Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Early foreign language acquisition
Early foreign language learning
Early language learning
Early second language acquisition
Early second language learning
Early stages foreign language learning
Early-stage foreign language acquisition
Early-stage foreign language learning
Feeble-mindedness mild mental subnormality
Implicit learning
Learning To Think Like a Manager
Learning by discovery
Learning from observation and discovery
Learning without a teacher
Like begets like
Likely area of burial
Likely burial area
Likely burial spot
Likely deposit
Likely deposition area
Moderate mental subnormality
Montessori learning equipment
Montessori learning implements
Montessori learning instruments
Montessori learning tools
Most likely area of burial
Most likely burial area
Most likely burial spot
Nondeclarative learning
Reflexive learning
The apple doesn't roll far from the apple tree
Unconscious learning
Unsupervised learning

Traduction de «like to learn » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
Definition: Approximate IQ range of 50 to 69 (in adults, mental age from 9 to under 12 years). Likely to result in some learning difficulties in school. Many adults will be able to work and maintain good social relationships and contribute to society. | feeble-mindedness mild mental subnormality

Définition: Q.I. de 50 à 69 (chez les adultes, âge mental de 9 à moins de 12 ans). Aboutira vraisemblablement à des difficultés scolaires. Beaucoup d'adultes seront capables de travailler et de maintenir de bonnes relations sociales, et de s'intégrer à la société. | arriération mentale légère


Definition: Approximate IQ range of 35 to 49 (in adults, mental age from 6 to under 9 years). Likely to result in marked developmental delays in childhood but most can learn to develop some degree of independence in self-care and acquire adequate communication and academic skills. Adults will need varying degrees of support to live and work in the community. | moderate mental subnormality

Définition: Q.I. de 35 à 49 (chez les adultes, âge mental de 6 à moins de 9 ans). Aboutira vraisemblablement à d'importants retards de développement dans l'enfance mais beaucoup peuvent acquérir des aptitudes scolaires et un certain degré d'indépendance et les capacités suffisantes pour communiquer. Les adultes auront besoin d'un soutien, de niveaux variés, pour travailler et vivre dans la communauté. | arriération mentale moyenne


most likely burial area [ most likely burial spot | most likely area of burial | likely area of burial | likely burial area | likely burial spot | likely deposit | likely deposition area ]

zone préférentielle [ endroit préférentiel | zone probable d'ensevelissement | endroit d'ensevelissement possible | zone d'ensevelissement possible | zone d'ensevelissement le plus probable | zone de dépôt préférentielle ]


Learning To Think Like a Manager

Learning To Think Like a Manager


early foreign language acquisition | early foreign language learning | early language learning | early second language acquisition | early second language learning | early stages foreign language learning | early-stage foreign language acquisition | early-stage foreign language learning

apprentissage précoce d'une langue étrangère


like father, like son [ like begets like | the apple doesn't roll far from the apple tree ]

tel père, tel fils


learning by discovery | learning from observation and discovery | learning without a teacher | unsupervised learning

apprentissage par découverte | apprentissage par observation


implicit learning | nondeclarative learning | reflexive learning | unconscious learning

apprentissage implicite | apprentissage inconscient


Montessori learning implements | Montessori learning tools | Montessori learning equipment | Montessori learning instruments

matériel pédagogique de Montessori


Definition: A disorder characterized by impairment of memory, learning difficulties, and reduced ability to concentrate on a task for more than brief periods. There is often a marked feeling of mental fatigue when mental tasks are attempted, and new learning is found to be subjectively difficult even when objectively successful. None of these symptoms is so severe that a diagnosis of either dementia (F00-F03) or delirium (F05.-) can be made. This diagnosis should be made only in association with a specified physical disorder, and should not be made in the presence of any of the mental or behavioural disorders classified to F10-F99. The d ...[+++]

Définition: Trouble caractérisé par une altération de la mémoire, des difficultés d'apprentissage et une réduction de la capacité à se concentrer sur une tâche, sauf pendant des périodes de courte durée. Le sujet éprouve souvent une fatigue mentale accentuée quand il fait des efforts mentaux, et un nouvel apprentissage peut être subjectivement difficile même quand il est objectivement réussi. Aucun de ces symptômes ne présente une sévérité suffisante pour justifier un diagnostic de démence (F00-F03) ou de delirium (F05.-). Ce diagnostic ne doit être fait qu'en présence d'un trouble somatique spécifié; il ne doit pas être fait en présence de l'un des troubles mentaux ou du comportement classés en F10-F99. Le trouble peut précéder, accompagner ou s ...[+++]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
* The new NAPs are generally broad in scope, reflecting the multi-dimensional nature of poverty and exclusion and covering a wider range of policy fields, notably the provision of basic services like lifelong learning, health, and housing. They also better reflect the diversity of national strategies and the different degrees of development of social protection systems.

* les nouveaux PAN sont généralement de grande envergure, traduisant la nature pluridimensionnelle de la pauvreté et de l'exclusion. Ils recouvrent un plus large éventail de domaines politiques, notamment la fourniture de services de base comme l'apprentissage, la santé et le logement. Ils traduisent également de manière plus efficace la diversité des stratégies nationales et les différents degrés d'élaboration des systèmes de protection sociale.


The first is the issue of functional illiteracy not only among pupils, but also in the whole adult population (D, F), the second is the particular problem of early school leaving (D, FIN, IRL, NL) and the third is the growing importance of life long learning and the acquisition of new basic skills like learning to learn, languages, social competencies, ICT and a sense of enterprise.

Le premier est le problème de l'analphabétisme fonctionnel non seulement chez les élèves des écoles mais également dans l'ensemble de la population adulte (D, F), le deuxième est la question particulière de l'abandon prématuré de la scolarité (D, FIN, IRL, NL) et le troisième est l'importance croissante de l'éducation et de la formation tout au long de la vie et de l'acquisition de nouvelles compétences de base comme apprendre à apprendre, les langues, les compétences sociales, les TCI et le sens de l'entreprise.


This is likely to require some investment in new provision, though there is also much to gain by making better use of existing language learning resources and staff in schools and universities, libraries, local learning networks and adult education centres (> Actions III.3.1 to III.3.3)

Certains investissements dans une nouvelle offre seront sans doute nécessaires à cette fin. Toutefois, une meilleure utilisation des ressources et du personnel existants des écoles et des universités, des bibliothèques, des réseaux d'apprentissage locaux et des centres d'éducation pour adultes peut également se révéler judicieuse (> Actions III.3.1 à III.3.3)


That is also becoming a spiritual learning and teaching centre, not just for our students, but also for parents and any other interested community members who would like to learn about the protocols, to learn more about the teachings of our people.

C'est aussi en train de devenir un centre d'apprentissage et d'enseignement spirituel non seulement pour nos étudiants, mais aussi pour les parents et les autres membres de la communauté que cela intéresse d'apprendre les protocoles et d'en savoir plus sur les enseignements de notre peuple.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Like my colleague Senator Milne, I am not an expert in legal and constitutional affairs, but I like to learn.

Tout comme ma collègue, le sénateur Milne, je ne suis pas une spécialiste des questions juridiques et constitutionnelles.


Mr. Speaker, the NDP absolutely amaze me in how it attempts to change the channel from accepting the responsibility for its leader and really making the bid for the Conservatives to cut so many good programs in this country that the NDP actually believes in, like Kyoto, like Kelowna, like early learning and child care and like raising taxes for middle income people.

Monsieur le Président, les néo-démocrates me stupéfient. Ils refusent d'accepter le blâme pour le fait que leur chef a aidé les conservateurs à supprimer tant de bons programmes, des programmes auxquels le NPD croit vraiment, comme l'accord de Kyoto, l'accord de Kelowna, le programme d'éducation préscolaire et de garderies et la hausse des impôts de la classe moyenne.


use an approach based on learning outcomes when defining and describing qualifications, and promote the validation of non-formal and informal learning in accordance with the common European principles agreed in the Council conclusions of 28 May 2004, paying particular attention to those citizens most likely to be subject to unemployment or insecure forms of employment, for whom such an approach could help increase participation in lifelong learning and access to the labour market.

d'adopter une approche basée sur les acquis de l'éducation et de la formation pour définir et décrire les certifications visées, et de favoriser la validation de l'éducation et de la formation non formelles et informelles conformément aux principes européens communs convenus dans les conclusions du Conseil du 28 mai 2004, en accordant une attention particulière aux citoyens les plus exposés au chômage et à la précarité, dès lors qu'une telle approche pourrait contribuer à accroître leur participation à l'éducation et à la formation tout au long de la vie e ...[+++]


A difference can be made by using information and communication technologies in innovative locations, like supermarkets, to maximise uptake alternative learning techniques which transplant the family learning model into the workplace.

On peut obtenir des résultats tangibles en utilisant les technologies de l'information et de la communication dans des lieux innovants, comme les supermarchés, afin d'augmenter la participation et de tirer le meilleur parti des techniques d'apprentissage alternatives qui transplantent le modèle d'apprentissage en famille sur le lieu de travail.


As soon as I introduced myself as a member of parliament from Canada and my colleague, a sergeant from the police service in Saskatoon, and told him that we would like to learn about DNA evidence his face lit up like a Christmas tree.

Mais dès que je me suis présenté en tant que député canadien et que j'ai présenté mon collègue en tant que sergent du service de police de Saskatoon et que je lui ai dit que nous voulions en apprendre davantage sur les preuves génétiques, son visage s'est éclairé comme un arbre de Noël.


Mr. Yvon Godin: Would someone who would like to learn German or Spanish have as big a problem to get language courses as anglophones who would like to learn French?

M. Yvon Godin: Est-ce qu'une personne qui dit qu'elle aimerait apprendre l'allemand ou l'espagnol a autant de misère à avoir ce cours de langue que les anglophones qui aimeraient apprendre le français?


w