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Opinion of the Legal Service

Traduction de «legal service left » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
get together with clients for legal services, interview with clients regarding legal services | meet with client for legal services | meet with clients for legal services | meeting with clients for legal services

rencontrer des clients ayant besoin de services juridiques


head of the legal services office | legal office head | legal firm manager | legal service manager

directeur juridique | directrice juridique | responsable de service juridique


contribution of the Legal Service | Legal Service contribution

contribution du service juridique


Council Legal Service | Legal Service | CLS [Abbr.]

Service juridique | Service juridique du Conseil | SJC [Abbr.]


Legal Service opinion | opinion of the Legal Service

avis du Service juridique


ad service court [ ad-court | ad court | advantage court | lest service court | left court | left-hand court ]

court gauche [ court de revers | moitié gauche ]


left service box [ left service court ]

avant-court gauche [ carré de service gauche ]


community legal clinic | legal clinic | community legal service | community legal services clinic | legal services clinic

service juridique communautaire | organisme communautaire juridique | clinique juridique | clinique juridique communautaire


left service court | left court

demi-court gauche | zone de service gauche


Manitoba Legal Services Directory [ Manitoba Directory of Legal Services ]

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TRADUCTIONS EN CONTEXTE
19. Welcomes the fact that after the former Head of the Legal Service left the Agency in June 2012 to join a US-based law firm having a number of pharmaceutical industry companies as clients as senior counsel, the Executive Director of the Agency launched a review of his work as Head of the Legal Service, Chair of the Joint Committee, Chair of the Disciplinary Committee and as a member of the Advisory Committee on Procurement and Contracts; acknowledges that no evidence of conflicts of interest nor breach of obligations provided in Articles 11 and 11a of the Staff Regulations could be identified; welcomes the fact that in accordance wi ...[+++]

19. se félicite du fait que, après que l'ancien chef du service juridique eut quitté l'Agence en juin 2012 pour rejoindre en tant que conseiller principal un cabinet d'avocats aux États-Unis ayant un certain nombre de sociétés de l'industrie pharmaceutique comme clients, le directeur exécutif de l'Agence ait entrepris un examen de son travail en tant que chef du service juridique, président du comité mixte, président du comité disciplinaire et membre de la commission consultative des achats et des marchés; reconnaît qu'aucune preuve de conflit d'intérêt ou de violation des obligations prévues aux articles 11 et 11 bis du statut n'a pu ê ...[+++]


19. Welcomes the fact that after the former Head of the Legal Service left the Agency in June 2012 to join a US-based law firm having a number of pharmaceutical industry companies as clients as senior counsel, the Executive Director of the Agency launched a review of his work as Head of the Legal Service, Chair of the Joint Committee, Chair of the Disciplinary Committee and as a member of the Advisory Committee on Procurement and Contracts; acknowledges that no evidence of conflicts of interest nor breach of obligations provided in Articles 11 and 11a of the Staff Regulations could be identified; welcomes the fact that in accordance wi ...[+++]

19. se félicite du fait que, après que l'ancien chef du service juridique eut quitté l'Agence en juin 2012 pour rejoindre en tant que conseiller principal un cabinet d'avocats aux États-Unis ayant un certain nombre de sociétés de l'industrie pharmaceutique comme clients, le directeur exécutif de l'Agence ait entrepris un examen de son travail en tant que chef du service juridique, président du comité mixte, président du comité disciplinaire et membre de la commission consultative des achats et des marchés; reconnaît qu'aucune preuve de conflit d'intérêt ou de violation des obligations prévues aux articles 11 et 11 bis du statut n'a pu ê ...[+++]


To my far right, near the senators' table, is Ms. Louise Guertin, director general, Corporate Services Branch; to my right, is Ms. Johanne Tremblay, director of Legal Services; to my immediate left is Mr. Michel Robichaud, director general of the investigations branch; and to my far left, Mr. Gérard Finn, special adviser and person responsible for parliamentary relations.

À l'extrême droite, du côté de la table des sénateurs, Mme Louise Guertin, directrice générale des services administratifs et corporatifs; à ma droite, Mme Johanne Tremblay, directrice des Services juridiques; à ma gauche immédiate, M. Michel Robichaud, directeur général des enquêtes et des vérifications; et à l'extrême gauche, M. Gérard Finn, conseiller spécial et responsable des relations parlementaires.


I will start on my right, with the most senior of my directors general, Michel Robichaud, Director of Investigations; Johane Tremblay, Director of Legal Services and on my left, a former director who has now changed hats and has become Director General of Policies and Communications, previously at Corporate Services, and Ms. Carol White, our new Acting Director General for Corporate Services.

Je commence à ma droite, par le plus ancien de mes directeurs généraux, Michel Robichaud, directeur des enquêtes; Johane Tremblay, directrice des services juridiques et à ma gauche, une ancienne directrice qui a maintenant changé de chapeau et qui est devenue directrice générale des politiques et des communications, mais qui était autrefois aux services corporatifs, et Carol White, notre nouvelle directrice générale par intérim des services corporatifs.


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allowing that insurance and financial services customers are not left with "hidden VAT" whilst, maintaining at the same time budgetary security for Member States, reducing the administrative charges for the economic operators concerned and improving the definition of exempt services, creating more legal security for Member States and economic operators and be sufficiently robust to keep pace with the development of new insurance and financial services; removing potential or actual competitive distortions between supplies of insurance ...[+++]

faire en sorte que les clients, dans le secteur des services financiers et des services d’assurance, n'aient pas à supporter une «TVA cachée», tout en veillant à maintenir la sécurité budgétaire pour les États membres, à réduire les charges administratives pour les opérateurs économiques concernés; améliorer la définition des services exempts de TVA, renforcer la sécurité juridique pour les États membres et pour les opérateurs économiques et créer les conditions requises pour suivre le rythme de progression du secteur des services financiers et des services d’assurance; éliminer ou prévenir les distorsions de concurrence pénalisant un ...[+++]


20. Takes the view that payment service providers should be responsible for the accurate execution of instructions from customers, in accordance with the national laws of the Member States, and should bear the burden of proof once the instruction enters their domain; rejects any extension of strict liability; is of the opinion, however, that within the legal relationship with customers as regards errors of selection, the liability of service providers should also extend to the selection of other intermediary firms and technical faci ...[+++]

20. considère que le prestataire de services de paiement devrait être responsable de la bonne exécution de l'ordre du client, conformément aux dispositions juridiques des États membres, et que la charge de la preuve lui incombe, dès lors que l'ordre du client est entré dans sa sphère de responsabilité; s'oppose à une extension de la responsabilité objective; estime, cependant, que la responsabilité du prestataire, dans le cadre du rapport de droit qui le lie à son client s'agissant des erreurs de sélection, devrait être étendue aux ...[+++]


3. Requests the preparation of a European framework law, which establishes the principles and characteristics of services of general interest (universal coverage, equal access, neutrality, fair pricing, quality of services, safety and social justice etc.) and the rules for supply, financing, regulation and evaluation; considers that the future article III/6 of the draft Constitution is the adequate legal basis; is of the opinion that sufficient scope for sector-specific regulations must be left ...[+++]

3. demande la préparation d'un cadre législatif européen qui établisse les principes et caractéristiques des services d'intérêt général (couverture universelle, égalité d'accès, neutralité, prix équitables, qualité des services, sécurité et justice sociale, etc.) ainsi que les règles relatives à leur fourniture, à leur financement, à leur réglementation et à leur évaluation; considère que le futur article III/6 du projet de Constitution constitue la base juridique appropriée; estime qu'il convient de laisser un espace suffisant perm ...[+++]


The Directive fills the 'legal gap' in existing consumer protection legislation, left by the exclusion of financial services from the 1997 Directive on distance selling.

La directive comble un vide juridique dans la législation actuelle relative à la protection des consommateurs, dû à l'exclusion des services financiers de la directive de 1997 sur la vente à distance.


We cannot accept that amendment simply because of the statutory reality that allowances for officials who have left the service are legally defined as compulsory expenditure.

Nous ne pouvons pas accepter cet amendement pour la simple raison que selon le statut, les indemnités octroyées aux fonctionnaires ayant cessé leurs fonctions sont légalement définies comme des dépenses obligatoires.


To my right is Mr. Gérard Finn, Special Advisor to the Commissioner; to my left, Ms. Louise Guertin, Director General, Corporate Services; Mr. Michel Robichaud, Director General, Investigations and Audits, and Ms. Johanne Tremblay, Director General, Legal Services.

À ma droite se trouve M. Gérard Finn, conseiller spécial à la commissaire; à ma gauche, Mme Louise Guertin, directrice générale des services corporatifs; M. Michel Robichaud, directeur général des enquêtes et des vérifications et Mme Johanne Tremblay, directrice générale des services juridiques.




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'legal service left' ->

Date index: 2021-03-15
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