Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Intermediate coupling
Intermediate coupling fiber
Intermediate coupling fibre
Intermediate coupling key
Key for intermediate coupling
Reducing flange

Traduction de «intermediate coupling » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
intermediate coupling fiber | intermediate coupling fibre

fibre intermédiaire de couplage


intermediate coupling key | key for intermediate coupling

clavette de l'accouplement intermédiaire




Extensive drug resistance (XDR) is defined as non-susceptibility to at least one agent in all but two or fewer epidemiologically significant antimicrobial categories. Non-susceptibility refers to either a resistant, intermediate or non-susceptible re

bactérie ultrarésistante aux médicaments antimicrobiens


Single intraday and day-ahead coupling may therefore be introduced at a regional level as an intermediate step where necessary.

Le couplage unique journalier et infrajournalier peut donc, le cas échéant, être mis en place au niveau régional à titre d'étape intermédiaire.


45. Notes that a sectoral energy efficiency target for buildings would drive the necessary transformation of the building stock, ultimately ensuring that the huge energy resource it represents is tapped; acknowledges that most of the barriers in this field are legal, administrative and financial in nature, rather than technological, and that market transformation takes time and will depend to a great extent on long-term goals coupled with intermediate targets for 2020, 2030 and 2040 in order to bring the entire building stock to a level of energy consumption close to zero by 2050;

45. fait observer qu'un objectif sectoriel en matière d'efficacité énergétique pour les bâtiments encouragerait la transformation nécessaire des bâtiments et permettrait, au final, de s'assurer que l'énorme ressource énergétique qu'ils représentent est exploitée; reconnaît que la plupart des obstacles dans ce domaine sont de nature juridique, administrative et financière, plutôt que technologique, et que la transformation du marché prend du temps et sera en grande partie déterminée par des objectifs à long terme accompagnés d'objectifs intermédiaires pour 2020, 2030 et 2040 afin de porter l'ensemble des bâtiments à un niveau de consomma ...[+++]


47. Notes that a sectoral energy efficiency target for buildings would drive the necessary transformation of the building stock, ultimately ensuring that the huge energy resource it represents is tapped; acknowledges that most of the barriers in this field are legal, administrative and financial in nature, rather than technological, and that market transformation takes time and will depend to a great extent on long-term goals coupled with intermediate targets for 2020, 2030 and 2040 in order to bring the entire building stock to a level of energy consumption close to zero by 2050;

47. fait observer qu'un objectif sectoriel en matière d'efficacité énergétique pour les bâtiments encouragerait la transformation nécessaire des bâtiments et permettrait, au final, de s'assurer que l'énorme ressource énergétique qu'ils représentent est exploitée; reconnaît que la plupart des obstacles dans ce domaine sont de nature juridique, administrative et financière, plutôt que technologique, et que la transformation du marché prend du temps et sera en grande partie déterminée par des objectifs à long terme accompagnés d'objectifs intermédiaires pour 2020, 2030 et 2040 afin de porter l'ensemble des bâtiments à un niveau de consomma ...[+++]


31. Recalls that developed countries have committed themselves to providing new and additional resources from public and private sources amounting to at least USD 30 billion in the period 2010-2012 and USD 100 billion per year by 2020, with special emphasis on the vulnerable and least-developed countries; calls on the Commission and the Member States to honour their commitments and guarantee that resources for adaptation and mitigation come on top of the 0,7% ODA target and specify how much of the commitment will come from public funding; further stresses the need to mobilise both domestic and international resources from all possible sources to contribute to achieving this goal and to identify a path for additional emissions reduction me ...[+++]

31. rappelle que les pays développés se sont engagés à débloquer des ressources nouvelles et supplémentaires provenant de sources publiques et privées d'un montant d'au moins 30 milliards de dollars pour la période 2010-2012, et de 100 milliards de dollars par an à l'échéance de 2020, en donnant la priorité aux pays les plus vulnérables et les moins développés; invite la Commission et les États membres à honorer leurs engagements, à garantir que les ressources destinées à l'adaptation et à l'atténuation viendront s'ajouter à l'objectif visant à porter l'aide au développement à 0,7 % du PNB et à préciser quelle part des engagements proviendra du financement public; rappelle en outre la nécessité de mobiliser les ressources tant nationales ...[+++]


31. Recalls that developed countries have committed themselves to providing new and additional resources from public and private sources amounting to at least USD 30 billion in the period 2010-2012 and USD 100 billion per year by 2020, with special emphasis on the vulnerable and least-developed countries; calls on the Commission and the Member States to honour their commitments and guarantee that resources for adaptation and mitigation come on top of the 0.7% ODA target and specify how much of the commitment will come from public funding; further stresses the need to mobilise both domestic and international resources from all possible sources to contribute to achieving this goal and to identify a path for additional emissions reduction me ...[+++]

31. rappelle que les pays développés se sont engagés à débloquer des ressources nouvelles et supplémentaires provenant de sources publiques et privées d'un montant d'au moins 30 milliards de dollars pour la période 2010-2012, et de 100 milliards de dollars par an à l'échéance de 2020, en donnant la priorité aux pays les plus vulnérables et les moins développés; invite la Commission et les États membres à honorer leurs engagements, à garantir que les ressources destinées à l'adaptation et à l'atténuation viendront s'ajouter à l'objectif visant à porter l'aide au développement à 0,7 % du PNB et à préciser quelle part des engagements proviendra du financement public; rappelle en outre la nécessité de mobiliser les ressources tant nationales ...[+++]


18. Calls to the Summit to identify number of short-term priorities for implementation coupled with intermediate rewards based on strict conditionality and to set up monitoring mechanism, which carefully tracks implementation on the agenda, as well as the state of play on the negotiations on the Association Agreement;

18. invite le sommet à déterminer un certain nombre de priorités de mise en œuvre à court terme, conjuguées avec des récompenses intermédiaires sur la base d'une stricte conditionnalité, et à mettre en place un mécanisme de surveillance, pour suivre attentivement la mise en œuvre des priorités, ainsi que l'état d'avancement des négociations sur l'accord d'association;




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'intermediate coupling' ->

Date index: 2021-05-28
w