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Air intrusion
Arrange legislation proposal
Executive-legislative
Flow molding
Flow moulding
Havre-Saint-Pierre anorthosite intrusion
Havre-Saint-Pierre intrusion
Intrusion
Intrusion molding
Intrusion moulding
Intrusion rocks
Intrusive rocks
Legislation
Legislative authority
Legislative power
Legislative procedure
Legislative process
Legislative technique
Legislative-executive
Legislative-executive relations
Plutonic rocks
Plutonites
Present legislation proposition
Provide legislation proposal
Saline intrusion
Saline water intrusion
Salinity intrusion
Salt intrusion
Salt-water encroachment
Salt-water intrusion
Saltwater intrusion
Supply legislation proposition

Vertaling van "intrusive legislation " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
saline intrusion | saline water intrusion | saltwater intrusion | salt-water intrusion

invasion d'eau salée


salinity intrusion [ salt intrusion | saline intrusion | salt-water encroachment | salt-water intrusion ]

marée saline


intrusion moulding [ intrusion molding | flow moulding | flow molding | intrusion ]

intrusion [ moulage par intrusion | moulage par coulée en moule fermé sous pression ]


legislative procedure [ legislative process | legislative technique | Legislation(STW) ]

procédure législative [ navette législative | processus législatif | technique législative ]


air intrusion | intrusion

intrusion d'air | pénétration d'air


intrusion rocks | intrusive rocks | plutonic rocks | plutonites

roches intrusives | roches plutoniques


legislative power [ legislative authority(GEMET) ]

pouvoir législatif


legislative-executive relations [ executive-legislative | legislative-executive ]

relation législatif-exécutif [ exécutif-législatif | législatif-exécutif ]


arrange legislation proposal | provide legislation proposal | present legislation proposition | supply legislation proposition

présenter une proposition de loi


Havre-Saint-Pierre intrusion [ Havre-Saint-Pierre anorthosite intrusion ]

intrusion de Havre-Saint-Pierre [ intrusion anorthositique de Havre-Saint-Pierre ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
62. Welcomes the rejection of the EU PNR proposal and considers this to be a clear indication that the proportionality and necessity requirements of intrusive legislative measures have not been profoundly and seriously assessed; reiterates its view that, where legislative measures aim to restrict fundamental rights and freedoms, a proper assessment of whether such measures are absolutely necessary in a democratic society and proportional to the aim pursued needs to be carried out;

62. applaudit au rejet, par l'Union européenne, de la proposition de système PNR, et estime qu'il traduit clairement l'absence d'évaluation approfondie et rigoureuse des critères de proportionnalité et de nécessité de mesures législatives intrusives; rappelle qu'il estime que, lorsque des mesures législatives dont l'objectif est de restreindre des libertés et des droits fondamentaux, il convient de mener une évaluation correcte pour savoir si ces mesures sont absolument nécessaires dans une société démocratique et proportionnelles à ...[+++]


Croatia has had to make extensive and intrusive legislative changes.

La Croatie a été forcée d’apporter à sa législation des changements aussi vastes qu’importuns.


The emphasis was on more intrusive measures, since the EU legislator focused on measures that facilitate data use and exchange whereas measures aiming to guarantee the protection of personal data were discussed with less urgency.

La priorité est allée aux mesures intrusives, le législateur européen ayant privilégié des mesures qui facilitent l'utilisation et l'échange de données, alors que les mesures visant à garantir la protection des données à caractère personnel se voyaient attribuer un caractère moins urgent.


Where a particular technology is found to consistently pose questions as regards the application of the data protection principles, and its widespread use or potential intrusiveness is considered to justify more stringent measures, the Commission could propose sector-specific legislation at EU level in order to apply those principles to the specific requirements of the technology in question.

Lorsqu’une technologie particulière pose régulièrement problème sous l’angle du respect des principes relatifs à la protection des données et que son utilisation généralisée ou le risque d’intrusion pourraient justifier des mesures plus strictes, la Commission pourrait proposer une législation sectorielle au niveau de l’UE, afin que ces principes s’appliquent aux exigences spécifiques de la technologie en cause.


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I know that my colleague, Mr Medina Ortega, is concerned about the way that self- and co-regulation develops, but I would argue that, if we consider that as a genuine alternative at the beginning of the process and see how it is integrated and that safeguards are built in and check it against the alternative of heavyweight and intrusive legislation, this can only be to the benefit of simplifying and improving the regulatory climate.

Je sais que mon collègue M. Medina Ortega s’inquiète de la manière dont se développent l’autorégulation et la corégulation, mais, si l’on considère ces instruments comme une réelle alternative au début du processus, si l’on examine la manière dont ils sont intégrés, si des garanties sont incluses et si l’on vérifie si une législation lourde et intrusive n’est pas préférable, cela ne peut être que bénéfique pour la simplification et l’amélioration de l’environnement réglementaire.


* Ensuring that commitments made in codes of conduct are respected is essential if the Member States where there is no tradition of codes of conduct are to accept their wider use and a corresponding shift to less intrusive legislation.

* veiller au respect des engagements pris dans les codes de conduite est essentiel pour que les États membres qui n'ont pas de tradition en la matière acceptent que ces codes soient plus largement utilisés et qu'il se produise un changement d'approche vers une législation moins intrusive.


N. whereas Community legislation must be clear, simple and to the point, must provide legal certainty, preferably be of high legislative quality, able to stand up to the challenges of a rapidly changing market, and must lend itself to being readily incorporated into Member State legal systems, since it will otherwise be perceived by consumers as an external intrusion that will undermine acceptance of Community law,

N. considérant que la législation communautaire doit être précise, simple et efficace, qu'elle doit offrir une sécurité juridique, qu'elle doit de préférence être de grande qualité et pouvoir répondre aux défis d'un marché qui évolue rapidement, et qu'elle doit pouvoir s'adapter aisément à la réglementation des États membres, sous peine d'être perçue par les consommateurs comme un corps étranger, ce à quoi se heurte l'acceptation du droit communautaire,


N whereas Community legislation must be clear, simple and to the point, must provide legal certainty, preferably be of high legislative quality, be able to stand up to the challenges of a rapidly changing market, and must lend itself to being readily incorporated into Member State legal systems, since it will otherwise be perceived by consumers as an external intrusion that will undermine acceptance of Community law,

N. considérant que la législation communautaire doit être précise, simple et efficace, qu'elle doit offrir une sécurité juridique, qu'elle doit de préférence être de grande qualité et pouvoir répondre aux défis d'un marché qui évolue rapidement, et qu'elle doit pouvoir s'adapter aisément à la réglementation des États membres, sous peine d'être perçue par les consommateurs comme un corps étranger, ce à quoi se heurte l'acceptation du droit communautaire,


[12] In developing its approach, the Commission has paid particular attention to the following needs: considering where possible a) the use of alternatives to legislation, and b) the preference to be given to disclosure requirements (because they are less intrusive in corporate life, and they can prove to be a highly effective market-led way of rapidly achieving results).

[12] En définissant son approche en la matière, la Commission a tout particulièrement veillé à prendre en compte les impératifs suivants: envisager chaque fois que possible a) de recourir à des solutions autres que la législation et, b) de donner la préférence aux obligations de publicité (qui supposent une ingérence moindre dans la vie de la société et constituent un instrument sensible au marché, hautement efficace et susceptible de donner rapidement des résultats).


(17) Whereas the principles set out in Articles 8 and 10 of the European Convention for the Protection of Human Rights and Fundamental Freedoms of 4 November 1950 apply; whereas the consumer's right to privacy, particularly as regards freedom from certain particularly intrusive means of communication, should be recognized; whereas specific limits on the use of such means should therefore be stipulated; whereas Member States should take appropriate measures to protect effectively those consumers, who do not wish to be contacted through certain means of communication, against such contacts, without prejudice to the particular safeguards ...[+++]

(17) considérant les principes établis par les articles 8 et 10 de la convention européenne de sauvegarde des droits de l'homme et des libertés fondamentales du 4 novembre 1950; qu'il y a lieu de reconnaître au consommateur un droit à la protection de la vie privée, notamment en ce qui concerne la tranquillité à l'égard de certaines techniques de communication particulièrement envahissantes; que, en conséquence, il y a lieu de préciser les limites spécifiques à l'usage de pareilles techniques; que les États membres devraient prendre les mesures nécessaires pour protéger efficacement contre le démarchage les consommateurs qui auront fait savoir qu'ils ne souhaitent pas être démarchés par certains moyens de communication, sans préjudice de ...[+++]




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Date index: 2022-10-22
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