Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Arrange parent teacher conference
Arrange parent teacher conferences
Arranging parent teacher conferences
Compensatory teacher
Computer-aided learning
Computer-assisted learning
Computerised teaching
Develop instructional events for teachers
Developmental teacher
Early foreign language acquisition
Early foreign language learning
Early language learning
Early second language acquisition
Early second language learning
Early stages foreign language learning
Early-stage foreign language acquisition
Early-stage foreign language learning
Implicit learning
Learning by discovery
Learning from observation and discovery
Learning support teacher
Learning without a teacher
Nondeclarative learning
Plan parent teacher conference
Prepare training events for teachers
Programmed instruction
Programmed learning
Provide training events for teachers
Reflexive learning
Supply training events for teachers
Teacher in learning support
Teaching by computer
Unconscious learning
Unsupervised learning

Traduction de «learning with a teacher » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
compensatory teacher | teacher in learning support | developmental teacher | learning support teacher

enseignant des réseaux d’aides spécialisées aux élèves en difficulté | enseignant spécialisé des réseaux d’aides spécialisées aux élèves en difficulté | enseignant spécialisé des réseaux d’aides spécialisées aux élèves en difficulté/enseignante spécialisée des réseaux d’aides spécialisées aux élèves en difficulté | enseignante spécialisée des réseaux d’aides spécialisées aux élèves en difficulté


learning by discovery | learning from observation and discovery | learning without a teacher | unsupervised learning

apprentissage par découverte | apprentissage par observation


early foreign language acquisition | early foreign language learning | early language learning | early second language acquisition | early second language learning | early stages foreign language learning | early-stage foreign language acquisition | early-stage foreign language learning

apprentissage précoce d'une langue étrangère


develop instructional events for teachers | supply training events for teachers | prepare training events for teachers | provide training events for teachers

préparer des actions de formation pour des enseignants


arrange parent teacher conferences | plan parent teacher conference | arrange parent teacher conference | arranging parent teacher conferences

organiser une rencontre parents-enseignants | organiser une réunion parents-professeurs


implicit learning | nondeclarative learning | reflexive learning | unconscious learning

apprentissage implicite | apprentissage inconscient


programmed learning [ computer-aided learning | computer-assisted learning | computerised teaching | teaching by computer | programmed instruction(UNBIS) ]

enseignement automatisé [ enseignement assisté par ordinateur | enseignement par ordinateur | enseignement programmé ]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
8. Highlights the essential role of competent and supportive teachers and trainers in reducing early school leaving, especially in underdeveloped areas, and in improving the employability of young people; stresses that teachers need to be better supported by schools, training institutions, local communities and educational policies, e.g. through more efficient and up-to-date training in new skills, such as entrepreneurial and ICT skills, promotion of peer learning and exchange of best practices, and easier access to training opportun ...[+++]

8. insiste sur le rôle essentiel que jouent les enseignants et les formateurs compétents et encourageants pour réduire le taux de décrochage scolaire, notamment dans les zones défavorisées, et améliorer la capacité d'insertion professionnelle des jeunes; souligne que les enseignants doivent être mieux soutenus par les écoles, les établissements de formation, les communautés locales et les politiques éducatives, notamment grâce à une formation plus efficace et actualisée à de nouvelles compétences, telles que l'entrepreneuriat et les TIC, à la promotion de l'apprentissage par les pairs, à l'échange des bonnes pratiques et à un meilleur a ...[+++]


28. Highlights the essential role of competent and supportive teachers and trainers in reducing early school leaving, especially in underdeveloped areas, and in improving the employability of young people; stresses that teachers need to be better supported by schools, training institutions, local communities and educational policies, e.g. through more efficient and up-to-date training in new skills, such as entrepreneurial and ICT skills, promotion of peer learning and exchange of best practices, and easier access to training opportu ...[+++]

28. insiste sur le rôle essentiel d'enseignants et de formateurs compétents et dévoués pour réduire le taux de décrochage scolaire, en particulier dans les zones défavorisées, et pour améliorer la capacité d'insertion professionnelle des jeunes; souligne que les enseignants doivent recevoir un meilleur soutien de la part des écoles, des établissements de formation et des communautés locales, mais aussi dans le cadre des politiques en matière d'éducation, notamment grâce à une formation plus efficace et actualisée dans de nouveaux domaines de compétence, comme l'entrepreneuriat et les TIC, à la promotion de l'apprentissage par les pairs ...[+++]


18. Underlines the importance of investing in lifelong learning programmes for teachers, equipping them with the necessary pedagogical competencies on the topics of migration, acculturation and social psychology as well as enabling them to utilise diversity as a rich source for learning in classrooms;

18. souligne qu'il importe d'investir dans des programmes de formation continue des enseignants, afin de les doter des compétences pédagogiques nécessaires sur les thèmes de la migration, de l'acculturation et de la psychologie sociale et de leur permettre d'utiliser en classe la diversité en tant que source d'enseignement d'une grande richesse;


40. Stresses the need to raise teacher awareness regarding key competences, such as techniques for learning to learn, social and civic skills, initiative, cultural awareness and self-expression; draws attention, therefore, to the importance of investing in lifelong learning schemes for teachers;

40. souligne le besoin de sensibiliser les enseignants aux compétences clés, telles que les techniques pour apprendre à apprendre, les compétences sociales et civiques, la prise d'initiatives, la sensibilisation culturelle et l'autoexpression; rappelle par conséquent l'importance d'investir dans la formation tout au long de la vie pour les enseignants;


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
40. Stresses the need to raise teacher awareness regarding key competences, such as techniques for learning to learn, social and civic skills, initiative, cultural awareness and self-expression; draws attention, therefore, to the importance of investing in lifelong learning schemes for teachers;

40. souligne le besoin de sensibiliser les enseignants aux compétences clés, telles que les techniques pour apprendre à apprendre, les compétences sociales et civiques, la prise d'initiatives, la sensibilisation culturelle et l'autoexpression; rappelle par conséquent l'importance d'investir dans la formation tout au long de la vie pour les enseignants;


At EU level, the Commission is recommended to work to reduce divergence in ICT teaching between countries, support projects on new approaches to teaching through digital technologies, support high quality digital learning resources for teachers and regularly monitor progress in the use of digital technologies and digital competence.

au niveau de l'UE, l'enquête recommande à la Commission de s'attacher à réduire les écarts dans l'utilisation pédagogique des TIC entre les pays, de soutenir des projets axés sur de nouvelles approches de l'enseignement par les technologies numériques, d'aider à l'acquisition de ressources numériques d'apprentissage de qualité pour les enseignants et de contrôler régulièrement les progrès dans l'utilisation des technologies numériques et dans l'acquisition des compétences correspondantes.


Giving attention to the learning needs of teachers and trainers within all forms of vocational education and training.

- Prêter attention aux besoins pédagogiques des enseignants et des formateurs pour tout type d'enseignement et de formation professionnels;


w