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Ad Hoc Committee on Justice and Legal Affairs
Council of States Legal Affairs Committee
LAC-N
LAC-S
Legal Affairs Committee of the Council of States
Legal Affairs Committee of the National Council
Legal Affairs and Control Division
Legal affairs
Legal affairs policy officer
Legal matters
Legal policy analyst
Legal policy officer
National Council Legal Affairs Committee

Traduction de «legal affairs therefore » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
legal affairs policy officer | legal policy analyst | legal policy officer | policy officer, legal affairs

chargée de mission affaires juridiques | chargé de mission affaires juridiques | chargé de mission affaires juridiques/chargée de mission affaires juridiques


Council of States Legal Affairs Committee | Legal Affairs Committee of the Council of States [ LAC-S ]

Commission des affaires juridiques du Conseil des États [ CAJ-E; CAJ-CE ]


National Council Legal Affairs Committee | Legal Affairs Committee of the National Council [ LAC-N ]

Commission des affaires juridiques du Conseil national [ CAJ-N; CAJ-CN ]


Legal Affairs and Control Division

Division des affaires juridiques et du contrôle


Office of Legal Affairs and Law of the Sea and Ocean Affairs

Bureau des affaires juridiques, du droit de la mer et des affaires maritimes


Under-Secretary-General for Legal Affairs, The Legal Counsel

Secrétaire général adjoint aux affaires juridiques, Conseiller




Under-Secretary-General for Legal Affairs, the Legal Counsel

Secrétaire général adjoint aux affaires juridiques, Conseiller juridique


Central Section of the Directorate of Legal Affairs: Legal Adviser's Department and Treaty Office

Section centrale de la Direction des affaires juridiques : Service du conseiller juridique et Bureau des traités


Ad Hoc Committee on Justice and Legal Affairs

Comité spécial de la justice et des Affaires juridiques
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Given that the Rules of Procedure are subject to the provisions of the Treaties, the Committee on Legal Affairs therefore proposes that the central provision of Rule 90(5) should be reworded as follows in order to bring it in line with the Treaties:

Dans la mesure où le règlement est soumis aux dispositions des traités, la commission des affaires juridiques propose donc de reformuler la disposition centrale de l'article 90, paragraphe 5, de façon à aligner l'énoncé sur les traités.


The Committee on Legal Affairs therefore decided to divide the proposal for a regulation into two parts.

C'est pourquoi la commission des affaires juridiques a décidé de scinder la proposition de règlement en deux parties.


On this basis, the Committee on Legal Affairs therefore also decided to recommend to the President of the Parliament, in accordance with Rule 128 of the Rules of Procedure, to bring a case to the Court of Justice, once the decision of the Council to request Parliament's opinion has been published in the Official Journal, in order to safeguard Parliament's prerogatives in accordance with Article 13(2) TEU.

Sur cette base, la commission des affaires juridiques a dès lors décidé de recommander au Président du Parlement européen, en application de l'article 128 du règlement, de porter l'affaire devant la Cour de justice, après que la décision du Conseil de solliciter l'avis du Parlement aura été publiée au Journal officiel, afin de sauvegarder les prérogatives du Parlement, conformément à l'article 13, paragraphe 2, du traité UE.


The Committee on Legal Affairs therefore calls on Parliament to approve the draft regulation, particularly as the proposal makes it clear that each Member State shall remain free to decide whether to make use of nuclear power or not.

Dès lors, la commission des affaires juridiques invite le Parlement à approuver le projet de règlement, ce d'autant plus que la proposition précise que chaque État membre reste libre d'opter ou non pour le recours à l'énergie nucléaire.


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Rejects the Council's unilateral decision to change the legal basis of the proposal on the "Schengen evaluation mechanism" from ordinary legislative procedure to Article 70 of the Treaty on the Functioning of the European Union; supports the Conference of Presidents’ decision to block cooperation with the Council on the 2013 budget as regards internal security aspects; endorses, therefore, the position taken by its Committee on Civil Liberties, Justice and Home Affairs to put in ...[+++]

rejette la décision unilatérale du Conseil de modifier la base juridique de la proposition relative au mécanisme d'évaluation de Schengen afin qu'elle ne relève plus de la procédure législative ordinaire mais de l'article 70 du traité sur le fonctionnement de l'Union européenne; soutient la décision de la Conférence des présidents de suspendre toute coopération avec le Conseil sur le budget 2013 en ce qui concerne les aspects liés à la sécurité intérieure; confirme par conséquent la position adoptée par sa commission des libertés civiles, de la justice et des affaires intérieures de placer en réserve les crédits (d'engagement et de pai ...[+++]


At its meeting of 13 July 2005 the Committee on Legal Affairs therefore decided unanimously (in the light of the above considerations and on a proposal from the rapporteur responsible for legal bases - Mr Antonio López-Istúriz White) that the legal basis for the proposal for a Council decision in question should be Article 300(3), second subparagraph of the EC Treaty and not Article 300(2), first subparagraph, first sentence.

Au cours de sa réunion du 13 juillet 2005, la commission des affaires juridiques, au vu des considérations susmentionnées et sur proposition du rapporteur pour les bases juridiques, M. Antonio López-Istúriz White, a donc décidé, à l'unanimité, que la base juridique de la proposition de décision du Conseil en objet devrait indiquer l'article 300, paragraphe 3, deuxième alinéa, du traité CE, et non le paragraphe 2, premier alinéa, première phrase, de la même disposition.


Currently, effective and expeditious exchange of information and intelligence between law enforcement authorities is seriously hampered by formal procedures, administrative structures and legal obstacles laid down in Member States' legislation; such a state of affairs is unacceptable to the citizens of the European Union and it therefore calls for greater security and more efficient law enforcement while protecting human rights.

Actuellement, les procédures formelles, les structures administratives et les obstacles juridiques imposés par les législations des États membres constituent une sérieuse entrave à l'échange efficace et rapide d'informations et de renseignements entre les services répressifs. Cet état de choses est inacceptable pour les citoyens de l'Union européenne qui réclament plus de sécurité et une répression plus efficace tout en sauvegardant les droits de l'homme.


Currently, effective and expeditious exchange of information and intelligence between law enforcement authorities is seriously hampered by formal procedures, administrative structures and legal obstacles laid down in Member States' legislation; such a state of affairs is unacceptable to the citizens of the European Union and it therefore calls for greater security and more efficient law enforcement while protecting human rights.

Actuellement, les procédures formelles, les structures administratives et les obstacles juridiques imposés par les législations des États membres constituent une sérieuse entrave à l'échange efficace et rapide d'informations et de renseignements entre les services répressifs. Cet état de choses est inacceptable pour les citoyens de l'Union européenne qui réclament plus de sécurité et une répression plus efficace tout en sauvegardant les droits de l'homme.


Mr. Paul Zed (Parliamentary Secretary to Leader of the Government in the House of Commons, Lib.): Mr. Speaker, I believe there were consultations with the parties regarding the Standing Committee on Justice and Legal Affairs. I therefore move: That the Standing Committee on Justice and Legal Affairs be the committee designated for the purposes of section 232 of the Corrections and Conditional Release Act.

M. Paul Zed (secrétaire parlementaire du leader du gouvernement à la Chambre des communes, Lib.): Monsieur le Président, je crois qu'à la suite des consultations avec les divers partis au sujet du Comité permanent de la justice et des questions juridiques, je peux proposer: Que le Comité permanent de la justice et des questions juridiques soit le Comité désigné aux fins de l'article 232 de la Loi sur le Système correctionnel et la mise en liberté sous condition.


2. By striking out sections (2), (3) and (4) thereof and substituting the following therefor: (2) The standing committees which shall consist of not less than seven and not more than fifteen members, and for which lists of members are to be prepared, except as provided in section (1) of the Standing Order, shall be on: (a) Agriculture and Agri-Food (b) Canadian Heritage (c) Citizenship and Immigration (d) Environment and Sustainable Development (e) Finance (f) Fisheries and Oceans (g) Foreign Affairs and International Trade (h) Govern ...[+++]

2. Par la substitution, aux paragraphes (2), (3) et (4), de ce qui suit: «(2) Les comités permanents, qui, sous réserve du paragraphe (1) du présent article, comprennent au moins sept et au plus quinze députés et pour lesquels on dressera une liste de membres, sont les suivants: a) le Comité de l'agriculture et de l'agro-alimentaire b) le Comité du patrimoine canadien c) le Comité de la citoyenneté et de l'immigration d) le Comité de l'environnement et du développement durable e) le Comité des finances f) le Comité des pêches et des océans g) le Comité des affaires étrangères et du commerce international h) le Comité des opérations gouve ...[+++]




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'legal affairs therefore' ->

Date index: 2025-04-10
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