Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Autonomous learner
Beginners' pool
CEFR
Common European Framework of Reference for Languages
Foreign language competence
Independent learner
Independent learning
Independent study
Language competence
Language proficiency
Language qualifications
Language skills
Learner licence
Learner license
Learner permit
Learner pool
Learner rate
Learner wage
Learner's driving licence
Learner's licence
Learner's license
Learner's permit
Learner-based
Learner-based teaching
Learner-centered
Learner-centered instruction
Learner-centred
Learner-centred approach
Learner-centred instruction
Learner-controlled approach
Learner-controlled education
Learner-controlled instruction
Learner-controlled teaching
Learner-oriented
Learners' pool
Pool for teaching
Pupil-centred approach
Pupil-centred teaching
Self directed learner
Self-directed learner
Self-learner
Structure of learner language
Teaching pool
Training pool

Traduction de «language learners » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
learner's permit | learner permit | learner's licence | learner's license | learner licence | learner license | learner's driving licence

permis d'apprenti conducteur


structure of learner language

structure de la langue de l'apprenant


independent learner | self directed learner | self-learner

autodidacte


learner-oriented [ learner-centred | learner-centered | learner-based ]

orienté apprenant [ axé sur l'étudiant ]


learner-centred instruction [ learner-centered instruction | learner-based teaching | pupil-centred teaching | pupil-centred approach | learner-centred approach ]

enseignement orienté apprenant [ enseignement axé sur l'élève | enseignement personnalisé ]


autonomous learner [ self-directed learner | independent learner | self-learner ]

autodidacte


independent learning | independent study | learner-controlled education | learner-controlled approach | learner-controlled teaching | learner-controlled instruction

enseignement individualisé


learner rate | learner wage

salaire d'apprenti | salaire de débutant


language skills [ CEFR | Common European Framework of Reference for Languages | foreign language competence | language competence | language proficiency | language qualifications ]

compétence linguistique [ cadre européen commun de référence pour les langues | CECR | compétences en langues étrangères | compétences linguistiques | connaissances linguistiques ]


training pool | learner pool | teaching pool | pool for teaching | beginners' pool | learners' pool

bassin d'apprentissage | piscine d'enseignement | bassin d'enseignement
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
It focussed on a number of joint initiatives: the European opening event in Lund and the closing event in Brussels (organised with the Swedish and Belgian presidencies respectively); the European Week of Adult Language Learners (5 - 11 May 2001) and the European Day of Languages (26 September 2001); the publication of a guide for adult language learners entitled "How YOU can learn a language"; the development of a joint web-site for the Year; the definition of a logo (four heads superimposed) and slogan for the Year (Languages open doors).

Elle a donné lieu à un certain nombre d'initiatives conjointes : les manifestations européennes d'ouverture et de clôture, qui ont eu lieu à Lund et à Bruxelles (organisées respectivement par la présidence suédoise et la présidence belge) ; la semaine européenne pour l'apprentissage des langues par les adultes (du 5 au 11 mai 2001) et la journée européenne des langues (26 septembre 2001) ; la publication d'un guide destiné à l'apprentissage des langues par les adultes, intitulé Comment apprendre les langues ; la conception d'un site web commun consacré à l'Année ; la conception d'un logo (quatre têtes imbriquées) et d'un slogan ("Les ...[+++]


Socrates / Comenius school language projects, in which a class works together on a project with a class abroad, and which culminate in class exchanges, provide young learners with genuine opportunities to use language skills through contact with learners of the same age.

Les projets linguistiques organisés entre établissements scolaires au titre du programme Socrates/Comenius, dans le cadre desquels des classes de pays différents participent à un même projet, et qui aboutissent à des échanges entre classes, offrent aux jeunes apprenants de véritables possibilités d'utiliser leurs compétences linguistiques en établissant des contacts avec des apprenants de leur âge.


It opens doors on languages for a broader range of learners, nurturing self-confidence in young learners and those who have not responded well to formal language instruction in general education.

Elle ouvre les portes de l'apprentissage des langues à un plus large éventail d'apprenants, en conférant plus d'assurance aux jeunes apprenants et à ceux pour qui l'apprentissage linguistique formel organisé dans le cadre de l'enseignement général n'a pas donné de bons résultats.


Good practice in teaching languages to learners with special needs can be further developed and new methods and approaches need to be developed for the teaching of foreign languages to such learners (> Action I.5.1)

Les bonnes pratiques en matière d'enseignement des langues aux apprenants présentant des besoins spéciaux peuvent encore être développées et de nouvelles méthodes et approches doivent être élaborées pour l'enseignement des langues étrangères à ces apprenants (> Action I.5.1)


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
One example is the creation of a French-language resource centre in Grande Prairie, Alberta, whereby several school districts cooperate to better meet the needs of the French-language learners, both first-language learners and second-language learners.

Mentionnons, à titre d'exemple, la création d'un centre de ressources de langue française à Grande Prairie, en Alberta, fruit d'une collaboration entre plusieurs districts scolaires pour mieux répondre aux besoins des élèves qui apprennent le français comme langue première ou langue seconde.


The Commission: will use EU programmes to support teaching of more languages through lifelong learning, teacher and student mobility, language teacher training, school partnerships, and research and development of innovative methods adapted to different target groups. will draw up an inventory of best practice in language learning and teaching in the field of multilingualism and make it available to the Member States The Member States are invited to: provide genuine opportunities for all to master the national language(s) and two other languages make a wider range of languages available to learners ...[+++]

La Commission: utilisera les programmes communautaires pour favoriser l'enseignement d'un plus grand nombre de langues par le biais de l'éducation et la formation tout au long de la vie, la mobilité des enseignants et des étudiants, la formation des professeurs de langues, les partenariats scolaires, ainsi que des actions de recherche et développement axées sur la mise au point de méthodes novatrices adaptées à différents groupes cibles; dressera un inventaire des meilleures pratiques en matière d'apprentissage et d'enseignement des langues dans le domaine du multilinguisme et le mettra à la disposition des États membres. Les États memb ...[+++]


For example, through the Socrates and Leonardo da Vinci programmes, the Commission invests over € 30 million per year in practical projects that stimulate the enthusiasm of language learners and their teachers.

Par exemple, au travers des programmes Socrates et Leonardo da Vinci, la Commission investit plus de 30 millions d’euros par an en projets pratiques, qui stimulent l’enthousiasme des apprenants et de leurs enseignants.


It is seeking inspiration from language teachers, language learners, decision-makers and all those active in the field on ways to improve language learning and promote linguistic diversity in Europe.

Elle souhaite recueillir les idées des professeurs de langues, des apprenants en langues, des décideurs et de toutes les personnes actives en la matière, sur les moyens d'améliorer l'apprentissage des langues et de promouvoir la diversité linguistique en Europe.


As well as co-financing projects, the Commission is organising a number of European initiatives, including an information campaign, the setting up of a multilingual, interactive Internet site, a Eurobarometer survey of Europeans' language skills, European competitions, a European Day of Languages (26 September 2001), a European Adult Language-Learners' Week (5-11 May 2001), etc.

Outre le co-financement de projets, la Commission organise plusieurs actions européennes : campagne d'information, mise en place d'un site Internet multilingue et interactif, sondage Eurbaromètre sur les compétences linguistiques des européens, concours européens, journée européenne (26 septembre 2001), semaine d'apprentissage des langues destinée aux adultes (5 au 11 mai 2001), etc.


the development of the Indicator should fully respect the responsibility of Member States for the organisation of their education systems and should not impose undue administrative or financial burdens on the organisation and institutions concerned; the method for data-gathering should take account of previous work in the field at international, Union and Member State level, and be devised and implemented in a cost-effective manner; the European Indicator of Language Competence shall be put in place as soon as possible, in accordance with the following terms of reference: data should be gathered on competences in first and second forei ...[+++]

qu'il convient, lors de la mise au point de l'indicateur, de respecter pleinement la responsabilité des États membres quant à l'organisation de leurs systèmes éducatifs et de ne pas imposer à l'organisation et aux institutions concernées une charge administrative ou financière excessive; que la méthode de collecte des données devrait tenir compte des travaux antérieurs réalisés dans ce domaine aux niveaux international, communautaire ou des États membres, et être conçue et appliquée d'une manière efficace en termes de coûts; que l'indicateur européen des compétences linguistiques doit être mis en place le plus rapidement possible, selo ...[+++]


w