Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Alcoholic hallucinosis
Chronic alcoholism Dipsomania Drug addiction
Corporate e-learning
Delirium tremens
Disorder of personality and behaviour
Early foreign language acquisition
Early foreign language learning
Early language learning
Early second language acquisition
Early second language learning
Early stages foreign language learning
Early-stage foreign language acquisition
Early-stage foreign language learning
Enterprise-wide e-learning
Enterprise-wide online learning
Government-wide learning policy
Implicit learning
Jealousy
LWL
Learning by discovery
Learning from observation and discovery
Learning without a teacher
Life-wide learning
Lifewide learning
Montessori learning equipment
Montessori learning implements
Montessori learning instruments
Montessori learning tools
Nondeclarative learning
Paranoia
Psychoactive substance abuse
Psychosis NOS
Reflexive learning
Unconscious learning
Unsupervised learning

Vertaling van "learning and eu-wide " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
Definition: A disorder characterized by impairment of memory, learning difficulties, and reduced ability to concentrate on a task for more than brief periods. There is often a marked feeling of mental fatigue when mental tasks are attempted, and new learning is found to be subjectively difficult even when objectively successful. None of these symptoms is so severe that a diagnosis of either dementia (F00-F03) or delirium (F05.-) can be made. This diagnosis should be made only in association with a specified physical disorder, and should not be made in the presence of any of the mental or behavioural disorders classified to F10-F99. The d ...[+++]

Définition: Trouble caractérisé par une altération de la mémoire, des difficultés d'apprentissage et une réduction de la capacité à se concentrer sur une tâche, sauf pendant des périodes de courte durée. Le sujet éprouve souvent une fatigue mentale accentuée quand il fait des efforts mentaux, et un nouvel apprentissage peut être subjectivement difficile même quand il est objectivement réussi. Aucun de ces symptômes ne présente une sévérité suffisante pour justifier un diagnostic de démence (F00-F03) ou de delirium (F05.-). Ce diagnostic ne doit être fait qu'en présence d'un trouble somatique spécifié; il ne doit pas être fait en présenc ...[+++]


corporate e-learning [ enterprise-wide e-learning | enterprise-wide online learning ]

apprentissage en ligne en entreprise


Definition: This block contains a wide variety of disorders that differ in severity and clinical form but that are all attributable to the use of one or more psychoactive substances, which may or may not have been medically prescribed. The third character of the code identifies the substance involved, and the fourth character specifies the clinical state. The codes should be used, as required, for each substance specified, but it should be noted that not all fourth character codes are applicable to all substances. Identification of the psychoactive substance should be based on as many ...[+++]

Modificateurs Les subdivisions suivantes peuvent être utilisées comme quatrième chiffre avec les rubriques F10-F19: Code Titre .0 Intoxication aiguë Etat consécutif à la prise d'une substance psycho-active et entraînant des perturbations de la conscience, des facultés cognitives, de la perception, de l'affect ou du comportement, ou d'autres fonctions et réponses psychophysiologiques. Les perturbations sont directement liées aux effets pharmacologiques aigus de la substance consommée, et disparaissent avec le temps, avec guérison complète, sauf dans les cas ayant entraîné des lésions organiques ou d'autres complications. Parmi les complic ...[+++]


life-wide learning [ LWL | lifewide learning ]

apprentissage embrassant tous les aspects de la vie [ éducation et formation embrassant tous les aspects de la vie ]


early foreign language acquisition | early foreign language learning | early language learning | early second language acquisition | early second language learning | early stages foreign language learning | early-stage foreign language acquisition | early-stage foreign language learning

apprentissage précoce d'une langue étrangère


government-wide learning policy

politique d'apprentissage pangouvernementale


learning by discovery | learning from observation and discovery | learning without a teacher | unsupervised learning

apprentissage par découverte | apprentissage par observation


implicit learning | nondeclarative learning | reflexive learning | unconscious learning

apprentissage implicite | apprentissage inconscient


Montessori learning implements | Montessori learning tools | Montessori learning equipment | Montessori learning instruments

matériel pédagogique de Montessori


Definition: A syndrome of prominent impairment of recent and remote memory while immediate recall is preserved, with reduced ability to learn new material and disorientation in time. Confabulation may be a marked feature, but perception and other cognitive functions, including the intellect, are usually intact. The prognosis depends on the course of the underlying lesion. | Korsakov's psychosis or syndrome, nonalcoholic

Définition: Syndrome dominé par une altération de la mémoire, récente et ancienne, avec conservation de la mémoire immédiate, par une réduction de la capacité à apprendre des informations nouvelles et par une désorientation temporelle. Il peut y avoir une confabulation marquée, mais la perception et les autres fonctions cognitives, y compris l'intelligence, sont habituellement intactes. Le pronostic dépend de l'évolution de la lésion sous-jacente. | Psychose ou syndrome de Korsakov non alcoolique
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
While the latter should continue to focus on supporting excellence, mutual learning and EU-wide cooperation of researchers and enterprises, Regional Policy should continue to focus support on ensuring that all regions are capable of absorbing and putting to effective use innovation, so that its benefits spread throughout the EU, helping maximise the Union’s knowledge-based potential.

Ces programmes devraient continuer à se concentrer sur le soutien à l’excellence, à l’apprentissage mutuel et à la coopération entre les chercheurs et les entreprises dans toute l’Europe, tandis que la politique régionale devrait continuer à s’attacher à faire en sorte que toutes les régions soient capables d’absorber et de mettre en pratique l’innovation, afin que les avantages de cette dernière se répandent dans l’ensemble de l’Union et contribuent ainsi à la maximisation de son potentiel cognitif.


H. whereas information about and access to adult learning systems vary widely from Member State to Member State,

H. considérant que les informations sur les systèmes d'éducation et de formation des adultes et l'accès à ces systèmes varient beaucoup d'un État membre à l'autre,


H. whereas information about and access to adult learning systems vary widely from Member State to Member State,

H. considérant que les informations et l'accès aux systèmes d'éducation et de formation des adultes varient beaucoup d'un État membre à l'autre,


H. whereas information about and access to adult learning systems vary widely from Member State to Member State,

H. considérant que les informations sur les systèmes d'éducation et de formation des adultes et l'accès à ces systèmes varient beaucoup d'un État membre à l'autre,


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
support the provision and learning of a wide range of languages, in order to help enterprises, especially SMEs, to broaden their access to markets — in particular emerging markets — across the world;

soutenir l'offre et l'apprentissage d'un large éventail de langues pour permettre aux entreprises, en particulier aux petites et moyennes entreprises, d'élargir leur accès à l'ensemble des marchés mondiaux et en particulier aux marchés émergents;


For instance, the Commission has recently adopted, on the basis of its own – limited – competencies an Action Plan Promoting language learning and linguistic diversity, which aims at encouraging Member States to promote linguistic diversity as well as the teaching and learning of a wide range of languages, including regional and minority ones.

Ainsi, la Commission a récemment adopté, sur la base de ses compétences propres - et limitées -, son plan d’action «Promouvoir l’apprentissage des langues et la diversité linguistique», dont le but est d’inciter les États membres à promouvoir la diversité linguistique ainsi que l’enseignement et l’apprentissage de toute une série de langues, dont les langues régionales et minoritaires.


For instance, the Commission has recently adopted, on the basis of its own – limited – competencies an Action Plan Promoting language learning and linguistic diversity, which aims at encouraging Member States to promote linguistic diversity as well as the teaching and learning of a wide range of languages, including regional and minority ones.

Ainsi, la Commission a récemment adopté, sur la base de ses compétences propres - et limitées -, son plan d’action «Promouvoir l’apprentissage des langues et la diversité linguistique», dont le but est d’inciter les États membres à promouvoir la diversité linguistique ainsi que l’enseignement et l’apprentissage de toute une série de langues, dont les langues régionales et minoritaires.


Considerable progress will therefore be needed before a well-developed lifelong learning culture with wide public acceptance and participation is achieved.

On est donc encore loin de voir émerger une véritable culture d'apprentissage tout au long de la vie jouissant d'une bonne participation et acceptation de la part de la population.


Care needs to be taken that they favour the learning of a wide variety of languages.

Il convient de veiller à ce qu'elles favorisent l'apprentissage d'une grande variété de langues.


It is a key step towards strengthening policy co-operation in this area, with a view to promoting mutual learning and EU-wide mobilisation towards greater social inclusion, while safeguarding the Member States' key responsibilities in policy making and delivery.

Il s'agit d'une étape majeure pour le renforcement de la coopération politique dans ce domaine, qui vise à promouvoir l'apprentissage mutuel et la mobilisation de tous au sein de l'UE vers une plus grande inclusion sociale, tout en respectant les compétences des États membres dans la prise de décision et la mise en oeuvre des politiques.


w