Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Advice taking
Alcoholic hallucinosis
Chronic alcoholism Dipsomania Drug addiction
Delirium tremens
Disorder of personality and behaviour
Example-based learning
Example-driven learning
Inductive learning from examples
Instance-based learning
Instruction learning
Jealousy
LFI
Learning by being told
Learning by discovery
Learning by example
Learning by examples
Learning by observation
Learning by problem solving
Learning by problem-solving
Learning from examples
Learning from instruction
Learning from instructions
Learning from observation
Learning from observation and discovery
Learning from solution paths
Learning without a teacher
Observation learning
Paranoia
Program learning from experience
Psychoactive substance abuse
Psychosis NOS
Unsupervised learning

Vertaling van "learned from rwanda " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
learning by examples [ learning by example | learning from examples | example-driven learning | inductive learning from examples | example-based learning | instance-based learning ]

apprentissage par les exemples [ apprentissage par des exemples | apprentissage par exemples | apprentissage empirique de concept par exemples | apprentissage de concept par exemples | apprentissage à partir d'exemples ]


learning from instruction | LFI | learning from instructions | instruction learning | learning by being told

apprentissage par instruction | apprentissage par instructions


learning by discovery | learning from observation and discovery | learning without a teacher | unsupervised learning

apprentissage par découverte | apprentissage par observation


Definition: This block contains a wide variety of disorders that differ in severity and clinical form but that are all attributable to the use of one or more psychoactive substances, which may or may not have been medically prescribed. The third character of the code identifies the substance involved, and the fourth character specifies the clinical state. The codes should be used, as required, for each substance specified, but it should be noted that not all fourth character codes are applicable to all substances. Identification of the psychoactive substance should be based on as many sources of information as possible. These include self-report data, analysis of blood and other body fluids, characteristic physical and psychological symptom ...[+++]

Modificateurs Les subdivisions suivantes peuvent être utilisées comme quatrième chiffre avec les rubriques F10-F19: Code Titre .0 Intoxication aiguë Etat consécutif à la prise d'une substance psycho-active et entraînant des perturbations de la conscience, des facultés cognitives, de la perception, de l'affect ou du comportement, ou d'autres fonctions et réponses psychophysiologiques. Les perturbations sont directement liées aux effets pharmacologiques aigus de la substance consommée, et disparaissent avec le temps, avec guérison complète, sauf dans les cas ayant entraîné des lésions organiques ou d'autres complications. Parmi les complications, on peut citer: les traumatismes, les fausses routes avec inhalation de vomissements, le delirium, ...[+++]


Directions for the Future: a Public Service Learning Organization: From Coast to Coast to Coast [ A Public Service Learning Organization: From Coast to Coast to Coast ]

Sur la voie de l'avenir : la fonction publique : une organisation apprenante d'un océan à l'autre [ La fonction publique : une organisation apprenante d'un océan à l'autre ]


advice taking | learning by being told | learning from instruction

apprentissage par instruction


learning by problem solving [ learning from solution paths | learning by problem-solving ]

apprentissage par résolution de problèmes [ apprentissage par voies de résolution ]


learning from observation | learning by observation | observation learning

apprentissage par l'observation | apprentissage par observation


learning from examples | learning by examples

apprentissage par exemples | apprentissage par les exemples | apprentissage à partir d'exemples | apprentissage de concepts à partir d'exemples


program learning from experience

programme apprenant par expérience
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
I think we can take the lessons learned from the other international criminal tribunals, such as Rwanda—I lived in Rwanda for three years just after the genocide, so it's one I'm most familiar with—the Cambodia tribunals, the Yugoslavia tribunal, and now Sierra Leone.

Je crois que nous pouvons nous inspirer des leçons des autres tribunaux pénaux internationaux, par exemple pour le Rwanda — j'ai habité au Rwanda pendant trois ans, juste après le génocide, et c'est donc le cas que je connais le mieux — les tribunaux pour le Cambodge, la Yougoslavie, et maintenant la Sierra Leone.


We all remember too well the lessons learned from the acts of genocide in Cambodia, Rwanda, Bosnia and Kosovo.

On ne se souvient que trop bien du bilan des génocides au Cambodge, au Rwanda, en Bosnie et au Kosovo.


What did we learn from the former Yugoslavia, from Rwanda, from Auschwitz?

Qu'avons-nous appris de l'ex-Yougoslavie, du Rwanda, d'Auschwitz?


Events in the Balkans were further confirmation of the principal lesson learned from Rwanda, namely that bureaucratic inertia, differing political agendas and a lack of political will can prove as lethal as any battlefield weapon (2) By contrast with the slow emergence of facts about Rwanda, the " CNN factor" (3) meant that the conflicts in Bosnia and Kosovo were immediately accessible, if not comprehensible.

Les événements des Balkans ont confirmé la principale leçon de ceux du Rwanda, soit que l’inertie bureaucratique, les priorités politiques divergentes et l’absence de volonté politique peuvent être tout aussi meurtrières que n’importe quelle arme sur le champ de bataille(2). Contrairement à la situation du Rwanda, où les faits nous étaient communiqués au compte-gouttes, le « facteur CNN »(3) nous rendait immédiatement accessibles les conflits en Bosnie et au Kosovo, même s’il ne permettait pas toujours de les comprendre.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Everybody just let it happen, as though they had not learned any lessons from Rwanda or former Yugoslavia.

Tout le monde laisse faire, comme si on n'avait retenu aucune leçon du Rwanda ou de l'ex-Yougoslavie.


What surprises me is that the international community and the United Nations never manages to learn, to anticipate from the experiences of Somalia, Rwanda, Bosnia, Kosovo, and now East Timor.

Ce qui m'étonne, c'est que la communauté internationale et les Nations unies ne tirent aucune leçon, ne prévoient rien à partir des expériences de la Somalie, du Rwanda, de la Bosnie, du Kosovo, et maintenant du Timor oriental.


We did a major review of the Rwanda report that had been tabled, to examine what lessons were learned from Rwanda.

Nous avons fait un examen très approfondi du rapport qui avait été déposé sur le Rwanda pour voir quelles leçons on avait tirées de cette situation.


w