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Average deviation
Course bar
Course deviation bar
Deviation
Deviation bar
High limit of tolerance
Limit deviation
Limit of tolerance
Limit positional deviation
Low limit of tolerance
Lower deviation
Lower limit
M.D.
M.d.
MAD
Mean absolute deviation
Mean deviation
Nominal deviation
Track bar
Track deviation bar
Upper deviation
Upper limit

Vertaling van "limit for deviation " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE




nominal deviation | deviation | limit of tolerance

écart nominal | écart limite | écart


high limit of tolerance | upper deviation | upper limit

écart supérieur


low limit of tolerance | lower deviation | lower limit

écart inférieur




Features the presence of a usually opposable triphalangeal thumb with or without additional duplication of one or more skeletal components of the thumb. The thumb appearance can differ widely in shape (wedge to rectangular) or it can be deviated in t

polydactylie d'un pouce triphalangé


mean deviation | m.d. | M.D. | average deviation | mean absolute deviation

écart moyen | e.m.


course bar [ track bar | deviation bar | track deviation bar | course deviation bar ]

barre de route [ barre d'écart de route ]


mean absolute deviation | MAD | mean deviation | average deviation

écart moyen absolu | EMA
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
19. Finds it of the utmost importance that the Commission and all competent Member State authorities be given the right to withdraw type approvals and certificates of conformity, to require recalls and to stop the placement on the market of vehicles when they have evidence of non-compliance with EU emission limit values under the Euro 5 and 6 Regulation, where there is evidence of a significant deviation between type-approval CO2 or fuel consumption values and real-world performance, or any other requirement provided for by the type-a ...[+++]

19. estime qu'il est de la plus haute importance que la Commission et l'ensemble des autorités compétentes des États membres se voient conférer le droit de retirer la réception et le certificat de conformité, d'exiger le rappel de véhicules ou de suspendre la mise sur le marché de véhicules lorsqu'elles disposent de preuves de non-respect des valeurs limites des émissions dans l'Union fixées par le règlement Euro 5 et Euro 6, lorsqu'il est avéré qu'il y a un écart important entre les valeurs de réception relatives à la consommation de carburant et aux émissions de CO2 et les performances en conditions réelles ou lorsqu'il existe des preu ...[+++]


Requirement of a close to balance or in surplus position || Country specific MTO in structural terms: - Provide a safety margin with respect to the 3% deficit limit - Ensure rapid progress towards sustainability - Allow room for budgetary manoeuvre For euro area and ERMII MS: limits of -1% of GDP Expenditure benchmark: expenditure net of discretionary measures should grow ≤ medium-term potential GDP || 0.5% GDP as a benchmark: - More in good times - Less in bad times >0.5% if debt above 60% or if pronounced sustainability risks ...[+++]

Exigence relative à une situation proche de l’équilibre ou excédentaire || OMT par pays en termes structurels: - créer une marge de sécurité pour éviter que le déficit ne passe la barre des 3 % - progresser rapidement sur la voie de la viabilité - autoriser une marge de manœuvre budgétaire Pour la zone euro et les États membres participant au MCE II: limites de -1 % du PIB Critère pour les dépenses: le taux de croissance des dépens ...[+++]


It is important to set a maximum period for payment in order to limit this deviation and to avoid abuse.

Il est important de fixer un délai maximal afin d'encadrer cette dérogation et d'éviter les abus.


20. Urges the Commission and the EBA to ensure full and comprehensive implementation of the Capital Requirements legislative framework, with particular regard to the provisions on compensation and remuneration; calls on the EBA and the Commission to present an annual report to Parliament and the Council on the implementation and enforcement of the relevant provisions by the Member States; urges the Commission to continue the reform of banks’ compensation and remuneration culture by prioritising long-term incentives for variable remuneration with larger deferral periods up to retirement, and to promote transparency of remuneration policies including ...[+++]

20. enjoint à la Commission et à l'ABE de veiller à la mise en œuvre pleine et entière du cadre législatif sur les exigences de fonds propres, eu égard notamment aux dispositions relatives à l'indemnisation et à la rémunération; invite l'ABE et la Commission à présenter un rapport annuel au Parlement et au Conseil sur l'application et l'exécution des dispositions pertinentes par les États membres; presse la Commission de continuer à réformer la culture d'indemnisation et de rémunération des banques en donnant la priorité aux incitations à long terme pour les rémun ...[+++]


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19. Urges the Commission and the EBA to ensure full and comprehensive implementation of the Capital Requirements legislative framework, with particular regard to the provisions on compensation and remuneration; calls on the EBA and the Commission to present an annual report to Parliament and the Council on the implementation and enforcement of the relevant provisions by the Member States; urges the Commission to continue the reform of banks’ compensation and remuneration culture by prioritising long-term incentives for variable remuneration with larger deferral periods up to retirement, and to promote transparency of remuneration policies including ...[+++]

19. enjoint à la Commission et à l'ABE de veiller à la mise en œuvre pleine et entière du cadre législatif sur les exigences de fonds propres, eu égard notamment aux dispositions relatives à l'indemnisation et à la rémunération; invite l'ABE et la Commission à présenter un rapport annuel au Parlement et au Conseil sur l'application et l'exécution des dispositions pertinentes par les États membres; presse la Commission de continuer à réformer la culture d'indemnisation et de rémunération des banques en donnant la priorité aux incitations à long terme pour les rémun ...[+++]


4. By way of derogation from paragraph 3 the competent authority may, in specific cases, on the basis of an assessment of the environmental and economic costs and benefits taking into account the technical characteristics of the installation concerned, its geographical location and the local environmental conditions, set emission limit values deviating from those set by the application of paragraph 3.

4. Par dérogation au paragraphe 3, l'autorité compétente peut, dans des cas particuliers, en se fondant sur une évaluation des coûts et des avantages environnementaux et économiques tenant compte des caractéristiques techniques de l'installation concernée, de son implantation géographique et des conditions locales de l'environnement, fixer des valeurs limites d'émission s'écartant de celles fixées en application du paragraphe 3.


Where individual assessors are found to exceed the 1,5 limit for Deviation or Repeatability indices, the Official authority expert/s must perform one or more random ‘Re-performance’ checks on samples graded by them over the next few weeks, or perform one or more ‘Accompanied’ checks with those assessors.

Lorsque certains évaluateurs dépassent la limite de 1,5 fixée en termes d’indices de l’écart ou de répétabilité, les experts des autorités officielles procèdent au «réexamen» aléatoire d’un ou plusieurs des échantillons que ces évaluateurs classifieront au cours des semaines suivantes, ou ils réalisent un ou plusieurs contrôles «accompagnés» avec ces évaluateurs.


The result obtained is compared with the legal limits by calculation of a 95 % confidence interval as 2 x standard deviation, where the relevant standard deviation depends on whether (1) the method is validated through international collaboration with values for σr and σR or (2) in the case of in-house validation, an internal reproducibility has been calculated.

Le résultat obtenu est comparé aux limites réglementaires par le calcul d’un intervalle de confiance de 95 % correspondant à deux fois l’écart-type, ce dernier étant établi différemment selon que 1) la méthode est validée dans le cas d’une collaboration internationale avec des valeurs définies pour σr et σR, ou que 2), en cas de validation interne, une valeur de reproductibilité interne a été calculée.


two tests among all of the tests carried out using the points of impact defined in item 2.5.1 exhibit deviations which are unsatisfactory but do not exceed the limits set out in item 2.6.2.2, but a further series of tests carried out on a new set of samples complies with item 2.6.1, or not more than two samples of the new set exhibit deviations within the limits laid down in item 2.6.2.2.

deux essais parmi tous ceux qui ont été effectués avec les points d'impact définis au point 2.5.1 ont donné un résultat négatif en ce qui concerne des écarts n'excédant pas les limites indiquées au point 2.6.2.2, mais une nouvelle série d'essais effectuée sur une nouvelle série d'échantillons est conforme aux prescriptions du point 2.6.1, ou bien pas plus de deux échantillons de la nouvelle série présentent des écarts dans les limites ci-dessus spécifiées au point 2.6.2.2.


10 % BY WEIGHT OR NUMBER OF SHOOTS DEVIATING FROM THE SPECIFIED LIMITS SUBJECT TO A MAXIMUM DEVIATION OF 1 CM IN LENGTH AND 2 MM IN DIAMETER .

10 % EN POIDS OU EN NOMBRE DE TURIONS S'ECARTANT DES LIMITES FIXEES , L'ECART MAXIMUM NE POUVANT TOUTEFOIS EXCEDER 1 CM POUR LA LONGUEUR ET 2 MM POUR LE DIAMETRE .




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'limit for deviation' ->

Date index: 2021-01-10
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