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Adapt teaching to student's capabilities
Adapts teaching to student's capabilities
Adjust teaching to student's capabilities
Angel
Angel investor
Angel investors
Business angel
Business angel investor
End investor
Ethical investor
Individual investor
Informal investor
Investor
Investor relations director
Investor relations manager
Investor relations supervisor
Investors relation manager
Invisible venture capitalist
Modify teaching to student's capabilities
Non-professional investor
OFI
Office for Foreign Investors
Office for foreign Investors in Wallonia
Personal investor
Private capital investor
Refocusing the Immigrant Investor Program
Retail investor
Seed capital investor
Small investor
Social investor
Socially responsible investor
Venture capitalist

Vertaling van "investor is capable " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
end investor | individual investor | non-professional investor | retail investor | small investor

investisseur de détail | investisseur final


investor relations supervisor | investors relation manager | investor relations director | investor relations manager

chargé de relations investisseurs | chargé de relations investisseurs/chargée de relations investisseurs | chargée de relations investisseurs | responsable de la communication financière


investor | seed capital investor | angel investors | venture capitalist

investisseur en capital risque | investisseur en capital risque/investisseuse en capital risque | investisseuse en capital risque


individual investor [ retail investor | personal investor ]

épargnant [ particulier | investisseur particulier | investisseur individuel | investisseur de détail ]


ethical investor [ social investor | socially responsible investor ]

investisseur éthique [ investisseur responsable sur le plan social ]


Refocusing the Immigrant Investor Program [ Refocusing the Immigrant Investor Program: Report of the Immigrant Investor Program Advisory Panel ]

Nouvelle orientation du Programme d'immigration des investisseurs [ Nouvelle orientation du Programme d'immigration des investisseurs : rapport du Comité consultatif sur le Programme d'immigration des investisseurs ]


angel investor | private capital investor | business angel investor | business angel | angel | invisible venture capitalist

investisseur providentiel | investisseuse providentielle | apporteur de capitaux providentiels | apporteuse de capitaux providentiels | investisseur tuteur | investisseuse tutrice | bonne fée des affaires | tuteur d'entreprise | tutrice d'entreprise | ange | ange des affaires | ange financier | ange gardien | ange investisseur | business angel | BA


adapts teaching to student's capabilities | modify teaching to student's capabilities | adapt teaching to student's capabilities | adjust teaching to student's capabilities

adapter l'enseignement aux capacités des étudiants


angel | angel investor | business angel | informal investor

investisseur individuel | investisseur privé | investisseur providentiel


Office for Foreign Investors | Office for foreign Investors in Wallonia | OFI [Abbr.]

Agence pour les investisseurs étrangers en Wallonie | OFI [Abbr.]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Europe needs to ensure that the UCITS framework is capable of representing a viable basis for the successful development of the fund industry over the longer-term while assuring a high level of investor protection.

L’Europe doit veiller à ce que le cadre législatif couvrant les OPCVM puisse représenter une base viable pour un développement harmonieux du secteur sur le long terme tout en assurant un niveau élevé de protection des investisseurs.


With these considerations in mind, in order to keep up the momentum, and building on the experience of the last five years, the Commission has the intention of continuing to closely follow developments in the European risk-capital market and carrying out further analysis in 2004 of aspects of the market where inefficiencies remain, taking into the March 2003 Brussels European Council invitation for the Commission : "to work towards reducing barriers to the creation of a genuine European risk capital market, capable of supporting entrepreneurship, and examine interalia obstacles for investments by institutional ...[+++]

Au regard de ce qui précède, et afin de conserver la dynamique enclenchée comme de développer l'expérience accumulée ces cinq dernières années, la Commission a l'intention de continuer à suivre de près l'évolution du marché européen du capital-investissement et de procéder, en 2004, à une nouvelle analyse des aspects de ce marché demeurant inefficaces. À cet effet, elle tiendra compte de l'invitation que lui avait adressée le Conseil européen de Bruxelles de mars 2003: «oeuvrer à la réduction des entraves à la création d'un véritable marché européen des capitaux à risque, à même de favoriser l'esprit d'entreprise, et à examiner entre aut ...[+++]


(d) the EuSEF manager is reasonably assured, in light of the nature of the commitment envisaged, that the investor is capable of making his own investment decisions and understanding the risks involved, and that a commitment of this kind is appropriate for such an investor;

(d) le gestionnaire de FESE a acquis l'assurance raisonnable, compte tenu de la nature de l'engagement prévu, que l'investisseur est bien en mesure de prendre ses propres décisions d'investissement et de comprendre les risques encourus, et qu'un engagement de cette nature est approprié pour un tel investisseur;


Given the specific characteristics of ELTIFs, as well as of the retail and professional investors they target, it is important that sound transparency requirements be put in place that are capable of allowing prospective investors to make an informed judgement and be fully aware of the risks involved.

Compte tenu des caractéristiques spécifiques des ELTIF ainsi que des investisseurs de détail et des investisseurs professionnels qu'ils ciblent, il importe d'instaurer des obligations de transparence rigoureuses afin que les investisseurs potentiels puissent juger en connaissance de cause et soient pleinement conscients des risques encourus.


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7. Stresses the vital need to develop South-South trade, which accounts for just 6% of world trade, and thus to take action to extend the Agadir Agreement; draws attention to the interest these countries have in stepping up their relations and their trade so that they form a united, strong economic area which is attractive to investors and capable of defending the region's interests and boosting its development; emphasises that the UfM must make it easier to respond to requests for technical and financial assistance with a view to promoting South-South economic integration; considers that extension and simplification of the pan-Euro-M ...[+++]

7. insiste sur la nécessité vitale de développer les échanges Sud-Sud, ceux-ci ne représentant que 6 % des échanges commerciaux, et donc d'agir pour étendre l'accord d'Agadir; rappelle l'intérêt de ces pays à intensifier leurs relations et leurs échanges afin de constituer un pôle économique uni, fort et attractif pour les investisseurs, à même de défendre les intérêts de la région et de valoriser son développement; souligne que l'UpM doit permettre de répondre plus facilement aux demandes d'assistance technique et financière afin d ...[+++]


13. Stresses the vital need to develop South-South trade, which accounts for just 6% of world trade, and thus to take action to extend the Agadir Agreement; draws attention to the interest these countries have in stepping up their relations and their trade so that they form a united, strong economic area which is attractive to investors and capable of defending the region's interests and boosting its development; emphasises that the UfM must make it easier to respond to requests for technical and financial assistance with a view to promoting South-South economic integration; considers that extension and simplification of the pan-Euro- ...[+++]

13. insiste sur la nécessité vitale de développer les échanges Sud-Sud, ceux-ci ne représentant que 6 % des échanges commerciaux, et donc d'agir pour étendre l'accord d'Agadir; rappelle l'intérêt de ces pays à intensifier leurs relations et leurs échanges afin de constituer un pôle économique uni, fort et attractif pour les investisseurs, à même de défendre les intérêts de la région et de valoriser son développement; souligne que l'UpM doit permettre de répondre plus facilement aux demandes d'assistance technique et financière afin ...[+++]


12. Stresses the vital need to develop South-South trade, which accounts for just 6% of world trade, and thus to take action to extend the Agadir Agreement; draws attention to the interest these countries have in stepping up their relations and their trade so that they form a united, strong economic area which is attractive to investors and capable of defending the region's interests and boosting its development; emphasises that the UfM must make it easier to respond to requests for technical and financial assistance with a view to promoting South-South economic integration; considers that extension and simplification of the pan-Euro- ...[+++]

12. insiste sur la nécessité vitale de développer les échanges Sud-Sud, ceux-ci ne représentant que 6 % des échanges commerciaux, et donc d'agir pour étendre l'accord d'Agadir; rappelle l'intérêt de ces pays à intensifier leurs relations et leurs échanges afin de constituer un pôle économique uni, fort et attractif pour les investisseurs, à même de défendre les intérêts de la région et de valoriser son développement; souligne que l'UpM doit permettre de répondre plus facilement aux demandes d'assistance technique et financière afin ...[+++]


the AIFM must be able to demonstrate that the delegate is qualified and capable of undertaking the functions in question, that it was selected with all due care and that the AIFM is in a position to monitor effectively at any time the delegated activity, to give at any time further instructions to the delegate and to withdraw the delegation with immediate effect when this is in the interest of investors.

le gestionnaire doit être en mesure de prouver que le délégataire est qualifié et capable d’exercer les fonctions en question, que toute la diligence requise a été mise en œuvre pour sa sélection et que le gestionnaire est à même de suivre de manière efficace et à tout moment la tâche déléguée, de donner à tout moment des instructions supplémentaires au délégataire et de retirer la délégation avec effet immédiat lorsque cela est dans l’intérêt des investisseurs.


(f)the AIFM must be able to demonstrate that the delegate is qualified and capable of undertaking the functions in question, that it was selected with all due care and that the AIFM is in a position to monitor effectively at any time the delegated activity, to give at any time further instructions to the delegate and to withdraw the delegation with immediate effect when this is in the interest of investors.

f)le gestionnaire doit être en mesure de prouver que le délégataire est qualifié et capable d’exercer les fonctions en question, que toute la diligence requise a été mise en œuvre pour sa sélection et que le gestionnaire est à même de suivre de manière efficace et à tout moment la tâche déléguée, de donner à tout moment des instructions supplémentaires au délégataire et de retirer la délégation avec effet immédiat lorsque cela est dans l’intérêt des investisseurs.


This is counter to Amendment 15 since investors are capable of deciding for themselves whether they should be deemed qualified investors and the provision would create a non-harmonised definition.

Cela va à l'encontre de l'amendement 15, lequel tend à habiliter les investisseurs à prendre eux‑mêmes la décision d'être considérés comme des investisseurs qualifiés.


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