Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
CALL
Centre for Second Language Learning
Computer-aided language learning
Computer-assisted language learning
Direct spoken language learning
Early foreign language acquisition
Early foreign language learning
Early language learning
Early second language acquisition
Early second language learning
Early stages foreign language learning
Early-stage foreign language acquisition
Early-stage foreign language learning
Language Learning Biography
Language Learning Program
Language biography
Linguistic acquisition
Linguistic acquisition studies
Second Language Institute
Study acquisition of language
Study of language learning
Supervise spoken language learning
Supervises spoken language learning
Supervising spoken language learning

Traduction de «language learning themselves » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
early foreign language acquisition | early foreign language learning | early language learning | early second language acquisition | early second language learning | early stages foreign language learning | early-stage foreign language acquisition | early-stage foreign language learning

apprentissage précoce d'une langue étrangère


supervises spoken language learning | supervising spoken language learning | direct spoken language learning | supervise spoken language learning

superviser l'apprentissage d'une langue parlée


computer-aided language learning | computer-assisted language learning | CALL [Abbr.]

Apprentissage des langues assisté par ordinateur | enseignement des langues assisté par ordinateur | ELAO [Abbr.]


learning of a language,to learn a language

apprentissage d'une langue,apprendre une langue


Definition: A group of disorders characterized by an early onset (usually in the first five years of life), lack of persistence in activities that require cognitive involvement, and a tendency to move from one activity to another without completing any one, together with disorganized, ill-regulated, and excessive activity. Several other abnormalities may be associated. Hyperkinetic children are often reckless and impulsive, prone to accidents, and find themselves in disciplinary trouble because of unthinking breaches of rules rather than deliberate defiance. Their relationships with adults are often socially disinhibited, with a lack of ...[+++]

Définition: Groupe de troubles caractérisés par un début précoce (habituellement au cours des cinq premières années de la vie), un manque de persévérance dans les activités qui exigent une participation cognitive et une tendance à passer d'une activité à l'autre sans en finir aucune, associés à une activité globale désorganisée, incoordonnée et excessive. Les troubles peuvent s'accompagner d'autres anomalies. Les enfants hyperkinétiques sont souvent imprudents et impulsifs, sujets aux accidents, et ont souvent des problèmes avec la discipline à cause d'un manque de respect des règles, résultat d'une absence de réflexion plus que d'une opposition délibérée. Leurs relations avec les adultes sont souvent marquées par une absence d'inhibition s ...[+++]


linguistic acquisition | linguistic acquisition studies | study acquisition of language | study of language learning

étudier l’apprentissage des langues


Second Language Institute [ Centre for Second Language Learning ]

Institut des langues secondes


Language Learning Biography (1) | language biography (2)

biographie d'apprentissage linguistique


Autonomous Language Learning in Interaction with Elements in Synergy

Apprentissage d'une langue en toute liberté en interaction avec des éléments en synergie


Language Learning Program

Programme d'apprentissage des langues
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Eurobarometer showed that, while many citizens believe language skills to be useful for them and for their children, fewer think they have the time, the money or the skills to undertake language learning themselves, and many think that the language provision in their area is not good.

Les résultats de l'Eurobaromètre ont montré que si de nombreux citoyens européens pensent que les compétences linguistiques sont utiles pour eux et pour leurs enfants, peu d'entre eux estiment qu'ils ont le temps, les moyens financiers ou les aptitudes nécessaires pour se lancer eux-mêmes dans l'apprentissage des langues, nombreux étant ceux qui considèrent l'offre linguistique insuffisante dans leur région.


The European Language Portfolio [9] can help people to value, and make the most of, all their language skills, howsoever acquired, and to carry on learning languages by themselves (> Actions II.6.1 to II.6.4)

Le portfolio européen des langues [9] peut aider les gens à apprécier et à exploiter au maximum leurs compétences linguistiques, quelle que soit la manière dont ils les ont acquises, et à poursuivre par eux-mêmes leur apprentissage des langues étrangères (> Actions II.6.1 à II.6.4)


When it comes to lifelong learning, our existing Comenius, Erasmus, Leonardo and Grundtvig programmes have given many people wonderful opportunities to discover Europe in its diversity, gain experience for themselves and improve their language skills.

S’agissant de l’apprentissage tout au long de la vie, nos programmes Comenius, Erasmus, Leonardo et Grundtvig ont donné à de nombreuses personnes une merveilleuse possibilité de découvrir l’Europe dans sa diversité, de se faire leur propre expérience et d’améliorer leurs connaissances linguistiques.


Migrants must be given the opportunity to participate in their new communities, in particular to learn the language of the receiving country, to have access to employment, education and health systems, as well as to have the socio-economic capacity to support themselves.

Il faut donner aux migrants la possibilité de jouer un rôle actif dans leur nouvelle communauté, notamment d'apprendre la langue du pays d'accueil, d'avoir accès aux systèmes d'emploi, d'éducation et de santé, ainsi que d'avoir la capacité socio-économique de subvenir à leurs besoins.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
By learning the language of their country of residence, people are enabled to make contact with others, to play a full part in society and to better themselves.

Maîtriser la langue du pays où l’on vit permet de s’ouvrir aux autres, de participer pleinement à la société et de progresser.


5. Therefore calls on the Member States and on local and regional authorities to render themselves more attractive by developing cultural tourism and to take account of the emergence of new forms of tourism – such as rural tourism, agritourism, wine- and gastronomy-related tourism, spiritual and historical tourism, recreational tourism and foreign-language learning holidays – and to adapt to the needs of new types of clientele whilst stressing the importance of encouraging European tourism throughout the year;

5. invite par conséquent les États membres ainsi que les autorités locales et régionales à améliorer leur attractivité en développant le tourisme culturel et à prendre en compte l'apparition de nouvelles formes de tourisme telles que le tourisme rural, l'agrotourisme, le tourisme œnologique et gastronomique, le tourisme spirituel et historique, le tourisme récréatif ainsi que le tourisme axé sur l'apprentissage des langues étrangères et à s'adapter aux besoins de nouveaux types de clientèle tout en soulignant l'importance dévolue au t ...[+++]


Eurobarometer showed that, while many citizens believe language skills to be useful for them and for their children, fewer think they have the time, the money or the skills to undertake language learning themselves, and many think that the language provision in their area is not good.

Les résultats de l'Eurobaromètre ont montré que si de nombreux citoyens européens pensent que les compétences linguistiques sont utiles pour eux et pour leurs enfants, peu d'entre eux estiment qu'ils ont le temps, les moyens financiers ou les aptitudes nécessaires pour se lancer eux-mêmes dans l'apprentissage des langues, nombreux étant ceux qui considèrent l'offre linguistique insuffisante dans leur région.


It is not a soft option; hard effort is needed not only from immigrants themselves – such as language learning and equality – but also from indigenous communities in accepting and learning from differences.

Ce n’est pas une option facile; un effort soutenu est nécessaire non seulement de la part des immigrés eux-mêmes en matière d’apprentissage de la langue et d’égalité, mais aussi de la part des communautés indigènes qui doivent accepter les différences et en tirer les leçons.


The European Language Portfolio [9] can help people to value, and make the most of, all their language skills, howsoever acquired, and to carry on learning languages by themselves (> Actions II.6.1 to II.6.4)

Le portfolio européen des langues [9] peut aider les gens à apprécier et à exploiter au maximum leurs compétences linguistiques, quelle que soit la manière dont ils les ont acquises, et à poursuivre par eux-mêmes leur apprentissage des langues étrangères (> Actions II.6.1 à II.6.4)


We need to learn more about arguing critically, about increasing students’ self-confidence and about increasing their ability to express themselves in language.

Nous devrions apprendre davantage à avoir l'esprit critique, à faire en sorte que l'étudiant ait davantage confiance en lui, à soutenir une faculté d'expression linguistique.


w