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AF signal-to-interference ratio
Audio frequency signal-to-interference ratio
Audio-frequency signal-to-interference ratio
CCI
Co-channel interference
Cochannel interference
Common channel interference
Duty to interfere
Electromagnetic interference immunity
Electromagnetic resistance
Immunity to electromagnetic disturbance
Immunity to electromagnetic interferences
Interference
Interference arm
Interference block
Interference device
Interference from co-channel
Interference shoulder
Interference suppression device
Interference suppression equipment
Interference suppressor
Interference to telecommunications
RFI
Radio interference
Radio-frequency interference
Radiofrequency interference
Resistance to electromagnetic interferences
Right to interfere
UWB interference
Ultra wideband interference
Ultra-wideband interference
Ultrawideband interference

Traduction de «interference in legal » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
ultrawideband interference [ ultra-wideband interference | ultra wideband interference | UWB interference ]

interférence de bandes ultra larges [ interférence par des bandes ultra larges ]


interference device | interference arm | interference block | interference shoulder

sécurité de montage


radiofrequency interference [ RFI | radio-frequency interference | radio interference ]

interférence aux fréquences radio électriques [ interférence sur les fréquences radioélectriques | interférence aux fréquences radioélectriques | brouillage radioélectrique | perturbation aux fréquences radioélectriques | brouillage aux radiofréquences | interférence radio ]


co-channel interference [ CCI | cochannel interference | common channel interference ]

brouillage dans la même voie [ brouillage dans le même canal ]


co-channel interference | common channel interference | interference from co-channel

brouillage co-canal | brouillage dans la même voie | brouillage dans le même canal | brouillage par voie commune | interférence du propre canal


interference suppression device | interference suppression equipment | interference suppressor

équipement d'antiparasitage


AF signal-to-interference ratio | audio frequency signal-to-interference ratio | audio-frequency signal-to-interference ratio

rapport signal/brouillage AF | rapport signal/brouillage en audiofréquence


interference [ duty to interfere | right to interfere ]

ingérence [ devoir d'ingérence | droit d'ingérence ]


immunity to electromagnetic interferences (1) | electromagnetic interference immunity (2) | electromagnetic resistance (3) | resistance to electromagnetic interferences (4) | immunity to electromagnetic disturbance (5)

résistance aux perturbations électromagnétiques (1) | immunité aux perturbations électromagnétiques (2)


interference to telecommunications | interference

perturbation des télécommunications | perturbation
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
The Court held that the 2000 Safe Harbour Decision did not contain sufficient findings by the Commission on limits of access by US public authorities to data transferred under the decision, and on the existence of effective legal protection against such interference.

La Cour a estimé que la décision relative à la sphère de sécurité de 2000 ne contenait pas de constatations suffisantes de la part de la Commission quant à la délimitation de l’accès des autorités publiques américaines aux données transférées en vertu de la décision et concernant l’existence d’une protection juridique efficace contre des ingérences de cette nature.


The principle of protection of legitimate expectations derives from the rule of law and implies that actions of public bodies should not interfere with vested rights and final legal situations except where it is imperatively necessary in the public interest.

Le principe de protection de la confiance légitime découle de l'état de droit et suppose que les actions des organismes publics n'interfèrent pas avec les droits acquis et les situations juridiques finales, sauf en cas de nécessité impérative dans l'intérêt public.


12. Is concerned about the ongoing trials and the long pre-trial detention periods affecting activists, lawyers, journalists and opposition parliamentarians, noting that this constitutes interference in legal political activities and with the right to political association and participation; welcomes the abolition of the special courts established by the Government of Turkey in 2005 as adopted by the TGNA, but regrets the fact that the closure will not affect ongoing prosecutions;

12. est préoccupé par les procès en cours et par la durée du maintien en détention préventive de militants, avocats, journalistes et membres des partis d'opposition élus à la Grande Assemblée nationale de Turquie, qui représentent une ingérence persistante dans des activités politiques légales et qui portent atteinte au droit d'association et de participation à la vie politique; se félicite du vote de la Grande Assemblée nationale de Turquie qui a conduit à la suppression des juridictions spéciales mises en place par le gouvernement turc en 2005, mais déplore que les poursuites en cours ne soient pas touchées par cette mesure;


This Directive, while applying to all collective management organisations, with the exception of Title III, which applies only to collective management organisations managing authors’ rights in musical works for online use on a multi-territorial basis, does not interfere with arrangements concerning the management of rights in the Member States such as individual management, the extended effect of an agreement between a representative collective management organisation and a user, i.e. extended collective licensing, mandatory collective management, legal presumpti ...[+++]

La présente directive, bien que s’appliquant à tous les organismes de gestion collective, à l’exception du titre III qui ne s’applique qu’aux organismes de gestion collective qui gèrent des droits d’auteur sur des œuvres musicales en vue de leur utilisation en ligne sur une base multiterritoriale, n’interfère pas avec les dispositifs relatifs à la gestion des droits dans les États membres tels que la gestion individuelle, l’extension des effets d’un accord entre un organisme de gestion collective représentatif et un utilisateur, c’est ...[+++]


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27. Calls on the Government to revitalise its efforts, as part of the process of democratic opening, to address the Kurdish issue comprehensively with a view to reaching a peaceful solution: notably by ensuring consistent interpretation of laws permitting use of the Kurdish language in political and public life and in education; by amending anti-terror legislation to avoid abuses or extensive interpretation; by guaranteeing the rights to freedom of expression, association and assembly; by addressing efficiently the problems of persons displaced from their home regions as a consequence of, inter alia, the long conflict; and by further improving the socio-economic situation in the south-east of the country; expresses its concerns, in thi ...[+++]

27. invite le gouvernement à relancer ses efforts, dans le cadre de l'ouverture démocratique, pour aborder la question kurde de manière globale, en vue de parvenir à un règlement pacifique, en particulier: en assurant une interprétation cohérente des lois permettant d'utiliser la langue kurde dans la vie politique et publique et dans l'enseignement, en modifiant la législation antiterroriste pour éviter les abus et les interprétations extensives; en garantissant les droits relatifs aux libertés d'expression, d'association et de réunion; en s'occupant efficacement des problèmes des personnes déplacées ayant quitté leur région d'origine en raison, notamment, du conflit prolongé; et en améliorant la situation économique et sociale dans le s ...[+++]


27. Calls on the Government to revitalise its efforts, as part of the process of democratic opening, to address the Kurdish issue comprehensively with a view to reaching a peaceful solution: notably by ensuring consistent interpretation of laws permitting use of the Kurdish language in political and public life and in education; by amending anti-terror legislation to avoid abuses or extensive interpretation; by guaranteeing the rights to freedom of expression, association and assembly; by addressing efficiently the problems of persons displaced from their home regions as a consequence of, inter alia, the long conflict; and by further improving the socio-economic situation in the south-east of the country; expresses its concerns, in thi ...[+++]

27. invite le gouvernement à relancer ses efforts, dans le cadre de l'ouverture démocratique, pour aborder la question kurde de manière globale, en vue de parvenir à un règlement pacifique, en particulier: en assurant une interprétation cohérente des lois permettant d'utiliser la langue kurde dans la vie politique et publique et dans l'enseignement, en modifiant la législation antiterroriste pour éviter les abus et les interprétations extensives; en garantissant les droits relatifs aux libertés d'expression, d'association et de réunion; en s'occupant efficacement des problèmes des personnes déplacées ayant quitté leur région d'origine en raison, notamment, du conflit prolongé; et en améliorant la situation économique et sociale dans le s ...[+++]


11. Calls on the Nigerian Government not to interfere with legal challenges to the electoral process and calls on the opposition political parties to use the electoral court procedures, to refrain from the use of violence and to support joint African Union-Economic Community of West African States (AU-ECOWAS) mediation to hold new, credible elections in order to find solutions to the dramatic post-electoral situation;

11. demande au gouvernement nigérian de s'abstenir de toute ingérence dans les recours touchant à la procédure électorale et invite les partis politiques d'opposition à recourir aux procédures du tribunal électoral, à s'abstenir de tout recours à la violence et à soutenir la médiation conjointe de l'Union africaine (UA) et de la Communauté économique des États d'Afrique de l'Ouest (CEDEAO) en faveur de l'organisation de nouvelles élections crédibles, afin de remédier à une situation post-électorale dramatique;


11. Calls on the Nigerian Government not to interfere with legal challenges to the electoral process and calls on the opposition political parties to use the electoral court procedures, to refrain from the use of violence and to support joint AU-ECOWAS mediation to hold new, credible elections in order to find solutions to the dramatic post-electoral situation;

11. demande au gouvernement nigérian de s'abstenir de toute ingérence dans les recours touchant à la procédure électorale et invite les partis politiques d'opposition à recourir aux procédures du tribunal électoral, à s'abstenir de tout recours à la violence et à soutenir la médiation conjointe de l'UA - CEDEAO en faveur de l'organisation de nouvelles élections crédibles, afin de remédier à une situation post-électorale dramatique;


Moreover, this Directive should not interfere with provisions of Member States defining the legal term "person" or "individual".

En outre, la présente directive ne devrait pas affecter les dispositions des États membres concernant la définition juridique d'une "personne" ou d'un "individu".


Moreover, this Directive should not interfere with provisions of Member States defining the legal term ‘person’ or ‘individual’.

En outre, la présente directive ne devrait pas affecter les dispositions des États membres concernant la définition juridique d'une «personne» ou d'un «individu».


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