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Degree of penalty
Degree of sanction
Degree of sentence
Discharge forecast
Discharge prediction
Flow forecast
Forecast horizon
Forecast period
Forecasting horizon
Forecasting period
Great Lakes Water Level Forecast Centre
Great Lakes Water Level Forecasting Office
HIFOR
High level forecast
High-level forecasting
Level of penalty
Level of sanction
Level of sentence
Stage forecast
Stage prediction
Streamflow forecast
Water level forecast
Water level prediction

Vertaling van "level forecast " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
water level forecast | stage forecast | water level prediction | stage prediction

prévision du niveau d'eau




high level forecast | HIFOR [Abbr.]

pvision en altitude




stage forecast | water level forecast | water level prediction

prévision du niveau d'eau


Great Lakes Water Level Forecasting Office

Bureau de prévision des niveaux des Grands Lacs


Great Lakes Water Level Forecast Centre

Centre de prévision du niveau des Grands Lacs


forecast horizon | forecast period | forecasting horizon | forecasting period

période de prévision


discharge forecast | flow forecast | streamflow forecast | discharge prediction

prévision de débit


level of penalty | degree of penalty | level of sentence | degree of sentence | level of sanction | degree of sanction

mesure de la peine | quotité de la peine | ampleur de la peine | mesure de la sanction | quotité de la sanction | ampleur de la sanction
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
[11] Some examples of explanations received from the Member States: Germany: some regions feared that the Commission would reduce payments in line with their forecasts in the event of insufficient budget resources; Italy: forecast modelled on the Berlin profile rather than an analysis by programme; Spain: national-level estimate, without analysis by programme; Belgium: forecast of payments by final beneficiaries up to 31 December, not of applications send to the Commission up to 31 October for payment by 31 December; UK: communicates amounts sufficient to avoid any decommitment under n+2, irrespective of reality on the ground; Irela ...[+++]

[11] Quelques exemples d'explication recueillies auprès des Etats Membres : DE : quelques régions craignaient que la Commission réduise les paiements au pro-rata des prévisions en cas d'insuffisance budgétaire ; IT : prévision calquée sur le profil de Berlin plutôt que sur une analyse par programme ; ES : estimation au niveau national, sans analyse par programme ; BE : prévision des paiements effectués par les bénéficiaires finals jusqu'au 31.12, et non des demandes communiquées à la Commission jusqu'au 31.10, et à payer pour le 31 décembre ; UK : communique les montants nécessaires pour éviter les dégagements au titre de n+2, sans é ...[+++]


Significant differences between the chosen macrofiscal scenario and the Commission’s forecast shall be described with reasoning, in particular if the level or growth of variables in external assumptions departs significantly from the values contained in the Commission’s forecasts.

Les différences significatives entre le scénario macrobudgétaire retenu et les prévisions de la Commission sont décrites et expliquées, en particulier si le niveau ou la croissance des variables dans les hypothèses exogènes diffèrent sensiblement des valeurs contenues dans les prévisions de la Commission.


Given the interdependence between Member States’ budgets and the Union’s budget, in order to support Member States in preparing their budgetary forecasts, the Commission should provide forecasts for the Union’s expenditure based on the level of expenditure programmed within the multiannual financial framework.

Étant donné l’interdépendance qui existe entre les budgets des États membres et le budget de l’Union, la Commission devrait fournir des prévisions des dépenses de l’Union fondées sur le niveau de dépenses programmé à l’intérieur du cadre financier pluriannuel afin d’aider les États membres à préparer leurs prévisions budgétaires.


Significant differences between the chosen macrofiscal scenario and the Commission’s forecast should be described and reasons therefor should be given, in particular if the level or growth of variables in external assumptions departs significantly from the values contained in the Commission’s forecasts.

Les différences significatives entre le scénario macrobudgétaire retenu et les prévisions de la Commission devraient être décrites et expliquées, en particulier si le niveau ou la croissance des variables dans les hypothèses exogènes diffèrent sensiblement des valeurs contenues dans les prévisions de la Commission.


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3. In order to support Member States in preparing their budgetary forecasts, the Commission shall provide forecasts for the expenditure of the Union based on the level of expenditure programmed within the multiannual financial framework.

3. Pour aider les États membres à préparer leurs prévisions budgétaires, la Commission fournit des prévisions des dépenses de l’Union fondées sur le niveau de dépenses programmé à l’intérieur du cadre financier pluriannuel.


15. Notes that the agencies' recruitment plans are often not fully executed and observes a lack of consistency between budgetary and staff forecasting which could affect the stakeholders' view on the agencies' use of their staff; encourages the Union institutions to further explore how recruitment procedures could be simplified; calls, accordingly, on the agencies to put further effort into the implementation and monitoring of their recruitment planning; encourages the agencies also to provide in their work programme and Annual Activity Reports additional information on the allocation and use of their human resources and a description of the impact on the available staff when setting their objectives; calls on the Commission to evaluate the requi ...[+++]

15. relève que, souvent, les plans de recrutement des agences ne sont pas pleinement mis en œuvre et observe un manque de cohérence entre les prévisions budgétaires et les prévisions concernant le recrutement qui pourrait avoir des répercussions sur l'opinion que les parties prenantes se font de l'utilisation, par les agences, de leurs effectifs; encourage les institutions de l'Union à persévérer dans leurs recherches d'autres moyens de simplifier les procédures de recrutement; invite dès lors les agences à redoubler d'efforts pour mettre en œuvre et surveiller comme il convient leurs prévisions en matière de recrutement; encourage les agences à inclure, dans leurs programmes de travail et dans leurs rapports d'activité annuels, des info ...[+++]


29. Deplores the sharp decrease in payments which, compared to 2008, fall by 13,9% to EUR 34 914,1 million; is not convinced, in particular, of the reasons for the downward revision of payment level forecasts, viz. -30% in ERDF convergence, -13% in ERDF regional competitiveness and employment, -85% in ERDF territorial cooperation and -50% in the Cohesion Fund for the new programmes 2007 - 2013;

29. déplore la forte baisse des paiements qui, comparés à 2008, sont amputés de 13,9 % pour s'établir à 34 914 100 000 EUR; n'est pas convaincu, en particulier, par les raisons invoquées pour réviser à la baisse les prévisions du niveau des paiements, à savoir,- 30 % pour l'objectif convergence du FEDER, - 13 % pour l'objectif compétitivité régionale et emploi du FEDER, - 85 % pour l'objectif coopération territoriale du FEDER et - 50 % pour le Fonds de cohésion au titre des nouveaux programmes 2007-2013;


29. Deplores the sharp decrease in payments which, compared to 2008, fall by 13,9% to EUR 34 914,1 million; is not convinced, in particular, of the reasons for the downward revision of payment level forecasts, viz. -30% in ERDF convergence, -13% in ERDF regional competitiveness and employment, -85% in ERDF territorial cooperation and -50% in the Cohesion Fund for the new programmes 2007 - 2013;

29. déplore la forte baisse des paiements qui, comparés à 2008, sont amputés de 13,9 % pour s'établir à 34 914 100 000 EUR; n'est pas convaincu, en particulier, par les raisons invoquées pour réviser à la baisse les prévisions du niveau des paiements, à savoir,- 30 % pour l'objectif convergence du FEDER, - 13 % pour l'objectif compétitivité régionale et emploi du FEDER, - 85 % pour l'objectif coopération territoriale du FEDER et - 50 % pour le Fonds de cohésion au titre des nouveaux programmes 2007-2013;


24. Deplores the sharp decrease in payments which, compared to 2008, fall by 13,9% to EUR 34 914,1 million; is not convinced, in particular, of the reasons for the downward revision of payment level forecasts, viz. -30% in ERDF convergence, -13% in ERDF regional competitiveness and employment, -85% in ERDF territorial cooperation and -50% in the Cohesion Fund for the new programmes 2007 - 2013;

24. déplore la forte baisse des paiements qui, comparés à 2008, sont amputés de 13,9 % pour s'établir à 34 914,1 millions d'euros; n'est pas convaincu, en particulier, par les raisons invoquées pour réviser à la baisse les prévisions du niveau des paiements, à savoir, -30 % pour l'objectif convergence du FEDER, -13 % pour l'objectif compétitivité régionale et emploi du FEDER, -85 % pour l'objectif coopération territoriale du FEDER et -50 % pour le Fonds de cohésion au titre des nouveaux programmes 2007 – 2013;


To summarise very briefly, the economic situation is not particularly favourable, but since this assessment still falls within the levels forecast in the stability programme and in its 2001 update, we do not feel that the problems are as serious as some speakers are suggesting.

En résumé, la situation économique n'est pas très favorable, mais dès lors que cette évaluation cadre toujours avec les prévisions du programme de stabilité et de sa mise à jour pour 2001, nous ne pensons pas, Mesdames et Messieurs, que les problèmes auxquels vous faites référence se poseront.




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'level forecast' ->

Date index: 2022-05-01
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