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CWS Québec Inc.
Canadian Waste Recycling Centre
Canadian Waste Services Inc.
Car dissasembler
Conversion of waste
E-recycling
Electronic recycling
Electronic waste recycling
Electronics recycling
Household waste recycling site operative
In-plant recycling
In-plant recycling of waste streams
Legislation on waste removal
Post-consumer paper
Post-consumer recycled paper
Post-consumer waste recycled paper
Recovery of waste
Recycling
Recycling of materials
Recycling of waste
Recycling officer
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Recycling worker
Reprocessing of waste
Reuse of waste
Selective waste collection
Separate waste collection
Standards for refuse removal
Use of waste
Waste diversion manager
Waste management officer
Waste recycling
Waste recycling officer
Waste removal legislation
Waste removal regulations

Vertaling van "legislation waste recycling " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
waste recycling [ conversion of waste | recovery of waste | recycling of materials | recycling of waste | reprocessing of waste | reuse of waste | selective waste collection | separate waste collection | use of waste ]

recyclage des déchets [ collecte sélective | récupération des déchets | recyclage de matériaux | retraitement des déchets | réutilisation des déchets | transformation de déchets | utilisation des déchets | valorisation des déchets ]


waste diversion manager | waste recycling officer | recycling officer | waste management officer

responsable service gestion des déchets


electronic waste recycling | electronic recycling | electronics recycling | e-recycling

recyclage des déchets électroniques | recyclage électronique


legislation on waste removal | standards for refuse removal | waste removal legislation | waste removal regulations

règles sur l'enlèvement des déchets


car dissasembler | household waste recycling site operative | recycling site operative | recycling worker

recycleuse | recycleur | recycleur/recycleuse


waste recycling [ recycling ]

recyclage des déchets [ recyclage ]


post-consumer waste recycled paper [ post-consumer recycled paper | post-consumer paper ]

papier recyclé post-consommation [ papier recyclé de post-consommation ]


Canadian Waste Services Inc. [ CWS Québec Inc. | Canadian Waste Recycling Centre ]

Canadian Waste Services Inc. [ CWS Québec Inc. | Canadian Waste Recycling Centre ]




in-plant recycling of waste streams | in-plant recycling

recyclage sur place des effluents | recyclage sur place
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
While making sure they properly implement the commitments given during negotiations, the new Member States should apply the 1999 recommendations concerning the management and disposal of solid, urban, industrial and hazardous waste according to Community policy and legislation; waste recycling and recovery and the landfills directive [17] (see page 17 of the 1999 document).

Tout en s'assurant qu'ils respectent bien les engagements pris dans le cadre des négociations, les nouveaux États membres devront appliquer les recommandations de 1999 en matière de gestion et d'élimination des déchets solides, urbains, industriels et dangereux , en matière de recyclage et de récupération des déchets ainsi que de mise en oeuvre de la directive sur la mise en décharge des déchets [17] en accord avec la politique et la législation communautaires (voir page 17 du document de 1999).


European legislation also sets out detailed rules for the management of waste produced by businesses, both for "traditional" waste (recycling, landfill, incineration, etc.) and for certain specific types of waste (radioactive substances and waste, plastics, waste resulting from certain industrial activities).

Par ailleurs, la législation européenne prévoit des règles détaillées concernant la gestion des déchets émis par les entreprises, tant pour les déchets « classiques » (recyclage, mise en décharge, incinération, etc.) que pour certains déchets spécifiques (déchets et substances radioactifs, déchets plastiques, déchets résultant de certaines activités industrielles).


Legislative proposals on waste, tabled by the Commission in December 2015, including: a common EU target for recycling 65 % of municipal waste by 2030; a common EU target for recycling 75 % of packaging waste by 2030; a binding target to reduce landfilling to maximum of 10 % of municipal waste by 2030;

Propositions législatives sur les déchets, présentées par la Commission en décembre 2015, et notamment: un objectif commun au niveau de l'UE consistant à recycler 65 % des déchets municipaux d'ici à 2030; un objectif commun au niveau de l'UE consistant à recycler 75 % des déchets d'emballages d'ici à 2030; un objectif contraignant visant à ramener la mise en décharge à 10 % maximum des déchets municipaux d'ici à 2030


Set a common EU target for recycling 65% of municipal waste by 2030; Set a common EU target for recycling 75% of packaging waste by 2030; Set a binding landfill target to reduce landfill to maximum of 10% of all waste by 2030; Step up its work with Member States to improve waste management on the ground; Simplify and improve waste definitions and harmonise calculation methods; Ensure that structural funds are used to support the objectives of the EU waste legislation and guided by the E ...[+++]

fixera un objectif commun au niveau de l’UE pour recycler 65 % des déchets municipaux d’ici 2030; fixera un objectif commun au niveau de l’UE pour recycler 75 % des déchets d'emballages d’ici 2030; fixera un objectif contraignant en matière de mise en décharge afin de réduire la mise en décharge a 10 % maximum de l'ensemble des déchets d’ici 2030; intensifiera sa collaboration avec les États membres pour améliorer la gestion des déchets sur le terrain; simplifiera et améliorera les définitions des déchets et harmonisera les méthodes de calcul; veillera à ce que les fonds structurels soient utilisés pour soutenir les object ...[+++]


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The report grades the 27 Member States against 18 criteria, using green, orange and red flags in areas such as total waste recycled, pricing of waste disposal, and infringements of European legislation.

Ce rapport évalue les 27 États membres au regard de 18 critères, au moyen de drapeaux verts, oranges et rouges; les critères se rapportent notamment à la quantité totale de déchets recyclée, à la tarification de l’élimination des déchets et aux infractions à la législation européenne.


a renewed emphasis on full implementation of existing legislation, introducing life-cycle thinking into waste policy, promotion of waste prevention policies, improving the knowledge base, fostering waste recycling (recycling standards, economic instruments), simplification and modernisation of existing legislation.

nouvel accent sur une mise en œuvre complète de la législation actuelle; introduction dans la politique de gestion des déchets d'une réflexion axée sur le cycle de vie; promotion des politiques de prévention des déchets; amélioration de la base de connaissances; promotion du recyclage des déchets (normes de recyclage, instruments économiques); simplification et modernisation de la législation en vigueur.


Focus waste policy on the key environmental impacts and on improving the way we use resources by introducing the life-cycle approach into waste policy; Require Member States to develop national waste prevention programmes within three years of the entry into force of the revised Waste Framework Directive; Improve the recycling market by setting environmental standards that specify the conditions under which certain recycled wastes are no longer considered waste but high-quality secondary materials instead. Promote the use of economic instruments by Memb ...[+++]

centrer la politique en la matière sur les principales incidences environnementales et sur l’amélioration de nos modes d’utilisation des ressources en adoptant une approche fondée sur le cycle de vie; demander aux États membres de mettre en place des programmes nationaux de prévention des déchets dans un délai de trois ans à compter de l’entrée en vigueur de la version révisée de la directive-cadre sur les déchets; moderniser le marché du recyclage en édictant des normes environnementales qui précisent les conditions selon lesquelles certains déchets recyclés ne sont plus considérés comme des déchets mais comme des matières premières s ...[+++]


Focussing waste policy on improving the way we use resources; Mandatory national waste prevention programmes, which take account of the variety of national, regional and local conditions, to be finalised three years after the entry into force of the directive; Improving the recycling market by setting environmental standards that specify under which conditions certain recycled wastes are no longer considered waste; Simplifying waste legislation by clarifying defin ...[+++]

axer la politique en matière de déchets sur la recherche de modes d’utilisation des ressources plus durables; élaborer des programmes nationaux contraignants de prévention des déchets, tenant compte des différentes situations nationales, régionales et locales, dont la version définitive doit être achevée dans un délai de 3 ans à compter de l’entrée en vigueur de la directive; moderniser le marché du recyclage en établissant des normes environnementales qui définissent les conditions dans lesquelles certains déchets recyclés ne sont plus considérés comme des déchets; simplifier la législation ...[+++]


In addition, this Communication analyses ways to close the existing gap in Community waste recycling standards and to clarify the fundamental definitions of Community waste legislation.

Elle analyse en outre les moyens de réduire l'écart qui existe actuellement entre les niveaux de recyclage des déchets dans la Communauté et de clarifier les définitions fondamentales de la législation communautaire concernant les déchets.


For example, it is sometimes claimed that recyclable materials should be excluded from the definition because the economic costs of complying with waste legislation and the negative image linked to the term "waste" undermine the creation of a competitive recycling sector.

Ainsi, d'aucuns estiment que les matériaux recyclables devraient être exclus de la définition parce que les coûts économiques liés au respect de la législation sur les déchets et l'image négative associée au terme de «déchet» entravent la création d'un secteur du recyclage compétitif.


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