Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Absolute juris
Broad monetary aggregate
Broad money
Broad money aggregate
Broad spectrum herbicide
Broad spectrum weed killer
Broad spectrum weedkiller
Broad-crested drop
Broad-crested fall
Broad-crested weir
Broad-spectrum herbicide
Broad-spectrum weedkiller
Broad-spectrum week killer
Broadly defined money supply
Competence as to subject matter
Competence in relation to the subject matter
Competence of tribunals
Conflict of jurisdiction
Conflict of prerogatives
Exclusive jurisdiction
In personam jurisdiction
Jurisdiction
Jurisdiction in personam
Jurisdiction in relation to the subject matter
Jurisdiction of the cause
Jurisdiction of the courts
Jurisdiction of the ordinary courts
Jurisdiction of the person
Jurisdiction of the subject matter
Jurisdiction over the action
Jurisdiction over the person
Jurisdiction over the subject matter
Jurisdiction ratione materiae
Jurisdiction ratione personae
Jurisdiction related to subject matter
Legal jurisdiction
M3
Material competence
Monetary jurisdiction
Money broadly
Personal jurisdiction
Ratione materiae jurisdiction
Subject-matter competence
Subject-matter jurisdiction

Traduction de «jurisdictions as broad » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
jurisdiction [ exclusive jurisdiction | jurisdiction of the courts | jurisdiction of the ordinary courts | legal jurisdiction | Competence of tribunals(ECLAS) ]

compétence juridictionnelle [ compétence des tribunaux | compétence exclusive | compétence judiciaire ]


broad-spectrum herbicide [ broad spectrum herbicide | broad-spectrum week killer | broad spectrum weed killer | broad-spectrum weedkiller | broad spectrum weedkiller ]

herbicide à large spectre [ herbicide à large spectre d'action | herbicide à large spectre d'efficacité ]


subject-matter jurisdiction [ jurisdiction of the subject matter | jurisdiction of the cause | jurisdiction over the action | jurisdiction ratione materiae | jurisdiction over the subject matter | monetary jurisdiction | competence as to subject matter | ratione materiae jurisdiction | absolute juris ]

compétence d'attribution [ compétence matérielle | compétence absolue | compétence ratione materiae | juridiction d'attribution ]


personal jurisdiction [ jurisdiction over the person | jurisdiction ratione personae | in personam jurisdiction | jurisdiction in personam | jurisdiction of the person ]

compétence personnelle [ compétence ratione personae ]


broad-crested drop | broad-crested fall | broad-crested weir

chute à large seuil


broad monetary aggregate | broad money | broad money aggregate | M3 [Abbr.]

masse monétaire M3 | M3 [Abbr.]


competence in relation to the subject matter | jurisdiction in relation to the subject matter | jurisdiction ratione materiae | jurisdiction related to subject matter | material competence | subject-matter competence | subject-matter jurisdiction

compétence d'attribution | compétence matérielle | compétence ratione materiae


broadly defined money supply | broad money | money broadly

monnaie au sens large | agrégat monétaire large | masse monétaire au sens large


jurisdiction ratione materiae [ subject-matter jurisdiction ]

compétence d'attribution [ compétence ratione materiae ]


conflict of jurisdiction [ conflict of prerogatives ]

conflit de juridictions [ conflit d'attribution ]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
[2] Commission Communication, Towards an Area of Freedom, Security and Justice: “procedural rules should respond to broadly the same guarantees, ensuring that people will not be treated unevenly according to the jurisdiction dealing with their case” and “the rules may be different provided that they are equivalent”.

[2] La communication de la Commission intitulée «Vers un espace de liberté, de sécurité et de justice» dispose ce qui suit: les «procédures devraient offrir pratiquement les mêmes garanties, de façon que les traitements ne soient pas inégaux d'une juridiction à l'autre» et «les règles peuvent être différentes sous réserve qu’elles soient équivalentes».


In 2010, the Commission launched a broad consultation of all stakeholders including the European Parliament, Member States, the Court of Justice of the European Union (CJEU), the European Judicial Training Network (EJTN) and its members, Justice Forum[11] members in particular the Academy of European Law (ERA), the Council of Bars and Law Societies of Europe (CCBE), the Council of the Notariats of the European Union (CNUE), the European Network of Councils for the Judiciary (ENCJ), the Network of the Presidents of the Supreme Judicial ...[+++]

En 2010, la Commission a lancé une vaste consultation de tous les acteurs concernés parmi lesquels le Parlement européen, les États membres, la Cour de justice de l’Union européenne (CJUE), le Réseau européen de formation judiciaire (REFJ) et ses membres, les membres du Justice Forum[11] et notamment l’Académie de droit européen (ERA), le Conseil des barreaux européens (CCBE), le Conseil des notariats de l'Union européenne (CNUE), le Réseau européen des conseils de la justice (RECJ), le Réseau des présidents des cours suprêmes judiciaires de l’Union européenne, l’Association des conseils d'État et des juridictions administratives suprême ...[+++]


The Commission has undertaken extensive public consultations including a broad, web-based public consultation in 2016 which attracted 355 responses from companies, business associations, investors, public authorities, international organisations, professionals, service providers, NGOs, civil society and other stakeholders from EU and EEA Member States, as well as from third-party jurisdictions.

La Commission a mené des consultations publiques approfondies, dont une vaste consultation publique en ligne en 2016, qui a recueilli 355 réponses de la part d'entreprises, de groupements d'entreprises, d'investisseurs, d'autorités publiques, d'organisations internationales, de professionnels, de prestataires de services, d'ONG, de la société civile et d'autres parties prenantes de l'UE et des États membres de l'EEE, ainsi que de pays tiers.


D. whereas the new constitution enhances the powers of the military compared to the 2012 text, notably by giving the Supreme Council of the Armed Forces (SCAF) the right to approve the choice of the minister of defence for a transitional period of eight years, by introducing broad jurisdiction of military courts over civilians, and by placing the security services and military above public and legal accountability and scrutiny;

D. considérant que la nouvelle Constitution renforce les pouvoirs de l'armée par rapport au texte de 2012, notamment en donnant au Conseil suprême des forces armées (CSFA) le droit d'approuver le choix du ministre de la défense pendant une période transitoire de huit ans, en introduisant une large compétence des juridictions militaires par rapport aux juridictions civiles, et en plaçant les services de sécurité et l'armée au-dessus de la responsabilité et du contrôle publics et juridiques;


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
2.7 When consulted by the Commission in 2006 on the Green Paper on the rules on the conflict of laws in matters concerning matrimonial property regimes, the EESC broadly supported (2) the amendments to Regulation (EC) No 2201/2003, which extended jurisdiction and the rules concerning applicable law in matrimonial matters, and suggested that the amendments should supplement, on these points, a regulation on the recognition of legal ...[+++]

2.7 Consulté par la Commission en 2006 à propos du livre vert sur le règlement des conflits de lois en matière de régime matrimonial, le CESE avait approuvé sur le fond (2) les modifications apportées au règlement (CE) no 2201/2003, qui étendaient la compétence juridictionnelle et la loi applicable en matière matrimoniale, en considérant que ces modifications complétaient sur ces points un règlement qui traitait de la reconnaissance des décisions judiciaires en matière matrimoniale et de garde des enfants.


In 2010, the Commission launched a broad consultation of all stakeholders including the European Parliament, Member States, the Court of Justice of the European Union (CJEU), the European Judicial Training Network (EJTN) and its members, Justice Forum[11] members in particular the Academy of European Law (ERA), the Council of Bars and Law Societies of Europe (CCBE), the Council of the Notariats of the European Union (CNUE), the European Network of Councils for the Judiciary (ENCJ), the Network of the Presidents of the Supreme Judicial ...[+++]

En 2010, la Commission a lancé une vaste consultation de tous les acteurs concernés parmi lesquels le Parlement européen, les États membres, la Cour de justice de l’Union européenne (CJUE), le Réseau européen de formation judiciaire (REFJ) et ses membres, les membres du Justice Forum[11] et notamment l’Académie de droit européen (ERA), le Conseil des barreaux européens (CCBE), le Conseil des notariats de l'Union européenne (CNUE), le Réseau européen des conseils de la justice (RECJ), le Réseau des présidents des cours suprêmes judiciaires de l’Union européenne, l’Association des conseils d'État et des juridictions administratives suprême ...[+++]


Broadly speaking the strategy will cover the coasts, territorial and jurisdictional waters of the five EU Member States with an Atlantic coastline[4] – France, Ireland, Portugal, Spain and the United Kingdom[5] as well as international waters reaching westward to the Americas, eastward to Africa and the Indian Ocean, southward to the Southern Ocean and northward to the Arctic Ocean[6].

Pour l’essentiel, la stratégie portera sur les côtes, les eaux relevant de la souveraineté ou de la juridiction des cinq États membres de l'UE qui ont une côte atlantique[4] – la France, l’Irlande, le Portugal, l’Espagne et le Royaume-Uni[5] – ainsi que sur les eaux internationales qui rejoignent les Amériques à l’ouest, l’Afrique et l’océan indien à l’est, l’océan Antarctique au sud, et l’océan Arctique[6] au nord.


Broad consensus was, however, reached on how the scope of the directive should be widened, especially in the wording of Annexes I and III. Annex I is, moreover, considerably strengthened by the report, since we are drawing up a very broad list of tax havens that spares no jurisdiction and that, unlike the G20 list, specifically includes Delaware and Nevada.

Un point toutefois a permis de dégager un large consensus sur la façon d’élargir le champ d’application de la directive, notamment dans la rédaction des annexes I et III. L’annexe I est d’ailleurs considérablement renforcée par le rapport, puisque nous établissons une liste très large de paradis fiscaux qui n’épargne aucune juridiction, qui introduit notamment le Delaware et le Nevada, à la différence de la liste du G20.


[2] Commission Communication, Towards an Area of Freedom, Security and Justice: “procedural rules should respond to broadly the same guarantees, ensuring that people will not be treated unevenly according to the jurisdiction dealing with their case” and “the rules may be different provided that they are equivalent”.

[2] La communication de la Commission intitulée «Vers un espace de liberté, de sécurité et de justice» dispose ce qui suit: les «procédures devraient offrir pratiquement les mêmes garanties, de façon que les traitements ne soient pas inégaux d'une juridiction à l'autre» et «les règles peuvent être différentes sous réserve qu’elles soient équivalentes».


As the Commission indicated in its Communication of 14 July 1998, Towards an Area of Freedom, Security and Justice "procedural rules should respond broadly to the same guarantees ensuring that people will not be treated unevenly according to the jurisdiction dealing with their case".

Comme la Commission l'a indiqué dans sa communication du 14 juillet 1998 intitulée "Vers un espace de liberté, de sécurité et de justice", "les procédures devraient offrir pratiquement les mêmes garanties, de façon que les traitements ne soient pas inégaux d'une juridiction à l'autre".




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'jurisdictions as broad' ->

Date index: 2021-05-23
w