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Cost of labor
Cost of labour
Direct labour total cost variance
Direct labour variances
Employment level
Employment situation
Indirect labor cost
Indirect labour cost
Indirect labour costs
Labor cost
Labour
Labour burden
Labour cost
Labour market
Labour variances
Non-wage labor cost
Non-wage labour cost
Non-wage labour costs
Payroll burden
Payroll cost
Statistics on the level and structure of labour costs
Total direct labour cost variance
Wage cost

Vertaling van "labour cost levels " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
statistics on the level and structure of labour costs

statistiques sur le niveau et la structure du coût de la main-d'oeuvre


labour cost [ labor cost | cost of labour | cost of labor | labour ]

coût de la main-d'œuvre [ coût en main-d'œuvre | coût de main-d'œuvre | frais de main-d'œuvre ]


labour burden [ payroll burden | indirect labour cost | indirect labor cost | non-wage labour cost | non-wage labor cost ]

coût salarial indirect [ coût de main-d'œuvre non salarial ]


cost of labour | labour cost

coût de la main-d'oeuvre | coût du facteur travail | coût du travail


indirect labour costs | non-wage labour costs

coûts salariaux indirects


direct labour variances [ direct labour total cost variance | total direct labour cost variance ]

écarts sur main-d'œuvre directe [ écart global sur main-d'œuvre directe | écarts sur coûts de la main-d'œuvre directe ]


wage cost [ labour cost | payroll cost ]

coût salarial [ charge salariale | coût de main-d'oeuvre | coût de main-d'œuvre ]


direct labour variances | direct labour total cost variance | labour variances | total direct labour cost variance

écarts sur main-d'œuvre directe | écarts sur coûts de la main-d'œuvre directe | écart total sur main-d'œuvre directe | écart global sur main-d'œuvre directe


labour burden | payroll burden | indirect labour cost | non-wage labour cost

coût salarial indirect


labour market [ employment level | employment situation ]

marché du travail [ marché de l'emploi | niveau d'emploi | situation de l'emploi ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Ensure employment-friendly wage and other labour cost developments by encouraging the right framework for wage-bargaining systems, while fully respecting the role of the social partners, to reflect differences in productivity and labour market trends at sectoral and regional level; and monitoring and, where appropriate, reviewing the structure and level of non-wage labour costs and their impact on employment, especially for the low-paid and those entering for the first time the labour market ...[+++]

Assurer une évolution des salaires et des autres coûts du travail qui soit favorable à l'emploi au moyen des actions suivantes: doter les mécanismes de négociation salariale d'un cadre qui permette de tenir compte des différences de productivité et de l'évolution du marché du travail aux niveaux sectoriel et régional, tout en respectant pleinement le rôle des partenaires sociaux; contrôler et, s'il y a lieu, adapter la structure et le niveau des coûts non salariaux du travail et leur incidence sur l'emploi, en particulier pour les pe ...[+++]


Regarding the level and composition of labour costs, the information must enable statistics to be produced on:

Concernant le niveau et la composition du coût de la main-d’œuvre, les informations doivent permettre d’élaborer des statistiques sur:


The quality reports on structural statistics on labour costs and earnings respectively shall contain information on the length of time between the release of data and the reference period of the data at national level.

Les rapports sur la qualité des statistiques structurelles sur le coût de la main-d’œuvre et les salaires doivent comprendre des informations sur le temps écoulé entre la diffusion des données et la période de référence des données au niveau national.


5. Emphasises that, as a result of the economic and financial crisis, youth unemployment ­– the causes of which the ILO does not consider lie in income and non-wage labour cost levels, participatory rights and social protection standards – became a major challenge across the EU and has not so far been sufficiently addressed by the EU and Member States; stresses that unemployment at a young age puts the individual at a very high risk of poverty in the long term; emphasises the need for quality jobs in order to prevent young people from falling into the category of working poor; stresses that employment and traineeship contracts should ...[+++]

5. souligne que, à la suite e la crise économique et financière, le chômage des jeunes – un chômage dont les causes ne résident pas, selon l'OIT, dans le niveau des revenus et des coûts non salariaux, dans les droits de participation ou les normes de protection sociale – est devenu un défi majeur en Europe, dont l'Union et les États membres ne se sont pas suffisamment occupés pour l'instant; souligne que les jeunes chômeurs sont c ...[+++]


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83. Emphasises that, as a result of the economic and financial crisis, youth unemployment – the causes of which the ILO does not regard as lying in income and non-wage labour cost levels, participatory rights and social protection standards – became a major challenge across the EU and has not so far been sufficiently addressed by the EU and Member States; stresses that unemployment at a young age puts the individual at a very high risk of poverty in the long term; emphasises the need for quality jobs in order to prevent young people from falling into the category of working poor;

83. souligne que, à la suite e la crise économique et financière, le chômage des jeunes – un chômage dont les causes ne résident pas, selon l'OIT, dans le niveau des revenus et des coûts non salariaux, dans les droits de participation ou les normes de protection sociale – est devenu un défi majeur en Europe, dont l'Union et les États membres ne se sont pas suffisamment occupés pour l'instant; souligne que les jeunes chômeurs sont ...[+++]


83. Emphasises that, as a result of the economic and financial crisis, youth unemployment – the causes of which the ILO does not regard as lying in income and non-wage labour cost levels, participatory rights and social protection standards – became a major challenge across the EU and has not so far been sufficiently addressed by the EU and Member States; stresses that unemployment at a young age puts the individual at a very high risk of poverty in the long term; emphasises the need for quality jobs in order to prevent young people from falling into the category of working poor;

83. souligne que, à la suite e la crise économique et financière, le chômage des jeunes – un chômage dont les causes ne résident pas, selon l'OIT, dans le niveau des revenus et des coûts non salariaux, dans les droits de participation ou les normes de protection sociale – est devenu un défi majeur en Europe, dont l'Union et les États membres ne se sont pas suffisamment occupés pour l'instant; souligne que les jeunes chômeurs sont ...[+++]


83. Emphasises that, as a result of the economic and financial crisis, youth unemployment ­– the causes of which the ILO does not regard as lying in income and non-wage labour cost levels, participatory rights and social protection standards – became a major challenge across the EU and has not so far been sufficiently addressed by the EU and Member States; stresses that unemployment at a young age puts the individual at a very high risk of poverty in the long term; emphasises the need for quality jobs in order to prevent young people from falling into the category of working poor;

83. souligne que, à la suite e la crise économique et financière, le chômage des jeunes – un chômage dont les causes ne résident pas, selon l'OIT, dans le niveau des revenus et des coûts non salariaux, dans les droits de participation ou les normes de protection sociale – est devenu un défi majeur en Europe, dont l'Union et les États membres ne se sont pas suffisamment occupés pour l'instant; souligne que les jeunes chômeurs sont ...[+++]


1. The data shall be broken down by economic activities defined by NACE Rev. 2 sections and by further disaggregations, defined by the Commission, not beyond the level of NACE Rev. 2 divisions (2-digit level) or groupings of divisions, taking account of contributions to total employment and to labour costs at Community and national levels.

1. Les données sont ventilées par activités économiques définies par les sections de la NACE Rév. 2 et selon les autres subdivisions définies par la Commission, sans aller au-delà du niveau des divisions de la NACE Rév. 2 (niveau à deux chiffres) ou groupements de divisions, compte tenu des contributions à l’emploi total et aux coûts de la main-d’œuvre au niveau communautaire et au niveau national.


Four indices will be established: an index relating to total labour costs, another index showing labour costs, excluding bonuses, which are not paid regularly, then an index of wages and salaries and, lastly, an index of the combined amount of social security contributions plus taxes paid by employers less the subsidies they receive as compensation for direct labour costs. On this last point, it should be noted that it is often the government which sets the level of these contributions and tha ...[+++]

Quatre indices doivent être établis : l'indice concernant le coût total de la main-d'œuvre, un autre indice concernant le coût total à l'exclusion des primes versées de manière non régulière, ensuite les salaires et traitements, et enfin les cotisations sociales et les impôts à charge de l'employeur moins les subventions versées pour compenser les coûts directs de la main-d'œuvre. À noter d'ailleurs que, sur ce dernier point, c'est souvent l'État qui décide de l'importance de ces cotisations et que, par conséquent, on ne peut pas dire ...[+++]


14. set a target, if necessary and taking account of its present level, for gradually reducing the overall tax burden and, where appropriate, a target for gradually reducing the fiscal pressure on labour and non-wage labour costs, in particular on relatively unskilled and low-paid labour, without jeopardising the recovery of public finances or the financial equilibrium of social security schemes.

14) se fixera, si nécessaire et en tenant compte de son niveau actuel, un objectif de réduction progressive de la charge fiscale totale et, là où cela est approprié, un objectif de réduction progressive de la pression fiscale sur le travail et des coûts non salariaux du travail - notamment sur le travail peu qualifié et faiblement rémunéré - sans mettre en cause l'assainissement des finances publiques et l'équilibre financier des systèmes de sécurité sociale.




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'labour cost levels' ->

Date index: 2022-05-17
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