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Decentralised cooperation
Decentralized cooperation
Global maritime waterways
High seas
IWSF
Inland waters
Internal waters
International Water Ski Federation
International Water Supply Association
International navigable bodies of water
International regulations for cargo handling
International regulations for handling of freight
International water transport routes
International waters
International waterways
Legal requirements for international transportation
Local government external action
Maritime waters
Municipal international cooperation
Regulations applied to international transport
Regulations for international transportation
Regulations governing international transport
Water Governance Working Group
World Water Ski Union

Traduction de «international waters governed » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
international waters [ high seas | maritime waters ]

eaux internationales [ eaux maritimes | haute mer ]


global maritime waterways | international navigable bodies of water | international water transport routes | international waterways

voies fluviales internationales | voies navigables internationales


inland waters | internal waters

eaux continentales | eaux intérieures


international regulations for handling of freight | international regulations governing the loading and unloading of shipments | international conventions on the loading and unloading of shipments | international regulations for cargo handling

réglementation internationale relative à la manutention du fret


Water Governance Working Group

Groupe d'étude sur la gouvernance de l'eau | GEGE [Abbr.]


International Water Ski Federation [ IWSF | World Water Ski Union ]

International Water Ski Federation


International Water Supply Association

Association internationale des distributions d'eau




legal requirements for international transportation | regulations governing international transport | regulations applied to international transport | regulations for international transportation

règles relatives au transport international


decentralised cooperation [ decentralized cooperation | local government external action | municipal international cooperation ]

coopération décentralisée [ action extérieure du gouvernement local | coopération municipale internationale ]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Many challenges remain – including: to further develop the use of general budget support as an aid delivery mechanism; to tackle the growing challenge of environmental migrants and internally displaced persons; to increase Member State commitment to the water and forests initiatives; to ensure that the environmental element of sustainable development is sufficiently considered in the allocation of aid; to work towards an international environment governance system that can deliver sustainable development and to ensure that trade p ...[+++]

De nombreux défis restent à relever, et notamment : améliorer encore l’application de l’aide budgétaire globale en tant que mécanisme de mise à disposition des aides; répondre aux défis grandissants que sont l'immigration de nature écologique et les personnes déplacées à l'intérieur de leur propre pays; favoriser l'engagement des États membres à mettre en œuvre les initiatives sur l'eau et les forêts; veiller à ce que l'aspect environnemental du développement durable soit suffisamment pris en compte dans l'attribution des aides; travailler à la mise en place d'un système de gouvernance environnementale ...[+++]


- Launch an initiative at the World Summit on Sustainable Development on a strategic partnership with international organisations, governments and stakeholders to promote sustainable water resource management based on the principle of integrated river basin management.

- Lors du Sommet mondial sur le développement durable, lancer une initiative relative à un partenariat stratégique avec des organisations internationales, des gouvernements et des parties prenantes afin de promouvoir une gestion durable des ressources hydriques basée sur le principe d'une gestion intégrée des bassins versants.


Deep-sea fishing in the north-east Atlantic is carried out both in EU waters and in international waters governed by agreements within the NEAFC.

Les activités de pêche en eau profonde dans l’Atlantique du Nord-Est sont pratiquées à la fois dans les eaux de l’UE et dans les eaux internationales régies par des accords au sein de la CPANE.


Deep-sea fisheries in the North-East Atlantic are pursued in EU waters, including the outermost regions of Portugal and Spain, and in international waters governed by conservation measures adopted within the North East Atlantic Fisheries Commission (NEAFC), in which the EU participates along with the other countries fishing in the area.

Les pêcheries en eau profonde dans l'Atlantique du Nord-Est exercent leur activité dans les eaux de l’Union européenne, notamment les régions ultrapériphériques de l'Espagne et du Portugal, ainsi que dans les eaux internationales régies par des mesures de conservation adoptées au sein de la Commission des pêches de l'Atlantique du Nord-Est (CPANE), où les États membres de l'UE pêchent, au même titre que les autres pays, dans cette zone.


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Since the adoption of the Millennium Development Goals, and together with international organisations or fora , the EU has been increasingly supporting developing countries in their efforts to alleviate poverty, in particular through access to primary education, water or health, the promotion of decent work but also by means of trade policy, and by reinforcing democracy and good governance.

Depuis l’adoption des objectifs du millénaire pour le développement, l’Union européenne a, en collaboration avec les organisations ou structures internationales, apporté un soutien croissant aux pays en développement dans leur action de lutte contre la pauvreté, notamment par l’accès à l’enseignement primaire, à l’eau ou à la santé, par la promotion du travail décent mais aussi à travers la politique commerciale, le renforcement de la démocratie et la bonne gouvernance.


Forthcoming actions should include an overall strengthening of the integration of biodiversity impacts into policies and programmes (including the CAP health check); continued attention to the implementation of the waste, air quality and water framework directives; completion of the NATURA 2000 network of protected areas both on land and at sea, and ensuring effective management and financing of the network; strengthening effectiveness of international governance for biodiversity.

Les actions futures doivent inclure une meilleure prise en compte générale des incidences sur la biodiversité par les politiques et les programmes (y compris le bilan de santé de la CPA); une attention permanente doit être accordée à la mise en œuvre des directives-cadres sur l'eau, la qualité de l'air et les déchets; le réseau Natura 2000 de zones protégées sur terre et sur mer doit être achevé et des mesures visant à assurer la gestion et un financement effectifs du réseau doivent être prises; l'efficacité de la gouvernance internationale en matière de biodi ...[+++]


With respect to international water pollution, the committee urged the government to introduce a new section on international water pollution, based on the international air pollution provisions.

Au sujet de la pollution transfrontière des eaux, le comité a expressément demandé au gouvernement d'adopter un nouvel article s'inspirant des dispositions sur la pollution atmosphérique internationale.


That, in the opinion of the House, in order to ensure the long-term ecological and economic vitality of the Lake of the Woods and Rainy River Basin, the governments of Canada and the United States should continue to foster trans-jurisdictional coordination and collaboration on science and management activities to enhance and restore water quality in the Lake of the Woods and Rainy River Basin, by referring the matter of Lake of the Woods water quality to the International Joint Commission for examination, reporting, and recommendation ...[+++]

Que, de l’avis de la Chambre, afin d'assurer la vitalité écologique et économique à long terme du bassin du lac des Bois et de la rivière à la Pluie, les gouvernements du Canada et des États-Unis devraient continuer de favoriser la coordination et la collaboration transgouvernementales dans les activités scientifiques et de gestion visant à améliorer et restaurer la qualité de l’eau dans le bassin du lac des Bois et de la rivière à la Pluie, en demandant à la Commission mixte internationale d’examiner la question de la qualité de l’ea ...[+++]


The petitioners call upon the Government of Canada to condemn Israel's lethal assault on the freedom flotilla in international waters, insist on thorough and independent international investigations into the tragedy, and call upon the Government of Canada to put pressure on Israel to lift the blockade of Gaza.

Les pétitionnaires sont très préoccupés par le fait que le Canada n'a pratiquement rien dit à propos de cette attaque. Ils demandent au gouvernement du Canada de condamner l'attaque mortelle menée par les forces israéliennes contre les navires de la flottille de la liberté dans les eaux internationales, d'insister pour qu'on mène des enquêtes internationales indépendantes et approfondies sur cette tragédie et d'exercer des pressions sur Israël pour qu'il lève son blocus contre Gaza.


Whereas, in Spain, the national government is responsible for identifying sensitive areas with regard to inter-regional water areas (i.e. waters shared by more than one of Spain's autonomous regions), the autonomous regions themselves are responsible for identifying sensitive areas for both internal water-bodies and coastal waters. However, most of the autonomous regions have so far failed to formally identify sensitive areas.

Alors qu'en Espagne le gouvernement national est responsable de l'identification des zones sensibles en ce qui concerne les masses d'eau interrégionales (c'est-à-dire les eaux partagées par plusieurs régions autonomes du pays), ce sont les régions autonomes elles-mêmes qui sont responsables de l'identification des zones sensibles tant pour les masses d'eau intérieures que pour les eaux côtières. Toutefois, la plupart des régions autonomes n'ont pas jusqu'ici identifié officiellement les zones sensibles.


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