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Act to establish the permanent list of electors
Apply auction listing agreement
Central List of Establishments
Compile drinks price lists
Compile price list of drinks
Court of Auditors list of posts
Court of Auditors'establishment plan
Distribution list
E-mail distribution list
E-mail list
E-mailing list
Establish an aquarium
Establish aquarium
Establish auction listing agreement
Establish prices on drinks menu
Establish the aquarium
Establishment plan
Fix drinks menu prices
List of posts
List-serve
Mailing distribution list
Mailing list
Maillist
SSEL
Set auction listing agreement
Set auction listing agreements
Standard Statistical Establishment List

Vertaling van "list establishments " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
compile price list of drinks | fix drinks menu prices | compile drinks price lists | establish prices on drinks menu

compiler des listes de prix de boissons


apply auction listing agreement | establish auction listing agreement | set auction listing agreement | set auction listing agreements

établir un accord de vente aux enchères


Court of Auditors list of posts | Court of Auditors'establishment plan

cadre des services de la Cour des comptes | tableau des effectifs de la Cour des comptes


Standard Statistical Establishment List | SSEL [Abbr.]

liste type d'entreprises


establishment plan | list of posts

tableau des effectifs


Codification of equipment - Establishing common user item lists and matrices

Codification des matériels - Établissement de listes et de tableaux d'articles à usage commun


Central List of Establishments

répertoire central des établissements


Act to establish the permanent list of electors

Loi sur l'établissement de la liste électorale permanente


establish an aquarium | establish, monitor and maintain aquarium | establish aquarium | establish the aquarium

mettre en place un aquarium


mailing list | e-mailing list | e-mail list | e-mail distribution list | mailing distribution list | distribution list | maillist | list-serve

liste de diffusion | liste de distribution | liste de messagerie | liste d'envoi
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
76. Stresses that tax competition is far from being limited to the Member States, including their dependent or associated territories, and that most practices under consideration have an international dimension, through the shifting of profits to low- or no-tax or secrecy jurisdictions where, often, no substantial economic activity takes place; deplores the lack of a coordinated approach on the part of the Member States vis-à-vis all those jurisdictions, not only in terms of joint action or reaction against their harmful practices, but also, despite the Commission’s efforts, regarding their identification and the relevant criteria; strongly supports, therefore, the Commission’s 2012 proposal, which includes substantial criteria for ensuri ...[+++]

76. souligne que la concurrence en matière fiscale, loin d'avoir pour acteurs les seuls États membres (territoires dépendants ou associés compris), recouvre un ensemble de pratiques d'envergure internationale, qui s'appuient sur le transfert de bénéfices vers des juridictions sans réelle activité économique, qui cultivent une fiscalité réduite ou inexistante, ou le secret; déplore l'absence de toute démarche d'ensemble des États membres face à ces juridictions, non seulement en termes d'action ou de réaction communes face à leurs pratiques dommageables, mais encore, et ce malgré tous les efforts de la Commission en ce sens, en termes d'établissement d'une liste et de déf ...[+++]


76. Stresses that tax competition is far from being limited to the Member States, including their dependent or associated territories, and that most practices under consideration have an international dimension, through the shifting of profits to low- or no-tax or secrecy jurisdictions where, often, no substantial economic activity takes place; deplores the lack of a coordinated approach on the part of the Member States vis-à-vis all those jurisdictions, not only in terms of joint action or reaction against their harmful practices, but also, despite the Commission’s efforts, regarding their identification and the relevant criteria; strongly supports, therefore, the Commission’s 2012 proposal, which includes substantial criteria for ensuri ...[+++]

76. souligne que la concurrence en matière fiscale, loin d'avoir pour acteurs les seuls États membres (territoires dépendants ou associés compris), recouvre un ensemble de pratiques d'envergure internationale, qui s'appuient sur le transfert de bénéfices vers des juridictions sans réelle activité économique, qui cultivent une fiscalité réduite ou inexistante, ou le secret; déplore l'absence de toute démarche d'ensemble des États membres face à ces juridictions, non seulement en termes d'action ou de réaction communes face à leurs pratiques dommageables, mais encore, et ce malgré tous les efforts de la Commission en ce sens, en termes d'établissement d'une liste et de déf ...[+++]


Whereas the Governor in Council, on the recommendation of the Solicitor General of Canada, is satisfied that there are reasonable grounds to believe that each of the entities on the list established by the annexed Regulations Establishing a List of Entities has knowingly carried out, attempted to carry out, participated in or facilitated a terrorist activity or is knowingly acting on behalf of, at the direction of or in association with an entity that has knowingly carried out, attempted to carry out, participated in or facilitated a terrorist activity;

Attendu que la gouverneure en conseil est convaincue, sur recommandation du solliciteur général du Canada, qu’il existe des motifs raisonnables de croire que chacune des entités visées dans le projet de règlement intitulé Règlement établissant une liste d’entités, ci-après, est une entité qui, sciemment, s’est livrée ou a tenté de se livrer à une activité terroriste, y a participé ou l’a facilitée, ou qui, sciemment, agit au nom d’une telle entité, sous sa direction ou en collaboration avec elle,


The most significant difference between the process for listing foreign states contained in new section s 6.1(2) to 6.1(10) of the State Immunity Act and the process for listing terrorist entities contained in section s 83.05 to 83.07 of the Criminal Code is that section s 6.1(2) to 6.1(10) of the State Immunity Act do not grant states an explicit statutory right to apply for judicial review of the Minister’s decision to recommend listing the state in question, or to recommend retaining the state in question on the list established by Cabinet. ...[+++]

La différence la plus importante entre le processus d’inscription des États étrangers décrit dans les nouveaux paragraphes 6.1(2) à 6.1(10) de la LIE et le processus d’inscription des entités terroristes décrit dans les articles 83.05 à 83.07 du Code est que les paragraphes 6.1(2) à 6.1(10) de la LIE ne donnent pas explicitement aux États le droit de demander une révision judiciaire de la décision du Ministre de recommander l’inscription de l’État en question ou de sa décision de recommander le maintien de cet État sur la liste établie par le Cabinet.


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By way of derogation from Article 10(c), the antibody titration test shall not be required for pet animals of the species listed in Part A of Annex I which are being moved into a Member State from a third country or territory that features in the list established in accordance with Article 13:

Par dérogation à l'article 10, point c), le titrage des anticorps n'est pas obligatoire pour les animaux des espèces répertoriées à l'annexe I, partie A, provenant d'un pays tiers ou d'une région figurant dans la liste établie conformément à l'article 13, introduits dans un État membre:


The most significant difference between the process for listing foreign states contained in new subsections 6.1(2) to 6.1(10) of the State Immunity Act and the process for listing terrorist entities contained in sections 83.05 to 83.07 of the Criminal Code is that subsections 6.1(2) to 6.1(10) of the State Immunity Act do not grant states an explicit statutory right to apply for judicial review of the Minister’s decision to recommend listing the state in question, or to recommend retaining the state in question on the list established by Cabinet. ...[+++]

La différence la plus importante entre le processus d’inscription des États étrangers décrit dans les nouveaux paragraphes 6.1(2) à 6.1(10) de la LIE et le processus d’inscription des entités terroristes décrit dans les articles 83.05 à 83.07 du Code est que les paragraphes 6.1(2) à 6.1(10) de la LIE ne donnent pas explicitement aux États le droit de demander une révision judiciaire de la décision du Ministre de recommander l’inscription de l’État en question ou de sa décision de recommander le maintien de cet État sur la liste établie par le Cabinet.


The most significant difference between the process for listing foreign states contained in new subsections 6.1(2) to 6.1(7) of the State Immunity Act and the process for listing terrorist entities contained in sections 83.05 to 83.07 of the Criminal Code is that subsections 6.1(2) to 6.1(7) of the State Immunity Act do not grant states an explicit statutory right to apply for judicial review of the Minister’s decision to recommend listing the state in question, or to recommend retaining the state in question on the list established by Cabinet. ...[+++]

La différence la plus importante entre le processus d’inscription des États étrangers décrit dans les nouveaux paragraphes 6.1(2) à 6.1(7) de la Loi sur l’immunité des États et le processus d’inscription des entités terroristes décrit dans les articles 83.05 à 83.07 du Code criminel est que les paragraphes 6.1(2) à 6.1(7) de la Loi sur l’immunité des États ne donnent pas explicitement aux États le droit de demander une révision judiciaire de la décision du ministre de recommander l’inscription de l’État en question ou de sa décision de recommander le maintien de cet État sur la liste établie par le Cabinet.


This Board is composed of two senior officials chosen by lot from a list established by the administration and two senior officials chosen by lot from a list established by the staff trade unions.

Ce conseil est composé de deux hauts fonctionnaires désignés par tirage au sort à partir d’une liste établie par l’administration et de deux hauts fonctionnaires désignés par tirage au sort à partir d’une liste établie par les syndicats du personnel.


This Board is composed of two senior officials chosen by lot from a list established by the administration and two senior officials chosen by lot from a list established by the staff trade unions.

Ce conseil est composé de deux hauts fonctionnaires désignés par tirage au sort à partir d’une liste établie par l’administration et de deux hauts fonctionnaires désignés par tirage au sort à partir d’une liste établie par les syndicats du personnel.


It says that listed entity means an entity on a list established by the Governor-in-Council under section 83.05.

Elle indique que par entité inscrite, on entend une entité inscrite sur la liste établie par le gouverneur en conseil en vertu de l'article 83.05.


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