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Acting Chief of Protocol
Acting general manager
CCI
Chief Executive
Chief Executive of the EIF
Chief Executive of the European Investment Fund
Chief engineer
Chief engineering technician
Chief fire and rescue officer
Chief fire officer
Chief firefighter
Chief of Protocol
Chief operating officer
Chief operations officer
Chief ship engineer
Co-channel interference
Cochannel interference
Common channel interference
Company deputy chief executive officer
Deputy Chief of Protocol
EIF Chief Executive
EU Police Chiefs Operational Task Force
Fire captain
Interference arm
Interference block
Interference device
Interference shoulder
Marine chief engineer
PCTF
Police Chiefs Task Force
RFI
Radio interference
Radio-frequency interference
Radiofrequency interference
TFPC
Task Force of EU Police Chiefs
UWB interference
Ultra wideband interference
Ultra-wideband interference
Ultrawideband interference

Vertaling van "interferer in chief " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
chief engineering technician | chief ship engineer | chief engineer | marine chief engineer

cheffe mécanicienne | cheffe mécanicienne à la pêche | chef mécanicien | chef mécanicien à la pêche


Chief Executive | Chief Executive of the EIF | Chief Executive of the European Investment Fund | EIF Chief Executive

directeur général | directeur général du FEI | directeur général du Fonds européen d'investissement


ultrawideband interference [ ultra-wideband interference | ultra wideband interference | UWB interference ]

interférence de bandes ultra larges [ interférence par des bandes ultra larges ]


acting general manager | chief operations officer | chief operating officer | company deputy chief executive officer

directeur général adjoint | directrice de l'exploitation | directeur général adjoint/directrice générale adjointe | directrice générale adjointe


chief fire and rescue officer | fire captain | chief fire officer | chief firefighter

chef de colonne de secours | cheffe de colonne de secours | responsable de sécurité civile et de secours


EU Police Chiefs Operational Task Force | Police Chiefs Task Force | Task Force of EU Police Chiefs | PCTF [Abbr.] | TFPC [Abbr.]

Task force des chefs de police | Task force des responsables des services de police de l'UE | TFCP [Abbr.]


Acting Chief of Protocol | Chief of Protocol | Deputy Chief of Protocol

Chef adjoint du Protocole | Chef du Protocole | Chef du protocole en exercice


co-channel interference [ CCI | cochannel interference | common channel interference ]

brouillage dans la même voie [ brouillage dans le même canal ]


radiofrequency interference [ RFI | radio-frequency interference | radio interference ]

interférence aux fréquences radio électriques [ interférence sur les fréquences radioélectriques | interférence aux fréquences radioélectriques | brouillage radioélectrique | perturbation aux fréquences radioélectriques | brouillage aux radiofréquences | interférence radio ]


interference device | interference arm | interference block | interference shoulder

sécurité de montage
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
The government said no, that it would leave that up to the chief. It did not want to interfere in what the chief and council were doing.

Le gouvernement a répondu qu'il s'en remettrait au chef, qu'il ne voulait pas intervenir dans les décisions que le chef et le conseil de bande pourraient prendre.


Mr. Speaker, I can tell my colleague, the House leader for the official opposition, that this book comes from former Liberal minister Jim Peterson's former director of parliamentary affairs, Lou Riccoboni, who is identified as the interferer in chief.

Monsieur le Président, je peux dire à mon collègue le leader de l'opposition à la Chambre que ce document provient de Lou Riccoboni, ancien directeur des affaires parlementaires de l'ancien ministre libéral Jim Peterson. M. Riccoboni est identifié comme étant le principal responsable de l'ingérence.


Welcomes the well-established practice of appointing MEPs as Chief Observers of EU EOMs, calls for the appointment process to be clear and transparent in order to ensure the credibility of the Chief Observer and stresses that, while throughout the duration of their mandate they work closely with the Commission and other EU institutions, they should always maintain a clear and well-defined independence, without interference.

se félicite de la pratique bien établie de nommer des députés européens en tant que chefs des MOE UE; demande que le processus de nomination soit clair et transparent afin de garantir la crédibilité des chefs de mission et souligne que, tout en travaillant étroitement avec la Commission et d'autres institutions de l'Union pendant toute la durée de leur mandat, ils devraient toujours préserver une indépendance claire et bien définie, sans interférences.


Welcomes the well-established practice of appointing MEPs as Chief Observers of EU EOMs, calls for the appointment process to be clear and transparent in order to ensure the credibility of the Chief Observer and stresses that, while throughout the duration of their mandate they work closely with the Commission and other EU institutions, they should always maintain a clear and well-defined independence, without interference;

se félicite de la pratique bien établie de nommer des députés européens en tant que chefs des MOE UE; demande que le processus de nomination soit clair et transparent afin de garantir la crédibilité des chefs de mission et souligne que, tout en travaillant étroitement avec la Commission et d'autres institutions de l'Union pendant toute la durée de leur mandat, ils devraient toujours préserver une indépendance claire et bien définie, sans interférences; ...[+++]


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16. Welcomes the well-established practice of appointing MEPs as Chief Observers of EU EOMs, calls for the appointment process to be clear and transparent in order to ensure the credibility of the Chief Observer and stresses that, while throughout the duration of their mandate they work closely with the Commission and other EU institutions, they should always maintain a clear and well-defined independence, without interference;

16. se félicite de la pratique bien établie de nommer des députés européens en tant que chefs des MOE UE; demande que le processus de nomination soit clair et transparent afin de garantir la crédibilité des chefs de mission et souligne que, tout en travaillant étroitement avec la Commission et d'autres institutions de l'Union pendant toute la durée de leur mandat, ils devraient toujours préserver une indépendance claire et bien définie, sans interférences; ...[+++]


8. Deplores the suspension of Chief Justice Chaudhry of the Supreme Court on alleged charges of misconduct, which was widely regarded as an attempt by the Government of Pakistan to maintain control over the judiciary in an election year; calls for the independence of the judiciary and the rule of law to be respected, urges the Government of Pakistan to take appropriate steps to reverse the current negative trend in relation to this and to refrain from any political interference in the case currently being heard in the Supreme Court; ...[+++]

8. déplore le limogeage du juge Chaudhry, président de la Cour suprême, au motif qu'il aurait commis des actes d'inconduite, allégations largement interprétées comme une tentative du gouvernement pakistanais pour garder la mainmise sur le pouvoir judiciaire en une année électorale; demande l'indépendance du pouvoir judiciaire et le respect de l'état de droit; invite instamment le gouvernement pakistanais à prendre des mesures de nature à inverser l'actuelle évolution négative dans ce domaine et à s'abstenir de toute intervention politique dans les affaires dont est actuellement saisie la Cour suprême; prend acte de la puissante solida ...[+++]


8. Deplores the suspension of Chief Justice Chaudhry of the Supreme Court on alleged charges of misconduct, which was widely regarded as an attempt by the government to maintain control over the judiciary in an election year; calls for the independence of the judiciary and the rule of law to be respected, urges the government of Pakistan to take appropriate steps to reverse the current negative trend in relation to this and to refrain from any political interference in the case currently being heard in the Supreme Court; notes the s ...[+++]

8. déplore le limogeage du président de la Cour suprême au motif qu'il aurait commis des actes d'inconduite, allégations largement interprétées comme une tentative du gouvernement pour garder la mainmise sur le pouvoir judiciaire en une année électorale; demande l'indépendance du pouvoir judiciaire et le respect de l'État de droit; invite instamment le gouvernement pakistanais à prendre des mesures de nature à inverser l'actuelle évolution négative dans ce domaine et à s'abstenir de toute intervention politique dans les affaires dont est actuellement saisie la Cour suprême; prend acte de la puissante solidarité dont l'ensemble du mili ...[+++]


It is a long letter but I urge my colleagues to read it where we have political interference in the Parliament of Canada from the Chief Electoral Officer of Canada, which is totally unacceptable, as it would be unacceptable to have political interference with the Chief Electoral Officer of Canada from the Parliament of Canada.

Il s'agit d'une longue lettre, mais j'exhorte mes collègues à la lire, car il y a ingérence politique du bureau du directeur général des élections du Canada dans le Parlement du Canada, ce qui est totalement inacceptable, tout comme il serait inacceptable qu'il y ait ingérence politique du Parlement du Canada dans le bureau du directeur général des élections du Canada.


I leave the House with the 1986 landmark decision of then Chief Justice Brian Dickson: ``No outsider, be it government, pressure group, individual or even another judge, should interfere in fact or attempt to interfere with the way in which a judge conducts his or her case or makes his or her decision.

En terminant, je propose à la Chambre cette citation tirée d'une décision marquante rendue en 1986 par le juge en chef de l'époque, M. Brian Dickson: «Personne de l'extérieur, que ce soit un gouvernement, un groupe de pression, un particulier ou même un autre juge, ne doit intervenir en fait, ou tenter d'intervenir, dans la façon dont un juge mène une affaire et rend sa décision.


The minister has already admitted that the chief of defence staff would not consider his reservations about this promotion and he did not interfere because he says that the promotion was a responsibility of the chief.

Le ministre a déjà admis que le chef d'état-major de la défense ne voulait rien savoir de ses réserves au sujet de cette promotion et il a ajouté qu'il n'était pas intervenu parce que la promotion était la responsabilité du chef d'état-major.


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