Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Advise on learning methods
Advises on learning methods
Ascertain learning disorders
CREDO - I believe in Human Rights
Confer on learning methods
Early foreign language acquisition
Early foreign language learning
Early language learning
Early second language acquisition
Early second language learning
Early stages foreign language learning
Early-stage foreign language acquisition
Early-stage foreign language learning
Identify learning disorder
Identify learning disorders
Identifying learning disorders
Implicit learning
Learning by discovery
Learning from observation and discovery
Learning without a teacher
Make recommendations on learning methods
Montessori learning equipment
Montessori learning implements
Montessori learning instruments
Montessori learning tools
Nondeclarative learning
Reflexive learning
Unconscious learning
Unsupervised learning

Traduction de «learning i believe » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
CREDO - I believe in Human Rights

CREDO - Les droits de la personne, j'y crois


To be short, I believe this to be the land that God gave to Cain

fin, j'estime mieux que autrement que c'est la terre que Dieu donna à Cayn


early foreign language acquisition | early foreign language learning | early language learning | early second language acquisition | early second language learning | early stages foreign language learning | early-stage foreign language acquisition | early-stage foreign language learning

apprentissage précoce d'une langue étrangère


advises on learning methods | make recommendations on learning methods | advise on learning methods | confer on learning methods

conseiller des méthodes pédagogiques | recommander des méthodes d'apprentissage


identify learning disorder | identifying learning disorders | ascertain learning disorders | identify learning disorders

celer des troubles de l'apprentissage


Montessori learning implements | Montessori learning tools | Montessori learning equipment | Montessori learning instruments

matériel pédagogique de Montessori


learning by discovery | learning from observation and discovery | learning without a teacher | unsupervised learning

apprentissage par découverte | apprentissage par observation


implicit learning | nondeclarative learning | reflexive learning | unconscious learning

apprentissage implicite | apprentissage inconscient


Definition: A disorder characterized by impairment of memory, learning difficulties, and reduced ability to concentrate on a task for more than brief periods. There is often a marked feeling of mental fatigue when mental tasks are attempted, and new learning is found to be subjectively difficult even when objectively successful. None of these symptoms is so severe that a diagnosis of either dementia (F00-F03) or delirium (F05.-) can be made. This diagnosis should be made only in association with a specified physical disorder, and should not be made in the presence of any of the mental or behavioural disorders classified to F10-F99. The d ...[+++]

Définition: Trouble caractérisé par une altération de la mémoire, des difficultés d'apprentissage et une réduction de la capacité à se concentrer sur une tâche, sauf pendant des périodes de courte durée. Le sujet éprouve souvent une fatigue mentale accentuée quand il fait des efforts mentaux, et un nouvel apprentissage peut être subjectivement difficile même quand il est objectivement réussi. Aucun de ces symptômes ne présente une sévérité suffisante pour justifier un diagnostic de démence (F00-F03) ou de delirium (F05.-). Ce diagnostic ne doit être fait qu'en présence d'un trouble somatique spécifié; il ne doit pas être fait en présenc ...[+++]


Regulation respecting the exemption of children having serious learning disabilities from the application of Chapter VIII of Title I of the Charter of the French language

Règlement sur l'exemption du chapitre VIII du titre I de la Charte de la langue française pour les enfants présentant des difficultés graves d'apprentissage
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
The European Commission believes that the key areas for action at European level here are: fostering an inclusive approach to languages, building more language friendly communities, and improving the supply and take-up of language learning.

La Commission européenne estime que les principaux domaines d'action au niveau européen sont: l'adoption d'une approche linguistique fondée sur l'intégration, la création de communautés plus favorables aux langues et l'amélioration de l'offre d'apprentissage des langues et du niveau de participation.


While it is clear that some of the lessons learned from the pilot products exercise are likely to be product-specific, the Commission believes that, as this is practically the first time such an exercise has been attempted at the European level, much will be learned about the dynamics and organisation of such an exercise.

À l'évidence, certains des enseignements tirés de l'exercice relatif aux projets pilotes seront vraisemblablement spécifiques aux produits concernés, mais la Commission est d'avis que, comme c'est pratiquement la première fois qu'un tel exercice sera tenté au niveau européen, on en apprendra beaucoup sur son déroulement et son organisation.


However, it would be illusory to believe that European programmes could bear the main burden of promoting language learning and linguistic diversity; nor should they: the funding allocated to them can never take the place of direct investment at national, regional and local level in educational infrastructure, in appropriate class sizes, in the training of teachers, or in international exchanges, for example.

Il serait toutefois illusoire de croire que les programmes européens peuvent supporter l'essentiel de la charge financière que représente la promotion de l'apprentissage des langues et de la diversité linguistique; ils n'ont du reste pas à le faire: les financements qui leur sont attribués ne peuvent jamais servir à remplacer les investissements nationaux, régionaux et locaux directs en matière d'infrastructure éducationnelle, de dimensionnement approprié des classes, de formation des enseignants ou d'échanges internationaux, par exemple.


While the Commission believes that the overall result in the 2000-06 programming exercise was positive in terms of the quality of the new programmes adopted and their management, a process of reflection has already been launched to see what can be learned from it, both for the benefit of the current programmes and especially those after 2006.

Tandis que la Commission estime que le résultat global de l'exercice de programmation 2000-06 est positif en ce qui concerne la qualité des nouveaux programmes adoptés et leur gestion, un processus de réflexion a déjà été engagé afin de tirer les enseignements nécessaires, au profit des programmes en cours mais aussi des programmes prévus au-delà de 2006.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Senator Sibbeston: Ms. Cardinal, when you say, and tell the students, that their only responsibility is to learn, I believe you, and I appreciate that it is part of an approach that says, ``You are here to learn primarily'.

Le sénateur Sibbeston: Madame Cardinal, quand vous dites aux étudiants que leur seule responsabilité est d'étudier, je vous crois et je comprends que cela fait partie d'une démarche consistant à dire: «Vous êtes là essentiellement pour apprendre».


That four-year process in developing the CSA code resulted in a lot of learning, I believe, by business representatives as well as by consumer representatives around that table.

La préparation du code de l'ACNOR, qui a duré quatre ans, a été une expérience enrichissante, je crois, pour les représentants des milieux des affaires aussi bien que pour les représentants des consommateurs qui ont participé aux travaux.


Believes that non-formal and informal learning has the potential to be an effective tool for the successful integration of refugees into the labour market and society.

estime que l'apprentissage non formel et informel a le potentiel d'être un outil efficace pour l'intégration réussie des réfugiés sur le marché du travail et dans la société.


To govern is to choose (1520 ) If we are to survive we must learn to believe in ourselves and in this great country.

Gouverner, c'est choisir (1520) Si nous voulons survivre, nous devons apprendre à croire en nous-mêmes et dans notre merveilleux pays.


We're actually aggressively pursuing that because the size of their space enterprise and the lessons we can learn, we believe we can take some generational leaps forward by leaning on their lessons learned, embedding our people in their staff and importing them back here and subsequently employing those people.

Nous pensons pouvoir accomplir des progrès générationnels en appliquant les leçons qu'ils ont apprises, en intégrant nos gens à leur personnel et en les ramenant ici pour par la suite les employer.


If we have not learned to believe politicians yet let us believe the scientists at least.

Si nous n'avons pas encore appris à croire les politiciens, croyons au moins à ce que nous disent les scientifiques.


w