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Apply a foreign language for international trade
Apply foreign language for international trade
FEWITA
For trade only
ICFTU
ITUC
Implement foreign language for international trade
Incoterms
International Center for Wholesale Trade
International Commercial Terms
International Confederation of Free Trade Unions
International Relationships for Wholesale Trade
International Trade Centre
International Trade Union Confederation
International Wholesale and Foreign Trade Center
International trade
Trade structure
Utilise foreign language for international trade
VFCR
Valid For Continuous Trading only
WCL
World Confederation of Labour
World trade

Traduction de «international trade only » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
external exposure only,internal exposure only

exposition uniquement externe,exposition uniquement interne


international trade [ world trade | Trade structure(ECLAS) ]

commerce international [ commerce mondial ]


International Trade Centre [ International Trade Centre UNCTAD/WTO | ITC (UNCTAD/WTO) | UNCTAD/WTO International Trade Centre ]

Centre du commerce international [ CCI (Cnuced/OMC) | Centre Cnuced/OMC du commerce international ]




apply a foreign language for international trade | implement foreign language for international trade | apply foreign language for international trade | utilise foreign language for international trade

utiliser des langues étrangères dans le commerce international


Valid For Continuous Trading only | VFCR

ordre valable uniquement pour la négociation en continu | ordre Valid For Continuous Trading only


ICC rules for the use of domestic and international trade terms | International Commercial Terms | International Rules for the Interpretation of Trade Terms | Incoterms [Abbr.]

conditions internationales de vente | Incoterm | règles internationales pour l'interprétation des termes commerciaux | CIV [Abbr.]


Federation of European Wholesale and International Trade Associations [ FEWITA | International Wholesale and Foreign Trade Center | International Center for Wholesale Trade | International Relationships for Wholesale Trade ]

Fédération des associations européennes du commerce de gros et extérieur [ Centre international du commerce de gros intérieur et ]


International Trade Union Confederation [ ICFTU | International Confederation of Free Trade Unions | ITUC | WCL | World Confederation of Labour ]

Confédération syndicale internationale [ CISL | CMT | Confédération internationale des syndicats libres | Confédération mondiale du travail | CSI ]


Standing Committee on Foreign Affairs and International Development [ Standing Committee on Foreign Affairs and International Trade | Standing Committee on External Affairs and International Trade ]

Comité permanent des affaires étrangères et du développement international [ Comité permanent des affaires étrangères et du commerce international | Comité permanent des affaires étrangères et du commerce extérieur ]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
A federal study leaked last May found that the agreement on internal trade only addresses 13% of the thousands of interprovincial trade barriers faced by the 50 companies who were taking part in this government survey.

Une étude fédérale qui a fait l'objet d'une fuite en mai dernier a conclu que l'accord sur le commerce intérieur s'attaquait seulement à 13 p. 100 des milliers de barrières au commerce interprovincial auxquelles étaient confrontées les 50 compagnies interrogées dans le cadre de cette enquête du gouvernement.


To me, it seems inconceivable that federal negotiators, who answer to the federal Minister for International Trade only, could make commitments on behalf of Canada as a whole, including its territorial divisions, in areas over which this House has no jurisdiction.

Il m'apparaît inconcevable que des négociateurs fédéraux, ne répondant qu'au ministre fédéral du Commerce international, puissent engager le Canada dans son entièreté, y compris ses divisions territoriales, dans des compétences sur lesquelles cette Chambre n'a aucune juridiction.


F. whereas arms exports have an impact not only on security but also on research and development, innovation and industrial capacity, bilateral and plurilateral trade, and sustainable development; whereas instability created by increased availability of arms often leads to economic slowdown and poverty; whereas trade in arms, especially with developing countries, often leads to corruption and over-indebtedness and extracts important resources for development from their societies; whereas international ...[+++]

F. considérant que les exportations d'armes ont non seulement des répercussions sur la sécurité, mais retentissent également sur la recherche et le développement, l'innovation et la capacité industrielle, le commerce bilatéral et plurilatéral et le développement durable; considérant que l'instabilité résultant de la multiplication des armes entraîne souvent un ralentissement de l'économie et une hausse de la pauvreté; considérant que le commerce des armes, en particulier avec les pays en développement, donne souvent lieu à la corruption et au surendettement et prive les sociétés de ressources essentielles au développement; considérant que le commerce international peut seul ...[+++]


F. whereas arms exports have an impact not only on security but also on research and development, innovation and industrial capacity, bilateral and plurilateral trade, and sustainable development; whereas instability created by increased availability of arms often leads to economic slowdown and poverty; whereas trade in arms, especially with developing countries, often leads to corruption and over-indebtedness and extracts important resources for development from their societies; whereas international ...[+++]

F. considérant que les exportations d'armes ont non seulement des répercussions sur la sécurité, mais retentissent également sur la recherche et le développement, l'innovation et la capacité industrielle, le commerce bilatéral et plurilatéral et le développement durable; considérant que l'instabilité résultant de la multiplication des armes entraîne souvent un ralentissement de l'économie et une hausse de la pauvreté; considérant que le commerce des armes, en particulier avec les pays en développement, donne souvent lieu à la corruption et au surendettement et prive les sociétés de ressources essentielles au développement; considérant que le commerce international peut seul ...[+++]


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‘The interpretation of Rule 47 by AFCO to which you refer was announced at Parliament’s sitting of 18 February 2009, and, in the absence of objections, was deemed adopted. [.] The proposals concerning the two EPAs [i.e. the reports by David Martin and Erika Mann] were formally announced and referred to your committee [i.e. the Committee on International Trade] only at the sitting of 19 February 2009.

(EN) «L’interprétation de l’article 47 par la commission AFCO, à laquelle vous faites référence, a été exposée lors de la séance parlementaire du 18 février 2009 et, en l’absence d’objections, a été considérée comme adoptée (.) Les propositions relatives aux deux APE [c’est-à-dire les rapports de David Martin et Erika Mann] n’ont été formellement exposées et présentées à votre commission [la commission du commerce international] que lors de la séance du 19 février 2009.


Because subsistence hunting (as that term is normally and properly understood) by its nature involves personal or family consumption only, and does not involve placing seal products on the market or importing or exporting them, seal products from these subsistence hunts do not fall within the Regulation, which deals with international trade.

Puisque la chasse de subsistance (à condition que ce terme soit compris dans son sens normal et approprié) ne couvre que la consommation personnelle ou familiale et exclut la mise sur le marché, l'importation ou l'exportation de produits dérivés du phoque, les produits de la chasse de subsistance ne sont pas visés par le présent règlement, lequel porte sur le commerce international.


Furthermore, pursuant to Rule 46 of the Rules of Procedure of the European Parliament, the Committee on International Trade only deals with matters which come under its competence.

D'ailleurs, conformément à l'article 46 du règlement du Parlement européen, la commission du commerce international n'aborde que les thèmes relevant de ses propres compétences.


In closing, I would add that the civil society groups very rightly defending these causes will find themselves shunted back and forth between the department of Foreign Affairs, which will say that Canada's trade policy and international economic relations are the responsibility of International Trade, which in turn will say it deals with international trade only, and so matters to do with the big international conventions are the business of Foreign Affairs.

En terminant, je rajouterais que les groupes de la société civile qui défendent ces causes très justement se verront ballotter entre le ministère des Affaires étrangères, qui dira que la politique commerciale et les relations économiques internationales du Canada sont du ressort du ministère du Commerce international qui dira à son tour qu'il ne s'occupe que du commerce international, alors que les questions des grandes conventions internationales regardent les Affaires étrangères.


He talks about a study done in British Columbia about interprovincial trade barriers: The B.C. study is right, however, in pointing out that the CMA's estimate of the benefits of free internal trade only focuses on three areas of the economy: agriculture; alcohol and government procurement.

Il parle d'une étude effectuée en Colombie-Britannique sur les obstacles au commerce interprovincial et dit ceci: L'étude réalisée en Colombie-Britannique fait ressortir que l'estimation de l'AMC des avantages de la libération des échanges intérieurs n'est centrée que sur trois secteurs économiques: soit l'agriculture, l'alcool et les approvisionnements du gouvernement.


A leaked federal study, of which I have circulated a copy, has found that the Agreement on Internal Trade only addresses 13% of the thousands of interprovincial trade barriers faced by 50 Canadian companies that were included in this study.

Une étude fédérale qui a fait l'objet d'une fuite et dont j'ai fait circuler un exemplaire a révélé que l'Accord sur le commerce intérieur ne porte que sur 13 p. 100 des milliers de barrières au commerce interprovincial auxquelles se butent 50 entreprises canadiennes incluses dans l'étude.


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