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Angle of declination
Declination
Declination angle
Decline of water-table
Declining balance method
Declining balance method of depreciation
Declining industrial area
Declining industrial region
Diminishing balance method
Diminishing balance method of depreciation
Fixed percentage of declining balance
Fixed percentage of declining balance method
Likely area of burial
Likely burial area
Likely burial spot
Likely deposit
Likely deposition area
Magnetic declination
Most likely area of burial
Most likely burial area
Most likely burial spot
Pear decline mycoplasm
Pear decline mycoplasma-like organism
Pear decline phytoplasma
Phreatic decline
Reducing balance method
Reducing balance method of depreciation
Seasonal decline
Seasonal depletion
Seasonal ozone decline
Seasonal ozone depletion
Springtime decline
Springtime ozone decline
Variation
Water-table decline

Traduction de «likely to decline » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
pear decline mycoplasm | pear decline mycoplasma-like organism | pear decline phytoplasma

mycoplasme du dépérissement du poirier


most likely burial area [ most likely burial spot | most likely area of burial | likely area of burial | likely burial area | likely burial spot | likely deposit | likely deposition area ]

zone préférentielle [ endroit préférentiel | zone probable d'ensevelissement | endroit d'ensevelissement possible | zone d'ensevelissement possible | zone d'ensevelissement le plus probable | zone de dépôt préférentielle ]


seasonal decline | seasonal depletion | seasonal ozone decline | seasonal ozone depletion | springtime decline | springtime ozone decline

appauvrissement printanier | appauvrissement printanier en ozone | baisse de l'ozone en octobre | baisse d'octobre | diminution au printemps | diminution printanière | diminution printanière d'ozone


diminishing balance method [ declining balance method | diminishing balance method of depreciation | declining balance method of depreciation | reducing balance method | reducing balance method of depreciation | fixed percentage of declining balance method | fixed percentage of declining balance ]

amortissement dégressif [ méthode de l'amortissement dégressif | méthode de l'amortissement dégressif à taux constant | amortissement décroissant | méthode de l'amortissement décroissant | méthode de l'amortissement décroissant à taux constant ]


declination [ variation | magnetic declination | angle of declination | declination angle ]

déclinaison [ déclinaison magnétique | angle de déclinaison ]


Short stature due to primary acid-labile subunit (ALS) deficiency is characterized by moderate postnatal growth deficit, markedly low circulating levels of insulin-like growth factor 1 (IGF-1) and insulin-like growth factor binding protein 3 (IGFBP-3

petite taille par déficit primaire en sous-unité acide labile


phreatic decline | decline of water-table | water-table decline

baisse de la nappe phréatique


declining industrial area | declining industrial region

région industrielle en déclin | zone industrielle en déclin


AFG3L2 (AFG3 like matrix AAA peptidase subunit 2) related spastic ataxia, myoclonic epilepsy, neuropathy syndrome

syndrome d'ataxie spastique-epilepsie myoclonique-neuropathie précoce


An extremely rare subtype of renal cell carcinoma most frequently characterized by a small, solitary, well-circumscribed, unencapsulated renal tumor composed of multiple small to medium-sized cysts with a white or gray, spongy (bubble wrap-like ) cut

carcinome rénal tubulokystique
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
In the future, domestic fossil fuel resources are likely to decline quite sharply.

Dans l'avenir, une baisse tendancielle rapide des ressources énergétiques fossiles domestiques est prévisible.


In the future, they are likely to decline sharply, and it is anticipated that in the next 20 to 30 years more than 70% of the EU's energy requirements will have to be covered by imported products.

À l'avenir, elles devraient connaître un net recul et on prévoit qu'au cours des vingt à trente prochaines années plus de 70 % des besoins énergétiques de l'UE devront être couverts par des importations.


These imports will most likely further decline after the end of quotas as domestic prices will closer align to world prices.

Ces importations connaîtront très probablement une nouvelle baisse après la suppression des quotas étant donné que les prix sur le marché intérieur se rapprocheront des prix du marché mondial.


Despite the fears, the most likely scenario [11] is one in which labour mobility will be moderate to limited and will after a likely short upsurge just after the accession period - with some 250.000 persons per year - start declining again to fall below 100 000 persons per year before the end of the decade.

En dépit des craintes, le scénario le plus vraisemblable [11] est que la mobilité de la main-d'oeuvre connaîtra une évolution plutôt modérée et limitée puis, après une recrudescence qui sera probablement de courte durée juste après l'adhésion (environ 250 000 personnes par an), elle commencera à décliner à nouveau pour passer en dessous de 100 000 personnes par an avant la fin de la décennie.


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Like all other parts of the world, Europe is facing three major issues: (1) the depletion of the earth’s natural resources, including climate change and biodiversity loss; (2) social inequalities, including youth unemployment, people left behind in regions with declining industries; and (3) public loss of trust in government, the political establishment, and the EU and its governance structures, as well as other institutions.

Comme toutes les autres régions du monde, l’Europe est confrontée à trois grands problèmes: 1) l’épuisement des ressources naturelles de la planète, qui touche notamment au changement climatique et au recul de la biodiversité; 2) les inégalités sociales, s’agissant notamment du chômage des jeunes et des personnes laissées pour compte dans les régions où l’on assiste à un déclin des industries; et enfin 3) la défiance du public envers les pouvoirs publics, la classe politique, l’Union européenne et ses structures de gouvernance, ainsi que d’autres institutions.


Without this support the number of new culturally British games is likely to decline considerably.

Sans elle, le nombre de nouveaux jeux culturellement britanniques risquerait de diminuer considérablement.


In 1996 the general government deficit is expected to be reduced by 0.2 percentage points to 1.4% of GDP; the government gross debt ratio is likely to decline further to 70.2% in 1996 from 71.9% of GDP in 1995.

En 1996, le déficit des administrations publiques devrait baisser de 0,2 point de pourcentage, ce qui le ramènerait à 1,4 % du PIB. Quant au ratio de la dette publique brute, il devrait encore décroître, passant de 71,9 % du PIB en 1995 à 70,2 % en 1996.


The general government deficit has been below 3% of GDP since 1989 and is expected to be reduced further by 0.4 percentage points to 1.6% of GDP in 1996; the government gross debt ratio is likely to decline further to 74.7% in 1996 from 81.6% of GDP in 1995.

Le déficit des administrations publiques y est inférieur à 3 % du PIB depuis 1989 et il devrait encore diminuer de 0,4 point de pourcentage, ce qui le ramènerait à 1,6 % du PIB en 1996. Le ratio de la dette publique brute devrait également baisser, pour atteindre 74,7 % du PIB en 1996, contre 81,6 % en 1995.


In 1996 the general government deficit is expected to be reduced by 0.8 percentage points to 3.3% of GDP; the government gross debt ratio is likely to decline from 133.7% of GDP in 1995 to 130.6 % in 1996.

En 1996, le déficit des administrations publiques devrait baisser de 0,8 point de pourcentage, ce qui le ramènerait à 3,3 % du PIB. Le ratio de la dette publique brute diminuera probablement, passant de 133,7 % du PIB en 1995 à 130,6 % en 1996.


In 1996 the general government deficit is expected to be reduced by 1.2 percentage points to 7.9% of GDP; the government gross debt ratio is likely to decline from 111.8% of GDP in 1995 to 110.6% in 1996.

En 1996, le déficit des administrations publiques devrait diminuer de 1,2 point de pourcentage, ce qui le ramènerait à 7,9 % du PIB. Le ratio de la dette publique brute devrait baisser, passant de 111,8 % du PIB en 1995 à 110,6 % en 1996.


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