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Aid to refugees
Asylum systems
CDR
Centre for Documentation on Refugees
Constitution of the International Refugee Organisation
HCR
High Commissioner for Refugees
IDRF
IRO
Intergovernmental Committee on Refugees
International Development and Refugee Foundation
International Refugee Integration Resource Centre
International Refugee Organisation
International Refugee Organization
International Refugee and Relief Program
International refugee law
Office of the UN High Commissioner for Refugees
Refugee
Refugee protection rules
Refugee protection schemes
Refugee protection structures
UN High Commissioner for Refugees
UNHCR
United Nations High Commissioner for Refugees

Traduction de «international refugees » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
International Development and Refugee Foundation [ IDRF | International Refugee and Relief Program ]

International Development and Refugee Foundation [ IDRF | International Refugee and Relief Program ]


United Nations High Commissioner for Refugees [ UNHCR | International Refugee Organization | Intergovernmental Committee on Refugees ]

Haut Commissariat des Nations Unies pour les réfugiés [ UNHCR,HCR | Organisation internationale pour les réfugiés ]


Centre for Documentation on Refugees [ CDR | International Refugee Integration Resource Centre ]

Centre de documentation sur les réfugiés


international refugee law

droit international des réfugs


Constitution of the International Refugee Organisation

Constitution de l'Organisation internationale pour les réfugiés


International Refugee Organisation | IRO [Abbr.]

Organisation internationale pour les réfugiés | OIR [Abbr.]


UNHCR [ HCR | High Commissioner for Refugees | Office of the UN High Commissioner for Refugees | Office of the United Nations High Commissioner for Refugees | UN High Commissioner for Refugees | United Nations High Commissioner for Refugees ]

HCR [ Haut-commissaire des Nations unies pour les réfugiés | Haut-Commissariat des Nations unies pour les réfugiés | HCNUR ]






refugee protection rules | refugee protection structures | asylum systems | refugee protection schemes

systèmes d'asile
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
The basic instrument, indeed the cornerstone of the international refugee protection system, is respect for the principle of non return recognized by the countries and enshrined in article 33, which provides that “No Contracting State shall expel or return, refouler, a refugee in any manner whatsoever to the frontiers of territories where his life or freedom would be threatened on account of his race, religion, nationality, membership of a particular social group or political opinion”.

L'instrument fondamental, voire la clé de voûte du système de protection internationale des réfugiés, est le respect du principe du non-refoulement reconnu par les États et consacré à l'article 33, qui précise que: «Aucun des États contractants n'expulsera ou ne refoulera, de quelque manière que ce soit, un réfugié sur les frontières d'un territoire où sa vie ou sa liberté serait menacée en raison de sa race, de sa religion, de sa nationalité, de son appartenance à un certain groupe social ou de ses opinions politiques».


The United Nations High Commissioner for Refugees, the key authority on international refugee determination, pointed out in its comments on the legislative review of the Immigration Act earlier this year that exclusion is the most extreme sanction in international refugee law.

Le Haut Commissaire des Nations Unies pour les réfugiés, qui fait autorité en matière de détermination internationale du statut de réfugié, a souligné dans ses observations concernant l'examen législatif de la Loi sur l'immigration plus tôt au cours de cette année, que l'exclusion était la sanction la plus extrême en droit international des réfugiés.


According to Peter Showler, director of the Refugee Forum and former member of the Immigration and Refugee Board of Canada, concerns about a deluge of illegal refugees are unfounded because both routes to obtaining refugee protection—the Refugee and Humanitarian Resettlement Program, which targets international refugees as defined by the United Nations High Commissioner for Refugees, and Canada's Inland Refugee Protection System for refugees arriving in Canada spontaneously—have historically been responsible for the same number of permanent residents in Canada, around 12,000 per year.

Par ailleurs, selon Peter Showler, directeur du Forum sur les personnes réfugiées et ancien membre de la Commission de l'immigration et du statut de réfugié du Canada, les craintes d'invasion par des réfugiés illégaux ne sont pas fondées, puisque les deux systèmes d'accueil des réfugiés — le Programme de réétablissement des réfugiés et des personnes visées par les considérations humanitaires, qui accueille des réfugiés internationaux reconnus par le Haut Commissariat des Nations Unies pour les Réfugiés, et le régime canadien de protection des réfugiés, responsable de l'accueil des réfugiés qui arrivent au Canada de façon spontanée — sont ...[+++]


We are continuing our tradition as a leader in international refugee protection by increasing the number of refugees resettled from abroad by 20%.

Fidèles à notre tradition, nous sommes toujours l'un des chefs de file mondiaux de la protection des réfugiés et avons augmenté de 20 p. 100 le nombre de réfugiés que nous accueillons chaque année.


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It will prevent refugees from bringing their spouses and children to Canada for at least seven years, and women and children will be detained for at least one year, repeating the previous sad history of punishing and interning refugees and their children.

Il empêchera les réfugiés de faire venir leurs conjoints et leurs enfants au Canada pendant au moins sept ans, et les femmes et les enfants seront détenus pendant au moins un an, ce qui n'est pas sans rappeler les tristes événements du passé, alors que des réfugiés et leurs enfants étaient punis et internés.


I hope that the European Parliament resolution, which we will adopt in a few minutes’ time, will fill the gap created by the absence of the much-anticipated ACP-EU Joint Parliamentary Assembly resolution. I think we can all agree with the statement by Chad’s President Idriss Deby that looking after 300 000 Sudanese refugees and 170 000 internal refugees in Chad is a heavy burden.

J’espère que la résolution du Parlement européen que nous allons adopter dans quelques minutes comblera le vide laissé par l’absence de la résolution très attendue de l’Assemblée parlementaire paritaire ACP - UE. Je pense que nous pouvons tous être d’accord avec la déclaration du Président du Tchad Idriss Deby qui dit que s’occuper de 300 000 réfugiés soudanais et de 170 000 réfugiés internes est une lourde charge.


C. whereas the number of people affected by the conflict in Darfur now stands at over four million, the highest ever, which includes 2.1 million Internally Displaced Persons, of which, over 900 000 cannot be reached by humanitarian workers; whereas with more than five million internally displaced and international refugees, Sudan has the largest refugee population in the world today,

C. considérant que le nombre de personnes touchées par le conflit au Darfour atteint désormais le chiffre encore jamais enregistré de plus de 4 millions, dont 2,1 millions de déplacés intérieurs, parmi lesquels plus de 900 000 personnes demeurent hors de la portée des travailleurs humanitaires; considérant que le Soudan, qui accueille plus de 5 millions de déplacés intérieurs et de réfugiés internationaux, compte à ce jour la plus importante population de réfugiés dans le monde,


15. Expects the EU's partner countries to ensure that all people submitting applications for asylum at their borders are guaranteed safety and a fair procedure in accordance with international conventions and accepted principles of international refugee law;

15. attend des pays partenaires de l'UE que toutes les personnes déposant une demande d'asile à leurs frontières soient assurées de bénéficier d'une procédure sûre et équitable, en conformité avec les conventions internationales et les principes admis de la législation internationale sur les réfugiés;


personnel examining applications for asylum have received the necessary training with respect to international refugee law, national asylum law, relevant international human rights law, European legislation on asylum and information about the countries of origin and the assessment of applications for asylum from persons with special needs, including unaccompanied minors and receive regular in-service training in these fields;

le personnel qui examine les demandes d'asile ait reçu la formation nécessaire en ce qui concerne le droit international applicable aux réfugiés, le droit national en matière d'asile, les dispositions pertinentes du droit international en matière de droits de l'homme, la réglementation européenne sur l'asile et l'information sur les pays d'origine et l'appréciation des demandes d'asile formées par des personnes présentant des besoins particuliers, y compris les mineurs non accompagnés et bénéficie régulièrement de formations complémentaires dans ces domaines ;


personnel examining applications for asylum have received the necessary basic training with respect to international refugee law, national asylum law, relevant international human rights law, this Directive and the assessment of applications for asylum from persons with special needs, including unaccompanied minors;

le personnel qui examine les demandes d'asile ait reçu la formation de base nécessaire en ce qui concerne le droit international applicable aux réfugiés, le droit national en matière d'asile, les dispositions pertinentes du droit international en matière de droits de l'homme, la présente directive et l'appréciation des demandes d'asile formées par des personnes présentant des besoins particuliers, y compris les mineurs non accompagnés;


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