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Application for employment
Employment protection
Employment security
Graduated approach to regulation
Graduated income tax
Graduated regulation
Graduated regulatory approach
Graduated tax
Graduated taxation
Guaranteed employment
Humanisation of work
Humanization of work
Improvement of working conditions
Job Market Positive for Most Generation X Graduates
Job Market Reality for Postsecondary Graduates
Job applicant
Job application
Job diversification
Job enrichment
Job expansion
Job protection
Job rotation
Job search
Job security
Job seeker
Job splitting
Job-splitting
Organise job search workshops
Organises job search workshops
Organising job search workshops
Plan job search workshops
Progressive taxation
Quality of life at work
Risk to employment
Safeguarding jobs
Search for a job
Search for employment
Shared job
Threat to jobs
Twin job
University graduates and jobs
University graduates and jobs changes during the 1970s

Vertaling van "jobs graduates " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
Job Market Reality for Postsecondary Graduates: Employment Outcome by 1978, Two Years after Graduation [ Job Market Reality for Postsecondary Graduates ]

Les diplômés du postsecondaire sur le marché du travail : situation d'emploi en 1978, deux ans après l'obtention du diplôme [ Les diplômés du postsecondaire sur le marché du travail ]


University graduates and jobs: changes during the 1970s [ University graduates and jobs ]

Les diplômés des universités et leurs emplois : changements durant les années 70 [ Les diplômés des universités et leurs emplois ]


Job Market Positive for Most Generation X Graduates

Marché de l'emploi favorable pour la majorité des diplômés de la «génération» X


job application [ application for employment | job applicant | job seeker | search for a job | search for employment | Job search(STW) ]

demande d'emploi [ candidature à un emploi | demandeur d'emploi | recherche d'emploi ]


graduated income tax | graduated tax | graduated taxation | progressive taxation

impôt progressif


graduated approach to regulation | graduated regulation | graduated regulatory approach

réglementation différenciée


job splitting | job-splitting | shared job | twin job

travail à temps partagé | travail en binôme | TTP [Abbr.]


humanisation of work [ humanization of work | improvement of working conditions | job diversification | job enrichment | job expansion | job rotation | quality of life at work ]

humanisation du travail [ amélioration des conditions de travail | diversification des tâches | élargissement des tâches | enrichissement des tâches | qualité de vie au travail | rotation des postes ]


job security [ employment protection | employment security | guaranteed employment | job protection | risk to employment | safeguarding jobs | threat to jobs ]

sécurité de l'emploi [ emploi menacé | emploi précaire | garantie d'emploi | précarité de l'emploi | protection de l'emploi ]


organising job search workshops | plan job search workshops | organise job search workshops | organises job search workshops

organiser des ateliers de recherche d'emploi
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Information on the jobs graduates do, the length of time it took them to find work, the skills they use and the skills they need is crucially important for prospective students who are deciding what to study, as well as for teachers developing and delivering education and training programmes and policy-makers steering education and training systems.

Les informations portant sur les emplois occupés par les diplômés, le temps qu'ils ont dû consacrer à la recherche de leur emploi, les compétences qu'ils utilisent et celles dont ils ont besoin sont capitales pour les futurs étudiants appelés à décider de leur orientation, ainsi que pour les enseignants qui élaborent et mettent en œuvre des programmes d'éducation et de formation et pour les décideurs politiques qui pilotent les systèmes d'éducation et de formation.


[3] According to the forecasting of future skills needs up to 2020 carried out by Cedefop in February 2010, there will be 15,6 millions new jobs in the EU for tertiary graduates and 3,7 million new jobs for secondary level graduates.

[3] Selon les prévisions des compétences requises jusqu’en 2020 effectuées par le Cedefop en février 2010, on comptera d’ici cette date 15,6 millions de nouveaux emplois pour les diplômés de l’enseignement supérieur et 3,7 millions de nouveaux emplois pour les diplômés de l’enseignement secondaire.


Mr. Ciobanu: It is not students; it is graduates, so people who are already in the market for a job, graduates from universities and colleges.

M. Ciobanu : Ce ne sont pas des étudiants, mais bien des diplômés, c'est-à-dire des personnes qui cherchent déjà un emploi et qui possèdent un diplôme collégial ou universitaire.


whereas education and training are key to empowering women in the digital age, and thus to a society with future viability; whereas 60 % of school students in the EU never use digital equipment in their classrooms; whereas the already low share of female ICT graduates has dropped; whereas women are very underrepresented in STEM (science, technology, engineering, and mathematics) subjects, and around half of female graduates do not go on to work in STEM roles; whereas in initiatives such as the EU Code Week, ICT for Better Education, the Startup Europe Leaders Club and the Grand Coalition for Digital ...[+++]

considérant que l'éducation et la formation sont essentielles pour l'émancipation des femmes à l'ère du numérique et, par conséquent, pour la viabilité de la société dans l'avenir; que, dans l'Union, 60 % des élèves n'utilisent jamais de matériel numérique dans leur salle de classe; que la proportion déjà faible de femmes titulaires d'un diplôme universitaire dans le domaine des TIC a diminué; que les femmes sont très sous-représentées dans les STIM (sciences, technologies, ingénierie et mathématiques) et que près de la moitié des diplômées n'occupent pas de fonctions professionnelles en rapport avec les STIM par la suite; que, dans des initiatives telles que «La semaine européenne du code», «ICT for Better Education», le «Startup Europ ...[+++]


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Graduates from Canada's agricultural colleges and universities have jobs lined up before they graduate and there are even signing bonuses for some who are graduating.

Les diplômés des collèges d'agriculture et des universités du Canada se font offrir divers emplois avant même d'avoir reçu leur diplôme, et il y a même des primes à la signature pour certains diplômés.


What many young people feel, if they have graduated from university and they are entering into a competitive job market, is that their French skills are actually not as strong as the francophone graduates with whom they will be competing for a job, but those skills are more than strong enough to be considered a major asset in Ottawa or Toronto or other parts of the country.

Or, de nombreux jeunes diplômés de l'université qui entrent sur un marché du travail concurrentiel croient que leurs capacités en français ne sont pas aussi bonnes que celles des diplômés francophones avec lesquels ils se mesureront dans le but d'obtenir un emploi; toutefois, ces capacités sont amplement suffisantes pour être considérées comme un atout majeur à Ottawa ou à Toronto ou dans d'autres régions du pays.


Incentives for university graduates and graduates working in other sectors to take up jobs in the nuclear sector

Mesures visant à inciter les diplômés universitaires et les diplômés qui travaillent dans d'autres secteurs à accepter un emploi dans le secteur nucléaire


C. whereas women immigrants, as a general rule, encounter significant problems in integrating, primarily in terms of difficulty in accessing the labour market, low employment rates and high rates of unemployment, employment in temporary or low-paid jobs, often without social and economic protection or in sectors of the "grey" economy and undeclared employment, limited linguistic skills, a low rate of participation in basic and, above all, tertiary education, limited participation in social, political, trade union and cultural life of the host country, poverty and social exclusion; whereas, nonetheless, a by no means negligible number of yo ...[+++]

C. considérant que les femmes migrantes se trouvent, en règle générale, confrontées à de graves problèmes d'intégration, au regard notamment de la difficulté d'accéder au marché du travail, des faibles taux d'emploi et des taux élevés de chômage, de l'emploi à des postes temporaires, faiblement rémunérés et dénués de toute protection sociale et économique, ou dans des secteurs de l'économie clandestine et du travail non déclaré, du caractère limité de leurs capacités linguistiques, de la faible participation à l'enseignement primaire et, plus particulièrement, à l'enseignement supérieur, de leur participation limitée à la vie sociale, po ...[+++]


The organisers' main challenge was to coach the language graduates in necessary business skills; after the project 28 of the 30 graduates also found a job.

Le principal défi des organisateurs a été de donner aux diplômés de langues la formation commerciale nécessaire; au terme du projet, vingt-huit des trente diplômés ont également trouvé un emploi.


Between 1990 and 1993 jobs held by university graduates increased by 17 per cent, those held by high school graduates increased .5 per cent, and the jobs held by those who did not graduate from high school decreased by 17 per cent.

Entre 1990 et 1993, on a observé une hausse de 17 p. 100 des emplois détenus par les diplômés d'université, une hausse de 0,5 p. 100 des postes occupés par des diplômés du secondaire et une baisse de 17 p. 100 des emplois occupés par des travailleurs n'ayant pas terminé leurs études secondaires.


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