Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Action learning technique
Action-learning technique
Active learning technique
Alcoholic hallucinosis
Chronic alcoholism Dipsomania Drug addiction
Coached activities
Compressed Video Learning
Compressed Video Learning Creating Active Learners
Delirium tremens
Development and awakening activities
Disorder of personality and behaviour
Educational and motivational activities
Formative and pre-cognitive learning services
Guided discovery learning
Guided practice
Guided-discovery learning
Jealousy
Learning activity
Learning mobility
Learning task
M-learning
Mobile learning
Paranoia
Psychoactive substance abuse
Psychosis NOS
Transnational mobility
Wireless e-learning

Vertaling van "learning mobility active " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
m-learning | mobile learning | wireless e-learning

apprentissage mobile


learning mobility | transnational mobility

mobilité à des fins d'apprentissage | mobilité dans l'enseignement


action-learning technique [ action learning technique | active learning technique ]

technique d'apprentissage actif [ technique d'apprentissage pratique ]


guided discovery learning [ guided-discovery learning | coached activities | guided practice ]

apprentissage par découverte guidée


Compressed Video Learning [ Compressed Video Learning: Creating Active Learners ]

Apprendre par la vidéo comprimée [ Apprendre par la vidéo comprimée: Un échange convivial ]


Green Paper - Promoting the learning mobility of young people

Livre vert: Promouvoir la mobilité des jeunes à des fins d’apprentissage


Definition: This block contains a wide variety of disorders that differ in severity and clinical form but that are all attributable to the use of one or more psychoactive substances, which may or may not have been medically prescribed. The third character of the code identifies the substance involved, and the fourth character specifies the clinical state. The codes should be used, as required, for each substance specified, but it should be noted that not all fourth character codes are applicable to all substances. Identification of the psychoactive substance should be based on as many sources of information as possible. These include sel ...[+++]

Modificateurs Les subdivisions suivantes peuvent être utilisées comme quatrième chiffre avec les rubriques F10-F19: Code Titre .0 Intoxication aiguë Etat consécutif à la prise d'une substance psycho-active et entraînant des perturbations de la conscience, des facultés cognitives, de la perception, de l'affect ou du comportement, ou d'autres fonctions et réponses psychophysiologiques. Les perturbations sont directement liées aux effets pharmacologiques aigus de la substance consommée, et disparaissent avec le temps, avec guérison complète, sauf dans les cas ayant entraîné des lésions organiques ou d'autres complications. Parmi les complications, on peut citer: les traumatismes, les fausses routes avec inhalation de vomissements, le delirium, ...[+++]




learning activity | learning task

activité d'apprentissage


formative and pre-cognitive learning services | educational and motivational activities | development and awakening activities

services de formation et d'éveil
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
That agenda establishes a number of headline targets and flagship initiatives for which statistical indicators have to be delivered by the ESS in a number of areas (i.e. improving the conditions for innovation, research and development, promoting employment, meeting Union climate change and energy objectives, resource efficiency, improving education levels, including learning mobility, active and healthy ageing, and promoting social inclusion through the reduction of poverty).

Ce programme établit des grands objectifs et des initiatives phares pour lesquels des indicateurs statistiques doivent être fournis par le SSE dans un certain nombre de domaines (à savoir un environnement plus favorable à l’innovation, la recherche et le développement, la promotion de l’emploi, la réalisation des objectifs de l’Union en ce qui concerne le changement climatique et l’énergie, l’utilisation efficace des ressources, l’amélioration des niveaux d’éducation, y compris la mobilité à des fins d’apprentissage, le vieillissement actif et en bonne santé e ...[+++]


This agenda establishes a number of headline targets and flagship initiatives for which statistical indicators have to be delivered by the ESS in a number of areas (i.e. improving the conditions for innovation, research and development, promoting employment, meeting EU climate change and energy objectives, resource efficiency, improving education levels, including learning mobility, active and healthy ageing, and promoting social inclusion through the reduction of poverty).

Ce programme établit des grands objectifs et des initiatives phares pour lesquels des indicateurs statistiques doivent être fournis par le SSE dans un certain nombre de domaines (à savoir l'amélioration des conditions pour l'innovation, la recherche et le développement, la promotion de l'emploi, la réalisation des objectifs de l'UE en ce qui concerne le changement climatique et l'énergie, l'utilisation efficace des ressources, l'amélioration des niveaux d'éducation, y compris la mobilité à des fins d'apprentissage, le vieillissement actif et en bonne santé e ...[+++]


This agenda establishes a number of headline targets and flagship initiatives for which statistical indicators have to be delivered by the ESS in a number of areas (i.e. improving the conditions for innovation, research and development, promoting employment, poverty reduction, meeting EU climate change and energy objectives, resource efficiency, improving education levels, including preventing early school leaving and exclusion of students with disabilities, learning mobility, active, barrier-free and healthy ageing, and promoting social inclusion and employment with special regard to people with ...[+++]

Ce programme établit des grands objectifs et des initiatives phares pour lesquels des indicateurs statistiques doivent être fournis par le SSE dans un certain nombre de domaines (à savoir l'amélioration des conditions pour l'innovation, la recherche et le développement, la promotion de l'emploi, la réduction de la pauvreté, la réalisation des objectifs de l'UE en ce qui concerne le changement climatique et l'énergie, l'utilisation efficace des ressources, l'amélioration des niveaux d'éducation, y compris la prévention du décrochage scolaire et de l'exclusion des élèves et étudiants handicapés, la mobilité à des fins d'apprentissage, le vieil ...[+++]


(17) The Member States and regions should be encouraged to leverage the ESF through financial instruments in order to support for example students, learning mobility, job creation, mobility of workers, physical activity and sport, social inclusion, social entrepreneurship and public participation.

(17) Il y a lieu d'encourager les États membres et les régions à utiliser l'effet de levier du FSE à travers des instruments financiers afin de soutenir, par exemple, les étudiants, la mobilité à des fins d'apprentissage, la création d'emplois, la mobilité des travailleurs, les activités physiques et le sport, l'inclusion sociale, l'entrepreneuriat social et la participation citoyenne.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
31. Reminds the Member States of the role of the EU programmes in promoting education, mobility, language skills, active citizenship, European values, cultural awareness and other valuable skills, all of which contribute to better employability and the strengthening of young people’s intercultural understanding; stresses the need for their further support in the Multiannual Financial Framework (MFF) for the period 2014–2020, focusing on learning mobility, cooperation and policy reform;

31. rappelle aux États membres le rôle joué par les programmes de l'Union pour promouvoir l'éducation, la mobilité, les compétences linguistiques, la citoyenneté active, les valeurs européennes, la conscience culturelle et d'autres compétences précieuses qui contribuent toutes à améliorer l'employabilité et à renforcer la compréhension interculturelle entre les jeunes; souligne la nécessité de continuer à soutenir ces programmes dans le cadre financier pluriannuel pour la période 2014-2020, en mettant l'accent sur la mobilité, la coo ...[+++]


Learning mobility, meaning transnational mobility for the purpose of acquiring new knowledge, skills and competences, is one of the fundamental ways in which young people can strengthen their future employability, as well as their intercultural awareness, personal development, creativity and active citizenship.

La mobilité dans une perspective d'éducation et de formation, autrement dit la mobilité transnationale pour l'acquisition de nouvelles connaissances, aptitudes et compétences, est l'un des meilleurs moyens pour les jeunes d'améliorer leur employabilité ainsi que leur sensibilité interculturelle, leur épanouissement personnel, leur créativité et leur citoyenneté active.


stimulate active cooperation and communication, including awareness-raising and advocacy about the value of learning mobility, between the education and the business sector, since the involvement of businesses is an important factor in strengthening youth mobility, for example by providing work placements.

intensifient la coopération et la communication actives, notamment par la sensibilisation aux avantages de la mobilité à des fins d'éducation et de formation et leur mise en avant, entre le secteur de l'enseignement et celui des entreprises, la participation de celles-ci, par exemple par l'offre de stages, étant un facteur important pour le renforcement de la mobilité des jeunes.


promote the added value of learning mobility among learners, their families, teachers, trainers, youth workers and employers in terms of self-fulfilment and the development of professional, linguistic, social and intercultural competences, creativity, active citzenship and future employability, in particular in the context of an increasingly global labour market;

promeuvent la valeur ajoutée de la mobilité à des fins d'éducation et de formation auprès des apprenants, de leurs familles, des enseignants, des formateurs, des animateurs socio-éducatifs et des employeurs en termes d'épanouissement personnel et de développement des compétences professionnelles, linguistiques, sociales et interculturelles, de créativité, de citoyenneté active et de future employabilité, notamment dans le contexte d'un marché du travail de plus en plus mondialisé;


Currently the following language learning oriented activities may be supported by the LLP, either as a component among others of a project or as its main theme: partnerships between schools and regions (in sub programme Comenius) or between adult education organisations (sub programme Grundtvig); assistantships for future teachers and in-service teacher training (Comenius); linguistic preparation for mobility in Europe (Erasmus and Leonardo); student placements (Erasmus); language learning adult workshops (Gru ...[+++]

À l’heure actuelle, les activités suivantes orientées sur l’apprentissage des langues peuvent être financées par l’EFTLV, soit comme éléments parmi d’autres d’un projet soit à titre principal: partenariats entre écoles et régions (dans le sous-programme Comenius) ou entre organisations d’éducation pour adultes (sous-programme Grundtvig); assistanats pour futurs enseignants et formation d’enseignants sur place (Comenius); préparation linguistique pour la mobilité en Europe (Erasmus et Leonardo); placements d’étudiants (Erasmus); ateliers d’apprentissag ...[+++]


This can also encompass voluntary work and non-formal learning - both can be very effective ways of reaching young people who would otherwise risk falling outside learning mobility programmes - provided the activities are appropriately validated.

Pour autant que les activités correspondantes soient validées de manière appropriée, le bénévolat et l'apprentissage non formel peuvent également entrer en ligne de compte, car ils peuvent constituer des moyens très efficaces de toucher des jeunes qui, autrement, risqueraient de rester en dehors du champ des programmes de mobilité à des fins d'apprentissage.


w