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Actual surplus period
Agricultural over-production
Agricultural surplus
Agricultural trade surplus
Building canal locks
CDS
CSD
Canal lock construction
Committee on Surplus Disposal
Committee on the Disposal of Surpluses
Construct canal locks
Construct locks on canals
Consultative Subcommittee on Surplus Disposal
Farm surplus
Labor surplus
Labour surplus
Manpower redundancy
Manpower surplus
Pension fund surplus
Pension plan surplus
Pension surplus
Production surplus
Redundancy of manpower
Surplus
Surplus manpower
Surplus of agricultural products
Surplus of allowable catch
Surplus of the allowable catch
Surplus period
Surplus production
Surplus resources
Surplus status period
Surplus stock
Surpluses

Vertaling van "lock-in to surplus " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
agricultural surplus [ agricultural over-production | agricultural trade surplus | farm surplus | surplus of agricultural products ]

excédent agricole [ excédent commercial agricole | surplus agricole ]


production surplus [ surplus production | Surpluses(ECLAS) ]

excédent de production [ production excédentaire ]


surplus of allowable catch | surplus of the allowable catch | surplus resources | surplus stock

reliquat du volume admissible des captures | ressources halieutiques excédentaires | stock excédentaire


Committee on Surplus Disposal | Committee on the Disposal of Surpluses | Consultative Subcommittee on Surplus Disposal | CDS [Abbr.] | CSD [Abbr.]

Comité de l'écoulement des excédents | Sous-comité consultatif sur l'écoulement des excédents | CSD [Abbr.]


agricultural surplus | farm surplus | surplus of agricultural products

excédent agricole | produits agricoles exédentaires




pension plan surplus [ pension surplus | pension fund surplus | surplus ]

surplus des caisses de retraite [ surplus ]


manpower surplus [ labor surplus | labour surplus | surplus manpower | manpower redundancy | redundancy of manpower ]

excédent de main-d'œuvre [ main-d'œuvre excédentaire ]


canal lock construction | construct locks on canals | building canal locks | construct canal locks

construire une écluse sur un canal


actual surplus period [ surplus period | surplus status period ]

période de priorité d'excédentaire [ période de priorité d'employé excédentaire ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
The EU28 seasonally adjusted current account of the balance of payments recorded a surplus of €69.4 billion (1.8% of GDP) in the third quarter of 2017, up from a surplus of €47.5 billion (1.2% of GDP) in the second quarter of 2017 and from a surplus of €44.8 billion (1.2% of GDP) in the third quarter of 2016, according to estimates released by Eurostat, the statistical office of the European Union.

Le compte des opérations courantes de la balance des paiements de l'UE28, corrigé des variations saisonnières, a enregistré un excédent de 69,4 milliards d'euros (1,8% du PIB) au troisième trimestre 2017, en hausse par rapport à l'excédent de 47,5 mrds (1,2% du PIB) du deuxième trimestre 2017 et à celui de 44,8 mrds (1,2% du PIB) du troisième trimestre 2016, selon les estimations d'Eurostat, l'office statistique de l'Union européenne.


Under Article 15 of Regulation (EC) No 318/2006, a surplus amount is to be levied on quantities of surplus sugar, surplus isoglucose and surplus inulin syrup not carried forward or exported, or used for the specific supply arrangements for the outermost regions, and on industrial sugar, industrial isoglucose and industrial inulin syrup for which no proof has been supplied, by a date to be determined, that it has been processed into one of the products referred to in Article 13(2) of that Regulation; and on quantities withdrawn from t ...[+++]

L'article 15 du règlement (CE) no 318/2006 prévoit qu’un prélèvement est perçu sur les excédents de sucre, d’isoglucose et de sirop d’inuline non reportés ni exportés ou utilisés aux fins du régime spécifique d’approvisionnement des régions ultrapériphériques, ainsi que sur le sucre, l’isoglucose et le sirop d’inuline industriels pour lesquels aucune preuve de leur utilisation dans l’un des produits visés à l’article 13, paragraphe 2, dudit règlement n’a été apportée dans un délai à déterminer et sur les quantités retirées au sens de l’article 19 dudit règlement pour lesquelles les obligations prévues au paragraphe 3 dudit article ne son ...[+++]


December 2017 - Euro area international trade in goods surplus €25.4 bn - €14.3 bn surplus for EU28 // Brussels, 15 February 2018

Décembre 2017 - Excédent de 25,4 milliards d'euros du commerce international de biens de la zone euro - Excédent de 14,3 mrds d'euros pour l'UE28 // Bruxelles, le 15 février 2018


The EU28 seasonally adjusted current account of the balance of payments recorded a surplus of €41.9 billion (1.1% of GDP) in the second quarter of 2017, down from a surplus of €49.4 billion (1.3% of GDP) in the first quarter of 2017 and from a surplus of €58.6 billion (1.6% of GDP) in the second quarter of 2016, according to estimates released by Eurostat, the statistical office of the European Union.

Le compte des opérations courantes de la balance des paiements de l'UE28, corrigé des variations saisonnières, a enregistré un excédent de 41,9 milliards d'euros (1,1% du PIB) au deuxième trimestre 2017, en baisse par rapport à l'excédent de 49,4 mrds (1,3% du PIB) du premier trimestre 2017 et à celui de 58,6 mrds (1,6% du PIB) du deuxième trimestre 2016, selon les estimations d'Eurostat, l'office statistique de l'Union européenne.


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The EU28 seasonally adjusted current account of the balance of payments recorded a surplus of €58.9 billion (1.6% of GDP) in the first quarter of 2017, up from a surplus of €52.9 billion (1.4% of GDP) in the fourth quarter of 2016 and from a surplus of €57.4 billion (1.5% of GDP) in the first quarter of 2016, according to estimates released by Eurostat, the statistical office of the European Union.

Le compte des opérations courantes de la balance des paiements de l'UE28, corrigé des variations saisonnières, a enregistré un excédent de 58,9 milliards d'euros (1,6% du PIB) au premier trimestre 2017, en hausse par rapport à l'excédent de 52,9 mrds (1,4% du PIB) du quatrième trimestre 2016 et à celui de 57,4 mrds (1,5% du PIB) du premier trimestre 2016, selon les estimations d'Eurostat, l'office statistique de l'Union européenne.


97. Notes that grid investments are cyclical and should be viewed in a historical perspective; points out that much of the infrastructure built in recent decades to interconnect centralised power plants is ageing; points out that society will expect the cost of keeping existing infrastructure operational and deploying new infrastructure to be optimised through public-private partnerships and the development of innovative financing instruments; emphasises the need accurately to ascertain infrastructure requirements and avoid lock-in to surplus capacity by taking full account of cost-effective energy efficiency potential;

97. fait observer que les investissements dans les réseaux sont de nature cyclique et doivent être considérés dans une perspective historique; souligne qu'une grande partie des infrastructures mises en place au cours des dernières décennies pour interconnecter des centrales électriques de grande taille sont vieillissantes; souligne que la société ne peut que réclamer une optimisation du coût du maintien en fonctionnement des infrastructures existantes et de la création de nouvelles infrastructures par le biais de partenariats public-privé et de l'élaboration d'instruments de financement novateurs; insiste sur la nécessité d'établir avec précision des exigences en matière d'infrastructures et d'évi ...[+++]


99. Notes that grid investments are cyclical and should be viewed in a historical perspective; points out that much of the infrastructure built in recent decades to interconnect centralised power plants is ageing; points out that society will expect the cost of keeping existing infrastructure operational and deploying new infrastructure to be optimised through public-private partnerships and the development of innovative financing instruments; emphasises the need accurately to ascertain infrastructure requirements and avoid lock-in to surplus capacity by taking full account of cost-effective energy efficiency potential;

99. fait observer que les investissements dans les réseaux sont de nature cyclique et doivent être considérés dans une perspective historique; souligne qu’une grande partie des infrastructures mises en place au cours des dernières décennies pour interconnecter des centrales électriques de grande taille sont vieillissantes; souligne que la société ne peut que réclamer une optimisation du coût du maintien en fonctionnement des infrastructures existantes et de la création de nouvelles infrastructures par le biais de partenariats public-privé et de l’élaboration d’instruments de financement novateurs; insiste sur la nécessité d'établir avec précision des exigences en matière d'infrastructures et d'évi ...[+++]


49. Stresses that any access to fisheries resources in third countries' waters must respect not only Article 62 of the UN Convention on the Law of the Sea (UNCLOS) regarding surplus stocks but also Articles 69 and 70 on the rights of land-locked and geographically disadvantaged states within the region, taking into account the nutritional and socioeconomic needs of local populations;

49. souligne que tout accès aux surplus de ressources halieutiques dans les eaux des pays tiers doit respecter non seulement l'article 62 de la Convention des Nations unies sur le droit de la mer (CNUDM) relatif aux stocks excédentaires, mais aussi ses articles 69 et 70 relatifs aux droits des pays sans littoral ou géographiquement désavantagés de la région, en tenant compte des besoins nutritionnels et socioéconomiques des populations locales;


49. Stresses that any access to fisheries resources in third countries' waters must respect not only Article 62 of the UN Convention on the Law of the Sea (UNCLOS) regarding surplus stocks but also Articles 69 and 70 on the rights of land-locked and geographically disadvantaged states within the region, taking into account the nutritional and socioeconomic needs of local populations;

49. souligne que tout accès aux surplus de ressources halieutiques dans les eaux des pays tiers doit respecter non seulement l'article 62 de la Convention des Nations unies sur le droit de la mer (CNUDM) relatif aux stocks excédentaires, mais aussi ses articles 69 et 70 relatifs aux droits des pays sans littoral ou géographiquement désavantagés de la région, en tenant compte des besoins nutritionnels et socioéconomiques des populations locales;


63. Stresses that any access to fisheries resources in developing countries must comply not only with Article 62 of the United Nations Convention on the Law of the Sea (UNCLOS) regarding surplus stocks, but also with Articles 69 and 70 on the rights of land-locked and geographically disadvantaged states within the region, especially with respect to the nutritional and socio-economic needs of local populations;

63. souligne que tout accès aux ressources halieutiques dans les pays en développement doit respecter non seulement l'article 62 de la convention des Nations unies sur le droit de la mer (CNUDM) relatif aux stocks excédentaires, mais aussi ses articles 69 et 70 relatifs aux droits des pays sans littoral ou géographiquement désavantagés de la région, en particulier du point de vue des besoins nutritionnels et socio-économiques des populations locales;


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