Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Advise on learning methods
Advises on learning methods
Alcoholic hallucinosis
Ascertain learning disorders
Chronic alcoholism Dipsomania Drug addiction
Computer-aided learning
Computer-assisted learning
Computerised teaching
Confer on learning methods
Delirium tremens
Disorder of personality and behaviour
Distance learning
E-learning
Education by correspondence course
Educational broadcast
Educational radio
Educational television
European network of learning regions
Identify learning disorder
Identify learning disorders
Identifying learning disorders
Jealousy
Learning by correspondence course
Learning city
Learning region
Make recommendations on learning methods
Montessori learning equipment
Montessori learning implements
Montessori learning instruments
Montessori learning tools
Paranoia
Programmed instruction
Programmed learning
Psychoactive substance abuse
Psychosis NOS
R3L network
Schools broadcast
Teaching by computer
Television teaching

Traduction de «learned that regional » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
Definition: This block contains a wide variety of disorders that differ in severity and clinical form but that are all attributable to the use of one or more psychoactive substances, which may or may not have been medically prescribed. The third character of the code identifies the substance involved, and the fourth character specifies the clinical state. The codes should be used, as required, for each substance specified, but it should be noted that not all fourth character codes are applicable to all substances. Identification of the psychoactive substance should be based on as many sources of information as possible. These include self-report data, analysis of blood and other body fluids, characteristic physical and psychological symptom ...[+++]

Modificateurs Les subdivisions suivantes peuvent être utilisées comme quatrième chiffre avec les rubriques F10-F19: Code Titre .0 Intoxication aiguë Etat consécutif à la prise d'une substance psycho-active et entraînant des perturbations de la conscience, des facultés cognitives, de la perception, de l'affect ou du comportement, ou d'autres fonctions et réponses psychophysiologiques. Les perturbations sont directement liées aux effets pharmacologiques aigus de la substance consommée, et disparaissent avec le temps, avec guérison complète, sauf dans les cas ayant entraîné des lésions organiques ou d'autres complications. Parmi les complications, on peut citer: les traumatismes, les fausses routes avec inhalation de vomissements, le delirium, ...[+++]


learning city | learning region

région apprenante | ville apprenante


European network of learning regions | R3L network

réseau européen de régions apprenantes | réseau R3L




Definition: A disorder characterized by impairment of memory, learning difficulties, and reduced ability to concentrate on a task for more than brief periods. There is often a marked feeling of mental fatigue when mental tasks are attempted, and new learning is found to be subjectively difficult even when objectively successful. None of these symptoms is so severe that a diagnosis of either dementia (F00-F03) or delirium (F05.-) can be made. This diagnosis should be made only in association with a specified physical disorder, and should not be made in the presence of any of the mental or behavioural disorders classified to F10-F99. The d ...[+++]

Définition: Trouble caractérisé par une altération de la mémoire, des difficultés d'apprentissage et une réduction de la capacité à se concentrer sur une tâche, sauf pendant des périodes de courte durée. Le sujet éprouve souvent une fatigue mentale accentuée quand il fait des efforts mentaux, et un nouvel apprentissage peut être subjectivement difficile même quand il est objectivement réussi. Aucun de ces symptômes ne présente une sévérité suffisante pour justifier un diagnostic de démence (F00-F03) ou de delirium (F05.-). Ce diagnostic ne doit être fait qu'en présence d'un trouble somatique spécifié; il ne doit pas être fait en présenc ...[+++]


advises on learning methods | make recommendations on learning methods | advise on learning methods | confer on learning methods

conseiller des méthodes pédagogiques | recommander des méthodes d'apprentissage


Montessori learning implements | Montessori learning tools | Montessori learning equipment | Montessori learning instruments

matériel pédagogique de Montessori


identify learning disorder | identifying learning disorders | ascertain learning disorders | identify learning disorders

celer des troubles de l'apprentissage


programmed learning [ computer-aided learning | computer-assisted learning | computerised teaching | teaching by computer | programmed instruction(UNBIS) ]

enseignement automatisé [ enseignement assisté par ordinateur | enseignement par ordinateur | enseignement programmé ]


distance learning [ educational broadcast | educational radio | educational television | education by correspondence course | e-learning | learning by correspondence course | schools broadcast | television teaching | educational radio(UNBIS) ]

enseignement à distance [ enseignement par correspondance | radiodiffusion scolaire | radio éducative | téléenseignement | téléformation | télévision éducative ]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
The Socrates and Leonardo da Vinci programmes, and their successors, can play a greater part in promoting linguistic diversity by funding projects to raise awareness about and encourage the learning of so-called 'regional' 'minority' and migrant languages, to improve the quality of the teaching of these languages, to improve access to learning opportunities in them; to encourage the production, adaptation and exchange of learning materials in them and to encourage the exchange of information and best practice in this field.

Les programmes Socrates et Leonardo da Vinci et leurs successeurs peuvent jouer un rôle plus important dans la promotion de la diversité linguistique en finançant des projets visant à mieux faire connaître les langues dites "régionales" et "minoritaires", ainsi que les langues parlées par les communautés migrantes, et à en encourager l'apprentissage afin d'améliorer la qualité de l'enseignement et d'élargir l'accès aux possibilités d'apprentissage de ces langues, à encourager la production, l'adaptation et l'échange de matériel pédagogique dans ces langues et à stimuler l'échange d'informations et de bonnes pratiques dans ce domaine.


The regional and local dimension of learning has been singled out as one of six key pillars for lifelong learning strategies in Europe and the movement of Learning Cities and Regions shows how crucial they have become for local and regional employment and development.

La dimension locale et régionale de l'éducation et de la formation a été identifiée comme l'un des six piliers clés des politiques d'apprentissage tout au long de la vie en Europe, et le mouvement des Villes et régions apprenantes montre combien elles sont devenues cruciales pour l'emploi et le développement local et régional.


A stronger regional dimension in lifelong learning policy is apparent in a majority of Member States (promoted through regional development strategies, learning partnerships and, in some cases, through increased budgets for regional authorities) and many have expanded local learning centres to bring opportunities closer to people.

On observe une dimension régionale plus marquée dans la politique d'éducation et de formation tout au long de la vie dans la majorité des États membres (qui est à porter au crédit des stratégies de développement régional, des partenariats d'apprentissage et, parfois, des budgets accrus accordés aux autorités régionales), et plusieurs États membres ont développé les centres d'apprentissage locaux de manière à rapprocher les possibilités des citoyens.


The objectives of a European area of lifelong learning must be both to empower citizens to meet the challenges of the knowledge-based society, moving freely between learning settings, jobs, regions and countries in pursuit of learning; and to meet the goals and ambitions of the European Union and the candidate countries to be more prosperous, inclusive, tolerant and democratic.

Un espace européen d'éducation et de formation tout au long de la vie doit viser, d'une part, à responsabiliser les citoyens pour leur permettre de faire face aux défis de la société de la connaissance et de passer librement d'un environnement d'apprentissage, d'un emploi, d'une région ou d'un pays à un autre afin de poursuivre leur éducation et, d'autre part, à permettre à l'Union européenne et aux pays candidats d'atteindre leurs objectifs en termes de prospérité, d'inclusion, de tolérance et de démocratie.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
This initiative, christened R3L (which stands for Regional Networks for Life-Long Learning), seeks to promote the creation of networks of learning regions in order to establish lasting European cooperation in the area of life-long education and training.

Cette initiative, baptisée R3L (abréviation anglaise de Regional Networks for Life-Long Learning) cherche à promouvoir la création de réseaux de régions apprenantes pour asseoir de manière durable la coopération européenne dans le domaine de l'éducation et de la formation tout au long de la vie.


Of the ten topics proposed, the exchange of experience on the development strategies of learning regions, local economic growth, services to support the introduction of life-long learning, the possibilities offered by information and communication technologies and social integration aroused the most interest.

Dix thèmes étaient proposés. L'échange d'expériences sur les stratégies de développement des régions apprenantes, la croissance économique locale, les services de soutien à la mise en place de l'introduction du lifelong learning, les possibilités permises par les technologies de l'information et de la communication ou encore l'intégration sociale ont suscité le plus d'intérêt.


The promoters of the 17 "R3L networks" (Regional networks for life-long learning) are meeting for the first time this week (3-4 April) in Brussels following an initiative taken by the Directorate-General for Education and Culture of the European Commission, with the support of the European Parliament and the Committee of the Regions.

Les promoteurs des 17 « Réseaux R3L » (Regional Networks for Life-Long Learning) se réunissent pour la première fois cette semaine (3-4 avril) à Bruxelles, à l'initiative de la direction générale Education et Culture de la Commission européenne, avec le soutien du Parlement européen et du Comité des régions.


The expression "learning region" refers to a region, town or urban or rural area whose identity (in administrative, cultural, geographical and other terms) does not necessarily have to have been defined, but which is seeking to break down barriers in order to achieve genuine mobilisation and greater cooperation between all the protagonists in education and training.

L'expression de « région apprenante » désigne une région, une ville ou encore une zone urbaine ou rurale, dont l'identité (administrative, culturelle, géographique, etc.) ne doit pas nécessairement avoir été définie, mais qui poursuit l'objectif de surmonter les cloisonnements pour arriver à une véritable mobilisation et une coopération accrue entre tous les acteurs concernés dans les domaines de l'éducation et de la formation.


Lifelong education and training: 17 regional cooperation projects selected, and a conference (Brussels, 3 and 4 April) on "learning regions"

Education et formation tout au long de la vie : 17 projets de coopération régionale sélectionnés et une conférence (Bruxelles, 3 et 4 avril) sur les "régions apprenantes"


A European area of lifelong learning will empower citizens to move freely between learning settings, jobs, regions and countries in pursuit of learning.

Un espace européen de l'éducation et de la formation tout au long de la vie permettra aux citoyens européens de passer librement d'un environnement d'apprentissage à un emploi, d'une région ou d'un pays à un autre afin d'utiliser au mieux leurs compétences et leurs qualifications.


w