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4.7
Access to the labour market
Adapt instruction to labour market
Adapting instruction to labour market
Adapting instruction to labour markets
Adjust instruction to labour market
Attachment to the labor force
Attachment to the labour force
Attachment to the labour market
Connection to the labour market
Employment opportunity
Functioning of the labor market
Functioning of the labour market
Job access
Job market
Job market offer
Job market offers
Job perspective
Lab
Labor economics
Labor force activity
Labor force attachment
Labor force participation
Labor market activity
Labor market operations
Labor market sector
Labor market zone
Labour economics
Labour force activity
Labour force attachment
Labour force participation
Labour market activity
Labour market attachment
Labour market offers
Labour market operations
Labour market opportunities
Labour market policy officer
Labour market sector
Labour market theory
Labour market zone
Labour policy consultant
Operation of the labor market
Operation of the labour market
Policy officer at labour group
Professional reintegration
Reintegration into the labour market
Reintegration into working life
Return to employment
Return to the labour market
Segment of labor market
Segment of labour market

Vertaling van "labour market health " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
labour economics [4.7] [ labor economics | labour market theory | Labour market theory(STW) ]

économie du travail [4.7] [ théorie du marché du travail ]


segment of labor market [ segment of labour market | labor market sector | labour market sector | labour market zone | labor market zone ]

secteur du marché du travail


functioning of the labour market [ functioning of the labor market | labour market operations | labor market operations | operation of the labour market | operation of the labor market ]

rouages du marché du travail [ fonctionnement du marché du travail ]


adapting instruction to labour markets | adjust instruction to labour market | adapt instruction to labour market | adapting instruction to labour market

adapter l'enseignement au marché du travail


labour force activity [ labor force activity | labour force participation | labor force participation | labour market activity | labor market activity | labour force attachment | labor force attachment | attachment to the labour force | attachment to the labor force | labour market attachment | lab ]

activité [ activité sur le marché du travail | participation au marché du travail | participation à la vie active | liens avec le marché du travail ]


job access [ access to the labour market | employment opportunity | job market | job perspective ]

accès à l'emploi [ accès au marché du travail | chance d'obtenir un emploi | débouché d'emploi | perspective d'emploi ]


labour policy consultant | policy officer, labour market | labour market policy officer | policy officer at labour group

chargée de mission marché du travail | chargé de mission marché du travail/chargée de mission marché du travail | chargé de mission marché du travail


attachment to the labour market | connection to the labour market | labour market attachment

liens avec le marché du travail


labour market offers | labour market opportunities | job market offer | job market offers

offres d’emploi


reintegration into working life [ professional reintegration | reintegration into the labour market | return to employment | return to the labour market ]

réinsertion professionnelle [ intégration professionnelle | réintégration professionnelle ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
It links characteristics of poverty and social exclusion to risk factors such as income situation, position on the labour market, health and living conditions and thereby enables a better identification of risk accumulation and of generation-to-generation poverty.

Ce modèle met en corrélation les caractéristiques de la pauvreté et de l'exclusion sociale avec certains facteurs de risque comme la situation au regard du revenu, la position sur le marché du travail, la santé et les conditions de vie, ce qui permet de mieux identifier le risque de cumul et de pauvreté d'une génération à l'autre.


For the identification of the most vulnerable groups or individuals, the Netherlands have put in place an innovative risk model that links characteristics of poverty and social exclusion to risk factors such as income situation, position on the labour market, health and living conditions.

Pour faciliter l'identification des groupes ou des personnes les plus vulnérables, les Pays-Bas ont mis en place un modèle innovant de détermination des risques qui associe les caractéristiques de la pauvreté et de l'exclusion sociale à des facteurs de risque comme la situation des revenus, la position sur le marché du travail, la santé et les conditions de vie.


In fact mainstreaming the integration of third country nationals is and should be an integral part of efforts to modernise and build inclusivesocial, education, labour market, health and equality policies, in order to offermeaningful opportunities for all to participate in society and the economyThe upcoming New Skills' Agenda for Europeaims at strengthening human capital and its employability in Europe thereby contributing to the EU's overall competitiveness.

En réalité, considérer l’intégration des ressortissants de pays tiers comme une préoccupation centrale des politiques fait et devrait faire partie intégrante des efforts déployés pour moderniser et développer des politiques inclusives en matière sociale, d’éducation, de marché du travail, de santé et d’égalité, afin d’offrir à tous de véritables possibilités de participer à la société et à l’économie. La future nouvelle stratégie en matière de compétences pour l’Europe vise à renforcer le capital humain et son employabilité en Europe, et à contribuer ainsi à la compétitivité globale de l’UE.


These preconditions led to needed legislative changes in many policy areas - education labour market, health or social inclusion to name but a few.

Ces conditions préalables ont entrainé des modifications législatives nécessaires dans de nombreux domaines politiques tels que l'éducation, le marché du travail, la santé ou l'inclusion sociale, pour n'en citer que quelques-uns.


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Stresses that an older labour force and longer working lives can make a positive contribution to the recovery and future growth; considers that, for (older) employees performing physically and/or mentally demanding work, a dynamic labour market must offer creative solutions such as greater flexibility in the statutory retirement age, part-time pensions, adapted working conditions, encouraging lifelong learning, improving job-seeking services or movement from one job to another, to strike a lasting balance between the requirements of ...[+++]

souligne que le recours à une main-d'œuvre plus âgée et l'allongement de la vie professionnelle peuvent apporter une contribution favorable à la relance et à la croissance de demain; estime qu'un marché de l'emploi dynamique se doit de proposer aux travailleurs âgés effectuant des travaux physiquement ou psychiquement pénibles des solutions créatives telles que l'assouplissement de l'âge légal de la retraite ou les retraites à temps partiel, ou bien des conditions de travail adaptées, la promotion de l'apprentissage tout au long de la vie, l'amélioration des services d'aide à l'emploi ou la transition facile d'un emploi à l'autre, comme équilibre durable entre les impératifs du travail et les capacités des travailleurs; estime qu'une poli ...[+++]


There is therefore a transversal concern cutting across several areas of policy coordination and a need to move towards a more integrated approach, combining a focus on the role and functions of social protection systems, with the need to maintain appropriate incentives for people to get and maintain jobs, and adding a concern for the impact of equally relevant policies in the areas of labour market, health care and family support.

Il existe donc un thème transversal qui chevauche plusieurs domaines de coordination stratégique et une nécessité d'évoluer vers une approche plus intégrée qui combine un centrage sur le rôle et les fonctions des systèmes de protection sociale avec la nécessité de maintenir des incitations appropriées pour que les personnes obtiennent et conservent des emplois et qui ajoute un intérêt pour l'impact de politiques également pertinentes dans les domaines du marché du travail, des soins de santé et de l'aide aux familles.


There is therefore a transversal concern cutting across several areas of policy coordination and a need to move towards a more integrated approach, combining a focus on the role and functions of social protection systems, with the need to maintain appropriate incentives for people to get and maintain jobs, and adding a concern for the impact of equally relevant policies in the areas of labour market, health care and family support.

Il existe donc un thème transversal qui chevauche plusieurs domaines de coordination stratégique et une nécessité d'évoluer vers une approche plus intégrée qui combine un centrage sur le rôle et les fonctions des systèmes de protection sociale avec la nécessité de maintenir des incitations appropriées pour que les personnes obtiennent et conservent des emplois et qui ajoute un intérêt pour l'impact de politiques également pertinentes dans les domaines du marché du travail, des soins de santé et de l'aide aux familles.


For the identification of the most vulnerable groups or individuals, the Netherlands have put in place an innovative risk model that links characteristics of poverty and social exclusion to risk factors such as income situation, position on the labour market, health and living conditions.

Pour faciliter l'identification des groupes ou des personnes les plus vulnérables, les Pays-Bas ont mis en place un modèle innovant de détermination des risques qui associe les caractéristiques de la pauvreté et de l'exclusion sociale à des facteurs de risque comme la situation des revenus, la position sur le marché du travail, la santé et les conditions de vie.


It links characteristics of poverty and social exclusion to risk factors such as income situation, position on the labour market, health and living conditions and thereby enables a better identification of risk accumulation and of generation-to-generation poverty.

Ce modèle met en corrélation les caractéristiques de la pauvreté et de l'exclusion sociale avec certains facteurs de risque comme la situation au regard du revenu, la position sur le marché du travail, la santé et les conditions de vie, ce qui permet de mieux identifier le risque de cumul et de pauvreté d'une génération à l'autre.


Employment and social affairs: development of appropriate labour-market structures and joint review of employment policies as preparation for participation in Union coordination of employment policies, alignment of labour and occupational health and safety legislation, in particular early adoption of the framework directive on health and safety at work, further development of an active social dialogue; further development of social protection; enforcement of equal opportunities between women and men, undertake steps to bring public ...[+++]

Emploi et affaires sociales: mise en place de structures appropriées concernant le marché de l'emploi et réexamen conjoint des politiques de l'emploi en vue de préparer la participation à la coordination de ces politiques au sein de l'Union européenne; alignement du droit du travail et de la législation relative à la santé et à la sécurité au travail, notamment adoption rapide de la directive-cadre sur la santé et la sécurité des travailleurs; poursuite de l'instauration d'un dialogue social actif; poursuite de la mise en place de la protection sociale; application du principe de l'égalité des chances entre les hommes et les femmes; ...[+++]




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