Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Apply foreign languages in hospitality
Applying foreign languages in hospitality
CEFR
Common European Framework of Reference for Languages
Developmental phonological disorder
Expert language proficiency qualification
Expert language skill
Exploit foreign language skills in tourism
Foreign language competence
Improve language skills
Language ability
Language aptitude
Language competence
Language proficiency
Language qualifications
Language skill
Language skills
Linguistic ability
Linguistic competence
Maintain language skills
Renew language skills
Specialized language proficiency qualification
Specialized language skill
Speech articulation disorder
Update language skills
Use foreign languages in hospitality sector

Vertaling van "language skills existence " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
Definition: A disorder in which the child, having previously made normal progress in language development, loses both receptive and expressive language skills but retains general intelligence; the onset of the disorder is accompanied by paroxysmal abnormalities on the EEG, and in the majority of cases also by epileptic seizures. Usually the onset is between the ages of three and seven years, with skills being lost over days or weeks. The temporal association between the onset of seizures and loss of language is variable, with one pre ...[+++]

Définition: Trouble dans lequel l'enfant, dont le langage s'est auparavant développé normalement, perd ses acquisitions de langage, à la fois sur le versant expressif et réceptif, tout en gardant une intelligence normale. La survenue du trouble s'accompagne d'anomalies paroxystiques à l'EEG et, dans la plupart des cas, de crises d'épilepsie. Le trouble apparaît habituellement entre trois et sept ans, avec perte du langage en quelques jours ou quelques semaines. La succession dans le temps, entre le début des crises épileptiques et la perte du langage, est assez variable, l'une des deux manifestations précédant l'autre (ou inversement) de ...[+++]


maintain language skills | renew language skills | improve language skills | update language skills

tenir à jour ses compétences linguistiques


Definition: The main feature is a specific and significant impairment in the development of reading skills that is not solely accounted for by mental age, visual acuity problems, or inadequate schooling. Reading comprehension skill, reading word recognition, oral reading skill, and performance of tasks requiring reading may all be affected. Spelling difficulties are frequently associated with specific reading disorder and often remain into adolescence even after some progress in reading has been made. Specific developmental disorders of reading are commonly preceded by a history of disorders in speech or ...[+++]

Définition: La caractéristique essentielle est une altération spécifique et significative de l'acquisition de la lecture, non imputable exclusivement à un âge mental bas, à des troubles de l'acuité visuelle ou à une scolarisation inadéquate. Les capacités de compréhension de la lecture, la reconnaissance des mots, la lecture orale et les performances dans les tâches nécessitant la lecture, peuvent, toutes, être atteintes. Le trouble spécifique de la lecture s'accompagne fréquemment de difficultés en orthographe, persistant souvent à l'adolescence, même quand l'enfant a pu faire quelques progrès en lecture. Les enfants présentant un trouble spécifique de la lecture ont souvent des antécédents de troubles de la parole ou du ...[+++]


applying foreign languages in hospitality | exploit foreign language skills in tourism | apply foreign languages in hospitality | use foreign languages in hospitality sector

pratiquer des langues étrangères dans le secteur de l’hébergement de loisirs


language skills [ CEFR | Common European Framework of Reference for Languages | foreign language competence | language competence | language proficiency | language qualifications ]

compétence linguistique [ cadre européen commun de référence pour les langues | CECR | compétences en langues étrangères | compétences linguistiques | connaissances linguistiques ]


specialized language skill [ expert language skill | specialized language proficiency qualification | expert language proficiency qualification ]

compétence linguistique spécialisée


Definition: A specific developmental disorder in which the child's use of speech sounds is below the appropriate level for its mental age, but in which there is a normal level of language skills. | Developmental:phonological disorder | speech articulation disorder | Dyslalia Functional speech articulation disorder Lalling

Définition: Trouble spécifique du développement dans lequel l'utilisation par l'enfant des phonèmes est inférieure au niveau correspondant à son âge mental, mais avec un niveau linguistique normal. | Dyslalie Lallation Trouble:du développement (de):l'articulation | phonologique | fonctionnel de l'articulation


The decision exists in all languages, but [English / French] is the sole authentic version of the agreement. Translations of the text of the agreement will be published in the Official Journal.

La décision existe dans toutes les langues, mais, pour l'accord, la version [anglaise / française] est la seule qui fait foi. Les traductions du texte de l'accord seront publiées au Journal officiel.


language ability [ language aptitude | linguistic competence | linguistic ability | language skill ]

aptitude linguistique [ compétence linguistique | habileté linguistique ]


language skills [ language qualifications ]

capacités langagières [ aptitudes langagières | connaissances linguistiques | compétence linguistique | capacité linguistique | habileté d'expression verbale | habileté du langage ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
A common framework at EU level could be established (e.g. years of experience, education, language skills, existence of a work offer/labour shortages, family members in that Member State, etc) and then each Member State could choose whether to apply it and, if so, how to shape it to the needs of its labour market.

Un cadre commun à l’échelon européen pourrait être mis en place (par exemple, années d'expérience, formation, connaissances linguistiques, existence d'une offre d'emploi/de pénuries de main-d’œuvre, parents dans cet État membre, etc.) et chaque État membre pourrait alors choisir de l'appliquer ou non; s’il décide de l’appliquer, il pourrait choisir de quelle façon l’adapter aux besoins de son marché du travail.


There being no existing standardised survey of language skills across the Union, it is proposed to respond to the Barcelona Council’s call ‘to improve the mastery of basic skills in particular by teaching at least two foreign languages from a very early age’ via the administration of specially developed tests of competence to a sample of pupils in education and training establishments in all Member States.

En l'absence d'enquête normalisée sur les compétences linguistiques dans l'Union, il est proposé de répondre à l'appel du Conseil de Barcelone, visant à "améliorer la maîtrise des compétences de base, notamment par l'enseignement d'au moins deux langues étrangères dès le plus jeune âge", en soumettant des tests de compétence spécialement développés à un échantillon d'élèves d'établissements d'éducation et de formation de tous les États membres.


16. Stresses that life-long investment in human capital and skills, and – in particular – in up-skilling the existing workforce and unskilled workers, is essential in order to combat long-term unemployment and provide wider access to high-quality jobs; calls on the EU to set clear goals on life-long learning methods for missing skills, and to expand training and education in communication, languages and digital skills for older wo ...[+++]

16. souligne qu'il est essentiel d'investir tout au long de la vie dans le capital humain et les compétences, et, en particulier, dans la mise à niveau des compétences de la main-d'œuvre existante et des travailleurs non qualifiés, afin de lutter contre le chômage de longue durée et d'offrir un meilleur accès aux emplois de qualité; appelle l'Union à fixer des objectifs clairs concernant les méthodes d'apprentissage tout au long de la vie pour les compétences manquantes et à développer la formation et l'enseignement dans le domaine d ...[+++]


67. Stresses that lifelong investment in human capital and skills, and – in particular – in upskilling the existing workforce and unskilled workers, is essential in order to combat long-term unemployment and provide wider access to high-quality jobs; calls on the EU to set clear goals on lifelong learning methods for missing skills, and to expand training and education in communication, languages and digital skills for older worke ...[+++]

67. souligne que l'investissement dans le capital humain et les compétences tout au long de la vie et, en particulier, dans l'amélioration des compétences de la main-d'œuvre et la mise à niveau des travailleurs non qualifiés, est essentiel pour lutter contre le chômage de longue durée et étendre l'accès aux emplois de qualité; appelle l'Union à fixer des objectifs clairs concernant les méthodes d'apprentissage tout au long de la vie pour les compétences qui font défaut et à développer la formation et l'enseignement dans les domaines de la communication, des langues et des compétences numériques à l'intention des travailleurs plus âgés a ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
67. Stresses that lifelong investment in human capital and skills, and – in particular – in upskilling the existing workforce and unskilled workers, is essential in order to combat long-term unemployment and provide wider access to quality jobs; calls on the EU to set clear goals on lifelong learning methods for missing skills, and to expand training and education in communication, languages and digital skills for older workers an ...[+++]

67. souligne que l'investissement dans le capital humain et les compétences tout au long de la vie et, en particulier, dans l'amélioration des compétences de la main-d'œuvre et la mise à niveau des travailleurs non qualifiés, est essentiel pour lutter contre le chômage de longue durée et étendre l'accès aux emplois de qualité; appelle l'Union à fixer des objectifs clairs concernant les méthodes d'apprentissage tout au long de la vie pour les compétences qui font défaut et à développer la formation et l'enseignement dans les domaines de la communication, des langues et des compétences numériques à l'intention des travailleurs plus âgés a ...[+++]


67. Stresses that lifelong investment in human capital and skills, and – in particular – in upskilling the existing workforce and unskilled workers, is essential in order to combat long-term unemployment and provide wider access to quality jobs; calls on the EU to set clear goals on lifelong learning methods for missing skills, and to expand training and education in communication, languages and digital skills for older workers an ...[+++]

67. souligne que l'investissement dans le capital humain et les compétences tout au long de la vie et, en particulier, dans l'amélioration des compétences de la main-d'œuvre et la mise à niveau des travailleurs non qualifiés, est essentiel pour lutter contre le chômage de longue durée et étendre l'accès aux emplois de qualité; appelle l'Union à fixer des objectifs clairs concernant les méthodes d'apprentissage tout au long de la vie pour les compétences qui font défaut et à développer la formation et l'enseignement dans les domaines de la communication, des langues et des compétences numériques à l'intention des travailleurs plus âgés a ...[+++]


periodically review the situation with regard to language skills in Europe, in particular on the basis of any existing research carried out by Member States, the Common European Framework of Reference for Languages and, where appropriate, the European Indicator of Language Competence.

à réexaminer de façon régulière la situation en matière de compétences linguistiques en Europe, en particulier en s'appuyant sur les études réalisées dans les États membres, le Cadre européen commun de référence pour les langues et si nécessaire, l'indicateur européen des compétences linguistiques.


Since there is no existing standardised survey of language skills across the European Union, it is necessary to collect accurate and up-to-date data on the effectiveness of foreign language teaching systems.

Comme il n’existe actuellement aucune étude normalisée des compétences linguistiques dans l’Union européenne, il est nécessaire de collecter des données précises et actualisées sur l’efficacité des systèmes d’enseignement des langues étrangères.


Exchange experience and best practice, in order to improve the effectiveness of language education in equipping young people with the appropriate mix of linguistic competences and with the ability to continue acquiring new skills in accordance with future needs and interests, by promoting languages through existing and future platforms and networks for teachers and trainers.

procéder à des échanges d'expériences et de bonnes pratiques, afin d'améliorer l'efficacité de l'enseignement des langues pour doter les jeunes d'un ensemble adapté de compétences linguistiques et leur permettre de continuer d'acquérir de nouvelles compétences correspondant aux besoins et domaines d'intérêt futurs, en promouvant les langues au moyen des plates-formes et des réseaux existants et futurs pour les enseignants et les formateurs.


Many obstacles to mobility still exist, including deficiencies in language skills, family circumstances, as well as in relation to taxes, pensions, social security and related issues.

De nombreux obstacles à la mobilité subsistent, dont le manque de compétences linguistiques, les circonstances familiales, ainsi que les questions en rapport avec la fiscalité, les pensions, la sécurité sociale et d'autres domaines connexes.


w