Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Divisional Ports Long Term Study
ELTIF
European long-term investment fund
Harbour
Harbour installation
Long synthetic
Long-cut neck ampoule
Long-cut necked ampoule
Long-cut stem ampoule
Long-duration load
Long-duration loading
Long-stem ampoule
Long-term financing
Long-term investment
Long-term investment fund
Long-term load
Long-term loading
Port
Port Rowan-Long Point Chamber of Commerce
Port development
Port management
Ports
Ports policy
River port
Seaport
Synthetic long
Synthetic long buy
Synthetic long position
Yacht harbour

Vertaling van "long port " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
Divisional Ports Long Term Study

Viabilité financière à long terme des ports divisionnaires


long-term financing [ ELTIF | European long-term investment fund | long-term investment | long-term investment fund ]

financement à long terme [ ELTIF | fonds d'investissement à long terme | fonds européen d'investissement à long terme | investissement à long terme ]


harbour installation [ harbour | port | river port | seaport | yacht harbour | Ports(ECLAS) | ports(UNBIS) ]

installation portuaire [ port | port de plaisance | port fluvial | port maritime ]


ports policy [ Port development(STW) | port management(UNBIS) ]

politique portuaire


Review of Liner and Cover Design and Construction Plans. The Port Hope Long-term Low-level Radioactive Waste Management Project Preliminary Engineering Design Report

Review of Liner and Cover Design and Construction Plans. The Port Hope Long-term Low-level Radioactive Waste Management Project Preliminary Engineering Design Report [ Examen de la conception du revêtement et de la couche de couverture et des plans de construction. Rapport sur la conception technique préliminaire du Projet de gestion à long terme des déchets radioactifs de faible activité de Port Hope ]


Port Rowan-Long Point Chamber of Commerce

Port Rowan-Long Point Chamber of Commerce


long-duration load | long-duration loading | long-term load | long-term loading

charge vive de longue durée


long synthetic | synthetic long | synthetic long buy | synthetic long position

achat à terme synthétique | achat synthétique | long synthétique | position longue synthétique


long-cut neck ampoule | long-cut necked ampoule | long-cut stem ampoule | long-stem ampoule

ampoule à col coupé long | ampoule-bouteille à col coupé long


develop a long-term treatment course for disorders in the glandular system | establish a long-term treatment plan for disorders of the glandular system | develop long-term treatment course for disorders in the glandular system | lay out long-term treatment course for disorders in the glandular system

établir le déroulement d’un traitement de longue durée pour des troubles du système glandulaire
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Following a long and detailed examination, the Commission decided to grant aid to a project for a multimodal terminal in Setúbal which, by providing extra capacity for short-distance navigation in this port, would enable it in due course to make an important contribution to reducing congestion in the port of Lisbon.

Suite à une instruction longue et minutieuse, la Commission a décidé d'attribuer une aide au projet d'un terminal multimodal de Setúbal qui, en ouvrant de nouvelles capacités de navigation à courte distance à ce port, lui permettra, à moyen terme, de contribuer de façon décisive à décongestionner le port de Lisbonne.


Scheduled shipping services that are sailing between ports on their own territory or between 2 EU countries may be exempt from providing pre-arrival information, so long as they do so if requested by the authorities.

Les services maritimes réguliers effectués entre des ports situés sur leur territoire ou entre deux pays de l’UE peuvent être exemptés de fournir des renseignements préalables à l’arrivée, pour autant qu’ils fournissent ces renseignements si les autorités le demandent.


The expansion of port infrastructure, including the creation of proper maritime access infrastructure, involves long preparatory phases and high cost, however, and therefore poses problems to many ports.

Cependant, l’expansion d’infrastructures portuaires, y compris la création d’infrastructures d’accès maritime adéquates, nécessite de longues phases préparatoires et de grandes dépenses, ce qui pose problème à de nombreux ports.


Airports, seaports, river ports and major terminals serve as intermodal nodes along these long distance links between the Central and East European countries.

Les aéroports, ports maritimes, ports fluviaux et terminaux majeurs font office de points nodaux intermodaux situés le long de ces liaisons à longue distance entre les pays d'Europe centrale et orientale.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
In view of the fact that France has presented to the Indian Ocean Tuna Commission (IOTC) a development plan describing the indicative size of the fleet of Mayotte and the expected evolution of the underdeveloped fleet of mechanical long-liners which are less than 23 metres in length and of purse-seiners based in Mayotte, as a new outermost region, to which no IOTC contracting party, including the Union, has objected, it is appropriate to use the reference levels of that plan as ceilings for the capacity of the fleet of mechanical long-liners which are less than 23 metres in length ...[+++]

Étant donné que la France a présenté à la Commission des thons de l'océan indien (CTOI) un plan de développement décrivant la taille indicative de la flotte de Mayotte et l'évolution attendue de la flotte sous-développée de palangriers d'une longueur inférieure à 23 mètres et de senneurs à senne coulissante basés à Mayotte en tant que nouvelle région ultrapériphérique de ce pays, qui n'a suscité d'objection d'aucune des parties contractantes à la CTOI, y compris l'Union, il convient d'utiliser les niveaux de référence de ce plan comme plafonds pour la capacité de la flotte de palangriers d'une longueur hors inférieure à 23 mètres et de s ...[+++]


As the shadow rapporteur for the Socialist Group in the European Parliament, I have always upheld the following points that are raised in the final report: the need to use existing opportunities in terms of European funding or State aid to develop and purchase advanced and environmentally-responsible facilities and to better integrate them into the European port network; the need for local and regional authorities to make use of the possibilities their ports offer to develop their regions, creating more transport intermodality and competitiveness between ports; the need to improve current social conditions in the maritime sector, in pa ...[+++]

En tant que rapporteur fictif du groupe socialiste du Parlement européen, j'ai toujours soutenu les points suivants, qui sont abordés par le rapport définitif: la nécessité d'utiliser les opportunités existantes en termes de financement européen et d'aides publiques afin de développer et d'acquérir des infrastructures avancées et écologiquement responsables et de mieux les intégrer au système portuaire européen; la nécessité, pour les autorités locales et régionales, de tirer profit des possibilités que leur offrent leurs ports pour développer leur région, en suscitant une plus grande intermodalité des transports et la compétition entre ...[+++]


2. As far as safety checks are concerned, the Member States shall apply the procedures set out in Annex VII to all ships referred to in Article 3(1) and (2) of Regulation (EC) No 725/2004 calling at their ports, as long as they do not fly the flag of the port state of inspection.

2. En ce qui concerne les contrôles de sûreté, les États membres appliquent les procédures visées à l'annexe VII à tous les navires visés à l'article 3, paragraphes 1 et 2, du règlement (CE) n° 725/2004 qui font escale dans leurs ports, pour autant qu'ils ne battent pas pavillon de l'État du port d'inspection.


1. This guidance applies only to ships mentioned in Articles 3(1) and 3(2) and, where appropriate, 3(3) of Regulation (EC) No. 725/2004, as long as they do not fly the flag of the port state of inspection.

1. Les présentes orientations s'appliquent uniquement aux navires mentionnés à l'article 3, paragraphes 1 et 2 et, le cas échéant, à l'article 3, paragraphe 3, du règlement (CE) n° 725/2004, pour autant qu'ils ne battent pas le pavillon de l'État du port de l'inspection.


2. As far as safety checks are concerned, the Member States shall apply the procedures set out in Annex VII to all ships referred to in Article 3(3) of Regulation (EC) 725/2004 calling at their ports, as long as they do not fly the flag of the port state of inspection.

2. En ce qui concerne les contrôles de sûreté, les États membres appliquent les procédures visées à l'annexe VII à tous les navires visés à l'article 3, paragraphes 1 et 2, du règlement (CE) n° 725/2004 qui font escale dans leurs ports, pour autant qu'ils ne battent pas pavillon de l'État du port d'inspection.


Without extensive battles fought by trade unions and without local port companies, ports of convenience would have taken root a long time ago.

Sans les longues luttes menées par les syndicats et sans les compagnies portuaires locales, les ports de complaisance seraient parvenus à s’implanter depuis déjà longtemps.




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'long port' ->

Date index: 2024-11-14
w