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DRA
DRAW
Direct read after write
Direct reading flowmeter
Direct reading instrument
Direct reading linear instrument
Direct-read-after-write
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Direct-reading instrument
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Directed reading activity
Directed reading course
Guided reading
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Vertaling van "latter directive read " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
guided reading | directed reading | directed reading activity | DRA

lecture dirigée


direct-reading instrument [ direct reading instrument ]

instrument à lecture directe


directed reading course [ directed reading ]

lecture dirigée


direct read after write [ DRAW | direct-read-after-write ]

contrôle en cours d'enregistrement [ lecture directe après écriture ]


direct-reading index | straight-reading index

dispositif indicateur à chiffres sauteurs | dispositif indicateur à rouleaux | minuterie à chiffres sauteurs | minuterie à rouleaux






direct reading linear instrument

instrument linéaire à lecture directe


direct-reading instrument

instrument à lecture directe


Definition: Disorders in which normal patterns of language acquisition are disturbed from the early stages of development. The conditions are not directly attributable to neurological or speech mechanism abnormalities, sensory impairments, mental retardation, or environmental factors. Specific developmental disorders of speech and language are often followed by associated problems, such as difficulties in reading and spelling, abnor ...[+++]

Définition: Troubles dans lesquels les modalités normales d'acquisition du langage sont altérées dès les premiers stades du développement. Ces troubles ne sont pas directement attribuables à des anomalies neurologiques, des anomalies anatomiques de l'appareil phonatoire, des altérations sensorielles, un retard mental ou des facteurs de l'environnement. Les troubles spécifiques du développement de la parole et du langage s'accompagnent souvent de problèmes associés, tels des difficultés de la lecture et de l'orthographe, une perturbati ...[+++]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
In the latter case, do Article 2(1) of Directive 2000/13/EC and Article 9(1) and (2) of Directive 2009/54/EC, (2) together with Annex III to the latter directive, read in the light of the equivalence established between sodium and salt in the annex to Regulation (EC) No 1924/2006, infringe the first subparagraph of Article 6(1) of the Treaty on the European Union, read with Article 11(1) (freedom of expression and information) and Article 16 (freedom to conduct a business) of the Charter of Fu ...[+++]

Dans la seconde hypothèse, les dispositions de l’article 2, paragraphe 1, de la directive 2000/13/CE et de l’article 9, paragraphes 1 et 2, de la directive 2009/54/CE (2), combinées avec l’annexe III à cette directive, lues à la lumière de la relation d’équivalence établie entre le sodium et le sel dans l’annexe au règlement (CE) no 1924/2006, en interdisant à un distributeur d’eau minérale de faire figurer sur ses étiquettes et ses messages publicitaires toute mention relative à la faible teneur en sel qui pourrait être celle de son ...[+++]


As a consequence of that necessary correction, the wording of the subparagraph referred to would read as follows: ‘For the purpose of this paragraph, one shall be deemed to control another when the former is legally or operationally in a position to exercise restraint or direction over the latter’.

En conséquence de ce nécessaire rectificatif, l'alinéa concerné devrait être formulé comme suit: "Aux fins du présent paragraphe, l'un est réputé contrôler l'autre lorsqu'il est, en droit ou en fait, en mesure d'exercer sur ce dernier un pouvoir de contrainte ou d'orientation".


The rapporteur does not think it right to accept the idea that the situation of assisting spouses needs to be improved in the agricultural sector only (recital 4 of the Council position at first reading) or the reference to the quality and the long-term sustainability of social protection systems (recital 19), given that the latter point is not one of the aims of the directive.

Le rapporteur ne considère pas utile d'accepter la limitation concernant la nécessité d'améliorer la situation des conjoints aidants seulement dans le secteur de l'agriculture (considérant 4 de la position du Conseil en première lecture) ou la référence à la qualité et à la viabilité à long terme des régimes de protection sociale (considérant 19 de la position du Conseil en première lecture), car la viabilité des systèmes de protection sociale ne figure pas parmi les objectifs de la présente directive.


With regard to Article 30 of the Treaty, the Commission notes that Article 8 of Directive 92/12/EEC, read in connection with Article 9 thereof, exhaustively deals with the matter in question, namely importation of products from a given Member State into another Member State without payment of taxes in the latter.

Au regard de l’article 30 du Traité, la Commission note que l’article 8 de la directive 92/12/CEE mis en relation avec l’article 9 précité, traite de manière complète de la question, c'est-à-dire de l’importation de produits d’un État membre donné à un autre sans paiement de taxes dans ce dernier.


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In its first reading on the latter proposal (P5_TA(2004)0266 of 1 April 2004), the Parliament took the position that vehicle registration authorities as administrative authorities should exceptionally be granted direct access to the SIS although Article 102.4 of the Convention implementing the Schengen agreement states that "[d]ata may not be used for administrative purposes".

Au cours de sa première lecture consacrée à cette dernière proposition (P5_TA(2004)0266 du 1 avril 2004), le Parlement a estimé que les services d'immatriculation des véhicules, en tant qu'autorités administratives, devraient exceptionnellement avoir un accès direct au SIS, même si l'article 102, paragraphe 4, de la convention d'application de l'accord de Schengen dispose que les données ne peuvent être utilisées à des fins administratives.


Recital A says: ‘whereas the quality and comprehensibility of Community legislation have a direct impact on the welfare and prosperity of Community citizens and businesses’, while we read in paragraph 6: ‘stresses Parliament’s right to call on the Commission to submit a draft legislative act in connection with the latter’s consideration of self-regulation practices’.

Le considérant A dit: "considérant que la qualité et l’intelligibilité de la législation communautaire ont une incidence directe sur le bien-être et la prospérité des citoyens et des entreprises communautaires", tandis qu’on peut lire, au paragraphe 5: "accentue le droit du Parlement de demander à la Commission de présenter une proposition d’acte législatif, dans le cadre de l’examen par celle-ci des pratiques d’autorégulation".


Following European Parliament approval of the text resulting from the Council's first reading ("Common Position"), the latter adopted, without amendment in accordance with the Treaty, the new Directive on food additives other than colours or sweeteners, amending Directive 95/2/EC.

A la suite de l'approbation par le Parlement européen du texte issu de la première lecture du Conseil ("Position commune"), ce dernier a donc adopté - sans modification, conformément aux dispositions du traité - la nouvelle Directive concernant les additifs alimentaires autres que les colorants et édulcorants, modifiant la directive 95/2/CE.


I will take the liberty of reading word for word the motion tabled in the House today by the official opposition: ``That this House denounce the government for reducing the general budget of the Department of Agriculture by 19 per cent and milk subsidies by 30 per cent''-this is a direct attack against the 12,000 dairy farmers of Quebec-``and for converting grain transportation subsidies into direct subsidies to Western farmers, thereby enabling the latter to divers ...[+++]

Je me permets de relire, mot à mot, la motion que l'opposition officielle a présentée en cette Chambre: «Que la Chambre dénonce le gouvernement pour avoir réduit de 19 p. 100 le budget général du ministère de l'Agriculture, de 30 p. 100 le subside laitier ». Ici, on frappe en plein visage les producteurs du Québec qui sont très nombreux, plus de 12 000.




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'latter directive read' ->

Date index: 2024-05-29
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