Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Bring out performer's artistic potential
Bring out performers’ artistic potential
Bring out performers’ potential
Computer-aided learning
Computer-assisted learning
Computerised teaching
Early foreign language acquisition
Early foreign language learning
Early language learning
Early second language acquisition
Early second language learning
Early stages foreign language learning
Early-stage foreign language acquisition
Early-stage foreign language learning
Implicit learning
Inspire performers to reach their potential
Interest in bringing an action
Interest in bringing court proceedings
Moderate mental subnormality
Montessori learning equipment
Montessori learning implements
Montessori learning instruments
Montessori learning tools
Nondeclarative learning
Programmed instruction
Programmed learning
Reflexive learning
Right of action
Right to bring a case
Right to bring an action
Right to bring proceedings
Teaching by computer
Unconscious learning

Vertaling van "learning can bring " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
Definition: A disorder characterized by impairment of memory, learning difficulties, and reduced ability to concentrate on a task for more than brief periods. There is often a marked feeling of mental fatigue when mental tasks are attempted, and new learning is found to be subjectively difficult even when objectively successful. None of these symptoms is so severe that a diagnosis of either dementia (F00-F03) or delirium (F05.-) can be made. This diagnosis should be made only in association wi ...[+++]

Définition: Trouble caractérisé par une altération de la mémoire, des difficultés d'apprentissage et une réduction de la capacité à se concentrer sur une tâche, sauf pendant des périodes de courte durée. Le sujet éprouve souvent une fatigue mentale accentuée quand il fait des efforts mentaux, et un nouvel apprentissage peut être subjectivement difficile même quand il est objectivement réussi. Aucun de ces symptômes ne présente une sévérité suffisante pour justifier un diagnostic de démence (F00-F03) ou de delirium (F05.-). Ce diagnostic ne doit être fait qu'en présence d'un trouble somatique spécifié; il ne doit pas être fait en présence de l'un des troubles mentaux ou du comportement classés en F10-F99. Le trouble peut précéder, accompagn ...[+++]


right of action [ right to bring a case | right to bring an action | right to bring proceedings ]

droit d'agir en justice [ droit d'ester en justice | droit de recours ]


bring out performers’ potential | inspire performers to reach their potential | bring out performer's artistic potential | bring out performers’ artistic potential

mettre en valeur le potentiel artistique des artistes


to bring a case before the Court of Justice of the European Union | to bring a matter before the Court of Justice of the European Union | to bring an action before the Court of Justice of the European Union

saisir la Cour de justice de l'Union européenne


early foreign language acquisition | early foreign language learning | early language learning | early second language acquisition | early second language learning | early stages foreign language learning | early-stage foreign language acquisition | early-stage foreign language learning

apprentissage précoce d'une langue étrangère


implicit learning | nondeclarative learning | reflexive learning | unconscious learning

apprentissage implicite | apprentissage inconscient


Montessori learning implements | Montessori learning tools | Montessori learning equipment | Montessori learning instruments

matériel pédagogique de Montessori


programmed learning [ computer-aided learning | computer-assisted learning | computerised teaching | teaching by computer | programmed instruction(UNBIS) ]

enseignement automatisé [ enseignement assisté par ordinateur | enseignement par ordinateur | enseignement programmé ]


interest in bringing an action [ interest in bringing court proceedings ]

intérêt pour agir


Definition: Approximate IQ range of 35 to 49 (in adults, mental age from 6 to under 9 years). Likely to result in marked developmental delays in childhood but most can learn to develop some degree of independence in self-care and acquire adequate communication and academic skills. Adults will need varying degrees of support to live and work in the community. | moderate mental subnormality

Définition: Q.I. de 35 à 49 (chez les adultes, âge mental de 6 à moins de 9 ans). Aboutira vraisemblablement à d'importants retards de développement dans l'enfance mais beaucoup peuvent acquérir des aptitudes scolaires et un certain degré d'indépendance et les capacités suffisantes pour communiquer. Les adultes auront besoin d'un soutien, de niveaux variés, pour travailler et vivre dans la communauté. | arriération mentale moyenne
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
- 15 projects promoting awareness about the benefits of language learning and bringing language learning opportunities closer to citizens.

- 15 projets de sensibilisation des citoyens aux avantages de l'apprentissage des langues et de rapprochement des possibilités d'apprentissage des langues des citoyens.


- promoting understanding and peer learning, by bringing people together – practitioners, researchers and, notably, social partners. In 2006, the European Commission invited Cedefop to coordinate the new consolidated study visits programme in the lifelong learning programme[13] from 2008-13.

- promouvoir la compréhension et l’apprentissage mutuel en rapprochant les acteurs concernés – professionnels, chercheurs et, en particulier, partenaires sociaux ; en 2006, la Commission européenne a invité le Cedefop à coordonner le nouveau programme consolidé de visites d’études du programme d’éducation et de formation tout au long de la vie[13] (2008-2013).


Education and training || · Develop a pan-European entrepreneurial learning initiative bringing to gather and make available existing European and national expertise for impact analysis, knowledge,, development of methodologies and peer mentoring between practitioners from Member States.

Éducation et formation || · Mettre en place une initiative paneuropéenne pour l’acquisition de compétences entrepreneuriales, qui réunira et mettra à disposition les compétences existantes aux niveaux européen et national en matière d’analyse d’impact, de connaissances, de développement de méthodologies et de tutorat par les pairs entre les acteurs de terrain des États membres.


· Develop a pan-European entrepreneurial learning initiative bringing together existing European and national expertise for impact analysis, knowledge sharing, development of methodologies and peer mentoring between practitioners from Member States.

· Mettre en place une initiative paneuropéenne pour l’acquisition de compétences entrepreneuriales, qui réunira les compétences existantes aux niveaux européen et national en matière d’analyse d’impact, de partage des connaissances, de développement de méthodologies et de tutorat par les pairs entre les acteurs de terrain des États membres.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Education and training || · Develop a pan-European entrepreneurial learning initiative bringing to gather and make available existing European and national expertise for impact analysis, knowledge,, development of methodologies and peer mentoring between practitioners from Member States.

Éducation et formation || · Mettre en place une initiative paneuropéenne pour l’acquisition de compétences entrepreneuriales, qui réunira et mettra à disposition les compétences existantes aux niveaux européen et national en matière d’analyse d’impact, de connaissances, de développement de méthodologies et de tutorat par les pairs entre les acteurs de terrain des États membres.


· Develop a pan-European entrepreneurial learning initiative bringing together existing European and national expertise for impact analysis, knowledge sharing, development of methodologies and peer mentoring between practitioners from Member States.

· Mettre en place une initiative paneuropéenne pour l’acquisition de compétences entrepreneuriales, qui réunira les compétences existantes aux niveaux européen et national en matière d’analyse d’impact, de partage des connaissances, de développement de méthodologies et de tutorat par les pairs entre les acteurs de terrain des États membres.


- promoting understanding and peer learning, by bringing people together – practitioners, researchers and, notably, social partners. In 2006, the European Commission invited Cedefop to coordinate the new consolidated study visits programme in the lifelong learning programme[13] from 2008-13.

- promouvoir la compréhension et l’apprentissage mutuel en rapprochant les acteurs concernés – professionnels, chercheurs et, en particulier, partenaires sociaux ; en 2006, la Commission européenne a invité le Cedefop à coordonner le nouveau programme consolidé de visites d’études du programme d’éducation et de formation tout au long de la vie[13] (2008-2013).


- 15 projects promoting awareness about the benefits of language learning and bringing language learning opportunities closer to citizens.

- 15 projets de sensibilisation des citoyens aux avantages de l'apprentissage des langues et de rapprochement des possibilités d'apprentissage des langues des citoyens.


For small and medium sized enterprises, which often encounter difficulties in making finance or time available for training, the assessment and recognition of non-formal and informal learning can bring mutual benefit to employees and the enterprise.

Des améliorations sont donc nécessaires à ce niveau. Dans le cas des petites et moyennes entreprises, qui éprouvent souvent des difficultés à trouver les fonds et le temps nécessaires à la formation, l'évaluation et la reconnaissance de l'apprentissage non formel et informel peuvent s'avérer bénéfiques tant pour les travailleurs que pour les entreprises.


For small and medium sized enterprises, which often encounter difficulties in making finance or time available for training, the assessment and recognition of non-formal and informal learning can bring mutual benefit to employees and the enterprise.

Des améliorations sont donc nécessaires à ce niveau. Dans le cas des petites et moyennes entreprises, qui éprouvent souvent des difficultés à trouver les fonds et le temps nécessaires à la formation, l'évaluation et la reconnaissance de l'apprentissage non formel et informel peuvent s'avérer bénéfiques tant pour les travailleurs que pour les entreprises.


w