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Ad Hoc Group of Legal Experts on Dumping
Advisory Body of Legal Experts
CSEJ
Committee of Legal Experts in the Media Field
European network of legal experts
Legal expert
Legal scholar
MM-JU
Swiss Experts

Vertaling van "legal experts held " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
legal scholar [ legal expert ]

juriste [ spécialiste du droit ]


Swiss Chamber of Technical and Scientific Legal Experts (1) | Swiss Experts (2) [ CSEJ (3) ]

Chambre suisse des experts judiciaires techniques et scientifiques (1) | Swiss Experts (2) [ CSEJ (3) ]


Advisory Body of Legal Experts

Organe consultatif d'experts juridiques


Committee of Legal Experts in the Media Field | MM-JU [Abbr.]

Comité d'experts juridiques dans le domaine des médias | MM-JU [Abbr.]


european network of legal experts

réseau européen des experts




Ad Hoc Group of Legal Experts on Dumping

Groupe spécial de juristes concernant l'immersion de déchets
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
13. Regrets that the Council continues to fail to provide answers to Parliament's questions; recalls the conclusions of the Parliament workshop on Parliament's Right to Grant Discharge to the Council held on 27 September 2012, at which the legal and academic experts largely agreed on the Parliament's right to information; in this respect refers to the third subparagraph of Article 15(3) TFEU which stipulates that each institution, body, office or agency shall ensure that its proceedings are transparent;

13. déplore que le Conseil continue de ne pas répondre à ses questions; rappelle les conclusions de l'atelier qu'il a organisé le 27 septembre 2012 sur le droit du Parlement de donner décharge au Conseil, dans lesquelles les juristes et universitaires spécialistes de la question s'accordent largement sur son droit à l'information; se réfère, à cet égard, à l'article 15, paragraphe 3, alinéa 3, du traité sur le fonctionnement de l'Union européenne, qui dispose que chaque institution, organe ou organisme assure la transparence de ses travaux;


13. Regrets that the Council continues to fail to provide answers to Parliament's questions; recalls the conclusions of the Parliament workshop on Parliament's Right to Grant Discharge to the Council held on 27 September 2012, at which the legal and academic experts largely agreed on the Parliament's right to information; in this respect refers to the third subparagraph of Article 15(3) TFEU which stipulates that each institution, body, office or agency shall ensure that its proceedings are transparent;

13. déplore que le Conseil continue de ne pas répondre à ses questions; rappelle les conclusions de l'atelier qu'il a organisé le 27 septembre 2012 sur le droit du Parlement de donner décharge au Conseil, dans lesquelles les juristes et universitaires spécialistes de la question s'accordent largement sur son droit à l'information; se réfère, à cet égard, à l'article 15, paragraphe 3, alinéa 3, du traité sur le fonctionnement de l'Union européenne, qui dispose que chaque institution, organe ou organisme assure la transparence de ses travaux;


18. Regrets that the Council continues to fail to provide answers to Parliament's questions; recalls the conclusions of the Parliament workshop on Parliament's Right to Grant Discharge to the Council held on 27 September 2012 at which the legal and academic experts largely agreed on Parliament's right to information; in this respect refers to the third subparagraph of Article 15(3) TFEU which stipulates that each institution, body, office or agency shall ensure that its proceedings are transparent;

18. déplore que le Conseil continue de ne pas répondre à ses questions; rappelle les conclusions de l'atelier qu'il a organisé le 27 septembre 2012 sur le droit du Parlement de donner décharge au Conseil, dans lesquelles les juristes et universitaires spécialistes de la question s'accordent largement sur le droit du Parlement à l'information; se réfère, à cet égard, à l'article 15, paragraphe 3, alinéa 3, du traité sur le fonctionnement de l’Union européenne, qui dispose que chaque institution, organe ou organisme assure la transparence de ses travaux;


6. Deplores also the laxity of the Global Forum’s standards regarding the quality of information to be held (e.g. lack of a requirement concerning disclosure of beneficial ownership; lack of legal means to counter refusals or delays in the provision of information upon request; reliance on private agents, rather than public registries, for information, etc.); believes that the Global Forum peer review process would be far more effective if outside experts were invo ...[+++]

6. déplore également le laxisme des normes du Forum mondial en ce qui concerne la qualité des informations à conserver (notamment l'absence d'obligation de divulgation des bénéficiaires effectifs, le manque de moyens juridiques pour lutter contre le refus de délivrer les informations requises ou le retard dans la fourniture de ces informations, le recours à des opérateurs privés, plutôt qu'à des registres publics, pour obtenir des informations, etc.); estime que le mécanisme d'examen par les pairs du Forum mondial serait beaucoup plus efficace si des experts extérieurs étaient associés à toutes les étapes du processus;


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These consultations involved Government experts (4 experts' meetings held on 25.02.2008, 29.09.2008, 25.11.2008 and 12.01.2009), NGOs (08.01.2009), UNHCR and legal practitioners providing legal advice to asylum applicants in national procedures (17.03.2008), and focused on the key elements of the Directive.

Des experts gouvernementaux (quatre réunions d’experts les 25 février 2008, 29 septembre 2008, 25 novembre 2008 et 12 janvier 2009), des ONG (8 janvier 2009), le HCR et des praticiens de la justice proposant des conseils juridiques aux demandeurs d’asile dans le cadre des procédures nationales (17 mars 2008) y participaient et se sont penchés sur les principaux éléments de la directive.


These consultations involved Government experts (4 experts' meetings held on 25.02.2008, 29.09.2008, 25.11.2008 and 12.01.2009), NGOs (08.01.2009), UNHCR and legal practitioners providing legal advice to asylum applicants in national procedures (17.03.2008), and focused on the key elements of the Directive.

Des experts gouvernementaux (quatre réunions d’experts les 25 février 2008, 29 septembre 2008, 25 novembre 2008 et 12 janvier 2009), des ONG (8 janvier 2009), le HCR et des praticiens de la justice proposant des conseils juridiques aux demandeurs d’asile dans le cadre des procédures nationales (17 mars 2008) y participaient et se sont penchés sur les principaux éléments de la directive.


Rather, they are continuing. As recently as yesterday, the Presidency’s legal experts held a meeting with American interlocutors in order to exchange views and information.

Les experts juridiques de la présidence ont rencontré pas plus tard qu’hier leurs interlocuteurs américains dans le but d’échanger leurs points de vue et leurs informations.


As well, a round table forum on improving the management of straddling fish stocks was held on February 20, 2003, in my province of Newfoundland and Labrador, bringing together renowned international legal experts and industry officials.

En outre, le 20 février 2003, une table ronde sur une meilleure gestion des stocks chevauchants a réuni à Terre-Neuve-et-Labrador, ma province, des experts juridiques de réputation internationale et des représentants du secteur industriel.


With the same arguments held by the experts from Member States, the points of the working documents that have raised the opposition of regional and local authorities made reference to provisions on legal standing, qualified entities, interim relief measures and reporting provisions.

Selon les mêmes arguments que ceux exposés par les experts des États membres, les éléments des documents de travail auxquels se sont opposées les autorités locales et régionales concernaient les dispositions relatives au droit d'ester en justice, aux entités qualifiées, aux mesures de redressement provisoires et à la notification.


In the previous session of Parliament, the Special Committee held 47 meetings and heard from 141 witnesses, including government ministers and officials, international and domestic experts on the threat environment and legal experts.

Au cours de la précédente législature, le comité spécial a tenu 47 réunions et entendu 141 témoins, dont des ministres et des hauts fonctionnaires, des experts internationaux et nationaux sur le climat de menace et des experts juridiques.




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Date index: 2024-06-10
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