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AIM
Alternative Investment Market
CISO-FINMA
EMIF
Emerging markets investment fund
FINMA Collective Investment Schemes Ordinance
Financial assets
G.M.I.I.
Guaranteed Market Index Investment
Investment Marketing Section
Investment marketing and advisory services
Investments
Manitoba Trade and Investment Marketing
Marketable investment
Marketable security
ROI marketing
Return on investment marketing
Securities
Stock exchange securities
Stock market securities
Transferable securities

Vertaling van "investment market remains " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
Manitoba Trade and Investment Marketing

Commerce Manitoba et commercialisation des investissements


return on investment marketing | ROI marketing

marketing de la rentabilité des investissements


investment marketing and advisory services

services d'études du marché des investissements


marketable investment | marketable security

titres cotés en bourse | titres négociables en bourse


financial assets | investments | marketable security | securities | stock exchange securities | stock market securities | transferable securities

valeur boursière | valeur de bourse | valeur mobilière


Investment Marketing Section

Section de la commercialisation des investissements


Alternative Investment Market | AIM [Abbr.]

Alternative Investment Market | AIM [Abbr.]


Ordinance of the Swiss Financial Market Supervisory Authority of 21 December 2006 on Collective Investment Schemes | FINMA Collective Investment Schemes Ordinance [ CISO-FINMA ]

Ordonnance de l'Autorité fédérale de surveillance des marchés financiers du 21 décembre 2006 sur les placements collectifs de capitaux | Ordonnance de la FINMA sur les placements collectifs [ OPC-FINMA ]


emerging markets investment fund | EMIF

fonds d'investissement des marchés naissants


Guaranteed Market Index Investment | G.M.I.I.

placement garanti sur l'indice boursier | PGIB
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
The current market design does not lead to sufficient investments, market concentration and weak competition remain an issue and the European energy landscape is still too fragmented.

L'organisation actuelle du marché ne conduit pas à un niveau suffisant d'investissements, la concentration du marché et la faiblesse de la concurrence restent un problème et le paysage énergétique européen demeure trop fragmenté.


The Polish market remains relatively very small in terms of investment in % of GDP, which amounted to 0.06 % in 2002 and 0.08 in 2001.

En comparaison, le marché polonais reste très petit: l'investissement exprimé en pourcentage du PIB s'est élevé à 0,06 % en 2002, contre 0,08 % en 2001.


The EFSI needs to be reinforced in order to continue mobilising private investments in key sectors for Europe, where market failures or sub-optimal investment situations remain.

Son renforcement est nécessaire pour qu'il puisse continuer à mobiliser des investissements privés dans des secteurs cruciaux pour l'Europe, où demeurent des défaillances du marché et des situations d'investissement sous-optimales.


The mechanisms of the Investment Plan, including the EFSI, work and should be reinforced to continue mobilising private investments in key sectors for Europe, where market failures or sub-optimal investment situations remain.

Les mécanismes du plan d'investissement, y compris l'EFSI, fonctionnent et devraient être renforcés pour qu'il soit possible de continuer à mobiliser des investissements privés dans des secteurs cruciaux pour l'Europe, où demeurent des défaillances du marché et des situations d'investissement sous-optimales.


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Stresses the importance of stable and cost-effective renewable support schemes for long-term investment that remain responsive and adaptable in the short term and are tailored to national needs and circumstances, allowing gradual phasing-out of subsidies for mature renewable technologies; welcomes the fact that a number of renewable energy technologies are rapidly becoming cost-competitive with conventional forms of generation; stresses that the energy transition hinges upon the transparency, consistency and continuity of legal, financial and regulatory frameworks with a view to strengthening investor confidence; regrets retroactive c ...[+++]

souligne l'importance de régimes de soutien aux énergies renouvelables stables et rentables pour l'investissement à long terme, qui restent réactifs et ajustables à court terme et sont adaptés aux situations et besoins nationaux, en permettant une suppression progressive des subventions aux technologies renouvelables parvenues à maturité; se félicite qu'un certain nombre de technologies énergétiques renouvelables deviennent rapidement compétitives en matière de prix par rapport aux formes de production classiques; fait observer que ...[+++]


69. Notes that a key driver of the socially and sustainably responsible investment market remains institutional investor demand, but the primary focus should not remain confined to environmental aspects; notes, in this vein, that disclosure to investors and consumers is a key driver of CSR and must be based on readily applicable and measurable social and environmental principles; welcomes the Commission’s moves to engage with the investor community on CSR issues; calls for this engagement to be firmly based on support for the UN Principles for Responsible Investment and the principle of integrated reporting (IR);

69. note qu'un moteur clé du marché de l'investissement socialement et durablement responsable reste la demande des investisseurs institutionnels, mais qu'elle ne doit pas rester axée principalement sur les aspects environnementaux; remarque, en ce sens, que la divulgation auprès des investisseurs et des consommateurs est un facteur clé de la RSE et doit être fondée sur des principes sociaux et environnementaux facilement applicables et mesurables; salue les démarches entreprises par la Commission en vue d'établir un dialogue avec l ...[+++]


71. Notes that a key driver of the socially and sustainably responsible investment market remains institutional investor demand, but the primary focus should not remain confined to environmental aspects; notes, in this vein, that disclosure to investors and consumers is a key driver of CSR and must be based on readily applicable and measurable social and environmental principles; welcomes the Commission’s moves to engage with the investor community on CSR issues; calls for this engagement to be firmly based on support for the UN Principles for Responsible Investment and the principle of integrated reporting (IR);

71. note qu'un moteur clé du marché de l'investissement socialement et durablement responsable reste la demande des investisseurs institutionnels, mais qu'elle ne doit pas rester axée principalement sur les aspects environnementaux; remarque, en ce sens, que la divulgation auprès des investisseurs et des consommateurs est un facteur clé de la RSE et doit être fondée sur des principes sociaux et environnementaux facilement applicables et mesurables; salue les démarches entreprises par la Commission en vue d'établir un dialogue avec l ...[+++]


11. Considers that the key sectors identified by the Commission – services, financial services, transport, energy and the digital market remain decisive for the full integration of the Single Market; considers, furthermore, that in order to achieve renewed growth, the relaunch of a consistent and integrated industrial policy focusing on these sectors should also include efforts to strengthen the protection of citizens’ rights – including those of consumers and workers – and a competitiveness model based on knowledge and innovation through EU incentives to drive ...[+++]

11. considère que les secteurs clés définis par la Commission – services, services financiers, transports, énergie et marché numérique – restent déterminants pour une pleine intégration du marché unique; est par ailleurs d'avis que pour obtenir une reprise de la croissance, la relance d'une politique industrielle cohérente et intégrée, centrée sur ces secteurs, devrait comporter des mesures visant à renforcer la protection des droits des citoyens – y compris ceux des consommateurs et des travailleurs – ainsi qu'un modèle de compétitivité fondé sur la connaissance et l'innovation à l'aide d'incitations de l'Union destinées à encourager les investissements et l'accè ...[+++]


19. Expresses its concern at the fact that the global plant-breeding market is dominated by just a few large multinational undertakings that invest in only a limited number of varieties, while in Europe the plant-breeding market remains more diversified in comparison with the situation globally, with small and medium-sized enterprises accounting for a substantial part of the sector; stresses that the European plant-breeding market ...[+++]

19. est préoccupé par le fait que le marché mondial de la sélection végétale est dominé par un petit nombre de grandes entreprises multinationales, qui n'investissent que dans un nombre restreint de variétés, tandis qu'en comparaison, le marché européen de la sélection végétale reste plus diversifié, les petites et moyennes entreprises représentant une part significative du secteur; souligne qu'il faut encore améliorer le marché européen, au nom d'une saine concurrence;


11. Considers that the key sectors identified by the Commission – services, financial services, transport, energy and the digital market remain decisive for the full integration of the Single Market; considers, furthermore, that in order to achieve renewed growth, the relaunch of a consistent and integrated industrial policy focusing on these sectors should also include efforts to strengthen the protection of citizens’ rights – including those of consumers and workers – and a competitiveness model based on knowledge and innovation through EU incentives to drive ...[+++]

11. considère que les secteurs clés définis par la Commission – services, services financiers, transports, énergie et marché numérique – restent déterminants pour une pleine intégration du marché unique; est par ailleurs d'avis que pour obtenir une reprise de la croissance, la relance d'une politique industrielle cohérente et intégrée, centrée sur ces secteurs, devrait comporter des mesures visant à renforcer la protection des droits des citoyens – y compris ceux des consommateurs et des travailleurs – ainsi qu'un modèle de compétitivité fondé sur la connaissance et l'innovation à l'aide d'incitations de l'Union destinées à encourager les investissements et l'accè ...[+++]


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