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Accumulated educational experience
Consultative Committee on International Education
Education & training consultant
Education program director
Education programme coordinator
Educational Experiments Act
Educational experiment
Educational innovation
Educational research
Educative experience
Experimental school
First International BIOMASS Experiment
IBE
ICE
IIEP
International Bureau of Education
International Corridor Experiment
International Institute for Educational Planning
International education programme coordinator
New educational methods
Open-access school
Parallel school
Pilot school

Vertaling van "international education experience " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
new educational methods [ educational experiment | educational innovation | educational research | experimental school | open-access school | parallel school | pilot school ]

pédagogie nouvelle [ école expérimentale | école ouverte | école parallèle | école pilote | expérience pédagogique | innovation pédagogique | recherche pédagogique ]




Educational Experiments Act

Loi sur l'expérimentation scolaire




International Corridor Experiment | ICE [Abbr.]

Corridors expérimentaux internationaux | CEI [Abbr.]


First International BIOMASS Experiment

Première expérience internationale BIOMASS


Consultative Committee on International Education [ Consultative Committee on Steps to Promote the Full and Comprehensive Implementation of the Recommendation concerning Education for International Understanding, Co-operation and Peace and Education Relating to Human Rights and Fundamental Freedoms ]

Comité consultatif sur l'éducation à vocation internationale [ Comité consultatif sur les mesures visant à promouvoir l'application intégrale et générale de la Recommandation sur l'éducation pour la compréhension, la coopération et la paix internationale et l'éducation relative aux droits de l'homme et aux libertés f ]


education & training consultant | international education programme coordinator | education program director | education programme coordinator

coordinateur pédagogique | responsable pédagogique | coordinateur pédagogique/coordinatrice pédagogique | coordinatrice pédagogique


International Institute for Educational Planning [ IIEP ]

Institut international de planification de l'éducation [ IIPE ]


International Bureau of Education [ IBE ]

Bureau international d'éducation [ BIE ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
The key priorities on internationalisation at home and digital learning for higher education institutions and Member States are to: – Capitalise on the international experiences and competences of the staff of HEIs, aiming to develop international curricula for the benefit of both non-mobile and mobile learners; – Increase the opportunities offered to students, researchers and staff to develop their language skills, particularly l ...[+++]

Les priorités stratégiques en matière d’internationalisation chez soi et d’enseignement numérique, pour les établissements d'enseignement supérieur et les États membres, sont les suivantes: – tirer profit de l’expérience et des compétences internationales du personnel des EES, dans le but d’élaborer des programmes de cours internationaux bénéficiant tant aux apprenants non mobiles qu'aux apprenants mobiles; – offrir aux étudiants, aux chercheurs et aux membres du personnel plus de possibilités d'étoffer leurs connaissances linguistiques, en particulier en proposant des cours ...[+++]


The strategy set out in this communication hopes to make the most of experience gained from programmes set up in the EU, such as the Erasmus+ programme, which, among other things, aims to increase the international dimension of education and training by means of partnerships between higher education institutions in EU and non-EU countries.

La stratégie présentée dans cette communication cherche à tirer le meilleur profit de l’expérience résultant des programmes mis en place dans l’UE, comme le programme Erasmus+, qui vise, entre autres, à renforcer la dimension internationale du secteur de l’enseignement et de la formation au moyen de partenariats entre établissements d’enseignement supérieur dans les pays de l’UE et pays tiers.


46. Notes that since its inception in 1987 the Erasmus programme alone has enabled more than 2.2 million students to be mobile within the EU, and has made a significant contribution to mobility in European higher education; hopes, therefore, that the future multiannual financial framework will make adequate financial provision for all programmes designed to support mobility and education; calls on the Commission and the Member States to continue their active support for European and international education and study programmes, and ...[+++]

46. constate qu’à lui seul, depuis son lancement en 1987, le programme Erasmus a permis à plus de 2,2 millions d’étudiants de se déplacer à l’intérieur de l’Union européenne et qu’il a donc apporté une contribution significative à la mobilité dans l’enseignement supérieur en Europe; espère dès lors que le prochain cadre financier pluriannuel réservera une enveloppe financière adéquate à tous les programmes de soutien à la mobilité et à l’enseignement; invite la Commission et les États membres à continuer de soutenir activement les programmes de formation et d’étude européens et internationaux, notamment les programmes Grundtvig, Comeni ...[+++]


The strategy set out in this communication hopes to make the most of experience gained from programmes set up in the EU, such as the Erasmus+ programme, which, among other things, aims to increase the international dimension of education and training by means of partnerships between higher education institutions in EU and non-EU countries.

La stratégie présentée dans cette communication cherche à tirer le meilleur profit de l’expérience résultant des programmes mis en place dans l’UE, comme le programme Erasmus+, qui vise, entre autres, à renforcer la dimension internationale du secteur de l’enseignement et de la formation au moyen de partenariats entre établissements d’enseignement supérieur dans les pays de l’UE et pays tiers.


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14. Notes that 35 % of those companies that do not invest in foreign markets fail to do so because of their lack of knowledge of those markets and lack of experience with internationalisation; calls on the Commission and the Member States, therefore, to provide smaller family businesses in particular with information about opportunities for internationalisation via the SME Internationalisation portal and the European Cluster Collaboration Platform (ECCP) and ensure that they have access to a better exchange of experience and best practice, including possibilities of internationalisation via the internet; calls on the Member States, fur ...[+++]

14. constate que 35 % des entreprises qui n'investissent pas à l'étranger justifient ce fait par leur méconnaissance des marchés internationaux et leur manque d'expérience en matière d'internationalisation; demande, par conséquent, à la Commission et aux États membres d'informer les petites entreprises familiales, en particulier, des possibilités offertes par le portail consacré à l'internationalisation des PME et par la plateforme de collaboration "European Cluster Collaboration Platform " (ECCP), ainsi que de veiller à ce qu'elles accèdent plus facilement à échanges d'expérience ...[+++]


14. Notes that 35 % of those companies that do not invest in foreign markets fail to do so because of their lack of knowledge of those markets and lack of experience with internationalisation; calls on the Commission and the Member States, therefore, to provide smaller family businesses in particular with information about opportunities for internationalisation via the SME Internationalisation portal and the European Cluster Collaboration Platform (ECCP) and ensure that they have access to a better exchange of experience and best practice, including possibilities of internationalisation via the internet; calls on the Member States, fur ...[+++]

14. constate que 35 % des entreprises qui n'investissent pas à l'étranger justifient ce fait par leur méconnaissance des marchés internationaux et leur manque d'expérience en matière d'internationalisation; demande, par conséquent, à la Commission et aux États membres d'informer les petites entreprises familiales, en particulier, des possibilités offertes par le portail consacré à l'internationalisation des PME et par la plateforme de collaboration "European Cluster Collaboration Platform " (ECCP), ainsi que de veiller à ce qu'elles accèdent plus facilement à échanges d'expérience ...[+++]


14. Notes that 35 % of those companies that do not invest in foreign markets fail to do so because of their lack of knowledge of those markets and lack of experience with internationalisation; calls on the Commission and the Member States, therefore, to provide smaller family businesses in particular with information about opportunities for internationalisation via the SME Internationalisation portal and the European Cluster Collaboration Platform (ECCP) and ensure that they have access to a better exchange of experience and best practice, including possibilities of internationalisation via the internet; calls on the Member States, fur ...[+++]

14. constate que 35 % des entreprises qui n'investissent pas à l'étranger justifient ce fait par leur méconnaissance des marchés internationaux et leur manque d'expérience en matière d'internationalisation; demande, par conséquent, à la Commission et aux États membres d'informer les petites entreprises familiales, en particulier, des possibilités offertes par le portail consacré à l'internationalisation des PME et par la plateforme de collaboration "European Cluster Collaboration Platform" (ECCP), ainsi que de veiller à ce qu'elles accèdent plus facilement à échanges d'expérience ...[+++]


making effective use of the international experience and competences held by the staff of higher education institutions (HEIs) and encourage them to contribute to the development of high quality internationally-oriented curricula for the benefit of both non-mobile and mobile learners.

en tirant profit de manière effective de l'expérience et des compétences internationales du personnel des établissements d'enseignement supérieur (EES) et en les encourageant à contribuer à l'élaboration de programmes de cours internationaux de grande qualité bénéficiant aux apprenants, qu'ils soient mobiles ou non.


(8) The academic institutions in the European Union aim to increase the share of internationally mobile students. There is wide recognition of the great potential represented by the combined individual strengths of European higher education institutions, by their educational diversity and their wide experience in networking and in cooperation with third countries, which enable them to offer courses of great quality unique to Europe ...[+++]

(8) Les établissements universitaires de l'Union européenne cherchent à accroître la proportion d'étudiants mobiles internationaux; il est largement reconnu que de grandes perspectives sont ouvertes par l'association des forces individuelles des établissements d'enseignement supérieur européens, par la diversité de leur enseignement et leurs vastes expériences de mise en réseau et de coopération avec les pays tiers, grâce auxquelles ils peuvent proposer des cours de grande qualité, uniques en Europe et mieux répartir les avantages de la ...[+++]


10. Suggests to universities and colleges of higher education that their internal rules facilitate the admission of teachers and students from other countries, taking account of the experience that they have gained in other universities;

10. propose que les universités et les hautes écoles, dans leurs statuts internes, facilitent l'accès aux professeurs et aux étudiants d'autres pays, en tenant dûment compte, en ce faisant, de l'expérience qu'ils ont acquise dans d'autres universités;


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