Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Canadian Foundation for Early Learning
Early Learning and Child Care Act
Early congenital syphilis cutaneous
Early congenital syphilitic laryngitis
Early foreign language acquisition
Early foreign language learning
Early language learning
Early second language acquisition
Early second language learning
Early stages foreign language learning
Early-stage foreign language acquisition
Early-stage foreign language learning
Implicit learning
Learning by discovery
Learning from observation and discovery
Learning without a teacher
Montessori learning equipment
Montessori learning implements
Montessori learning instruments
Montessori learning tools
Mucocutaneous
Multilateral Framework on Early Learning and Child Care
Nondeclarative learning
Oculopathy
Osteochondropathy
Pharyngitis
Pneumonia
Reflexive learning
Rhinitis
Unconscious learning
Unsupervised learning
Visceral

Traduction de «learned as early » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
early foreign language acquisition | early foreign language learning | early language learning | early second language acquisition | early second language learning | early stages foreign language learning | early-stage foreign language acquisition | early-stage foreign language learning

apprentissage précoce d'une langue étrangère


Early Learning and Child Care Act [ An Act to establish criteria and conditions in respect of funding for early learning and child care programs in order to ensure the quality, accessibility, universality and accountability of those programs, and to appoint a council to advise the Minister ]

Loi sur l'apprentissage et la garde des jeunes enfants [ Loi prévoyant les critères et les conditions de l'octroi de fonds pour les programmes d'apprentissage et de garde des jeunes enfants afin d'en assurer la qualité, l'accessibilité, l'universalité et la reddition de comptes, et établissant un conseil chargé ]


Federal-Provincial-Territorial Multilateral Framework on Early Learning and Child Care [ Multilateral Framework on Early Learning and Child Care ]

Cadre multilatéral fédéral-provincial-territorial pour l'apprentissage et la garde des jeunes enfants [ Cadre multilatéral pour l'apprentissage et la garde des jeunes enfants ]


Definition: Disorders in which the normal patterns of skill acquisition are disturbed from the early stages of development. This is not simply a consequence of a lack of opportunity to learn, it is not solely a result of mental retardation, and it is not due to any form of acquired brain trauma or disease.

Définition: Troubles dans lesquels les modalités habituelles d'apprentissage sont altérées dès les premières étapes du développement. L'altération n'est pas seulement la conséquence d'un manque d'occasions d'apprentissage ou d'un retard mental et elle n'est pas due à un traumatisme cérébral ou à une atteinte cérébrale acquise.


Canadian Foundation for Early Learning

Canadian Foundation for Early Learning


learning by discovery | learning from observation and discovery | learning without a teacher | unsupervised learning

apprentissage par découverte | apprentissage par observation


implicit learning | nondeclarative learning | reflexive learning | unconscious learning

apprentissage implicite | apprentissage inconscient


Montessori learning implements | Montessori learning tools | Montessori learning equipment | Montessori learning instruments

matériel pédagogique de Montessori


Definition: A disorder characterized by impairment of memory, learning difficulties, and reduced ability to concentrate on a task for more than brief periods. There is often a marked feeling of mental fatigue when mental tasks are attempted, and new learning is found to be subjectively difficult even when objectively successful. None of these symptoms is so severe that a diagnosis of either dementia (F00-F03) or delirium (F05.-) can be made. This diagnosis should be made only in association with a specified physical disorder, and shou ...[+++]

Définition: Trouble caractérisé par une altération de la mémoire, des difficultés d'apprentissage et une réduction de la capacité à se concentrer sur une tâche, sauf pendant des périodes de courte durée. Le sujet éprouve souvent une fatigue mentale accentuée quand il fait des efforts mentaux, et un nouvel apprentissage peut être subjectivement difficile même quand il est objectivement réussi. Aucun de ces symptômes ne présente une sévérité suffisante pour justifier un diagnostic de démence (F00-F03) ou de delirium (F05.-). Ce diagnostic ne doit être fait qu'en présence d'un trouble somatique spécifié; il ne doit pas être fait en présence de l'un des troubles mentaux ou du comportement classés en F10-F99. Le trouble peut précéder, accompagn ...[+++]


Early congenital syphilis:cutaneous | mucocutaneous | visceral | Early congenital syphilitic:laryngitis | oculopathy | osteochondropathy | pharyngitis | pneumonia | rhinitis

Laryngite | Oculopathie | Ostéochondropathie | Pharyngite | Pneumopathie | Rhinite | syphilitique congénitale précoce | Syphilis congénitale précoce:cutanée | cutanéo-muqueuse | viscérale
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Increasing early intervention: There is a widespread recognition of the critical importance of learning in early years.

Intervenir plus tôt. L'importance de l'apprentissage dans les premières années de l'enfance est largement reconnue.


EU action will support national efforts through ET 2020, the strategic framework for European cooperation in education and training [18], to remove legal and organisational barriers for people with disabilities to general education and lifelong learning systems; provide timely support for inclusive education and personalised learning, and early identification of special needs; provide adequate training and support for professionals working at all levels of education and report on participation rates and outcomes.

L’Union soutiendra les mesures nationales qui ont été engagées au titre du cadre stratégique «Éducation et formation 2020» pour la coopération européenne dans le domaine de l’éducation et de la formation[18] et visent à éliminer les entraves juridiques et structurelles auxquelles se heurtent les personnes handicapées dans l’accès à l’enseignement général et aux systèmes d'éducation et de formation tout au long de la vie, à apporter un soutien en temps utile à l’éducation accessible à tous et à l’apprentissage personnalisé ainsi qu’à la détection précoce des besoins spécifiques, à mettre en place une formation et un soutien appropriés pou ...[+++]


The European Parents Association and the European Trade Union Committee for Education published a declaration on "Successful Language learning" as early as November 2000 [15].

Ainsi, l'Association européenne des Parents d'Élèves (EPA) et le Comité syndical européen de l'éducation (CSEE), publiaient, dès novembre 2000, une déclaration intitulée "Réussir l'apprentissage des langues" [15].


Despite encouraging progress, further efforts will be necessary to achieve the 2010 targets for adult participation in lifelong learning and early school leavers.

En dépit de progrès encourageants, des efforts supplémentaires seront nécessaires pour atteindre les objectifs de 2010 en matière de participation des adultes à la formation tout au long de la vie et en matière de jeunes quittant prématurément l’école.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
(EN) As regards learning difficulties, the Commission supports, through the Open Method of Coordination, the implementation of the 2008 Council Conclusions on European cooperation in schools. These conclusions invite the Member States to increase levels of literacy and numeracy, identify learning difficulties early and ensure timely and adequate learning support for each student.

En ce qui concerne les difficultés d’apprentissage, la Commission soutient, via la méthode ouverte de coordination, la mise en œuvre des conclusions du Conseil de 2008 sur la coopération européenne en matière scolaire, lesquelles invitent les États membres à améliorer les niveaux de compétences en maîtrise de la langue et du calcul, détecter les difficultés d’apprentissage à un stade précoce et assurer en temps utile un soutien à l’apprentissage adéquat pour tous les élèves.


Language learning, particularly early in life, is a huge contributing factor to successful mobility as well as the successful development of other important skills and competences.

L'apprentissage des langues, surtout à un âge précoce, est un facteur essentiel pour la réussite de la mobilité et le succès du développement d'autres aptitudes et compétences.


144. Considers that, as environmentally sound habits are learned from early age on, children in the European Schools should equally be encouraged to use school buses instead of private cars.

144. estime que des habitudes respectueuses de l'environnement s'acquièrent dès le plus jeune âge et qu'il convient donc d'encourager les élèves des Écoles européennes à utiliser les bus scolaires en lieu et place de voitures particulières.


143. Considers that, as environmentally sound habits are learned from early age on, children in the European Schools should equally be encouraged to use school buses instead of private cars.

143. estime que des habitudes respectueuses de l'environnement s'acquièrent dès le plus jeune âge et qu'il convient donc d'encourager les élèves des Écoles européennes à utiliser les bus scolaires en lieu et place de voitures particulières.


identifying learning difficulties early and finding solutions based on more personalised pedagogical approaches, tailored to the needs and abilities of each pupil,

détecter les difficultés d'apprentissage à un stade précoce et mettre en place des solutions reposant sur des approches pédagogiques plus personnalisées adaptées aux besoins et aux compétences de chaque élève,


The first phase from 2005-2007 should be seen as an opportunity to learn from early trading experience and to take account of this in shaping the second phase, 2008-2012.

La première phase 2005-2007 doit être vue comme l'occasion d'apprendre d'une première expérience d'échange de quotas et d'en tenir compte pour la seconde phase 2008-2012.


w