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22-year cycle
80-year Gleissberg cycle
80-year cycle
Adjusting press-cycle time
Asset conversion cycle
Boom and bust cycle
Boom-bust cycle
Business cycle
Carry out treatment verification
Cash conversion cycle
Cash cycle
Continuous improvement cycle
Cycle of continuous improvement
Deming cycle
Earnings cycle
Economic cycle
Eighty-year cycle
Eighty-year solar cycle
Eighty-year solar sunspot cycle
Eighty-year sunspot cycle
Employ treatment verification systems
Gleissberg cycle
Hale cycle
Magnetic cycle
Maintain purchasing cycle
Manage purchasing cycle
Net operating cycle
Operating cycle
Oversee purchasing cycle
PDCA cycle
PDSA cycle
Plan-do-check-act cycle
Plan-do-study-act cycle
Press-cycle time adjusting
Press-cycle time setting
Regulate purchasing cycle
Self-liquidating cycle
Set press-cycle time
Shewhart cycle
Short-term business cycle
Trade cycle
Twenty-two year Hale cycle
Twenty-two year cycle
Twenty-two year magnetic Hale cycle
Twenty-two year magnetic cycle
Use treatment verification systems
Use treatment-verification-systems
Working capital cycle

Vertaling van "its verification cycle " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
80-year cycle | 80-year Gleissberg cycle | eighty-year cycle | eighty-year solar cycle | eighty-year solar sunspot cycle | eighty-year sunspot cycle | Gleissberg cycle

cycle de quatre-vingts ans | cycle solaire de quatre-vingts ans


22-year cycle | Hale cycle | magnetic cycle | twenty-two year cycle | twenty-two year Hale cycle | twenty-two year magnetic cycle | twenty-two year magnetic Hale cycle

cycle de 22 ans | cycle de vingt-deux ans | cycle solaire de vingt-deux ans


boom and bust cycle | boom-bust cycle | business cycle | economic cycle | short-term business cycle | trade cycle

cycle conjoncturel | cycle des affaires | cycle économique


carry out treatment verification | employ treatment verification systems | use treatment verification systems | use treatment-verification-systems

utiliser des systèmes de vérification des traitements


adjusting press-cycle time | press-cycle time setting | press-cycle time adjusting | set press-cycle time

régler la durée d’un cycle de presse


oversee purchasing cycle | regulate purchasing cycle | maintain purchasing cycle | manage purchasing cycle

gérer un cycle d'achat


operating cycle [ cash conversion cycle | cash cycle | earnings cycle | asset conversion cycle | net operating cycle | self-liquidating cycle | working capital cycle ]

cycle d'exploitation [ cycle de fonctionnement | cycle commercial ]


continuous improvement cycle (nom neutre) | cycle of continuous improvement (nom neutre) | Deming cycle (nom neutre) | PDCA cycle (nom neutre) | PDSA cycle (nom neutre) | plan-do-check-act cycle (nom neutre) | plan-do-study-act cycle (nom neutre) | Shewhart cycle (nom neutre)

cycle d'amélioration continue | cycle de Deming | cycle PDCA | roue de Deming


twenty-two year magnetic Hale cycle [ twenty-two year magnetic cycle | twenty-two year Hale cycle | twenty-two year cycle | 22-year cycle | magnetic cycle | Hale cycle ]

cycle solaire de vingt-deux ans [ cycle de vingt-deux ans | cycle de 22 ans ]


eighty-year solar sunspot cycle [ eighty-year sunspot cycle | eighty-year solar cycle | eighty-year cycle | Gleissberg cycle | 80-year cycle | 80-year Gleissberg cycle ]

cycle solaire de quatre-vingts ans [ cycle de quatre-vingts ans ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
In the first verification and in each following verification cycle, the headquarter must be included into the verification programme.

Le siège social doit être inclus dans le programme de vérification de tous les cycles, y compris du premier.


Over a period of verification cycles, all sites should be covered.

Tous les sites doivent être examinés au cours de cycles de vérification.


4. Expects that the Commission’s verification process involves a structured and formalised qualitative risk assessment of the compilation procedures described in the GNI inventories and in-depth verification of material and risky GNI components; believes that the selection of GNI components for in depth verification should be made in accordance with the cost–benefit analysis described in Recommendation 1; is of opinion that the scope and objectives of in-depth verification should be broader than those of direct verification carried ...[+++]

4. attend de la Commission qu'elle inclue, dans son processus de vérification, une évaluation qualitative, structurée et formalisée des risques pesant sur les procédures d'établissement décrites dans les inventaires RNB, ainsi qu'une vérification approfondie des composantes du RNB significatives et à risque; considère que la sélection des composantes du RNB devant faire l'objet d'une vérification approfondie doit s'appuyer sur les résultats de l'analyse coût-bénéfice décrite dans la recommandation n° 1; est d'avis que le champ et les objectifs de la vérification approfondie devraient être plus vastes que ceux de la vérification directe ...[+++]


4. Expects that the Commission’s verification process involves a structured and formalised qualitative risk assessment of the compilation procedures described in the GNI inventories and in-depth verification of material and risky GNI components; believes that the selection of GNI components for in depth verification should be made in accordance with the cost–benefit analysis described in Recommendation 1; is of opinion that the scope and objectives of in-depth verification should be broader than those of direct verification carried ...[+++]

4. attend de la Commission qu'elle inclue, dans son processus de vérification, une évaluation qualitative, structurée et formalisée des risques pesant sur les procédures d'établissement décrites dans les inventaires RNB, ainsi qu'une vérification approfondie des composantes du RNB significatives et à risque; considère que la sélection des composantes du RNB devant faire l'objet d'une vérification approfondie doit s'appuyer sur les résultats de l'analyse coût-bénéfice décrite dans la recommandation n° 1; est d'avis que le champ et les objectifs de la vérification approfondie devraient être plus vastes que ceux de la vérification directe ...[+++]


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2. Calls on the Commission to shorten the duration of its verification cycle in order to limit the use of general reservations; considers that such reservations should be limited to exceptional cases where there are significant risks that the Union's financial interests are not protected, for example when a Member State carries out a major revision during the verification cycle or at irregular intervals;

2. encourage la Commission à raccourcir la durée de son cycle de vérification afin de limiter le recours aux réserves générales; considère que le recours à ces réserves devrait se limiter à des situations exceptionnelles dans lesquelles il existe des risques significatifs que les intérêts financiers de l'Union ne soient pas protégés, par exemple lorsqu'un État membre effectue une révision majeure pendant le cycle de vérification ou à intervalles irréguliers;


2. Calls on the Commission to shorten the duration of its verification cycle in order to limit the use of general reservations; considers that such reservations should be limited to exceptional cases where there are significant risks that the Union's financial interests are not protected, for example when a Member State carries out a major revision during the verification cycle or at irregular intervals;

2. encourage la Commission à raccourcir la durée de son cycle de vérification afin de limiter le recours aux réserves générales; considère que le recours à ces réserves devrait se limiter à des situations exceptionnelles dans lesquelles il existe des risques significatifs que les intérêts financiers de l'Union ne soient pas protégés, par exemple lorsqu'un État membre effectue une révision majeure pendant le cycle de vérification ou à intervalles irréguliers;


59. Recalls the criticism formulated by the Court of Auditors in its Annual Report for 2012 as regards the lack of effectiveness of the Commission's verification of GNI data (see Annual Report for 2012, point 2.41); stresses that the prolonged use of general reservations and the excessive duration of the verification cycle of GNI data used for own resources can lead to budgetary uncertainty, as has been highlighted by the discussions between the Member States about the draft amending budget No 6 to the general budget 2014 ;

59. rappelle les critiques formulées par la Cour des comptes dans son rapport annuel relatif à l'exercice 2012 tenant au manque d'efficacité de la vérification, par la Commission, des données RNB (cf. point 2.41 du rapport annuel relatif à l'exercice 2012); met l'accent sur le fait que l'usage prolongé des réserves générales et que la durée trop importante du cycle de vérification des données RNB utilisées pour les ressources propres peuvent entraîner une incertitude budgétaire, ainsi qu'il ressort des discussions des États membres a ...[+++]


EUROPA - EU law and publications - EUR-Lex - EUR-Lex - 32008R0692 - EN - Commission Regulation (EC) No 692/2008 of 18 July 2008 implementing and amending Regulation (EC) No 715/2007 of the European Parliament and of the Council on type-approval of motor vehicles with respect to emissions from light passenger and commercial vehicles (Euro 5 and Euro 6) and on access to vehicle repair and maintenance information (Text with EEA relevance) - COMMISSION REGULATION - (EC) No 692/2008 // of 18 July 2008 // implementing and amending Regulation (EC) No 715/2007 of the European Parliament and of the Council on type-approval of motor ...[+++]

EUROPA - EU law and publications - EUR-Lex - EUR-Lex - 32008R0692 - EN - Règlement (CE) n o 692/2008 de la Commission du 18 juillet 2008 portant application et modification du règlement (CE) n o 715/2007 du Parlement européen et du Conseil du 20 juin 2007 relatif à la réception des véhicules à moteur au regard des émissions des véhicules particuliers et utilitaires légers (Euro 5 et Euro 6) et aux informations sur la réparation et l’entretien des véhicules (Texte représentant de l’intérêt pour l’EEE) - RÈGLEMENT (CE) N - 692/2008 - DE LA COMMISSION // du 18 juillet 2008 - 715/2007 du Parlement européen et du Conseil du 20 juin 2007 relat ...[+++]


Assessment and verification: The applicant shall provide a test report stating that the number of switch on/off cycles for a CFL has been determined using a rapid cycle test (0,5 minute on, 4,5 minutes off) and the test procedures for lifetime referred to in EN 50285.

Évaluation et vérification: Le candidat doit présenter un rapport d'essai indiquant que le nombre de cycles marche-arrêt d'une LFC a été déterminé au moyen d'un essai marche-arrêt rapide (0,5 minute en position "marche" et 4,5 minutes en position "arrêt") et que la durée de vie a été déterminée conformément aux procédures définies dans la norme EN 50285.


3. On the basis of the mandate the EUEB shall draft the eco-label criteria in respect of the product group and the assessment and verification requirements related to those criteria, as outlined in Article 4 and Annex IV, by taking into account the results of feasibility and market studies, life cycle considerations and the improvement analysis referred to in Annex II.

3. Sur la base de ce mandat, le CUELE élabore les critères du label écologique applicables à la catégorie de produits et les exigences en matière d'évaluation et de vérification liées à ces critères, comme prévu à l'article 4 et à l'annexe IV, en tenant compte des résultats des études de faisabilité et de marché, des considérations relatives au cycle de vie et de l'analyse de l'amélioration visées à l'annexe II.


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