Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Advice taking
Alcoholic hallucinosis
Chronic alcoholism Dipsomania Drug addiction
Delirium tremens
Disorder of personality and behaviour
Example-based learning
Example-driven learning
Inductive learning from examples
Instance-based learning
Instruction learning
Jealousy
LFI
Learned friend
Learning by being told
Learning by discovery
Learning by example
Learning by examples
Learning by observation
Learning from examples
Learning from instruction
Learning from instructions
Learning from observation
Learning from observation and discovery
Learning without a teacher
Observation learning
Paranoia
Psychoactive substance abuse
Psychosis NOS
Unsupervised learning
User-friendly learning support concept

Traduction de «learned friend from » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous




learning by examples [ learning by example | learning from examples | example-driven learning | inductive learning from examples | example-based learning | instance-based learning ]

apprentissage par les exemples [ apprentissage par des exemples | apprentissage par exemples | apprentissage empirique de concept par exemples | apprentissage de concept par exemples | apprentissage à partir d'exemples ]


learning from instruction | LFI | learning from instructions | instruction learning | learning by being told

apprentissage par instruction | apprentissage par instructions


learning by discovery | learning from observation and discovery | learning without a teacher | unsupervised learning

apprentissage par découverte | apprentissage par observation


Definition: This block contains a wide variety of disorders that differ in severity and clinical form but that are all attributable to the use of one or more psychoactive substances, which may or may not have been medically prescribed. The third character of the code identifies the substance involved, and the fourth character specifies the clinical state. The codes should be used, as required, for each substance specified, but it should be noted that not all fourth character codes are applicable to all substances. Identification of the psychoactive substance should be based on as many sources of information as possible. These include self-report data, analysis of blood and other body fluids, characteristic physical and psychological symptom ...[+++]

Modificateurs Les subdivisions suivantes peuvent être utilisées comme quatrième chiffre avec les rubriques F10-F19: Code Titre .0 Intoxication aiguë Etat consécutif à la prise d'une substance psycho-active et entraînant des perturbations de la conscience, des facultés cognitives, de la perception, de l'affect ou du comportement, ou d'autres fonctions et réponses psychophysiologiques. Les perturbations sont directement liées aux effets pharmacologiques aigus de la substance consommée, et disparaissent avec le temps, avec guérison complète, sauf dans les cas ayant entraîné des lésions organiques ou d'autres complications. Parmi les complications, on peut citer: les traumatismes, les fausses routes avec inhalation de vomissements, le delirium, ...[+++]


Directions for the Future: a Public Service Learning Organization: From Coast to Coast to Coast [ A Public Service Learning Organization: From Coast to Coast to Coast ]

Sur la voie de l'avenir : la fonction publique : une organisation apprenante d'un océan à l'autre [ La fonction publique : une organisation apprenante d'un océan à l'autre ]


advice taking | learning by being told | learning from instruction

apprentissage par instruction


learning from observation | learning by observation | observation learning

apprentissage par l'observation | apprentissage par observation


user-friendly learning support concept

système convivial d'assistance à l'enseignement
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
LEARNING FROM A FAMILY MEMBER, FRIEND OR COLLEAGUE

APPRENTISSAGE AUPRÈS D'UN MEMBRE DE LA FAMILLE, D'UN AMI OU D'UN COLLÈGUE


The Conclusions are presented in accordance with the current EU Work Plan for Youth 2014-2015, whereby the development of youth work and non-formal learning (such as in youth or sports clubs) and informal learning (such as from parents and friends) is a priority.

Les conclusions sont présentées conformément au plan de travail de l’Union européenne en faveur de la jeunesse pour 2014-2015 actuel, selon lequel le développement de l’animation socio-éducative auprès des jeunes et de l’apprentissage non formel (notamment dans les clubs de jeunes ou sportifs) et informel (dispensé, notamment, par les parents ou les amis) est une priorité.


The Conclusions are presented in accordance with the current EU Work Plan for Youth 2014-2015, whereby the development of youth work and non-formal learning (such as in youth or sports clubs) and informal learning (such as from parents and friends) is a priority.

Les conclusions sont présentées conformément au plan de travail de l’Union européenne en faveur de la jeunesse pour 2014-2015 actuel, selon lequel le développement de l’animation socio-éducative auprès des jeunes et de l’apprentissage non formel (notamment dans les clubs de jeunes ou sportifs) et informel (dispensé, notamment, par les parents ou les amis) est une priorité.


The Conclusions are presented in accordance with the current EU Work Plan for Youth 2014-2015, whereby the development of youth work and non-formal learning (such as in youth or sports clubs) and informal learning (such as from parents and friends) is a priority.

Les conclusions sont présentées conformément au plan de travail de l’Union européenne en faveur de la jeunesse pour 2014-2015 actuel, selon lequel le développement de l’animation socio-éducative auprès des jeunes et de l’apprentissage non formel (notamment dans les clubs de jeunes ou sportifs) et informel (dispensé, notamment, par les parents ou les amis) est une priorité.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
The Conclusions are presented in accordance with the current EU Work Plan for Youth 2014-2015, whereby the development of youth work and non-formal learning (such as in youth or sports clubs) and informal learning (such as from parents and friends) is a priority.

Les conclusions sont présentées conformément au plan de travail de l’Union européenne en faveur de la jeunesse pour 2014-2015 actuel, selon lequel le développement de l’animation socio-éducative auprès des jeunes et de l’apprentissage non formel (notamment dans les clubs de jeunes ou sportifs) et informel (dispensé, notamment, par les parents ou les amis) est une priorité.


We should be aiming at enabling every student in Europe to participate in the Erasmus programme, which represents the big opportunity for young people, for the experience of studying in different Member States will make real Europeans of them; they will derive lifelong benefit from what they learn there and, of course, carry it over into their circles of friends and acquaintances and into working life.

Nous devons veiller à ce que chaque étudiant en Europe puisse participer au programme Erasmus, lequel représente une grande opportunité pour les jeunes, car l’expérience des études dans différents États membres fera d’eux de véritables Européens.


This report, together with some other reports and with the programme which we will have from New Year 2007 for lifelong learning, could create much better conditions for the value of knowledge, for the value of qualifications and for a knowledge-friendly Europe.

Ce rapport, avec d’autres et avec le programme qui sera mis en place à partir de 2007 pour l’apprentissage tout au long de la vie, pourrait créer de bien meilleures conditions pour valoriser les connaissances, les qualifications et pour une Europe de la connaissance.


Language difficulties alone can significantly affect the way in which they are able to exercise, or even learn about, their rights, considerably complicate prisoners' daily lives (e.g. in relation to medical treatment) and thus lead, as a result of the separation from family and friends, to greater social isolation of the foreign prisoner and often also to his exclusion from rehabilitation and resocialisation programmes both inside and outside prison.

Les difficultés linguistiques peuvent à elles seules considérablement affecter la façon dont ils peuvent exercer leur droits ou même prendre connaissance de leurs droits, compliquer considérablement la vie quotidienne des prisonniers (p.ex. en ce qui concerne le traitement médical), et conduire ainsi, sous l'effet de l'éloignement de la famille ou des amis, à un plus grand isolement social du prisonnier étranger et souvent aussi à son exclusion des programmes de réhabilitation et de resocialisation à l'intérieur et à l'extérieur de la prison.


The North can also learn from the South by encouraging traditional environmentally friendly production.

Le Nord peut aussi apprendre du Sud, en favorisant une production traditionnelle respectueuse de l'environnement.


Language difficulties alone can significantly affect the way in which they are able to exercise, or even learn about, their rights, considerably complicate prisoners' daily lives (e.g. in relation to medical treatment) and thus lead, as a result of the separation from family and friends, to greater social isolation of the foreign prisoner and often also to his exclusion from rehabilitation and resocialisation programmes both inside and outside prison.

Les difficultés linguistiques peuvent à elles seules considérablement affecter la façon dont ils peuvent exercer leur droits ou même prendre connaissance de leurs droits, compliquer considérablement la vie quotidienne des prisonniers (p.ex. en ce qui concerne le traitement médical), et conduire ainsi, sous l'effet de l'éloignement de la famille ou des amis, à un plus grand isolement social du prisonnier étranger et souvent aussi à son exclusion des programmes de réhabilitation et de resocialisation à l'intérieur et à l'extérieur de la prison.


w