Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Apply decision making within social work
Apply decision-making within social work
Decide within social work
Decision making
Decision making process
Decision process
Decision-making
Decision-making procedures
Decision-making process
Group decision-making process
Influence decision-making processes
Internal decision-making process
Law-making procedure
Legislative procedure
Legislative process
Make legislative decisions
Negotiate compromise
Negotiating compromise
Perform legislative decisions
Resolve conflict
Undertake legal decisions
Undertake legislative decisions

Vertaling van "legislative decision-making process " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
decision making process | decision-making process | decision making | decision process

processus décisionnel | processus de décision | mécanisme décisionnel | prise de décision


decision making [ decision-making process | decision process ]

prise de décision [ processus décisionnel | prise de décisions | processus de décision | processus de prise de décisions | processus de prise de décision ]


apply decision-making within social work | get involved in the decision-making process within social work | apply decision making within social work | decide within social work

mettre en œuvre la prise de décision dans le cadre de l’action sociale


decision-making | decision-making process | decision-making procedures

élaboration des décisions | procédure d'élaboration des décisions | processus de prise de décision


group decision-making process

processus de prise de décision en groupe


internal decision-making process

processus de prise de décisions internes


influence decision-making processes | negotiating compromise | negotiate compromise | resolve conflict

négocier des compromis | parvenir à un consensus




perform legislative decisions | undertake legal decisions | make legislative decisions | undertake legislative decisions

prendre des décisions législatives


legislative procedure | legislative process | law-making procedure

procédure législative | processus législatif | procédure normative
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
(Return tabled) Question No. 1306 Hon. Irwin Cotler: With regard to the crisis in Syria: (a) what criteria does the government use to determine (i) whether to intervene, (ii) when to intervene, (iii) the nature and scope of any intervention; (b) who makes the determination in (a) and how; (c) what sources does the government rely upon in determining (a); (d) what legal obligations are considered with respect to (a) and in what ways does the Responsibility to Protect doctrine factor into decision making under (a); (e) in what ways has the government evaluated its obligations under the Responsibility to Protect doctrine with respect to Syria; (f) when were such evaluations done, by whom, and with what outcome; (g) have the criteria by w ...[+++]

(Le document est déposé) Question n 1306 L'hon. Irwin Cotler: En ce qui concerne la crise en Syrie: a) sur quels critères le gouvernement se base-t-il pour déterminer (i) s’il doit intervenir, (ii) quand intervenir, (iii) la nature et la portée de son intervention, le cas échéant; b) qui détermine le point a) et comment; c) à quelles sources le gouvernement se fie-t-il pour déterminer le point a); d) quelles sont les obligations juridiques examinées relativement au point a) et en quoi le principe de la responsabilité de protéger intervient-il dans la décision relative au point a); e) de quelles façons le gouvernement a-t-il évalué se ...[+++]


(Return tabled) Question No. 977 Hon. Irwin Cotler: With respect to Iran: (a) what criteria does the government use when deciding whether to suspend diplomatic relations with a foreign government; (b) in what way did the government of Iran meet these criteria; (c) who did the government consult in making this decision; (d) what documents did the government consult in making this decision; (e) when was the final decision made; (f) when was the decision-making process initiated; (g) who participated in making this decision; (h) has the government encouraged the governments of other countries ...[+++]

(Le document est déposé) Question n 977 L'hon. Irwin Cotler: En ce qui concerne l’Iran: a) sur quels critères se fonde le gouvernement pour décider de suspendre les relations diplomatiques avec un gouvernement étranger; b) en quoi le gouvernement de l’Iran répond-il à ces critères; c) qui le gouvernement a-t-il consulté pour prendre cette décision; d) quels documents le gouvernement a-t-il consultés pour prendre cette décision; e) quand la décision définitive a-t-elle été prise; f) quand le processus décisionnel a-t-il été amorcé; g) qui a pris part à cette décision; h) le gouvernement a-t-il incité les gouvernements d’autres pays ...[+++]


(Return tabled) Question No. 826 Ms. Olivia Chow: With regard to government resources allocated to research into sideguards on trucks: (a) listed annually for fiscal years 2006 to 2012, what are the resources allocated for researching, collecting, analyzing and evaluating data, broken down by (i) hours allocated, (ii) expenditures, including but not limited to personnel costs, fees, and research investments; (b) what are the (i) rationale, (ii) costs, (iii) planning and exact timelines for Phase II and Phase III of the National Research Council-conducted research work, with specific details about completion dates of the research work for each phase, draft completion dates, report approval and planned and actual publication dates; (c) what ...[+++]

(Le document est déposé) Question n 826 Mme Olivia Chow: En ce qui concerne les ressources gouvernementales consacrées à la recherche sur l’installation de gardes latérales sur les camions: a) listées par année pour les exercices de 2006 à 2012, quelles ressources ont été attribuées à la recherche, à la collecte, à l’analyse et à l’évaluation des données, réparties par (i) heures consacrées, (ii) dépenses, y compris entre autres les coûts personnels, les droits et les investissements en recherche; b) quels sont (i) le bien-fondé, (ii) les coûts, (iii) les dates de planification et les dates précises des Phase II et Phase III des travaux de recherche effectués par le Conseil national de recherche, avec des détails précis sur les dates de fi ...[+++]


G. whereas, in accordance with the basic principles of democracy, citizens have a right to know and to follow the decision-making process, and whereas enhanced transparency should be guaranteed by the EU Institutions and the Member States' representatives when acting as members of the Council before, during and after the legislative and non-legislative decision-making process in order to allow citizens of the Union and national parliaments to gain a comprehensive insight into who is doing what and why and to monitor the activities of their representatives,

G. considérant que, conformément aux principes fondamentaux de la démocratie, les citoyens ont le droit de connaître et de suivre le processus de prise de décision et que la transparence devrait être garantie par les institutions de l'UE et par les représentants des États membres, lorsqu'ils agissent en tant que membres du Conseil, avant, pendant et après le processus de prise de décision, qu'il soit de nature législative ou pas, afin de permettre aux citoyens de l'UE ainsi qu'aux parlements nationaux d'avoir une vue d'ensemble de qu ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
G. whereas, in accordance with the basic principles of democracy, citizens have a right to know and to follow the decision-making process, and whereas enhanced transparency should be guaranteed by the EU Institutions and the Member States' representatives when acting as members of the Council before, during and after the legislative and non-legislative decision-making process in order to allow citizens of the Union and national parliaments to gain a comprehensive insight into who is doing what and why and to monitor the activities of their representatives,

G. considérant que, conformément aux principes fondamentaux de la démocratie, les citoyens ont le droit de connaître et de suivre le processus de prise de décision et que la transparence devrait être garantie par les institutions de l'UE et par les représentants des États membres, lorsqu'ils agissent en tant que membres du Conseil, avant, pendant et après le processus de prise de décision, qu'il soit de nature législative ou pas, afin de permettre aux citoyens de l'UE ainsi qu'aux parlements nationaux d'avoir une vue d'ensemble de qu ...[+++]


G. whereas in accordance with the basic principles of democracy citizens have a right to know and to follow the decision-making process and that enhanced transparency should be guaranteed by the EU Institutions and the Member States' representatives when acting as members of the Council before, during and after the legislative and non-legislative decision-making process in order to allow EU citizens and national parliaments to have a comprehensive understanding of who is doing what and why and to monitor the activities of their representatives,

G. considérant que, conformément aux principes de base de la démocratie, les citoyens ont le droit de connaître et de suivre le processus décisionnel et qu'une transparence renforcée doit être garantie par les institutions de l'UE et les représentants des États membres lorsqu'ils agissent en tant que membres du Conseil, avant, pendant et après le processus décisionnel – législatif et non législatif –, afin de permettre aux citoyens de l'UE et aux parlements nationaux d'acquérir une compréhension globale du rôle de chacun et des raison ...[+++]


G. whereas, in accordance with the basic principles of democracy, citizens have a right to know and to follow the decision-making process, and whereas enhanced transparency should be guaranteed by the EU Institutions and the Member States' representatives when acting as members of the Council before, during and after the legislative and non-legislative decision-making process in order to allow EU citizens and national parliaments to gain a comprehensive insight into who is doing what and why and to monitor the activities of their representatives,

G. considérant que, conformément aux principes fondamentaux de la démocratie, les citoyens ont le droit de connaître et de suivre le processus de prise de décision et que la transparence devrait être garantie par les institutions de l'UE et par les représentants des États membres, lorsqu'ils agissent en tant que membres du Conseil, avant, pendant et après le processus de prise de décision, qu'il soit de nature législative ou pas, afin de permettre aux citoyens de l'UE ainsi qu'aux parlements nationaux d'avoir une vue d'ensemble de qui ...[+++]


(Return tabled) Question No. 865 Ms. Kirsty Duncan: With respect to cuts in government funding to newcomer settlement organizations: (a) how does this policy reflect Canada’s commitment to cultural diversity; (b) what, if any, needs assessments of newcomers to Canada have been undertaken over the last five years, if none were undertaken, why not, and of those undertaken, (i) when were they undertaken, (ii) by whom, (iii) what were the results, (iv) what were the chief recommendations; (c) what was the detailed process undertaken to examine funding of newcomer settlement programs, which led to the government's cuts; (d) over the past f ...[+++]

(Le document est déposé) Question n 865 Mme Kirsty Duncan: En ce qui concerne la réduction des subventions gouvernementales aux organismes d’aide à l’établissement des nouveaux arrivants: a) en quoi cette politique correspond-elle à l’engagement du Canada en faveur de la diversité culturelle; b) a-t-on cherché depuis cinq ans à évaluer les besoins des nouveaux arrivants, si non, pourquoi pas, si oui, (i) quand ces évaluations ont-elles été menées, (ii) qui les a menées, (iii) quels résultats ont-elles donnés, (iv) sur quelles recommandations ont-elles débouché; c) comment s’y est-on pris au juste pour examiner le budget des programmes d’aide à l’établissement des nouveaux arrivants en vue de les réduire; d) depuis cinq ans, combien le go ...[+++]


(Return tabled) Question No. 206 Mr. Alex Atamanenko: With respect to Canadian Agricultural Income Stabilization (CAIS) program entitlement, the appeals process and exclusion from entitlement to other federal agricultural programs: (a) are appellants entitled to know what recommendations are made by the Western Amalgamated Appeals Sub-Committee and, if so, how is a copy of the recommendations obtained by the appellant; (b) are appellants entitled to know on what grounds the Intermediate Appeals Sub-Committee rejects recommendations of the Western Amalgamated Appeals Sub-Committee and, if so, how is a copy of the recommendations obtained ...[+++]

(Le document est déposé) Question n 206 M. Alex Atamanenko: En ce qui concerne le droit au Programme canadien de stabilisation du revenu agricole (PCSRA), la procédure d’appel et l’exclusion du droit aux autres programmes agricoles fédéraux: a) l’appelant est-il admis à prendre connaissance des recommandations du Sous-comité fusionné des appels de l’Ouest et, si oui, comment en obtient-il copie; b) l’appelant est-il admis à prendre connaissance des raisons invoquées par le Sous-comité intermédiaire des appels pour rejeter les recommandations du Sous-comité fusionné des appels de l’Ouest et, si oui, comment en obtient-il copie; c) l’administration du PCSRA a-t-elle déjà envoyé à l’appelant une lettre de rejet avant ou après avoir sollicité ...[+++]


Looking at the process in dynamic terms, however, the clear trend which emerges is the irresistible rise of the European Parliament, which, in the wake of the Treaties of Maastricht and Amsterdam, has gained a solid foothold, through the codecision procedure, in the legislative decision-making process and which is exerting very strong pressure with a view to challenging the Council’s monopoly over the scrutiny of secondary lawmaking.

Si l'on raisonne cependant en termes dynamique, l'évidence s'impose d'une ascension irrésistible du Parlement européen qui, à la faveur des traités de Maastricht et d'Amsterdam, a solidement pris pied, grâce à la codécision, dans le processus décisionnel législatif et qui exerce une pression très forte en vue de remettre en cause le monopole du Conseil sur le contrôle de l'activité législative secondaire.


w