Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Accumulation of individuals′ learning outcomes
Construct individual learning plans
Constructing individual learning plans
Constructs individual learning plans
Develop individual learning plans
Feeble-mindedness mild mental subnormality
ILA
Individual Learning Account
Individual learning
Individualized learning
Individualized path for learning
Just-for-me learning
LINC
Learning Individualized for Canadians Program
Live individual e-learning
Live individual online learning
Live online P2P learning
Live online one-on-one learning
Live online one-to-one e-learning
Live online person-to-person learning
Moderate mental subnormality
One-on-one learning
One-to-one learning
Real-time one-to-one e-learning

Vertaling van "learned individuals like " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
individualized learning [ individual learning | just-for-me learning | one-on-one learning | one-to-one learning ]

apprentissage individualisé [ apprentissage individuel | enseignement en face-à-face | apprentissage juste pour moi | enseignement en tête-à-tête | enseignement à la carte ]


Learning Individualized for Canadians Program [ LINC ]

Learning Individualized for Canadians Program [ LINC ]


constructing individual learning plans | constructs individual learning plans | construct individual learning plans | develop individual learning plans

élaborer des plans d'apprentissage individuels


live individual online learning [ live individual e-learning | live online one-to-one e-learning | live online P2P learning | live online one-on-one learning | live online person-to-person learning | real-time one-to-one e-learning ]

apprentissage individuel en direct [ apprentissage individuel en temps réel | apprentissage individuel synchrone ]


Definition: Approximate IQ range of 35 to 49 (in adults, mental age from 6 to under 9 years). Likely to result in marked developmental delays in childhood but most can learn to develop some degree of independence in self-care and acquire adequate communication and academic skills. Adults will need varying degrees of support to live and work in the community. | moderate mental subnormality

Définition: Q.I. de 35 à 49 (chez les adultes, âge mental de 6 à moins de 9 ans). Aboutira vraisemblablement à d'importants retards de développement dans l'enfance mais beaucoup peuvent acquérir des aptitudes scolaires et un certain degré d'indépendance et les capacités suffisantes pour communiquer. Les adultes auront besoin d'un soutien, de niveaux variés, pour travailler et vivre dans la communauté. | arriération mentale moyenne


Definition: Approximate IQ range of 50 to 69 (in adults, mental age from 9 to under 12 years). Likely to result in some learning difficulties in school. Many adults will be able to work and maintain good social relationships and contribute to society. | feeble-mindedness mild mental subnormality

Définition: Q.I. de 50 à 69 (chez les adultes, âge mental de 9 à moins de 12 ans). Aboutira vraisemblablement à des difficultés scolaires. Beaucoup d'adultes seront capables de travailler et de maintenir de bonnes relations sociales, et de s'intégrer à la société. | arriération mentale légère


Definition: A group of disorders in which anxiety is evoked only, or predominantly, in certain well-defined situations that are not currently dangerous. As a result these situations are characteristically avoided or endured with dread. The patient's concern may be focused on individual symptoms like palpitations or feeling faint and is often associated with secondary fears of dying, losing control, or going mad. Contemplating entry to the phobic situation usually generates anticipatory anxiety. Phobic anxiety and depression often coexist. Whether two diagnoses, phobic anxiety and depressive episo ...[+++]

Définition: Groupe de troubles dans lesquels une anxiété est déclenchée, exclusivement ou essentiellement, par certaines situations bien précises sans dangerosité actuelle. Ces situations sont de ce fait typiquement évitées ou endurées avec appréhension. Les préoccupations du sujet peuvent être centrées sur des symptômes individuels tels que des palpitations ou une impression d'évanouissement et aboutissent souvent à une peur de mourir, de perdre le contrôle de soi ou de devenir fou. La simple évocation d'une situation phobogène déclenche habituellement une anxiété anticipatoire. L'anxiété phobique est souvent associée à une dépression. ...[+++]


accumulation of individuals′ learning outcomes

capitalisation des acquis des apprentissages individuels


Individual Learning Account | ILA [Abbr.]

compte de formation individuel


individualized path for learning

cheminement particulier de formation
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
The throne speech refers to instruments like the creation of the registered individual learning accounts to make it easier for Canadians to finance their learning.

Il est fait mention dans le discours du Trône d'instruments comme un régime enregistré d'apprentissage personnel visant à aider les Canadiens à financer leur apprentissage.


disadvantaged groups, including individuals who are unemployed and those at risk of unemployment, are particularly likely to benefit from the validation arrangements, since validation can increase their participation in lifelong learning and their access to the labour market.

les populations défavorisées, dont les chômeurs et les personnes exposées au chômage, sont plus particulièrement censées bénéficier des modalités de validation, la validation pouvant améliorer leur participation à l'apprentissage tout au long de la vie et leur accès au marché du travail.


disadvantaged groups, including individuals who are unemployed and those at risk of unemployment, are particularly likely to benefit from the validation arrangements, since validation can increase their participation in lifelong learning and their access to the labour market;

les populations défavorisées, dont les chômeurs et les personnes exposées au chômage, sont plus particulièrement censées bénéficier des modalités de validation, la validation pouvant améliorer leur participation à l'apprentissage tout au long de la vie et leur accès au marché du travail;


I should like to hear what lessons the Council has learned from these court rulings, and whether it is prepared to amend or evaluate the decision process regarding the composition of such lists, and also to look at opportunities for individuals to obtain justice.

Je serais reconnaissante si le Conseil pouvait nous expliquer les leçons qu'il a tirées de ces décisions de la Cour et nous dire qu'il est disposé à modifier ou à évaluer le processus de décision relatif à la composition de ces listes, ainsi qu’à étudier les possibilités de rendre justice aux personnes.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
I should like to hear what lessons the Council has learned from these court rulings, and whether it is prepared to amend or evaluate the decision process regarding the composition of such lists, and also to look at opportunities for individuals to obtain justice.

Je serais reconnaissante si le Conseil pouvait nous expliquer les leçons qu'il a tirées de ces décisions de la Cour et nous dire qu'il est disposé à modifier ou à évaluer le processus de décision relatif à la composition de ces listes, ainsi qu’à étudier les possibilités de rendre justice aux personnes.


"Sport for people with either physical handicaps or learning disabilities is often an example of individuals showing courage and excelling themselves, but it is also an instrument of social integration and a way of making society realise that people with disabilities are European citizens like all others.

« Le sport handicapé, qu'il concerne les handicapés physiques ou mentaux, est souvent un exemple de dépassement de soi, de courage, mais aussi un instrument d'intégration sociale, de prise de conscience par nos sociétés que les handicapés sont des citoyens européens comme les autres.


26. Urges Member States to agree on a specific target - like the one agreed at the Barcelona European Council for research and development - for annual expenditure on lifelong learning and to provide fiscal and other incentives to encourage investment in lifelong learning by employers and individual citizens;

26. demande aux États membres d'arrêter – à l'instar de celui fixé lors du Conseil européen de Barcelone dans le domaine de la recherche et du développement – un objectif spécifique au regard des dépenses annuelles concernant l'éducation et la formation tout au long de la vie, et à prévoir des mesures d'incitation fiscale ou autres qui encourageront les employeurs et les citoyens à investir dans l'éducation et la formation tout au long de la vie;


26. Urges Member States to agree on a specific target - like that agreed at the Barcelona European Council for research and development - for annual expenditure on lifelong learning and to provide fiscal and other incentives to encourage investment in lifelong learning by employers and individual citizens;

26. demande aux États membres d'arrêter – à l'instar de celui fixé lors du Conseil européen de Barcelone dans le domaine de la recherche et du développement – un objectif spécifique au regard des dépenses annuelles concernant l'éducation et la formation tout au long de la vie, et à prévoir des mesures d'incitation fiscale ou autres qui encourageront les employeurs et les citoyens à investir dans l'éducation et la formation tout au long de la vie;


Moreover, I would also like people to take into account the fact that the behaviour of States, which depend on individuals’ willingness to learn and, by extension, their culture, has shown that the more educated a population is, the fewer external wars, civil wars and injustices there are in areas where culture has made headway.

Je voudrais également que l'on tienne compte du fait que l'attitude des États, qui dépend de la sensibilité de chacun et, donc, de la culture des personnes, a démontré que plus un peuple était instruit, moins il y avait de guerres à l'étranger, de guerres civiles, d'injustices dans des régions où la culture a progressé.


With respect to the strategic concept you have mentioned, we have received input from learned individuals, like Madeleine Albright, with recommendations as to how we tighten up and bring about greater efficiency in determining in which missions NATO should be involved.

En ce qui a trait au concept stratégique dont vous avez parlé, nous avons reçu les recommandations de personnes éminentes, comme Madeleine Albright, pour renforcer l'efficience et déterminer à quelles missions devrait participer l'OTAN.


w