressure switch
Low oil pressure switch
Low per Capita Income Adjustment
Low per capita income adjustment
Low pressure control switch
Low pressure lube oil switch
Low top
Low-cut
Low-cut boot
Low-top
Low-top boot
Low-topped shoe
Lube oil low pressure switch
Per capita
Per capita GDP in PPS
Per capita consumption
Per capita distribution
Per capita income
Per capita tax
Per capita tobacco consumption

Vertaling van "low per capita " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
Low per Capita Income Adjustment

Dégrèvement accordé aux pays à faible revenu par habitant


low per capita income adjustment

dégrèvement accordé aux pays à faible revenu par habitant


allowance for low per capita income

dégrèvement accordé aux pays dont le revenu par habitant est faible


allowance for low per capita income

dégrèvement accordé aux pays dont le revenu par habitant est faible


GDP per capita in PPS | GDP per capita in purchasing power standards | per capita GDP in PPS

PIB par habitant en standards de pouvoir d’achat


per capita tax | per capita

capitation | taxes per capita


per capita consumption | per capita tobacco consumption

consommation par tête


per capita distribution [ Per capita income(ECLAS) ]

répartition par habitant


low-topped shoe | low cut shoe | low top | low-top | low-top boot | low-cut boot | low-cut

chausson tige basse | tige base


low oil pressure switch | low lube oil pressure switch | low pressure lube oil switch | lube oil low pressure switch | low pressure control switch

manostat de faible pression d'huile
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Low-growth regions have a GDP per capita of up to 90% of the EU average but a persistent lack of growth, while low-income regions' GDP per head is growing, but is still below 50% of the EU average.

Les régions à faible croissance présentent un PIB par habitant ne dépassant pas 90 % de la moyenne de l'UE et accusent un retard persistant de croissance, tandis que les régions à bas revenus voient leur PIB par habitant croître mais pour stagner en deçà de 50 % de la moyenne de l'UE.


The country's situation continues to reflect the major structural problems that beset it: (a) the shortcomings of the social protection system, whose per capita level of public expenditure is the lowest in the EU (despite some impact on the risk of poverty, which would have been 37% without social transfers including pensions); (b) the low level of education (in 2002, only 20.6% of 25-64 year-olds had completed at least upper secondary education ...[+++]

La situation du pays continue de refléter des problèmes structurels majeurs: (a) les défaillances du système de protection sociale, dont le niveau de dépenses par habitant est le plus faible de l'UE (malgré un impact certain sur le risque de pauvreté qui, hors transferts sociaux et retraites, aurait été de 37%); (b) le faible niveau d'éducation (en 2002, 20,6% seulement des 25-64 ans ont au moins un niveau de fin d'études secondaires, tandis que le décrochage scolaire, de 45,5%, offre un contraste frappant avec le taux moyen de 18,8% de l'UE); (c) le faible niveau de qualification de segments importants de la population active dans une ...[+++]


47 regions in eight Member States were carefully studied and categorised either as being 'low-growth regions', with a GDP per capita of up to 90% of the EU average but with a persistent lack of growth, or 'low-income regions', where GDP per head is growing, but is still below 50% of the EU average.

47 régions dans 8 États membres ont été soigneusement examinées et classées soit comme «régions présentant une faible croissance», qui sont celles dont le PIB par habitant ne dépasse pas 90 % de la moyenne de l'UE mais qui accusent un retard persistant de croissance soit comme «régions à bas revenus», où le PIB par habitant est en hausse mais reste inférieur à 50 % de la moyenne de l'UE.


H. whereas Turkey's economy has tripled in size over the past decade, has grown by almost 10 % in the last year and is considered one of the fastest growing economies in the world and one of the seven largest emerging economies in the world; whereas trade between the European Union and Turkey totalled EUR 103 billion in 2010, Turkey being the Union's seventh largest trading partner and the Union being Turkey's largest, with 80 % of Foreign Direct Investment in Turkey coming from the European Union; whereas EU enterprises have created more than 13 000 businesses in Turkey; whereas, however, Turkey's per capita GDP remains low compared to most Member States, particularly the more competitive ones; whereas a relatively ...[+++]

H. considérant que l'économie de la Turquie a triplé de volume au cours des dix dernières années, qu'elle a connu une croissance de près de 10 % l'année dernière et est considérée comme l'une des économies affichant la croissance la plus rapide et comme l'une des sept plus importantes économies émergentes au monde; que les échanges entre l'Union européenne et la Turquie ont atteint un montant total de 103 milliards EUR en 2010, faisant de la Turquie le septième partenaire commercial de l'Union par ordre de taille, et de l'Union le plus important partenaire de la Turquie, 80 % de l'investissement étranger direct en Turquie provenant de ...[+++]


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H. whereas Turkey's economy has tripled in size over the past decade, has grown by almost 10 % in the last year and is considered one of the fastest growing economies in the world and one of the seven largest emerging economies in the world; whereas trade between the European Union and Turkey totalled EUR 103 billion in 2010, Turkey being the Union's seventh largest trading partner and the Union being Turkey's largest, with 80 % of Foreign Direct Investment in Turkey coming from the European Union; whereas EU enterprises have created more than 13 000 businesses in Turkey; whereas, however, Turkey's per capita GDP remains low compared to most Member States, particularly the more competitive ones; whereas a relatively ...[+++]

H. considérant que l'économie de la Turquie a triplé de volume au cours des dix dernières années, qu'elle a connu une croissance de près de 10 % l'année dernière et est considérée comme l'une des économies affichant la croissance la plus rapide et comme l'une des sept plus importantes économies émergentes au monde; que les échanges entre l'Union européenne et la Turquie ont atteint un montant total de 103 milliards EUR en 2010, faisant de la Turquie le septième partenaire commercial de l'Union par ordre de taille, et de l'Union le plus important partenaire de la Turquie, 80 % de l'investissement étranger direct en Turquie provenant de ...[+++]


H. whereas Turkey’s economy has tripled in size over the past decade, has grown by almost 10% in the last year and is considered one of the fastest growing economies in the world and one of the seven largest emerging economies in the world; whereas trade between the European Union and Turkey totalled EUR 103 billion in 2010, Turkey being the Union’s seventh largest trading partner and the Union being Turkey’s largest, with 80% of Foreign Direct Investment in Turkey coming from the European Union; whereas EU enterprises have created more than 13 000 businesses in Turkey; whereas, however, Turkey’s per capita GDP remains low compared to most Member States, particularly the more competitive ones; whereas a relatively ...[+++]

H. considérant que l'économie de la Turquie a triplé de volume au cours des dix dernières années, qu'elle a connu une croissance de près de 10 % l'année dernière et est considérée comme l'une des économies affichant la croissance la plus rapide et comme l'une des sept plus importantes économies émergentes au monde; que les échanges entre l'Union européenne et la Turquie ont atteint un montant total de 103 milliards EUR en 2010, faisant de la Turquie le septième partenaire commercial de l'Union par ordre de taille, et de l'Union le plus important partenaire de la Turquie, 80 % de l'investissement étranger direct en Turquie provenant de l ...[+++]


Member States that currently have a relatively low per capita GDP, and thus high GDP growth expectations, should be allowed to increase their greenhouse gas emissions compared to 2005, but should limit this greenhouse gas emissions growth to contribute to the independent reduction commitment of the Community.

Il y a lieu que les États membres qui ont actuellement un PIB par habitant relativement faible, et donc d’importantes perspectives en matière de croissance du PIB, soient autorisés à augmenter leurs émissions de gaz à effet de serre par rapport à 2005, mais il faut qu’ils freinent cette croissance des émissions de gaz à effet de serre pour contribuer à l’engagement de réduction unilatéral pris par la Communauté.


Member States that currently have a relatively low per capita GDP, and thus high GDP growth expectations, should be allowed to increase their greenhouse gas emissions compared to 2005, but should limit this greenhouse gas emissions growth to contribute to the independent reduction commitment of the Community.

Il y a lieu que les États membres qui ont actuellement un PIB par habitant relativement faible, et donc d’importantes perspectives en matière de croissance du PIB, soient autorisés à augmenter leurs émissions de gaz à effet de serre par rapport à 2005, mais il faut qu’ils freinent cette croissance des émissions de gaz à effet de serre pour contribuer à l’engagement de réduction unilatéral pris par la Communauté.


Problems may arise particularly in Member States with low per capita income or whose budgets are facing financial difficulties.

Des problèmes peuvent se poser en particulier dans les États membres dont le revenu par habitant est faible, et dont le budget se heurte à des difficultés financières.


1. Considers it imperative that an EU policy geared to economic and social cohesion should address the syndrome of peripherality stemming from two categories of characteristics: structural deficiencies in key factors of competitiveness, due to low per capita income, lack of innovative capacity, low level of environmental capital and high cost of services, and regional disparities; .

1. estime qu'une politique de l'Union européenne visant la cohésion économique et sociale doit nécessairement tenir compte du syndrome de la périphéricité lié à deux catégories de caractéristiques: des déficiences structurelles pour ce qui concerne des facteurs clés de compétitivité en raison d'un faible revenu par habitant, d'un manque de capacité d'innovation, du faible niveau du capital environnemental et du coût élevé des services, ainsi que des disparités entre les régions;




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Date index: 2021-05-14
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