Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Asylum Qualification Directive
Beneficiary of international protection
CIPA
CIPEL
Director of International Protection
Failed asylum seeker
ICPR
Internationally protected person
Person accorded international protection
Person granted international protection
Qualification Directive
Rejected applicant
Rejected applicant for international protection
Working Group on International Protection

Vertaling van "international protection €10 " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
beneficiary of international protection | internationally protected person | person accorded international protection | person granted international protection

bénéficiaire de protection internationale | bénéficiaire d'une protection internationale


failed asylum seeker | person covered by a final decision rejecting an application for international protection | rejected applicant | rejected applicant for international protection

débouté de la demande d’asile | demandeur d'asile débouté


Asylum Qualification Directive | Directive on standards for the qualification of third-country nationals or stateless persons as beneficiaries of international protection, for a uniform status for refugees or for persons eligible for subsidiary protection, and for the content of the protection granted | Qualification Directive

directive qualification | directive concernant les normes relatives aux conditions que doivent remplir les ressortissants des pays tiers ou les apatrides pour pouvoir bénéficier d'une protection internationale, à un statut uniforme pour les réfugiés ou les personnes pouvant bénéficier de la protection subsidiaire, et au contenu de cette protection | directive relative aux conditions que doivent remplir les demandeurs d'asile


Working Group on International Protection

Groupe de travail sur la protection internationale


Drafting Committee on the Draft Convention on the Prevention and Punishment of Crimes Against Diplomatic Agents and other Internationally Protected Persons

Comité de rédaction pour le projet de convention sur la prévention et la répression des infractions commises contre les agents diplomatiques et autres personnes ayant droit à une protection internationale


Director of International Protection

Directeur de la protection internationale


Convention of 13 January 2000 on the International Protection of Adults [ CIPA ]

Convention 13 janvier 2000 sur la protection internationale des adultes [ CLaH 2000 ]


International Commission for the Protection of Lake Geneva [ CIPEL ]

Commission internationale pour la protection des eaux du Léman (1) | Commission internationale pour la protection des eaux du lac Léman contre la pollution (2) [ CIPEL ]


International Commission for the Protection of the Rhine [ ICPR ]

Commission Internationale pour la Protection du Rhin (1) | Commission internationale pour la protection du Rhin contre la pollution [ CIPR ]


first International Plan of Action for the Protection of the Ozone Layer

premier Plan mondial d'action pour la couche d'ozone
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
With regard to section 10 and the discussion that has ensued regarding the clarification of police power or the alternative of leaving it where it is within the ambit of common law, there does exist now, as I'm sure both of you know, a Security Offences Act, which deals with internationally protected persons, whereas with this bill, we're talking about non-treaty international organizations or international conferences.

En ce qui concerne l'article 10 et les discussions qui en ont découlé, à savoir s'il fallait préciser les pouvoirs de la police ou les laisser tels qu'ils sont prévus par la common law, il existe actuellement, et je suis certaine que vous le savez bien tous les deux, une Loi sur les infractions en matière de sécurité qui porte sur les personnes jouissant d'une protection internationale, alors que le projet de loi dont il est question ici vise les conférences internationales ou les organisations internationales non signataires de traités.


The European Council, at its meeting of 10-11 December 2009, adopted the Stockholm Programme which reiterated the commitment to the objective of establishing by 2012 a common area of protection and solidarity based on a common asylum procedure and a uniform status for those granted international protection based on high protection standards and fair and effective procedures.

Le Conseil européen, lors de sa réunion des 10 et 11 décembre 2009, a adopté le programme de Stockholm qui a réaffirmé son attachement à l’objectif consistant à établir, d’ici à 2012 au plus tard, un espace commun de protection et de solidarité fondé sur une procédure d’asile commune et un statut uniforme pour les personnes bénéficiant d’une protection internationale s’appuyant sur des normes de protection élevées et des procédures équitables et efficaces.


The European Council, at its meeting of 10-11 December 2009, adopted the Stockholm Programme, which reiterated the commitment to the objective of establishing by 2012 a common area of protection and solidarity based on a common asylum procedure and a uniform status for those granted international protection based on high protection standards and fair and effective procedures.

Lors de sa réunion des 10 et 11 décembre 2009, le Conseil européen a adopté le programme de Stockholm réaffirmant son attachement à l’objectif consistant à établir, d’ici à 2012 au plus tard, un espace commun de protection et de solidarité, fondé sur une procédure d’asile commune et un statut uniforme pour les personnes bénéficiant d’une protection internationale s’appuyant sur des normes de protection élevées et des procédures équitables et efficaces.


4. Member States shall ensure that the appropriate bodies referred to in Article 10 of Directive 2008/115/EC of the European Parliament and of the Council of 16 December 2008 on common standards and procedures in Member States for returning illegally staying third-country nationals have the right to lodge an application for international protection on behalf of an unaccompanied minor if, on the basis of an individual assessment of his or her personal situation, those bodies are of the opinion that the minor may have protection needs pursuant to D ...[+++]

4. Les États membres font en sorte que les organismes compétents visés à l’article 10 de la directive 2008/115/CE du Parlement européen et du Conseil du 16 décembre 2008 relative aux normes et procédures communes applicables dans les États membres au retour des ressortissants de pays tiers en séjour irrégulier aient le droit d’introduire une demande de protection internationale pour le compte d’un mineur non accompagné si, sur la base d’une appréciation spécifique de la situation particulière de ce dernier, ces organismes estiment que le mineur peut avoir besoin d’une protection ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
5. Where simultaneous applications for international protection by a large number of third-country nationals or stateless persons make it very difficult in practice to respect the time limit laid down in paragraph 1, Member States may provide for that time limit to be extended to 10 working days.

5. Lorsque, en raison du nombre élevé de ressortissants de pays tiers ou d’apatrides qui demandent simultanément une protection internationale, il est dans la pratique très difficile de respecter le délai prévu au paragraphe 1, les États membres peuvent prévoir de porter ce délai à dix jours ouvrables.


6. Member States shall ensure that the appropriate bodies referred to in Article 10 of Directive 2008/115/EC of the European Parliament and of the Council [17] have the right to lodge an application for international protection on behalf of an unaccompanied minor if, on the basis of an individual assessment of his/her personal situation, these bodies are of the opinion that the minor may have protection needs pursuant to Directive [../../EC] [the Qualification Directive].

6. Les États membres font en sorte que les organismes compétents visés à l'article 10 de la directive 2008/115/CE du Parlement européen et du Conseil[17] aient le droit de déposer une demande de protection internationale pour le compte d’un mineur non accompagné si, sur la base d’une appréciation spécifique de la situation personnelle de ce dernier, ces organismes estiment que le mineur peut avoir besoin d’une protection en vertu de la directive [../../CE] [la directive «qualification»].


Those budget numbers resulting from the November due diligence meetings, to which I have referred, are: The Expo corporation's share is $64 million; the City of Edmonton's incremental costs are $8 million; the Province of Alberta's incremental costs are $8 million; and the Government of Canada's costs — including federal coordination and oversight, RCMP, internationally protected persons, Canadian Security Intelligence Service and Integrated Threat Assessment Centre threat assessment and Canada Border Services Agency border and entry costs — are $10.9 million, for a total of $91 million.

Selon cet examen réalisé en novembre, les frais sont partagés ainsi : personne morale responsable de l'Expo, 64 millions de dollars; ville d'Edmonton, coûts différentiels, 8 millions; province de l'Alberta, coûts différentiels, 8 millions; gouvernement du Canada, 10,9 millions de dollars, ce qui comprend la coordination et la surveillance fédérales, la GRC, les personnes protégées internationalement, le Service canadien du renseignement de sécurité, le Centre intégré d'évaluation des menaces et l'Agence des services frontaliers du Canada pour la surveillance des points d'entrée frontaliers. Le coût total est donc de 91 millions de dol ...[+++]


Bill C-10 includes the following former bills: Bill C-4, Sébastien’s Law (Protecting the Public from Violent Young Offenders), proposed to amend the Youth Criminal Justice Act; Bill C-5, the Keeping Canadians Safe Act, proposed to amend the International Transfer of Offenders Act; Bill C-16, known as the Ending House Arrest for Property and Other Serious Crimes by Serious and Violent Offenders Act, proposed Criminal Code amendments to prevent the use of conditional sentences for serious and violent offences; Bill C-23B, the Eliminating Pardons for Serious Crimes Act, proposed to amend the Criminal Records Act to expand the period of i ...[+++]

Le Projet de loi C-10 intègre les anciens projets de loi suivants: Le projet de loi C-4 la Loi de Sébastien (protection du public contre les jeunes contrevenants violents) visant à modifier la Loi sur le système de justice pénale pour les adolescents; Le projet de loi C-5 la Loi visant à assurer la sécurité des Canadiens visant à modifier la Loi sur le transfèrement international des délinquants; Le Projet de loi C-16 connu sous le nom de Loi mettant fin à la détention à domicile de contrevenants violents et dangereux ayant commis d ...[+++]


It just so happens that in 1990 an internationally recognized spawning ground for cod, commonly referred to as the Flemish Cap, had had international protection for 10 years.

En 1990, une frayère de morue reconnue à l'échelle internationale et couramment appelée le Bonnet Flamand, devait bénéficier d'une protection internationale pendant dix ans.


The Council adopted an amendment to the Long Term Residents' directive which extends all the rights provided in the text for third country nationals legally residing in an EU member states to beneficiaries of international protection (66/10 + 8427/11 ADD 1 REV 1).

Le Conseil a adopté une modification de la directive relative au statut des résidents de longue durée, qui étend aux bénéficiaires d'une protection internationale tous les droits prévus dans le texte pour les ressortissant de pays tiers se trouvant en séjour régulier dans un État membre de l'UE (doc. 66/10 + 8427/11 ADD 1 REV 1).


w