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Advances and loans to public corporations
Advances to public authorities
Borrowing
Building loan
Current loans and advances to public authorities
Domestic bond
Domestic loan
Draft loan contracts
EU loan
European Union loan
Fertilizer needs
Fertilizer requirement
Fertilizer requirements
Fixed-interest loan
Floating-rate loan
Housing finance
Housing loan
Inland loan
Internal loan
Labor force requirements
Labor needs
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Labour force requirements
Labour needs
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Material requirement planning
Material requirements planning
Materials planning
Materials requirements planning
Mortgage loan
Mortgage loans
National loan
Prepare a loan contract
Prepare contracts for loans
Prepare loan contracts
Real estate credit
Requirements planning
Special Interest Groups Funding Accountability Act
Work force needs
Worker requirement
Workforce needs
Workforce requirements

Vertaling van "loan and requiring " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
real estate credit [ building loan | housing loan | loan on real estate | mortgage loan | housing finance(GEMET) | mortgage loans(UNBIS) ]

crédit immobilier [ crédit foncier | crédit hypothécaire | prêt à la construction | prêt immobilier ]


advances and loans to public corporations | advances on current account and loans to public law organizations | advances to public authorities | current account advances and loans to public corporations | current account credits and loans to public authorities | current loans and advances to public authorities

cdits en comptes courants et prêts à des collectivités de droit public


Special Interest Groups Funding Accountability Act [ An Act to require special interest groups that receive grants or loans from public funds to submit for tabling in Parliament a report on the purposes to which the funds were put ]

Loi sur l'imputabilité des subventions aux groupes d'intérêts spéciaux [ Loi obligeant les groupes d'intérêts spéciaux qui reçoivent des subventions ou des prêts provenant de fonds publics à produire un rapport à être déposé au Parlement sur les objets auxquels ces fonds sont utilisés ]


domestic bond | domestic loan | inland loan | internal loan | national loan

emprunt inrieur | emprunt national


prepare a loan contract | prepare contracts for loans | draft loan contracts | prepare loan contracts

préparer des contrats de prêt


fertilizer needs | fertilizer requirement | fertilizer requirements | manurial requirement | manurial requirements

besoins en engrais


manpower requirements [ manpower needs | labour force requirements | labour needs | labour requirements | workforce requirements | worker requirement | workforce needs | work force needs | labor force requirements | labor needs | labor requirements ]

besoins en main-d'œuvre [ effectif nécessaire ]


borrowing [ fixed-interest loan | floating-rate loan ]

emprunt [ emprunt à taux fixe | emprunt à taux variable ]


EU loan [ European Union loan ]

prêt de l'UE [ prêt de l'Union européenne ]


materials requirements planning [ materials planning | requirements planning | material requirement planning | material requirements planning ]

planification des besoins de matières [ planification des besoins matières | planification des besoins-matières | planification des besoins en composants | planification des besoins en matières | planification des matériaux nécessaires | méthode MRP ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Purchasers of bank loans are required to notify authorities when acquiring a loan.

Les acheteurs de prêts bancaires devront notifier leurs acquisitions de prêts aux autorités.


Third-country purchasers of consumer loans are required to use authorised EU credit servicers.

Les acheteurs de prêts de pays tiers sont tenus de recourir à des gestionnaires de crédit agréés établis dans l'UE.


Reducing non-performing loans will require increased debt restructuring efforts and effective use of the insolvency and foreclosure frameworks.

La réduction du volume de prêts improductifs passera obligatoirement par un accroissement des efforts de restructuration de la dette et par une utilisation efficace des cadres en matière d'insolvabilité et de saisie.


Reducing non-performing loans will require increased debt restructuring efforts and effective use of the insolvency and foreclosure frameworks.

La réduction du volume de prêts improductifs passera obligatoirement par un accroissement des efforts de restructuration de la dette et par une utilisation efficace des cadres en matière d'insolvabilité et de saisie.


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Further breakdowns by original maturity and purpose of the loan are required on a quarterly basis for some items as indicated in Table 5(b).

D’autres ventilations par échéance initiale et objet du crédit sont requises selon une périodicité trimestrielle pour certains postes, ainsi qu’indiqué au tableau 5, point b).


For asset-backed securities where the cash flow generating assets comprise auto loans, consumer finance loans, or leasing receivables, the loan-by-loan information requirements will apply from 1 January 2014 and the nine-month transition period ends on 30 September 2014.

Concernant les titres adossés à des actifs pour lesquels les actifs générant des flux financiers comprennent des prêts automobiles, des prêts à la consommation ou du crédit-bail, les exigences d’informations prêt par prêt s’appliqueront à compter du 1er janvier 2014, et la période de transition de neuf mois s’achèvera le 30 septembre 2014.


For asset-backed securities where the cash flow generating assets comprise loans to small- and medium-sized enterprises (SME), the loan-by-loan information requirements will apply from 3 January 2013 and the nine-month transition period ends on 30 September 2013.

Concernant les titres adossés à des actifs pour lesquels les actifs générant des flux financiers comprennent des prêts aux petites et moyennes entreprises (PME), les exigences d’informations prêt par prêt s’appliquent à compter du 3 janvier 2013, et la période de transition de neuf mois s’achève le 30 septembre 2013.


For residential-mortgage backed securities (RMBS), the loan-by-loan information requirements will apply from 3 January 2013 and the nine-month transitional period ends on 30 September 2013.

Concernant les titres adossés à prêts immobiliers résidentiels (residential-mortgage backed securities – RMBS), les exigences de déclaration prêt par prêt s’appliquent à compter du 3 janvier 2013, et la période de transition de neuf mois s’achève le 30 septembre 2013.


For commercial-mortgage backed securities (CMBS), the loan-by-loan information requirements will apply from 1 March 2013 and the nine-month transition period ends on 30 November 2013.

Concernant les titres adossés à des prêts immobiliers commerciaux (commercial-mortgage backed securities, CMBS), les exigences d’informations prêt par prêt s’appliquent à compter du 1er mars 2013, et la période de transition de neuf mois s’achève le 30 novembre 2013.


The competent authorities may recognise loans secured by commercial real estate as eligible where the Loan-to-value ratio of 60 % is exceeded up to a maximum level of 70 % if the value of the total assets pledged as collateral for the covered bonds exceed the nominal amount outstanding on the covered bond by at least 10 %, and the bondholders’ claim meets the legal certainty requirements set out in Annex VIII. The bondholders’ cla ...[+++]

Les autorités compétentes peuvent reconnaître comme éligibles les prêts garantis par un bien immobilier commercial lorsque le ratio prêt/valeur de 60 % est dépassé dans la limite de 70 %, pour autant que la valeur de tous les actifs donnés en sûreté des obligations garanties dépasse l’encours nominal desdites obligations garanties d’au moins 10 % et que la créance des détenteurs de ces obligations satisfasse aux exigences de sécurité juridique énoncées à l’annexe VIII. La créance des détenteurs d’obligations est prioritaire par rapport à toutes les autres créances sur la sûreté.


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