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Learning organization
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Vertaling van "local knowledge base " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
knowledge management system | KMS | knowledge-enabled software | knowledge-based software | knowledge software | knowledge-based tool | knowledge-based solution | knowledge-based application

système de gestion des connaissances | SGC | système de gestion du savoir | logiciel de gestion des connaissances | outil de gestion des connaissances | solution de gestion des connaissances | SGC | application de gestion des connaissances


knowledge warfare [ knowledge based warfare | knowledge-based warfare | knowledge war | knowledge industry war | data war ]

guerre des savoirs [ guerre des savoirs industriels ]


knowledge base machine [ KBM | knowledge-base machine | knowledge-based machine ]

machine-base de connaissances [ machine BC | machine à base de connaissances ]


knowledge base [ KB | K-base | knowledge data base | knowledge database ]

base de connaissances [ BC,BDC | base de connaissance ]


knowledge economy [ knowledge-based economy | knowledge-driven economy | Intangible economy(ECLAS) | Knowledge society(STW) ]

économie de la connaissance [ économie du savoir | économie numérique | e-économie | netéconomie | net-économie ]


learning organization (1) | intelligent enterprise (2) | knowledge enterprise (3) | knowledge organization (4) | knowledge-based enterprise (5)

organisation intelligente | organisation fondée sur le savoir | organisation apprenante | entreprise intelligente | entreprise du savoir | entreprise apprenante


intelligent enterprise | knowledge enterprise | knowledge organization | knowledge-based enterprise | learning organization

entreprise du savoir | organisation intelligente | organisation fondée sur le savoir | organisation apprenante | entreprise intelligente | entreprise apprenante


intelligent knowledge-based system | knowledge-based system | IKBS [Abbr.] | KBS [Abbr.]

système à base de connaissance | système basé sur la connaissance | SBC [Abbr.]


knowledge base | knowledge database

base de connaissances


knowledge-based system | knowledge system | expert system

système à base de connaissances | système expert [ SBC ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
75. Takes note of the weaknesses identified by the Court of Auditors as regards coordination, in this sense underlines the importance of maintaining a close coordination between donors and within the Commission's services; calls for a continuous articulation of humanitarian aid and development aid, with a stronger link between relief, rehabilitation and development by means of a permanent Linking Relief, Rehabilitation and Development (LRRD) interservices platform; considers that integrated approaches with clearly stated coordination objectives and a coherent country strategy between ECHO and EuropeAid alongside with best practices sharing have to be set up wherever possible; invites the Commission to enter into a dialogue with Parliamen ...[+++]

75. prend note des lacunes identifiées par la Cour des comptes en ce qui concerne la coordination, et souligne à cet égard l'importance d'assurer une coordination étroite permanente entre les donateurs et au sein des services de la Commission; appelle de ses vœux une articulation continue de l'aide humanitaire et de l'aide au développement, ainsi que l'établissement d'un lien plus étroit entre aide d'urgence, réhabilitation et développement grâce à une plateforme interservices consacrée à ces problématiques (LRRD); estime qu'il convient de mettre en place, partout où cela est possible, des démarches globales comportant des objectifs de coordination clairement définis et une stratégie par pays cohérente entre ECHO et EuropeAid, ainsi que d ...[+++]


220. Regrets the weaknesses identified in the coordination between donors and within the Commission's services as also elaborated by an evaluation of the Union's cooperation with the Republic of Haiti (2008-2012) , which was issued on behalf of the Commission; calls, in this respect, for a better articulation of the humanitarian aid and development aid with a stronger link between relief, rehabilitation and development by means of a permanent LRRD (linking of relief, rehabilitation and development) framework; considers that integrated approaches with clearly stated coordination objectives and a coherent country strategy between the Commission's Humanitarian Aid and Civil Protection Department (ECHO) and EuropeAid, alongside the sharing of ...[+++]

220. déplore les faiblesses détectées dans la coordination entre les donateurs et au sein des services de la Commission, comme le relève également une évaluation de la coopération de l'Union avec la République d'Haïti (2008-2012) , publiée au nom de la Commission et qui appelle de ses vœux, à cet égard, une meilleure articulation de l'aide humanitaire et de l'aide au développement, ainsi que l'établissement d'un lien plus étroit entre aide d'urgence, réhabilitation et développement (LRRD) grâce à une plate-forme interservices consacrée à ces problématiques; estime qu'il convient de mettre en place, partout où cela est possible, des démarches globales comportant des objectifs de coordination clairement définis et une stratégie nationale coh ...[+++]


220. Regrets the weaknesses identified in the coordination between donors and within the Commission's services as also elaborated by an evaluation of the Union's cooperation with the Republic of Haiti (2008-2012), which was issued on behalf of the Commission, calls, in this respect, for a better articulation of the humanitarian aid and development aid with a stronger link between relief, rehabilitation and development by means of a permanent LRRD (linking of relief, rehabilitation and development) framework; considers that integrated approaches with clearly stated coordination objectives and a coherent country strategy between the Commission's Humanitarian Aid and Civil Protection Department (ECHO) and EuropeAid, alongside the sharing of b ...[+++]

220. déplore les faiblesses détectées dans la coordination entre les donateurs et au sein des services de la Commission, comme le relève également une évaluation de la coopération de l'Union avec la République d'Haïti (2008-2012), publiée au nom de la Commission et qui appelle de ses vœux, à cet égard, une meilleure articulation de l'aide humanitaire et de l'aide au développement, ainsi que l'établissement d'un lien plus étroit entre aide d'urgence, réhabilitation et développement (LRRD) grâce à une plate-forme interservices consacrée à ces problématiques; estime qu'il convient de mettre en place, partout où cela est possible, des démarches globales comportant des objectifs de coordination clairement définis et une stratégie nationale cohé ...[+++]


75. Takes note of the weaknesses identified by the Court of Auditors as regards coordination, in this sense underlines the importance of maintaining a close coordination between donors and within the Commission's services; calls for a continuous articulation of humanitarian aid and development aid, with a stronger link between relief, rehabilitation and development by means of a permanent Linking Relief, Rehabilitation and Development (LRRD) interservices platform; considers that integrated approaches with clearly stated coordination objectives and a coherent country strategy between ECHO and EuropeAid alongside with best practices sharing have to be set up wherever possible; invites the Commission to enter into a dialogue with Parliamen ...[+++]

75. prend note des lacunes identifiées par la Cour des comptes en ce qui concerne la coordination, et souligne à cet égard l'importance d'assurer une coordination étroite permanente entre les donateurs et au sein des services de la Commission; appelle de ses vœux une articulation continue de l'aide humanitaire et de l'aide au développement, ainsi que l'établissement d'un lien plus étroit entre aide d'urgence, réhabilitation et développement (LRRD) grâce à une plateforme interservices consacrée à ces problématiques; estime qu'il convient de mettre en place, partout où cela est possible, des démarches globales comportant des objectifs de coordination clairement définis et une stratégie pays cohérente entre ECHO et EuropeAid, ainsi que de me ...[+++]


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Since it is recognised that investing in infrastructure and equipment is not sufficient in itself to develop the knowledge-based economy, structural policies have also helped to initiate regional strategies for RD and innovation geared towards meeting local needs and local opportunities for development.

Comme il est admis que les investissements en infrastructures et en équipements ne suffisent pas à eux seuls à développer l'économie fondée sur le savoir, les politiques structurelles ont aussi contribué à initier des stratégies régionales de RD et d'innovation calibrées pour satisfaire les besoins locaux et correspondre aux possibilités locales de développement.


It foresees a greater decentralisation of the current system and better use of local knowledge and initiative through the development of locally based EU Market Access Teams drawn from Commission Delegations, Member State Embassies and business organisations.

Elle prévoit une plus grande décentralisation du système actuel et une meilleure utilisation des connaissances locales et des projets locaux par la constitution, sur place, d'équipes communautaires spécialisées en accès aux marchés et composées de représentants des délégations de la Commission, des ambassades des États membres et des fédérations d'entreprises.


This document seeks to encourage local and regional authorities to make full use of the new opportunities offered by the ERA, since the regions are recognised as key players in the creation of a European knowledge-based economy.

Ce document a pour but d'inciter les autorités locales et régionales à exploiter au maximum les nouvelles possibilités offertes par l'EER. Les régions sont en effet reconnues comme étant des acteurs clés dans la création d'une économie européenne de la connaissance.


The overall objective is to provide a sound knowledge base for the management of this transition, which will be conditioned by national, regional and local policies, programmes and actions, as well as informed decision making by individual citizens, families and other societal units.

L'objectif global est de constituer une base de connaissances solide pour assurer la gestion de cette transition qui reposera sur les politiques, programmes et actions menés au niveau national, régional et local, et pour permettre aux particuliers, aux familles et aux autres cellules sociales de prendre des décisions en connaissance de cause.


(c) variety of transition dynamics and paths towards the knowledge-based society at local, national and regional level.

c) variété des dynamiques de transition et des voies vers la société de la connaissance aux niveaux local, national et régional.


- improving the production, transmission and utilisation of knowledge in Europe; - options and choices for the development of a knowledge-based society serving the EU objectives set at the Lisbon and Nice European Councils, in particular as regards improving the quality of life, employment and labour market policies, life-long education and training, and strengthening social cohesion and sustainable development; - variety of transition dynamics towards the knowledge-based society at local, national and regional level.

- options et choix pour le développement d'une société de la connaissance au service des objectifs que l'Union s'est fixés aux Conseils européens de Lisbonne et de Nice, en particulier en matière d'amélioration de la qualité de la vie, de politiques de l'emploi et du marché du travail, d'éducation et de formation tout au long de la vie, et de renforcement de la cohésion sociale et de développement durable ;


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