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4.7
Borders of the European Union
Conditions governing the issue of visas at borders
Cross-border activity
Cross-border cooperation
Cross-border dimension
Cross-border issue
Cross-border perspective
Crossing the border illegally
Crossing the border unlawfully
External border of the EU
External borders of the European Union
General Operations and Border Issues
Illegal border crossing
Issuing border post
Management of the EU's external borders
Management of the European Union's external borders
Trans-border cooperation
Transnational dimension
Transnational perspective
Unlawful border crossing
Visa issued at the border

Vertaling van "issue border " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE


cross-border dimension [4.7] [ cross-border activity | cross-border issue | cross-border perspective | transnational dimension | transnational perspective ]

dimension transfrontière [4.7] [ activité transfrontalière | activité transfrontière | dimension transfrontalière | dimension transnationale | perspective transfrontalière | perspective transfrontière | perspective transnationale | question transfrontière ]


visa issued at the border

visa à la frontière | visa délivré à la frontière


visa issued at the border

visa délivré à la frontière


conditions governing the issue of visas at borders

conditions de délivrance de visas à la frontière


external border of the EU [ external borders of the European Union | management of the EU's external borders | management of the European Union's external borders | management of the external borders of the European Union | Borders of the European Union(ECLAS) ]

frontière extérieure de l'UE [ frontière extérieure de l’Union européenne | gestion des frontières extérieures de l'UE | gestion des frontières extérieures de l’Union européenne ]


visa issued at the border

visa délivré à la frontière


General Operations and Border Issues

Opérations générales et questions frontalières


crossing the border unlawfully | crossing the border illegally | unlawful border crossing | illegal border crossing

passage illégal de la frontière | franchissement illégal de la frontière


cross-border cooperation [ trans-border cooperation ]

coopération transfrontalière [ intégration frontalière ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
This intelligence is used to identify high-risk entities prior to export in order to issue border lookouts at ports of export.

Le renseignement permet d'identifier ces entités qui posent un risque élevé, avant l'exportation des marchandises, de manière à permettre la diffusion d'avis de surveillance frontalière.


At this May19-20 meeting, a video contest "Border issues, Border solutions" will be launched to highlight the results and benefits of regional cooperation.

Lors de la réunion des 19 et 20 mai, le concours vidéo «Problèmes frontaliers, solutions frontalières» sera lancé afin de mettre en lumière les résultats et les avantages de la coopération régionale.


Mr. Speaker, I think we could all cite specific incidents on many issues, border security and border crossings being one of very many.

Monsieur le Président, je crois que nous pourrions tous citer des incidents précis sur une foule de sujets, la sécurité à la frontière et le passage de la frontière notamment.


The government does not understand the border issue. Every time it has been involved in border issues, it ends up thickening the border, costing jobs and putting us in a trade deficit.

Chaque fois qu'il se mêle de ce dossier, il finit par rendre la frontière plus difficile à franchir, ce qui nous coûte des emplois et nous place dans une situation de déficit commercial.


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While the security issues (border control, fight against irregular immigration, etc.) and now increasingly questions of legal migration, were the main first targets for cooperation in this region, the migration and development dimension too has started to emerge.

Si les questions de sécurité (contrôle aux frontières, lutte contre l’immigration clandestine, etc.) et, désormais de plus en plus, les questions relatives aux migrations légales, constituaient les objectifs primordiaux de la coopération dans cette région, la dimension «migrations et développement» a également commencé à apparaître.


Hon. Grant Mitchell: Honourable senators, despite much rhetoric by this Conservative government about restructuring relations with the U.S., their legacy of failure is as follows: no progress on BSE; complete capitulation on the softwood lumber issue; border controls that will hurt Canadian trade and commerce with the U.S.; an attack on sugar beet farmers in southern Alberta and elsewhere in this country; and now a capitulation to U.S. interests in gutting the Canadian Wheat Board.

L'honorable Grant Mitchell : Honorables sénateurs, en dépit de tous ses beaux discours concernant la restructuration des relations avec les États-Unis, le gouvernement conservateur actuel accumule échec sur échec : aucun progrès sur l'ESB; capitulation totale sur la question du bois d'œuvre; mesures de contrôle aux frontières qui vont nuire aux échanges commerciaux du Canada avec les États- Unis; offensive visant les producteurs de betterave à sucre du Sud de l'Alberta et d'ailleurs au Canada; et maintenant c'est la capitulation devant les intérêts américains qui visent à démanteler la Commission canadienne du blé.


7. The network codes shall be developed for cross-border network issues and market integration issues and shall be without prejudice to the Member States’ right to establish national network codes which do not affect cross-border trade.

7. Les codes de réseau sont élaborés pour des questions transfrontalières ayant trait au réseau et à l’intégration du marché et sont sans préjudice du droit des États membres d’établir des codes de réseau nationaux n’affectant pas les échanges transfrontaliers.


The publication of Model cards issued by the Ministries of Foreign Affairs of Member States to accredited members of diplomatic missions and consular representations and members of their families, as referred to in Article 19(2) of Regulation (EC) No 562/2006 of the European Parliament and of the Council of 15 March 2006 establishing a Community Code on the rules governing the movement of persons across borders (Schengen Borders Code) is based on the information communicated by the Member States to the commission in conformity with Ar ...[+++]

La publication des modèles de cartes délivrées par les ministères des affaires étrangères des États membres aux membres accrédités des missions diplomatiques et des représentations consulaires, ainsi qu'à leur famille, visés à l'article 19, paragraphe 2, du règlement (CE) no 562/2006 du Parlement européen et du Conseil du 15 mars 2006 établissant un code communautaire relatif au régime de franchissement des frontières par les personnes (code frontières Schengen) se base sur les informations transmises par les États membres à la Commission conformément à l'article 34 du code frontières Schengen.


third-country nationals who fulfil the conditions laid down in paragraph 1, except for that laid down in point (b), and who present themselves at the border may be authorised to enter the territories of the Member States, if a visa is issued at the border in accordance with Council Regulation (EC) No 415/2003 of 27 February 2003 on the issue of visas at the border, including the issue of such visas to seamen in transit (18).

les ressortissants de pays tiers qui remplissent les conditions d'entrée énoncées au paragraphe 1, à l'exception du point b), et qui se présentent à la frontière peuvent être autorisés à entrer sur le territoire des États membres si un visa est délivré à la frontière conformément au règlement (CE) no 415/2003 du Conseil du 27 février 2003 relatif à la délivrance de visas à la frontière, y compris aux marins en transit (18).


After the abolition of internal border controls, issuing visas at the border is admitted "in exceptional circumstances if, due to lack of time and for pressing reasons, an alien has been unable to apply for a visa, (for example, serious and sudden occurrences involving family members, medical treatment, change of destination of aircraft, urgent professional reasons); moreover, a list shall be kept of those visas issued at the border".

Après la levée des contrôles aux frontières intérieures, la délivrance de visas à la frontière est admise "dans des cas exceptionnels si, par manque de temps et pour des motifs impérieux, un étranger n'a pas été en mesure de demander un visa (événements graves et imprévus touchant des membres de sa famille, traitement médical, changement de destination d'un avion, urgences professionnelles, par exemple); en outre, il sera dressé une liste des visas délivrés aux frontières".


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