Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Alcoholic hallucinosis
Bricks-and-mortar learning
C-learning
Chronic alcoholism Dipsomania Drug addiction
Classroom learning
Conventional learning
Delirium tremens
Disorder of personality and behaviour
Early Learning and Child Care Act
Early foreign language acquisition
Early foreign language learning
Early language learning
Early second language acquisition
Early second language learning
Early stages foreign language learning
Early-stage foreign language acquisition
Early-stage foreign language learning
Example-based learning
Example-driven learning
Implicit learning
Inductive learning from examples
Instance-based learning
Instructor-led learning
Jealousy
Learning by discovery
Learning by example
Learning by examples
Learning from examples
Learning from observation and discovery
Learning without a teacher
Montessori learning equipment
Montessori learning implements
Montessori learning instruments
Montessori learning tools
Nondeclarative learning
Onground learning
Paranoia
Psychoactive substance abuse
Psychosis NOS
Reflexive learning
Traditional classroom learning
Traditional learning
Unconscious learning
Unsupervised learning

Traduction de «learning in order » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
Definition: This block contains a wide variety of disorders that differ in severity and clinical form but that are all attributable to the use of one or more psychoactive substances, which may or may not have been medically prescribed. The third character of the code identifies the substance involved, and the fourth character specifies the clinical state. The codes should be used, as required, for each substance specified, but it should be noted that not all fourth character codes are applicable to all substances. Identification of the psychoactive substance should be based on as many sources of information as possible. These include self-report data, analysis of blood and other body flui ...[+++]

Modificateurs Les subdivisions suivantes peuvent être utilisées comme quatrième chiffre avec les rubriques F10-F19: Code Titre .0 Intoxication aiguë Etat consécutif à la prise d'une substance psycho-active et entraînant des perturbations de la conscience, des facultés cognitives, de la perception, de l'affect ou du comportement, ou d'autres fonctions et réponses psychophysiologiques. Les perturbations sont directement liées aux effets pharmacologiques aigus de la substance consommée, et disparaissent avec le temps, avec guérison complète, sauf dans les cas ayant entraîné des lésions organiques ou d'autres complications. Parmi les complications, on peut citer: les traumatismes, les fausses routes avec inhalation de vomissements, le delirium, ...[+++]


Early Learning and Child Care Act [ An Act to establish criteria and conditions in respect of funding for early learning and child care programs in order to ensure the quality, accessibility, universality and accountability of those programs, and to appoint a council to advise the Minister ]

Loi sur l'apprentissage et la garde des jeunes enfants [ Loi prévoyant les critères et les conditions de l'octroi de fonds pour les programmes d'apprentissage et de garde des jeunes enfants afin d'en assurer la qualité, l'accessibilité, l'universalité et la reddition de comptes, et établissant un conseil chargé ]


early foreign language acquisition | early foreign language learning | early language learning | early second language acquisition | early second language learning | early stages foreign language learning | early-stage foreign language acquisition | early-stage foreign language learning

apprentissage précoce d'une langue étrangère


implicit learning | nondeclarative learning | reflexive learning | unconscious learning

apprentissage implicite | apprentissage inconscient


learning by discovery | learning from observation and discovery | learning without a teacher | unsupervised learning

apprentissage par découverte | apprentissage par observation


Montessori learning implements | Montessori learning tools | Montessori learning equipment | Montessori learning instruments

matériel pédagogique de Montessori


classroom learning [ c-learning | traditional classroom learning | conventional learning | traditional learning | instructor-led learning | bricks-and-mortar learning | onground learning ]

apprentissage classique [ apprentissage avec professeur | apprentissage traditionnel | apprentissage en présentiel | apprentissage en classe | apprentissage avec instructeur | apprentissage conventionnel ]


Definition: A disorder characterized by impairment of memory, learning difficulties, and reduced ability to concentrate on a task for more than brief periods. There is often a marked feeling of mental fatigue when mental tasks are attempted, and new learning is found to be subjectively difficult even when objectively successful. None of these symptoms is so severe that a diagnosis of either dementia (F00-F03) or delirium (F05.-) can be made. This diagnosis should be made only in association with a specified physical disorder, and shou ...[+++]

Définition: Trouble caractérisé par une altération de la mémoire, des difficultés d'apprentissage et une réduction de la capacité à se concentrer sur une tâche, sauf pendant des périodes de courte durée. Le sujet éprouve souvent une fatigue mentale accentuée quand il fait des efforts mentaux, et un nouvel apprentissage peut être subjectivement difficile même quand il est objectivement réussi. Aucun de ces symptômes ne présente une sévérité suffisante pour justifier un diagnostic de démence (F00-F03) ou de delirium (F05.-). Ce diagnostic ne doit être fait qu'en présence d'un trouble somatique spécifié; il ne doit pas être fait en présenc ...[+++]


learning by examples [ learning by example | learning from examples | example-driven learning | inductive learning from examples | example-based learning | instance-based learning ]

apprentissage par les exemples [ apprentissage par des exemples | apprentissage par exemples | apprentissage empirique de concept par exemples | apprentissage de concept par exemples | apprentissage à partir d'exemples ]


Definition: A syndrome of prominent impairment of recent and remote memory while immediate recall is preserved, with reduced ability to learn new material and disorientation in time. Confabulation may be a marked feature, but perception and other cognitive functions, including the intellect, are usually intact. The prognosis depends on the course of the underlying lesion. | Korsakov's psychosis or syndrome, nonalcoholic

Définition: Syndrome dominé par une altération de la mémoire, récente et ancienne, avec conservation de la mémoire immédiate, par une réduction de la capacité à apprendre des informations nouvelles et par une désorientation temporelle. Il peut y avoir une confabulation marquée, mais la perception et les autres fonctions cognitives, y compris l'intelligence, sont habituellement intactes. Le pronostic dépend de l'évolution de la lésion sous-jacente. | Psychose ou syndrome de Korsakov non alcoolique
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
ensure — in close cooperation with the Member States — the full and efficient use of Union programmes and budgets, in particular in the field of lifelong learning, in order to extend and broaden learning opportunities for young people, including by considering use of the European structural and cohesion funds and the European Investment Bank

d'assurer — en coopération étroite avec les États membres — l'utilisation pleine et effective des programmes et budgets de l'Union, notamment dans le domaine de l'éducation et de la formation tout au long de la vie, de manière à étendre et élargir les possibilités d'éducation et de formation pour les jeunes, y compris en envisageant le recours aux fonds structurels, au Fonds de cohésion et à la Banque européenne d'investissement


encourage the development of partnerships and exchanges between education institutions, as well as between providers of non-formal learning, in order to better prepare periods of mobility.

encouragent la mise en place de partenariats et d'échanges entre les établissements d'enseignement ainsi qu'entre les acteurs de l'éducation et de la formation non formelles, en vue de mieux préparer les périodes de mobilité.


improve procedures and guidelines for the validation and recognition of both informal and non-formal learning in order to facilitate more mobility, for example in voluntary activities and youth work.

améliorent les procédures et lignes directrices concernant la validation et la reconnaissance de la formation non formelle et informelle pour faciliter davantage la mobilité, par exemple dans le cadre d'activités de volontariat et du travail dans le domaine de la jeunesse.


ensure — in close cooperation with the Member States — the full and efficient use of Union programmes and budgets, in particular in the field of lifelong learning, in order to extend and broaden learning opportunities for young people, including by considering use of the European structural and cohesion funds and the European Investment Bank (5);

d'assurer — en coopération étroite avec les États membres — l'utilisation pleine et effective des programmes et budgets de l'Union, notamment dans le domaine de l'éducation et de la formation tout au long de la vie, de manière à étendre et élargir les possibilités d'éducation et de formation pour les jeunes, y compris en envisageant le recours aux fonds structurels, au Fonds de cohésion et à la Banque européenne d'investissement (5);


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
improve procedures and guidelines for the validation and recognition of both informal and non-formal learning in order to facilitate more mobility, for example in voluntary activities and youth work;

améliorent les procédures et lignes directrices concernant la validation et la reconnaissance de la formation non formelle et informelle pour faciliter davantage la mobilité, par exemple dans le cadre d'activités de volontariat et du travail dans le domaine de la jeunesse;


encourage the development of partnerships and exchanges between education institutions, as well as between providers of non-formal learning, in order to better prepare periods of mobility.

encouragent la mise en place de partenariats et d'échanges entre les établissements d'enseignement ainsi qu'entre les acteurs de l'éducation et de la formation non formelles, en vue de mieux préparer les périodes de mobilité;


Support the development of career opportunities, conditions and resources — based on existing good practice in the Member States — for those working in the field of adult learning, in order to enhance the visibility and status of the profession.

Soutenir, en s'inspirant des bonnes pratiques en vigueur dans les États membres, l'amélioration des perspectives, conditions et ressources professionnelles de ceux qui travaillent dans le domaine de l'éducation et de la formation des adultes, afin d'améliorer la visibilité de leur profession et de la valoriser.


By the beginning of 2003, the Commission was to launch a prize for firms that invest in lifelong learning, in order to award and draw attention to good practices in this area.

La Commission lancera d'ici le début 2003 un prix pour les entreprises qui investissent dans l'éducation et la formation tout au long de la vie, afin de récompenser et de faire connaître les bonnes pratiques dans ce domaine.


(xv) to promote partnership between the public and private sectors as a contribution to the development of e-Learning in order to encourage exchange of experiences, the dialogue on future requirements for multimedia learning materials; and technology transfer.

xv) à promouvoir les partenariats entre les secteurs public et privé, qui contribueront au développement de l'apprentissage en ligne afin d'encourager les échanges d'expériences, le dialogue sur les besoins futurs du matériel pédagogique multimédia et le transfert de technologies.


(xv) to promote partnership between the public and private sectors as a contribution to the development of e-Learning in order to encourage exchange of experiences, the dialogue on future requirements for multimedia learning materials; and technology transfer;

xv) à promouvoir les partenariats entre les secteurs public et privé, qui contribueront au développement de l'apprentissage en ligne afin d'encourager les échanges d'expériences, le dialogue sur les besoins futurs du matériel pédagogique multimédia et le transfert de technologies;




D'autres ont cherché : chronic alcoholism dipsomania drug addiction     delirium tremens     korsakov's psychosis or syndrome nonalcoholic     montessori learning equipment     montessori learning implements     montessori learning instruments     montessori learning tools     psychoactive substance abuse     bricks-and-mortar learning     c-learning     classroom learning     conventional learning     disorder of personality and behaviour     early foreign language acquisition     early foreign language learning     early language learning     early second language acquisition     early second language learning     early stages foreign language learning     early-stage foreign language acquisition     early-stage foreign language learning     example-based learning     example-driven learning     implicit learning     inductive learning from examples     instance-based learning     instructor-led learning     jealousy     learning by discovery     learning by example     learning by examples     learning from examples     learning from observation and discovery     learning without a teacher     nondeclarative learning     onground learning     paranoia     psychosis nos     reflexive learning     traditional classroom learning     traditional learning     unconscious learning     unsupervised learning     learning in order     


datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'learning in order' ->

Date index: 2025-08-26
w