Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
ASEM Interfaith Dialogue
Inter-faith dialogue
Interfaith dialogue
Interreligious dialogue

Traduction de «interfaith dialogue which » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
interfaith dialogue | inter-faith dialogue | interreligious dialogue

dialogue interconfessionnel | dialogue interreligieux


ASEM Interfaith Dialogue

dialogue interconfessionnel de l’ASEM
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Its objectives are to create a forum through which dialogue and discussion can take place, with a view to facilitating understanding and respect for all faiths; to seek continued peaceful co-existence and positive relations, through open communication, interfaith dialogue, education, and participation across our communities; and to carry out initiatives to address negative stereotyping, hatred, bias, and prejudice.

Son objectif est de créer un forum propice au dialogue et à la discussion afin de faciliter la compréhension et le respect de toutes les confessions; favoriser le maintien d'une coexistence pacifique et de relations positives, grâce à la communication ouverte, au dialogue interconfessionnel, à l'éducation et à la participation dans nos collectivités et mener à bien des initiatives pour lutter contre les stéréotypes négatifs, la haine, les partis pris et les préjugés.


However, if you look at Indonesia, which is the largest Muslim country in the world, we, at the request of the Government of Indonesia, have an interfaith dialogue to discuss the kind of elements of moderation and tolerance that come out of Canada.

Par contre, en Indonésie, le plus grand pays musulman au monde, nous poursuivons à la demande même du gouvernement de l'Indonésie un dialogue interconfessionnel destiné à faire connaître les valeurs de modération et de tolérance qu'incarne le Canada.


60. Believes that programmes promoting intercultural and interfaith dialogue need sustained encouragement in order to promote cooperation in the region, that joint initiatives in the field of education and media are much needed in order to create and consolidate meaningful links between the and the opinion-formers in the region, and that initiatives such as the Black Sea Universities Network provide good examples of how academic interaction can trigger positive synergies in the region; calls for the strengthening of academic and student networks, e-infrastructures and collaborative research projects; welcomes the i ...[+++]

60. estime que les programmes qui favorisent le dialogue interculturel et interconfessionnel ont besoin d'un encouragement soutenu de manière à promouvoir la coopération dans la région, que des initiatives communes dans le domaine de l'éducation et des médias sont extrêmement nécessaires pour créer et renforcer de véritables liens entre les personnes et les leaders d'opinion de la région et que des initiatives telles que le réseau des universités de la mer Noire sont de bons exemples des synergies positives qu'une interaction universitaire peut ...[+++]


60. Believes that programmes promoting intercultural and interfaith dialogue need sustained encouragement in order to promote cooperation in the region, that joint initiatives in the field of education and media are much needed in order to create and consolidate meaningful links between the and the opinion-formers in the region, and that initiatives such as the Black Sea Universities Network provide good examples of how academic interaction can trigger positive synergies in the region; calls for the strengthening of academic and student networks, e-infrastructures and collaborative research projects; welcomes the i ...[+++]

60. estime que les programmes qui favorisent le dialogue interculturel et interconfessionnel ont besoin d'un encouragement soutenu de manière à promouvoir la coopération dans la région, que des initiatives communes dans le domaine de l'éducation et des médias sont extrêmement nécessaires pour créer et renforcer de véritables liens entre les personnes et les leaders d'opinion de la région et que des initiatives telles que le réseau des universités de la mer Noire sont de bons exemples des synergies positives qu'une interaction universitaire peut ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
describes the EU instruments that are already available in the field of broadcast media and the internet and whose use could be enhanced to stem further the spreading of terrorist propaganda; describes the education, youth engagement and European citizenship programs that are available that can have an indirect effect on preventing violent radicalisation from taking root in youngsters via the promotion of inter-cultural understanding and a European identity that nevertheless respects and promotes cultural diversity; shows how enhancement of integration policies, which are stand-alone policies, could have ancillary effects on the preve ...[+++]

recense les instruments dont l'UE dispose déjà dans le domaine des médias télévisés et radiophoniques et d'Internet, dont l'utilisation pourrait être développée pour mieux freiner la diffusion de la propagande terroriste; décrit les programmes actuels en matière d'éducation, d'engagement des jeunes et de citoyenneté européenne, qui sont susceptibles de prévenir indirectement l'enracinement de la radicalisation violente chez les jeunes en favorisant la compréhension interculturelle et en valorisant une identité européenne qui respecte et favorise aussi la diversité culturelle; explique comment le développement des politiques d'intégrat ...[+++]


The Heads of State or Government were informed of the results of the Conference on Interfaith Dialogue which took place in Rome on 30 and 31 October 2003 and took note with satisfaction of the Statement on Interfaith Dialogue and Social Cohesion adopted by Ministers of the Interior.

27. Les chefs d'État ou de gouvernement ont été informés des résultats de la Conférence sur le dialogue interconfessionnel qui s'est déroulée à Rome les 30 et 31 octobre 2003 et ont pris acte avec satisfaction de la déclaration sur le dialogue interconfessionnel et la cohésion sociale adoptée par les ministres de l'intérieur.


32. Calls on the Member States and the EU to promote interfaith dialogue insofar as it condemns all forms of fanaticism and fundamentalism and to guarantee the principle of secularism, which does not rule out the teaching of religion in school; considers that such a dialogue and such teaching ought to devote proportionate attention to non-religious world views;

32. invite les États membres et l'UE à favoriser le dialogue interreligieux dans la mesure où il condamne toute forme de fanatisme et d'intégrisme, ainsi qu'à garantir le principe de laïcité, ce qui n'exclut pas un enseignement de la religion à l'école, un tel dialogue et un tel enseignement devant accorder, proportionnellement, autant d'attention aux conceptions non religieuses du monde;


32. Calls on the Member States and the EU to promote interfaith dialogue insofar as it condemns all forms of fanaticism and fundamentalism and to guarantee the principle of secularism, which does not rule out the teaching of religion in school; considers that such a dialogue and such teaching ought to devote proportionate attention to non-religious world views;

32. invite les États membres et l'UE à favoriser le dialogue interreligieux dans la mesure où il condamne toute forme de fanatisme et d'intégrisme, ainsi qu'à garantir le principe de laïcité, ce qui n'exclut pas un enseignement de la religion à l'école, un tel dialogue et un tel enseignement devant accorder, proportionnellement, autant d'attention aux conceptions non religieuses du monde;


33. Calls on the Member States and the EU to promote interfaith dialogue insofar as it condemns all forms of fanaticism and fundamentalism and to guarantee the principle of secularism, which does not rule out the teaching of the history of religions in school; considers that such a dialogue and such teaching ought to devote proportionate attention to non-religious world views;

33. invite les États membres et l'UE à favoriser le dialogue interreligieux dans la mesure où il condamne toute forme de fanatisme et d'intégrisme, ainsi qu'à garantir le principe de laïcité, ce qui n'exclut pas un enseignement de l'histoire des religions à l'école, un tel dialogue et un tel enseignement devant accorder, proportionnellement, autant d'attention aux conceptions non religieuses du monde;




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'interfaith dialogue which' ->

Date index: 2025-07-18
w